Οι τελωνειακοί απεργούν, τα βενζινάδικα έχουν βάλει λουκέτο, η Αθήνα από το πρωί έχει μια αποπνικτική ζέστη και η ατμόσφαιρα είναι γεμάτη από μια "αρρωστιάρικη" σκόνη. Είναι το τέλος μιας δύσκολης εβδομάδας και η πόλη κυριολεκτικά κατρακυλά. Βολτάρω ώρα στο κέντρο της, πάνω στη σέλα ενός λιλιπούτειου scooter, και συλλαμβάνω πολλές φορές τον εαυτό μου να έχει μια αλλόκοτη ευθυμία, με ένα μόνιμο χαμόγελο να είναι ζωγραφισμένο στο πρόσωπό μου.
Πώς γίνεται να κινούμαι σε μια τόσο φορτισμένη ατμόσφαιρα και να αδιαφορώ τόσο πολύ; Οδηγώ ώρα το Brizzato και ακόμα προσπαθώ να προσαρμοστώ στα πρωτόγνωρα δεδομένα λειτουργίας του. Σταματώ στο φανάρι και ίχνος κραδασμού δεν υπάρχει, στρίβω το δεξί γκριπ και υπόνοια θορύβου δεν φτάνει στα αυτιά μου, ενώ εκείνο επιταχύνει δυναμικά.
Ονειρεύομαι ή μήπως μια μαγική μηχανή του χρόνου με μετέφερε στο 2030; Η αλήθεια είναι ότι τίποτα από τα δύο προηγούμενα δεν συμβαίνει, απλά το μέλλον παράπεσε στο παρόν και νιώθω τόσο τυχερός που μπορώ να οδηγώ ένα όχημα του μέλλοντος, ένα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο
scooter που φρόντισε να μου δείξει ότι μπορούμε να ατενίζουμε το αύριο με αισιοδοξία.
Αισθητική: Ιταλικό ταμπεραμέντο
Αν δεν γνωρίζεις ότι το Brizzato είναι ηλεκτροκίνητο, είναι βέβαιο πως δεν θα στο αποκαλύψει κοιτάζοντάς το. Αν και θα έπρεπε να καυχιέται για την πρωτοποριακή του τεχνολογία, πουθενά πάνω του δεν υπάρχει κάποιο διακριτικό που να το τονίζει. Τα μοναδικά σημεία που ένα εκπαιδευμένο μάτι θα μπορέσει να βρει διαφορές σε σχέση με ένα συμβατικό scooter, είναι η απουσία του τελικού της εξάτμισης και του βραχίονα μετάδοσης και η ύπαρξη ενός μεγάλου τύμπανου που υπάρχει στο κέντρο του πίσω τροχού.
Όλα τα υπόλοιπα σημεία του Brizzato είναι όμοια με εκείνα ενός κοινού scooter. Η σχεδίασή του είναι φινετσάτη και τείνει προς το ρετρό, με καμπυλωτά φτερά και επιλεκτικά, χρωμιωμένες, επιφάνειες. Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι ιδιαίτερα μαζεμένες, γεγονός που σου προκαλεί ένα αίσθημα φιλικού καλωσορίσματος. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ δεν παρατηρείται κάποια έλλειψη από την κατασκευή.
Εργονομία/άνεση: Απ’ έξω μικρό, από μέσα μεγάλο
Η εργονομία του Brizzato, αν και λόγω διαστάσεων δεν περιμένεις να είναι και η πλέον ικανοποιητική, εν τούτοις ικανοποιεί ακόμα και αναβάτες υψηλού αναστήματος. Η σέλα είναι εργονομική και δεν θα κουράσει, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς συνεπιβάτη δίχως να παραπονεθεί. Το τιμόνι "πέφτει" κοντά στα χέρια, χωρίς όμως να ενοχλεί, ενώ και τα πόδια στηριγμένα στην ποδιά, αν και διπλώνουν αρκετά, δεν δημιουργούν τέτοια γωνία ώστε να κουραστούν. Μοναδικό ίσως παράπονο θα προέλθει από τη θέση που είναι τοποθετημένα τα φλας, με αποτέλεσμα να βρίσκουν σχετικά εύκολα στα γόνατα του αναβάτη, στρίβοντας το τιμόνι. Αν και ηλεκτρικό, το Brizzato φροντίζει να παρέχει όλες τις ευκολίες των scooter και έτσι ο χώρος που υπάρχει κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικός και σε θέση να φιλοξενήσει ένα jet κράνος, ενώ στην ποδιά υπάρχει ένα ντουλαπάκι και ένα γαντζάκι συγκράτησης για τις σακούλες του super market.
