Δεν παίζεται! |
Garelli Χό 150 |
Διαβάστηκε από 25966 αναγνώστες
|
|
|
Μπορεί το όνομά του να είναι δανεισμένο από τα δύο κουμπιά του χειριστηρίου του PlayStation και ο χαρακτήραςτου να είναι sport, ωστόσο το νέο Garelli δεν παίζει σαν παιδάκι, αλλά σαν ενήλικας!
|
|
|
Σκεφτείτε λίγο τον εαυτό σας και εκείνες τις περιπτώσεις που… οικειοποιηθήκατε το παιχνίδι ενός παιδιού (γιου, κόρης, ανιψιού, γνωστού), είτε αυτό ήταν απλά ένα κουκλάκι είτε ένα videogame, όπως το προαναφερθέν PlayStation. Όχι μόνο νιώσατε σαν παιδί, αλλά ξεδώσατε, όπως, άλλωστε, κάνουμε όλοι μας, σωστά; Βέβαια, εμείς οι άντρες μπορεί να μην το παρατηρούμε και να μας φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό, αλλά για ρωτήστε και καμιά γυναίκα να σας πει πώς συμπεριφερόσασταν την τελευταία φορά που παίζατε Pro με τον κουμπάρο, όταν τον επισκεφθήκατε στη γιορτή του και ο γιος του άφησε για μερικά λεπτά το PlayStation ή το το Wii χωρίς επίβλεψη!
Την ίδια αντιμετώπιση έχει και το Χό 150, όταν του δίνεται η ευκαιρία να παίξει. Θα ξεσαλώσει και θα το ευχαριστηθεί σαν μικρό παιδί, ενώ σχεδόν άμεσα θα επιστρέψει στα σοβαρότερα στοιχεία του χαρακτήρα του: τη φιλικότητα, την οικονομία και την πρακτικότητα.
Εξάλλου, το παιχνίδι είναι και ο βασικός σκοπός του, κάτι που δηλώνει και το όνομά του. Μπορεί το Χό να σας φαίνεται άκομψο ηχητικά ως όνομα, αλλά δεν είναι τυχαίο.
Βρες το όνομα!
Το παιχνίδι μου με το Χό 150 ξεκίνησε πριν καλά-καλά το παραλάβω από την εδώ αντιπροσωπεία. Κινούμενος από περιέργεια για το όνομά του, έκανα μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, προκειμένου να μάθω τι μπορεί να σημαίνει. Οι πιθανές ερμηνείες ήταν πολλές, αλλά η μόνη που δεν βρήκα, ήταν τελικά η σωστή. Αφού μίλησα με την αντιπροσωπεία, έμαθα ότι οι Ιταλοί ήθελαν να δώσουν έναν ακόμη πιο παιχνιδιάρικο τόνο στο νέο τους scooter και γι´ αυτό το ονόμασαν από τα δύο κουμπιά που βρίσκονται στο χειριστήριο του γνωστού μας PlayStation: του Χ και του O. Πριν λύσω, όμως, το μυστήριο του ονόματος με τη συνδρομή των υπευθύνων, έκανα μία ακόμη, τυχαία μεν αλλά ενδιαφέρουσα, ανακάλυψη. Το όνομα XO έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν ως ΧΟ-1. Πρόκειται, όχι για κάποιο άλλο scooter, αλλά για τα εξαιρετικά οικονομικά laptop που μοιράστηκαν πριν λίγους μήνες (και συνεχίζουν να μοιράζονται) στα παιδιά των αναπτυσσόμενων χωρών και τα οποία δεν κόστιζαν παραπάνω από 100 δολάρια έκαστο. Και όπως η… επίσημη εξήγηση του ονόματος του scooter του Garelli, έτσι και αυτή, μου δημιούργησε λογικούς και ευχάριστους συνειρμούς. Οικονομική τεχνολογία.
