LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Το τέλειο προξενιό!
Piaggio MP3 300 LT
Διαβάστηκε από 11957 αναγνώστες
Από αμνημονεύτων χρόνων, το προξενιό είχε σκοπό να φέρει δύο ανθρώπους κοντά, είτε το επιθυμούσαν είτε όχι. Ο καταναγκασμός αυτός έχει προκαλέσει πολλές αποτυχίες σε γάμους, ένα στα τόσα όμως ζευγάρια είναι αυτό που οι Αμερικανοί ονομάζουν a match made in heaven (παραδεισένιο ζευγάρι, ελλείψει καλύτερης απόδοσης)!
Ούτως ή άλλως, δεν χρειάζεται να κοροϊδευόμαστε. Το προξενιό δεν είχε καμία σχέση με τον έρωτα. Μιλάμε για ένα θεσμό που προτάσσει πάνω απ’ όλα το συμφέρον. Το αν το ζευγάρι, υλοποιώντας τις βουλές των γονιών, ερωτευόταν κιόλας, ήταν απλά ένα μπόνους. Και τα ζευγάρια αυτά που το κατάφερναν, μπορούσαν πλέον να κάνουν σχεδόν τα πάντα. Βέβαια, προκειμένου να αυξηθούν οι πιθανότητες, οι γονείς δεν έκαναν τυχαίες επιλογές. Έψαχναν να βρουν τον καλύτερο γαμπρό ή την καλύτερη νύφη, ώστε να μην αφεθεί τίποτα στην τύχη. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με το ζευγάρι που μας απασχολεί σε αυτές τις σελίδες: το MP3, το καινοτόμο scooter της Piaggio, και τον Quasar των 278 κ.εκ., τον καλύτερο κινητήρα που είδαμε να βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής των Ιταλών τα τελευταία χρόνια. Ας ρίξουμε όμως πρώτα μια ματιά στο… γενεαλογικό δέντρο των νεόνυμφων. 
Το πρώτο Piaggio MP3 παρουσιάστηκε πριν από τέσσερα περίπου χρόνια και παντρεύτηκε τον Quasar των 244 κ.εκ., τον καλύτερο της γενιάς του. Αργότερα, οι απόγονοί τους σχετίστηκαν και με κινητήρες 124 και 399 κ.εκ., με αποτέλεσμα τα MP3 125 και 400 να συνεχίσουν την παράδοση. Κάποιο από αυτά -δυστυχώς οι πληροφορίες από εκείνες τις ημέρες είναι ελάχιστες- λοξοδρόμησε προς την οικογένεια των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα ο… δράστης να αναγκαστεί από τα αδέρφια της οικογένειας να αποκαταστήσει την τιμή του MP3. Από εκείνη την ένωση προέκυψε το MP3 LT, το οποίο φέρει εμφανώς πάνω του στοιχεία της δεύτερης οικογένειάς του, αυτής των αυτοκινήτων. Η ιστορία του Quasar είναι λιγότερο πολύπλοκη. Ο πατέρας του, των 244 κ.εκ., είχε ήδη αναπτύξει σχέσεις με την οικογένεια των MP3, όταν γεννήθηκε ο πρώτος 300άρης κινητήρας. Ωστόσο, κάποιες υποχρεώσεις που είχε ο πατέρας προς τις οικογένειες των  Vespa, Beverly και άλλων, είχε ως αποτέλεσμα οι πρώτοι απόγονοί του (τα αδέλφια του εν λόγω Quasar) να νυμφευτούν τα τέκνα των οικογενειών αυτών. Ωστόσο, εν έτει 2010, ωρίμασε η σκέψη της ένωσης των δύο οικογενειών, με αποτέλεσμα ένα μεγαλοπρεπή γάμο (σε ξωκλήσι του Μιλάνου) και την αρχή της δυναστείας των MP3 300, η οποία ήδη βασίζεται σε δύο τέκνα: την έκδοση RL και την  έκδοση LT. 