Κινητήρας: Tο μέλλον είναι εδώ
Όπως προαναφέραμε, η κινητήριος δύναμη του Brizzato παράγεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με την απόδοσή του να είναι 3.000 Watt. Το μοτέρ δίνει κίνηση απευθείας στον πίσω τροχό (είναι προσαρμοσμένο στο κέντρο του), εξοικονομώντας έτσι ενέργεια που θα δαπανούσε αν χρησιμοποιούσε τελική μετάδοση με φυγοκεντρικό ή αλυσίδα.
Η αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής, αν φέρεστε με ευλάβεια στο δεξί γκριπ, επαρκεί για 100 χλμ., νούμερο που μπορεί να υπερκαλύψει τις ανάγκες μίας ημέρας μετακίνησης μέσα στο κέντρο της πόλης. Η τελική ταχύτητα του Brizzato είναι 70 χλμ./ώρα, ενώ σε ελαφριά κατωφέρεια θα δείτε τη βελόνα του κοντέρ να ανεβαίνει άλλα 10 χλμ./ώρα. Το μοτέρ, όπως προαναφέραμε, αποδίδει 3.000 Watt, ενώ παράγει 1,1 kgm ροπής… καθόλου άσχημα! To Brizzato διατίθεται σε δύο εκδόσεις, διαφέροντας στους συσσωρευτές του, που είναι είτε σιλικόνης είτε λιθίου. Η έκδοση που είχαμε για δοκιμή ήταν η λίγο ακριβότερη και φυσικά η καλύτερη σε πολλούς τομείς, αυτή με τις μπαταρίες λιθίου (Brizzato L). Η αυτονομία που παρέχουν οι συγκεκριμένου τύπου μπαταρίες είναι μεγαλύτερη, ενισχύουν κάπως τις επιδόσεις, χαμηλώνουν κατά 25 ολόκληρα κιλά το συνολικό βάρος και απαιτούν μόλις 4 ώρες για την πλήρη φόρτισή τους, όταν οι μπαταρίες σιλικόνης χρειάζονται το διπλάσιο χρόνο.
Πλαίσιο - αναρτήσεις - φρένα: Aμάν!
Μπορεί να φαίνεται ότι όλη η προσοχή πάνω στο Brizzato έχει δοθεί μονάχα στον τομέα του κινητήρα και των συσσωρευτών του, όμως η πραγματικότητα φανερώνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο scooter σε όλους τους τομείς του. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο δίσκους, έναν σε κάθε τροχό, που αμφότεροι διαθέτουν δαγκάνα δύο εμβόλων. Τα φρένα θα καταφέρουν να ακινητοποιήσουν άμεσα την ελαφριά κατασκευή, ενώ στον τομέα της λειτουργίας τους αποδεικνύονται γραμμικά, όπως και ικανοποιητικά στον τομέα της αίσθησης. Οι τροχοί του Brizzato αναρτούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και διπλά αμορτισέρ πίσω.
Αν και οι διαδρομές τους δεν είναι μεγάλες, καταφέρνουν να αποσβένουν αρκετά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, γεγονός που έχει θετικές επιδράσεις τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του scooter.
Το πλαίσιο του Brizzato αποτελεί μια πραγματική αποκάλυψη και θα σταθεί στο "πλευρό" του αναβάτη, ακόμα και όταν οι μόλις 12 ιντσών τροχοί της κατασκευής προσπαθούν να του κάνουν τη ζωή δύσκολη.
