LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Στα σημεία
BMW G450X
Διαβάστηκε από 17279 αναγνώστες
Τη δεύτερη χρονιά του στην παραγωγή, το G450X εξελίχθηκε, διατηρώντας πάντα το φιλικό του χαρακτήρα. Με μικρότερη offset και διαφορετική χαρτογράφηση, απέκτησε αυτό το κάτι παραπάνω.
Αιχμηρή και με επιθετική όψη η μάσκα του G450X. Η δέσμη του προβολέα φωτίζει ικανοποιητικά το βράδυ.

Το enduro μοντέλο της BMW G450X παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2008 και μετρά μόλις ένα χρόνο στην παραγωγή. Κι όμως, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει ήδη μία νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro, με αναβάτη τον Φινλανδό Juha Salminen. Η μοτοσικλέτα ξεκίνησε τη χρονιά χωρίς προβλήματα, όμως δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική συγκριτικά με άλλες που έχουν εδώ και χρόνια εδραιωθεί στο παγκόσμιο στερέωμα. Ωστόσο, στην πορεία δέχτηκε αρκετές αλλαγές και απέδειξε ότι μπορεί να είναι και ανταγωνιστική, με τη νίκη του Salminen να το αποδεικνύει περίτρανα. 
Το πλαίσιο είναι ανοιχτού τύπου και το κάτω μέρος του κινητήρα προστατεύεται από μια πλαστική ποδιά.
Βελτιωμένος για το 2010
Οι σημαντικότερες αλλαγές που πέρασαν στην παραγωγή, είναι η νέα χαρτογράφηση που δέχτηκε η ηλεκτρονική για πιο ήπια παροχή της δύναμης σε όλο το εύρος και η μικρότερη offset του πιρουνιού. Οι δύο αυτές επεμβάσεις έδωσαν λίγο διαφορετικό χαρακτήρα στο G450X, βάζοντάς το στο σωστό δρόμο. Η BMW εξακολουθεί και χρησιμοποιεί στο αγωνιστικό enduro μοντέλο της το ιδιαίτερο σύστημα τελικής μετάδοσης, με το εμπρός γρανάζι να είναι τοποθετημένο στον άξονα του ψαλιδιού. Αυτό είναι πιο καλό χωροταξικά, αλλά απαιτεί χρόνο όταν έρθει η ώρα να αλλάξεις γρανάζι. Επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί μακρύτερο ψαλίδι, χωρίς να επηρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης. Παράλληλα, αφήνει περισσότερο χώρο για να τοποθετηθεί ο κινητήρας πιο πίσω, ώστε να βρίσκεται κοντά στο κέντρο βάρους. Επίσης, η BMW χρησιμοποιεί πλαίσιο ανοιχτού τύπου, κάτι μοναδικό στις μοτοσικλέτες enduro. Το πλεονέκτημά του είναι το χαμηλότερο βάρος, αν και ο κινητήρας μένει εκτεθειμένος στο κάτω μέρος. Για την προστασία του τοποθετήθηκε μια κομψή πλαστική ποδιά που κρατά μακριά πέτρες και βράχια και στην πράξη αποδεικνύεται αποτελεσματική. Ο ψεκασμός της μοτοσικλέτας προέρχεται και φέτος από την Keihin, έχοντας όμως δεχθεί βελτιώσεις, εξαλείφοντας τα προβλήματα που είχε το πρώτο μοντέλο τόσο στην ευκολία εκκίνησης όσο και στη συνολική λειτουργία του μοτέρ.
Αισθητική: Βαυαρική άποψη
Οι άνθρωποι της BMW, όταν σχεδίαζαν το G450X, σίγουρα ήθελαν να μη μοιάζει με άλλες enduro μοτοσικλέτες, και το πέτυχαν. Έχει το δικό του χαρακτήρα, με διαφορετική σχεδιαστική άποψη. Φέρει φαρδύ, "κοφτερό" φτερό εμπρός, που μοιάζει με το αντίστοιχο ενός GS αλλά στην αγωνιστική του έκδοση, το οποίο, παρ’ όλα αυτά, είναι αποτελεσματικό σε ό,τι αφορά την προστασία του αναβάτη από τις λάσπες. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα, δημιουργώντας μια στενή θέση οδήγησης, ειδικά εκεί που ακουμπάνε τα γόνατα στα πλαϊνά καπάκια. Το σήμα της BMW δεσπόζει πίσω από τις τιμονόπλακες, στη θέση που "κανονικά" θα υπήρχε το ρεζερβουάρ, ενώ το λευκό χρώμα της μοτοσικλέτας το κάνει να ξεχωρίζει από μακριά μέσα στα δάση και τις λάσπες. Τέλος, η σέλα, χωρίς να έχει αλλάξει σχήμα, απέκτησε νέο πιο μαλακό αφρώδες για μεγαλύτερη άνεση του αναβάτη. Η συνολική εικόνα του G450X κρίνεται ποιοτική, με προσοχή στη λεπτομέρεια και καλή συναρμογή των πλαστικών.