Ξεσκόνισε το δίπλωμα και σκέπασε το αυτοκίνητο!
Η έκδοση της δοκιμής, η LT, οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου. Αυτό επετεύχθη με κάποιες μικροαλλαγές, στις οποίες προχώρησαν οι Ιταλοί. Αρχικά, το πλάτος της μάσκας και η απόσταση των δύο τροχών μεταξύ τους αυξήθηκαν ώστε να πληροί τις προδιαγραφές, ενώ τα φλας είναι εξωτερικά και όχι εσωτερικά όπως στην έκδοση RL. Τέλος, τοποθετήθηκε ποδόφρενο, το οποίο συνεργάζεται με τις δύο κλασικές μανέτες στο τιμόνι. Το MP3 300 LT αποτελεί μια εξαιρετικά πρακτική, αλλά και ασφαλή λύση για την καθημερινή κίνηση αυτών που έχουν απηυδήσει με το μποτιλιάρισμα, την έλλειψη θέσεων στάθμευσης και τη συνεχή άνοδο της τιμής της αμόλυβδης. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα ασφαλές, ακόμη και για κάποιον που είναι αρχάριος στον κόσμο των δύο τροχών. Φυσικά, αυτό οφείλεται στο ριζοσπαστικό concept των δύο μπροστινών τροχών που είναι προσαρμοσμένοι στην τετραπλή αρθρωτή μπροστινή ανάρτηση, η οποία επιτρέπει στους δύο τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα. Με αυτόν τον τρόπο, το MP3 είναι σταθερότερο, ακόμη και σε κακό ή βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά και ασφαλέστερο, αφού μπορεί να φρενάρει πιο άμεσα, χωρίς να γλιστρήσει. Όλα αυτά είναι, λίγο-πολύ, γνωστά. Τι συνέβη όμως όταν ο Quasar συνάντησε το MP3; 
Το ζευγάρι της χρονιάς
Ο νέος κινητήρας έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά του MP3. Μοιάζει σαν να του έχει αφαιρέσει κάποια κιλά, ενώ έχει αυξήσει τα επίπεδα ροπής του scooter, από τα 2,1 kgm στις 6.750 σ.α.λ. στα 2,3 kgm στις 6.500 σ.α.λ. Επιπλέον, η λειτουργία του είναι καλύτερη από του 250, ακόμη και στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενώ η δύναμη διαρκεί σε μεγαλύτερο φάσμα. Έχοντας οδηγήσει τα MP3 των 250 και των 400 κ.εκ., είχα μείνει με το παράπονο ότι το πρώτο θα έπρεπε να είναι ισχυρότερο ψηλά, ενώ το δεύτερο να έδινε μια πιο ελαφριά αίσθηση στις χαμηλομεσαίες στροφές. 
Ε, λοιπόν, το MP3 300 μοιάζει να ήρθε για να μου εξαφανίσει αυτά τα παράπονα! Ο κινητήρας του θα ικανοποιήσει από τα πρώτα μέτρα, παρά το μεγάλο βάρος που έχει να αντιμετωπίσει. Όσο το στροφόμετρο μπαίνει στις μεσαίες, το ταχύμετρο ανεβαίνει με ολοένα και γρηγορότερο ρυθμό και η εξαιρετική εικόνα θα παραμείνει μέχρι να πλησιάσει ο δείκτης στα 110 με 120 χλμ./ώρα. Εκεί θα φανούν τα πρώτα σημάδια κόπωσης, αν και το MP3 300 θα καταφέρει να αγγίξει και τα 140 χλμ./ώρα. Τέλος, η προσθήκη του συστήματος Ride By Wire είναι σίγουρα χρήσιμη, τεχνολογικά, αλλά και ουσιαστικά. 
Ένα άνετο, ασφαλές και ευτυχισμένο σπιτικό