Παιχνίδι ή… μπιμπελό;
Με όλα αυτά στο μυαλό μου, λοιπόν, παρέλαβα το Χό 150 από την αντιπροσωπεία της Garelli και πέρασα από το «ζέσταμα» στον αγώνα. Πριν το σφύριγμα της έναρξης, όμως, ξόδεψα αρκετή ώρα για να παρατηρήσω την αισθητική του scooter. Φρέσκο και νεανικό στο σχεδιασμό του, το Χό είναι ικανό να αποτελέσει το κεντρικό «πρόσωπο» στην καμπάνια της Garelli για την αναγέννησή της. Οι sport επιρροές κυριαρχούν στα πλαστικά του και μονοπωλούν τις διαθέσεις του. Δεν μπορώ να φανταστώ τι οδηγίες πήραν οι σχεδιαστές της ιταλικής εταιρείας, σίγουρα, όμως, μέσα σε αυτές, η φράση «ξεχάστε τις καμπύλες» ήταν υπογραμμισμένη με το πιο έντονο χρώμα! Οι γωνίες κυριαρχούν σε ολόκληρο το κοστούμι του scooter και η μάσκα αποτελεί το πιο επιθετικό κομμάτι του Χό. Ο προβολέας επικοινωνεί σχεδιαστικά με τα φλας και το «ρύγχος» είναι τετραγωνισμένο και αιχμηρό. Την εικόνα συμπληρώνουν η μίνιμαλ μαύρη ζελατίνα και το επίσης γωνιώδες μπροστινό φτερό. Τέλος, η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά, είναι τα δίδυμα LED σποτάκια στην κορυφή της ποδιάς, τα οποία κλέβουν την παράσταση όταν πέσει το σκοτάδι. Η ίδια επιθετική λογική στο σχεδιασμό του Χό συνεχίζει και όσο το μάτι κινείται προς το πίσω μέρος. Οι γωνίες είναι έντονες στην ποδιά, αλλά και στην ουρά, όπου ακόμη και η σχάρα μοιάζει να έχει sport σχεδιασμό! Και φυσικά, η σέλα δεν ξεφεύγει από αυτή τη λογική.
Πρώτα τα «μαθήματά» σου και μετά παιχνίδι!
Μια παρατεταμένη ματιά φανερώνει σίγουρα τις επιθετικές και σπορτίφ διαθέσεις του Χό 150, ωστόσο το scooter της Garelli δεν είναι μονόπλευρο. Και χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια ματιά για να δεις και την άλλη του πλευρά, την πρακτική. Πριν, όμως, ξεκινήσεις να παίζεις μαζί του, ρίξε και μια ματιά στο walkthrough, τις οδηγίες δηλαδή που σου επιτρέπουν να περάσεις τις πίστες με τη μεγαλύτερη ευκολία.
Πρώτη πίστα, η άνεση.
Στη σέλα του Χό, ο αναβάτης θα βολευτεί εύκολα, παρά το σχετικά σκληρό αφρώδες. Το ύψος της δεν είναι απαγορευτικό ούτε για αναβάτες μικρού αναστήματος, ενώ η τοποθέτηση του σώματος ευνοεί την όρθια θέση του κορμού, αλλά και την επιθετική στάση. Παράπονο δεν θα ακουστεί ούτε από το συνεπιβάτη, αν και το τμήμα της σέλας που του αναλογεί, είναι μικρότερο και σχετικά κατηφορικό.
Bonus stage, οι χώροι.
Κάτω από τη σέλα του Χό θα χωρέσει ένα jet κράνος, ενώ τα μικροπράγματα μπορούν να φιλοξενηθούν στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Το scooter της Garelli διαθέτει και γάντζο, αλλά και άφθονο χώρο στην επίπεδη ποδιά του για να χωρέσει μια τσάντα. Τέλος, η σχάρα δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένα καλοδεχούμενο χαρακτηριστικό στο πίσω μέρος.
Δεύτερη πίστα, ο κινητήρας.
Παρά τη sport αισθητική του Χό, ο κινητήρας υιοθετεί ένα πιο φιλικό προφίλ, κατάλληλο για αρχάριους. Σε αυτό το σημείο οφείλω να διευκρινίσω ότι το μοντέλο της δοκιμής μας δεν είχε διανύσει παρά μόνο 50 χιλιόμετρα όταν το πήραμε, το οποίο με κάνει να πιστεύω ότι μπορεί να δείξει περισσότερο τα δόντια του αφού στρωθεί. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα μονοκύλινδρο και αερόψυκτο κινητήρα,
κατασκευασμένο από τη Garelli, με σύστημα ψεκασμού (κατασκευασμένο σε συνεργασία με τη Ducati) να αναλαμβάνει την τροφοδοσία. Οι εκκινήσεις του δεν είναι απότομες και η λειτουργία του είναι γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς εξάρσεις και ξεσπάσματα.