Οδηγώντας: Back to future
Αν και το scooter της Green Motors δεν έχει χαρακτήρα με καπρίτσια, θα χρειαστείτε κάποιο χρόνο εξοικείωσης σε λεπτομέρειες που είναι πρωτόγνωρες για τον… εγκέφαλο. Αρχικά, πρέπει να αποβάλλετε από το μυαλό σας ότι όχημα που δεν παράγει κραδασμούς και ήχο, δεν λειτουργεί. Μέχρι να εντρυφήσετε σε αυτή τη λογική, καλό θα είναι να είστε σχολαστικοί με το κλείσιμο του κεντρικού διακόπτη του Brizzato, ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως στρίβοντας κατά λάθος το δεξί γκριπ. Το δεύτερο σημείο που απαιτεί χρόνο προσαρμογής είναι η άμεση παροχή δύναμης στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού, συνεπώς πρέπει να ξεχάσετε τη μικρή στέρηση που διαθέτουν οι μεταδόσεις των scooter μέχρι να εμπλακεί το φυγοκεντρικό. Επίσης, η αθόρυβη λειτουργία του Brizzato, σε πολλές περιπτώσεις δείχνει να σας μεταμορφώνει σε αόρατο αναβάτη, γι’ αυτό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από μέρους σας, αφού πεζοί και λοιπά οχήματα δεν σας αντιλαμβάνονται.
Το scooter της Green Μotors διαθέτει στο δεξί χειριστήριο ένα κουμπάκι με ενδείξεις Hi - Low, που επηρεάζει αισθητά την απόδοση της λειτουργίας του μοτέρ. H λειτουργία Low θα φανεί χρήσιμη σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση και όταν κινείστε σε ασφυχτικά μποτιλιαρισμένο δρόμο. Στη δεύτερη περίπτωση, η δύναμη παρέχεται περισσότερο γραμμικά στον πίσω τροχό και έτσι στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού, το Brizzato είναι πιο ακριβές. Στη λειτουργία Low, η τελική μπορεί να περιορίζεται μόλις στα 30 χλμ./ώρα, αλλά αυξάνει ακόμα περισσότερο η αυτονομία του scooter.
Στη λειτουργία High, όπου και θα κινηθεί τις περισσότερες φορές το Brizzato, η επιτάχυνση από στάση γίνεται ζωντανά και μέχρι τα 50 χλμ./ώρα δεν θα βρεθούν πολλά scooter, μικρού κυβισμού, να σας περάσουν.
Από εκεί και μέχρι την τελική, η βελόνα του κοντέρ θα ανέβει πιο διστακτικά. Αν και με μικρής διαμέτρου τροχούς (12 ιντσών), το Brizzato αποδεικνύεται σταθερό. Αν και αρκετά ευέλικτο, δεν είναι τόσο νευρικό όπως η πλειάδα των scooter με τόσο μικρής διαμέτρου τροχούς. Οι αναρτήσεις και τα φρένα θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους, ενώ το πλαίσιο θα απορροφήσει όποιες δυνάμεις θελήσουν να φέρουν εσάς και το
scooter σας σε δύσκολη θέση. Στις στροφές, ο χειρισμός που απαιτεί το Brizzato θα σας κάνει να αναθεωρήσετε λιγάκι τον τρόπο που έχετε συνηθίσει να οδηγείτε. Το γεγονός ότι σε κάθε κλείσιμο του γκαζιού δεν έχετε καθόλου φρένο από το μοτέρ, απαιτεί να μειώσετε εσείς την ταχύτητά σας με το σύστημα πέδησης. Οι μικρές διαστάσεις του Brizzato, σε συνδυασμό με τα λίγα κιλά του (110 κιλά), καθώς και η χαμηλή κατανομή του βάρους, συνθέτουν ένα εύκολο στους χειρισμούς scooter, γεγονός που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στο ασθενές φύλο και στους νέους οδηγούς.
Συμπέρασμα: Ηλεκτρικό και συμφέρον!
Αναθεωρώντας και καταγράφοντας στον εγκέφαλο τα νέα δεδομένα που φέρνει η ηλεκτροκίνηση, θα καταφέρετε να απολαύσετε μια πρωτόγνωρα όμορφη βόλτα στο κέντρο της πόλης, όσο δύσκολες και να είναι οι συνθήκες. Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι μαγική, ενώ και το οικολογικό αίσθημα που σε γεμίζει η χρήση του Brizzato είναι ικανή να σου φτιάξει τη μέρα.
Η τιμή της έκδοσης Brizzato L με μπαταρίες λιθίου είναι 2.750 ευρώ, ενώ της έκδοσης Brizzato S με μπαταρίες σιλικόνης, 2.150 ευρώ. Σίγουρα, το κόστος κτήσης δεν είναι χαμηλό, αλλά θεωρείται λογικό με την απόσβεση που θα έχετε στη χρήση, μιας και το κόστος για κάθε φόρτιση (δηλαδή κάθε περίπου 100 χλμ.) είναι 0,35 ευρώ.
|