Η άνεση είναι σίγουρα ένα από τα βασικά ατού του MP3 300 LT, μαζί με την ασφάλεια. Αν και η σέλα του αναβάτη δεν είναι ιδιαίτερα φαρδιά, προκειμένου να διευκολύνεται το σταθερό πάτημα του ποδιού στο δρόμο, κρίνεται άνετη. Επιπλέον, ακόμη και κάποιος που δεν έχει οδηγήσει ξανά scooter ή μοτοσικλέτα, δεν πρόκειται να νιώσει εκτεθειμένος. Αυτό οφείλεται στις πλούσιες διαστάσεις της μάσκας, η οποία, σε συνδυασμό με την ψηλή ζελατίνα, δεν σε αφήνει εκτεθειμένο. Η ύπαρξη του ποδόφρενου στο δεξί μέρος της ποδιάς, από την άλλη, στερεί λίγους πόντους άνεσης, αλλά συνηθίζεται εύκολα. Ακόμη κι ο συνεπιβάτης, ο οποίος μέχρι τώρα είχε συνηθίσει τη βόλτα στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου, θα βρει ελάχιστα πράγματα για να παραπονεθεί. Εξίσου πλούσιο είναι το MP3 και στον τομέα των χώρων. Ο χώρος κάτω από τη σέλα επικοινωνεί με το «πορτ-μπαγκάζ» στο πίσω μέρος και συνολικά το MP3 μπορεί να φιλοξενήσει ένα jet και ένα full face κράνος μικρών διαστάσεων και αρκετά μικροπράγματα. 
Βέβαια, κάθε σπιτικό οφείλει, εκτός από άνετο και όμορφο, να είναι και ασφαλές. Και για αυτό φροντίζουν τα φρένα του MP3. Τρεις δίσκοι 240 χιλ. στο σύνολό τους ενεργοποιούνται από τρία φρένα (δύο μανέτες στο τιμόνι και ένα ποδόφρενο στην ποδιά) και φροντίζουν για τα πάντα. Το σύστημα πέδησης είναι συνδυασμένο, το οποίο σημαίνει ότι το πάτημα μιας μανέτας ενεργοποιεί περισσότερες από μία δαγκάνες. Στην πράξη, ασφαλέστερο σύστημα φρένων για τη συγκεκριμένη κατηγορία (και χωρίς ABS) δεν υπάρχει. Το MP3 μπορεί να ακινητοποιηθεί άμεσα (η Piaggio υποστηρίζει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι μειωμένη κατά 20%, σε σύγκριση με τα συμβατικά  scooter) με τη χρήση των δύο μανετών στο τιμόνι, ενώ το ποδόφρενο μπορεί να παίξει βοηθητικό ρόλο ή καθαρά ψυχολογικό για τους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν έχουν συνηθίσει να φρενάρουν με τα χέρια. ¶λλωστε, η πίεση του ποδόφρενου έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή απενεργοποίηση των μανετών, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούν να τερματιστούν και τα τρία φρένα. Όσον αφορά στην απόδοση του καθενός ξεχωριστά, σε γενικές γραμμές τα καταφέρνουν άψογα. Το μπροστινό είναι αρκούντως δυνατό και λειτουργεί γραμμικά, ενώ το πίσω δίνει μια πιο σκληρή αίσθηση στον αναβάτη. Το ποδόφρενο έχει μεγάλη κενή διαδρομή, πριν αρχίσει να πιάνει, κάτι που είναι αρκετά ενοχλητικό μερικές φορές. 
Και για τις… λακκούβες της ζωής; 