Τέλος, η δύναμή του κάνει
αισθητή την παρουσία της στο μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας του, αν και κοντά στην τελική του, θα σου θυμίσει ότι πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο 150 κ.εκ., προορισμένο για την αστική μετακίνηση.
Τρίτη πίστα, οι αναρτήσεις.
Σε αυτήν την πίστα, το Χό 150 θα θυμηθεί και πάλι το sport χαρακτήρα του και θα δικαιολογήσει την αισθητική του. Το πιρούνι μπροστά είναι στιβαρό και μπορεί να ανταποκριθεί σε τυχόν προκλήσεις με ευκολία. Πληροφορεί με ακρίβεια, δεν διαμαρτύρεται υπό κλίση και δεν θα επιτρέψει στον τροχό να χάσει επαφή με την άσφαλτο. Επιπλέον, θα ικανοποιήσει ακόμη και σε απότομο φρενάρισμα. Την ίδια λογική ακολουθούν και τα πίσω αμορτισέρ, τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση. Ωστόσο, οι σφιχτές ρυθμίσεις τους θα ταλαιπωρήσουν λίγο στους ελληνικούς δρόμους, ειδικά με δεύτερο άτομο πάνω στη σέλα.
Τέταρτη πίστα, τα φρένα.
¶λλη μια πίστα με sport επιρροές, καθώς τα φρένα του scooter της Garelli είναι δυνατά και άμεσα, εμπνέοντάς σου ασφάλεια στο παιχνίδι. Ο μπροστινός δίσκος έχει διάμετρο 240 χιλ. και ο πίσω 200 χιλ. Η ισχύς του πακέτου πέδησης μοιράζεται ανάμεσα στα δύο φρένα. Το μπροστινό βυθίζει άμεσα το πιρούνι και κατεβάζει με ταχύτητα τη βελόνα του ταχύμετρου, ενώ το πίσω είναι εξίσου δυνατό και μπορεί να φέρει και μπλοκάρισμα, κυρίως όμως όταν το θελήσει ο αναβάτης. Η αίσθηση που μεταφέρεται από τις μανέτες στα δάχτυλα του αναβάτη είναι σκληρή, αλλά μπορείς να συνηθίσεις.
Level up!
Η τελευταία πίστα!
Αφού, λοιπόν, ακολουθήσεις το παραπάνω walkthrough και μάθεις όλα τα μυστικά του Χό 150, κερδίζοντας παράλληλα πόντους, θα είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις το μεγάλο αφεντικό της τελευταίας πίστας. Αυτό δεν είναι άλλο από την πόλη, η οποία, όμως, συνοδεύεται από τα τσιράκια της, τους πηγμένους δρόμους, τα χιλιάδες οχήματα και τις εκατοντάδες λακκούβες. Το scooter της Garelli θα αποτελεί το μοναδικό σου εφόδιο, μαζί με ένα μπιτόνι βενζίνης, το οποίο δεν είναι καν γεμάτο. Μικρό το πρόβλημα! Πρώτα απ´ όλα, το Χό είναι οικονομικό σε κατανάλωση, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς για reload. Δεύτερον, αν παίξεις σωστά τα χαρτιά που σου παραχωρεί, θα τερματίσει την πίστα και γρήγορα μάλιστα!
Αυτό θα συμβεί χάρη στην ευελιξία του. Αν και ο κινητήρας δεν διαθέτει μεγάλο νεύρο και δεν προσφέρει σπιρτόζικες εκκινήσεις, οι μαζεμένες διαστάσεις και το στήσιμο επιτρέπουν στο Χό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη λειτουργία του.
Γρήγορα, αλλά χωρίς να τρομάζει, ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές και τα χιλιόμετρα θα φανούν άμεσα στο κοντέρ. Μέσα στην κίνηση, λίγα είναι τα εμπόδια που θα κλείσουν το δρόμο στο ιταλικό scooter. Αν, μάλιστα, το ικανοποιητικό κόψιμο του μικρού σε πλάτος τιμονιού ήταν μεγαλύτερο, δεν θα χρειαζόταν να σταματήσεις καθόλου.