Πλαίσιο, αναρτήσεις: Διαφορετική προσέγγιση
Η BMW προτίμησε να μην ακολουθήσει την πεπατημένη όσον αφορά στο πλαίσιο. Κατασκευασμένο από ατσάλι, είναι ανοιχτού τύπου, σε αντίθεση με εκείνα όλων των άλλων εταιρειών που είναι κλειστού τύπου. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση ενιαίου ψυγείου για καλύτερη ψύξη, την τοποθέτηση του μοτέρ πιο ψηλά απομακρύνοντάς το από το έδαφος και την καλύτερη κατανομή βάρους. Παράλληλα, το αλουμινένιο ψαλίδι είναι 30 mm πιο μακρύ, συμβάλλοντας στη σταθερότητα της μοτοσικλέτας. Το G450X χρησιμοποιεί πιρούνι της Marzocchi 50 χλστ. πλήρως ρυθμιζόμενο και αμορτισέρ της Ohlins που εδράζεται στο ψαλίδι χωρίς μοχλισμό. Οι αναρτήσεις είναι σεταρισμένες προς τη μαλακή πλευρά για μεγαλύτερη άνεση του αναβάτη, αλλά αν πιέσεις τη μοτοσικλέτα στην οδήγηση, θα τερματίσουν εύκολα. Το πιρούνι απέκτησε νέα, μικρότερη offset, κάνοντας τη μοτοσικλέτα πιο γρήγορη στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Με τη μικρότερη Offset το G450X στρίβει πιο εύκολα.
Οδηγώντας: Πιο προβλέψιμο
Με το πρώτο πάτημα της μίζας, το μοτέρ γουργουρίζει γλυκά, με σταθερό ρελαντί. Το αλουμινένιο τελικό της εξάτμισης είναι ογκώδες, αλλά κάνει καλή δουλειά με το θόρυβο. Ελευθερώνει έναν μπάσο ήχο, εντός των επιτρεπτών ορίων που έχει θέσει η FIM για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εnduro και παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro 3. Η οδήγηση γίνεται εύκολα, με το G450X να είναι υπάκουο στις εντολές του αναβάτη. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση, χωρίς υπερβολές ή ξεσπάσματα. Η δύναμη περνά ομαλά στον πίσω τροχό και κορυφώνεται πάντα ομαλά σε 44 ανακοινώσιμους ίππους. Αν θέλετε περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα, η BMW έχει προνοήσει και για αυτό. Με την τοποθέτηση μίας φίσας, η ιπποδύναμη αυξάνεται από τους 44 σε 55 ανακοινώσιμους ίππους! Έτσι απλά και εύκολα. Με τη μικρότερη offset κατά 2,5 mm, οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται πιο άμεσα και η μοτοσικλέτα πλαγιάζει ευκολότερα στις στροφές. Σε συνδυασμό με την πιο ομαλή παροχή της δύναμης, το G450X απέκτησε λίγο καλύτερη συμπεριφορά, χωρίς να έχει αλλοιωθεί ο φιλικός του χαρακτήρας.
Συμπέρασμα: Παραμένει ουδέτερο
Το G450X δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Η ομαλή απόδοση το καθιστά εύκολο στην οδήγηση, ενώ το στήσιμό του διαφοροποιήθηκε ελαφρά, χάρη στη μικρότερη κατά 2,5 mm offset. Απέκτησε πιο γρήγορα χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα χρήσιμα για οδήγηση σε κλειστά κομμάτια, όμως σε ανοιχτές διαδρομές έγινε λίγο πιο νευρικό. Συνολικά, πάντως, παραμένει φιλικό και άνετο, χωρίς να "βάζει φωτιά" στο πέρασμά του.

 
 Στα σημεία
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