Επειδή είναι γνωστό ότι όχι μόνο η ζωή, αλλά και η ελληνική άσφαλτος είναι γεμάτη από εμπόδια και λακκούβες, το ευτυχές ζεύγος έχει εξοπλιστεί με όλα τα απαραίτητα. Πρώτα απ/ όλα, η ύπαρξη τριών τροχών καθιστά πιο ασφαλή και άνετη την οδήγηση σε κακό οδόστρωμα. Το γεγονός ότι οι δύο μπροστινοί θα κινηθούν ανεξάρτητα, περνώντας π.χ. πάνω από μια λακκούβα, σημαίνει όχι μόνο ότι είναι λιγότερες οι πιθανότητες να πέσεις (ακόμη και υπό ελαφριά κλίση), αλλά και ότι το αναμενόμενο κοπάνημα των αναρτήσεων είναι πολύ μικρότερο, χάρη στο μπροστινό σύστημα αναρτήσεων. Όσο για την πληροφόρηση; Οφείλω να παραδεχτώ ότι σε κάθε μου επαφή με ένα MP3, το πολιτισμικό σοκ του «Χριστέ μου! Το πιρούνι μου λυγίζει! Αυτό εξαφανίζεται όμως μετά από μερικά μέτρα. Υποθέτω ότι και ένας οδηγός αυτοκινήτου θα έχει μια αρχική παρόμοια αντίδραση και μετά θα εξοικειωθεί, συνειδητοποιώντας ότι λαμβάνει εξαιρετική πληροφόρηση για κάθε ανωμαλία της ασφάλτου. Και τα πίσω αμορτισέρ είναι αρκετά άνετα. Η συμπεριφορά τους είναι μαλακή και κοπανήματα θα μεταφερθούν στη μέση του αναβάτη μόνο σε περιπτώσεις πραγματικά κακού οδοστρώματος. 
Στο δρόμο για την ευτυχία
Οπωσδήποτε, αν έχεις συνηθίσει τον όγκο ενός αυτοκινήτου, αυτός του MP3 300 LT θα σου φανεί παιχνιδάκι, κι ας είναι μεγαλύτερος από εκείνον ενός συμβατικού scooter (κάτι που δεν είναι απόλυτα αληθές, μιας και ο όγκος του, με εξαίρεση το μπροστινό μέρος, είναι όμοιος με αυτόν ενός GT scooter, ενώ το συνολικό πλάτος βρίσκεται στα πλαίσια της κατηγορίας). Από την άλλη, αν είσαι συνηθισμένος σε scooter, το μόνο που χρειάζεται εξοικείωση, όσον αφορά στις διαστάσεις, είναι οι δύο τροχοί μπροστά. Το γκάζι, αν και ζωντανό, δεν τρομάζει με απότομες εκκινήσεις -αυτό, όμως, δεν αποκλείει το γεγονός ότι το MP3 είναι ικανό να αφήσει πισω τα άλλα scooter στο φανάρι, αν ο αναβάτης του το επιθυμεί. Χαμηλά, η λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ καλή και θα νιώσεις από την πρώτη στιγμή να «αφαιρεί» κάποια από τα κιλά του MP3. Στο μποτιλιάρισμα, ανάμεσα στην κίνηση, δεν πρόκειται να αντιμετωπίσεις πολλά περισσότερα προβλήματα απ/ ό,τι οι υπόλοιποι αναβάτες, ενώ μόλις ο δρόμος αρχίζει να ανοίγει, θα δεις και τον καλύτερο εαυτό του. Το MP3 θα μπει δυναμικά στο μεσαίο φάσμα στροφών και θα ανεβάσει άμεσα ταχύτητες. Στις στροφές θα σου εμπνεύσει εμπιστοσύνη και θα την δικαιολογήσει με σταθερότητα και μεγάλες κλίσεις. Τέλος, χάρη στον κινητήρα των 278 κ.εκ., θα μπορέσει να πραγματοποιήσει και μικρά ταξιδάκια έξω από την πόλη. Ο κινητήρας παραμένει ισχυρός μέχρι τα 110 περίπου χιλιόμετρα, αλλά με λίγη υπομονή ακόμη, θα αυξήσει τα χιλιόμετρα μέχρι και τα 140. Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλή, ενώ κάποιες ταλαντώσεις στα πολλά χιλιόμετρα είναι αναμενόμενες, λόγω της ιδιαιτερότητας του μπροστινού, και δεν κρύβουν κάποιο κίνδυνο.
Πολλοί οδηγοί παράτησαν τα αυτοκίνητά τους για χάρη της ευελιξίας και της οικονομίας του MP3 300 LT.

Οι δύο μπροστινοί τροχοί του MP3 300 LT το καθιστούν ιδιαίτερα ασφαλές, ακόμη και για αρχάριους αναβάτες που μεταπήδησαν από το αυτοκίνητο.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανός να φιλοξενήσει ένα jet κράνος και πολλά μικροπράγματα.

Στο «πορτ-μπαγκάζ» μπορεί να χωρέσει και ένα full face κράνος, με λίγη προσπάθεια.

To πίσω φρένο δεν προσφέρει την καλύτερη δυνατή αίσθηση, είναι όμως δυνατό.

Οι πίσω αναρτήσεις είναι μαλακές και άνετες, ενώ μπορούν να ρυθμιστούν ως προς την προφόρτιση.

Λεπτομερώς…
• Η σέλα και το «πορτ-μπαγκάζ» θα ανοίξουν από τα δύο κουμπιά στο τιμόνι. Το δεύτερο μπορεί να ανοίξει και μέσω της κεντρικής κλειδαριάς.
• Το σύστημα κλειδώματος ανάρτησης ενεργοποιείται μόνο όταν το MP3 είναι ακίνητο ή κινείται με ελάχιστα χιλιόμετρα και απενεργοποιείται ξανά με το πρώτο τράβηγμα του γκαζιού.
• Το MP3 300 LT διαθέτει και χειρόφρενο. 
• Μπορεί να είναι ικανό να παραμείνει σταθερό όταν σταθμεύει, χάρη στο κλείδωμα της ανάρτηση και το χειρόφρενο, ωστόσο το MP3 διαθέτει και κεντρικό σταντ. 
• To σύστημα των μπροστινών τροχών και η έλλειψη χώρου στον πίσω δεν αφήνει μεγάλο μέρος των δίσκων των φρένων εκτεθειμένο. Αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα κλειδώσετε το MP3 με μια συμβατική κλειδαριά δισκόφρενου.

Τα 3 πλεονεκτήματα του MP3, σε σχέση με το αυτοκίνητο
Ευελιξία
Αυτοκίνητο που έχει μείνει καθηλωμένο στο μποτιλιάρισμα και MP3 που αδιαφορεί για τον πανικό γύρω του.


Οικονομία
Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου φουλάρει το αυτοκίνητο με 10 πιστωτικές και ιδιοκτήτης MP3 που δεν χρειάζεται πολλά λεφτά για βενζίνη.


Εύκολη στάθμευση
Οδηγός αυτοκινήτου ψάχνει για πάρκινγκ και αναβάτης MP3 που ήδη βρήκε πάρκινγκ.


Τιμή ( ευρώ)6.545
Χρώματα μπλε, ασημί, μαύρο, κόκκινο
Ενεργητική ασφάλεια, ποιότητα κύλισης, κινητήρας
Έλλειψη προοδευτικότητας και αίσθησης στο πίσω φρένο
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1K, Υ/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)278
Κύλινδροι/Βαλβίδες1/4
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)22,5/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)2,3/6.500
ΤροφοδοσίαΗλ. ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) 12
Κατ/ση (λίτρα/100χλμ.)5,4
Βάρος (με καύσιμο)Δ.Α.
Κατανομή βάρους Ε/ΠΔ.Α.
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα)140
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις ΕΤετραπλή, αρθρωτή
Διαδρομή (χιλ.)85
Αναρτήσεις ΠΔιπλό Αμορτισέρ
Διαδρομή110
Φρένα Ε (χιλ.)2Δ/240
Φρένα Π (χιλ.)Δ/240
Ελαστικό Ε2x120/70-12"
Ελαστικό Π140/70-14"
Μήκος2.130
Μεταξόνιο1.490
Ύψος σέλας780
Εξοπλισμός
ABSx
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτεςx
Κεντρικό σταντ
Πλάγιο σταντx
Σχάραx
Κλειδαριά κράνουςx
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτησηx
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,75
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα8
Ποιότητα κατασκευής8
Άνεση8
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή7



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