Με ανοιχτό δρόμο μπροστά του, το Χό μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα sport χαρακτηριστικά του.
Στις στροφές θα πλαγιάσει υπάκουα και οι αναρτήσεις θα αργήσουν να παραπονεθούν (το ίδιο και τα καλά ελαστικά στους 16 ιντσών τροχούς του),
Τα παράπονα θα έρθουν όταν στο διάβα του βρεθούν λακκούβες και οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Στην τελική του δοκιμασία, αυτήν της εκτός πόλης διαδρομής, το Χό 150 θα τα καταφέρει, αλλά δεν θα προσφέρει κάτι ιδιαίτερο.
Ο κινητήρας θα αρχίσει να χάνει την ισχύ του λίγο πριν την τελική και η μικρή ζελατίνα δεν θα προστατέψει από τον αέρα.
Ωστόσο, το Χό θα κινηθεί σταθερά και δεν θα απογοητεύσει ούτε όταν έρθει η ώρα για απότομο φρενάρισμα.
|
|
|
Φρέσκο και νεανικό στο σχεδιασμό του, το Χό είναι ικανό να αποτελέσει το κεντρικό «πρόσωπο» στην καμπάνια
της Garelli για την αναγέννησή της.
|
|
Μέσα στην πόλη, το Χό θα στηριχτεί στις μικρές του διαστάσεις και θα κινηθεί ευέλικτα. |
|
Το στήσιμό του, σε γενικές γραμμές, ακολουθεί τη sport φιλοσοφία και προσφέρεται για παιχνίδι.
|
|
To όνομά του προέρχεται από τα δύο κουμπιά του χειριστηρίου του PlayStation.
|
|
Το ομορφότερο ίσως χαρακτηριστικό του scooter είναι τα LED spots που κλέβουν την παράσταση τη νύχτα. |
|
Μπορεί η σέλα του να μην είναι η μεγαλύτερη ή η μαλακότερη, ωστόσο είναι άνετη για δύο άτομα.
|
|
Κάτω από αυτή θα χωρέσει μόνο
ένα jet κράνος.
|
|
Η λειτουργία του μοτέρ είναι πρωτίστως πολιτισμένη και φιλική.
|
|
Λεπτομερώς (5 cheats για καλύτερο παιχνίδι)
• Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη έχουν μια ελαφριά κλίση προς τα πίσω, παρέχοντας καλή κόντρα για τα πόδια του στο φρενάρισμα.
• Παρά το μικρό του βάρος, το Χό θα κουράσει λίγο για να ανέβει στο διπλό σταντ, κυρίως γιατί το πόδι βρίσκει πάνω στον κινητήρα, προσπαθώντας να το σηκώσεις.
• Κάποια μικροτριξίματα που μπορεί να ακούγονται, οφείλονται στο, κατά τ´άλλα, πανέμορφο κάλυμμα του τελικού της εξάτμισης και δεν χρήζουν ανησυχίας.
• Το Χό διαθέτει και kill switch, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά στην κατηγορία.
• Η μανιβέλα δεν μοιάζει απαραίτητη, ωστόσο υπάρχει στο Χό.
|
|
Αμφότερα τα φρένα είναι ισχυρά αλλά με σκληρή αίσθηση που θέλει συνήθεια. |
|
Τα αμορτισέρ πίσω ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.
Τιμή: 2.125 ευρώ
|
↑ Αισθητική, δύναμη φρένων
|
↓
Αίσθηση φρένων, θα ήθελα πιο "νευρικό" κινητήρα
|
Χρώματα:
γαλάζιο, λευκό, μαύρο, γκρι
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4T, 1K, Α/Ψ
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 152
| Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) | Δ.Α.
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | Δ.Α.
| Τροφοδοσία | Ηλ. ψεκασμός
| Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 6
| Κατ/ση (λίτρα/100χλμ.) | 3,7
| Βάρος (δίχως καύσιμο) | 121
| Κατανομή βάρους Ε/Π | Δ.Α.
| Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 110
| |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
| Τύπος | Διπλό σωληνωτό
| Αναρτήσεις Ε | Τηλεσκοπικό πιρούνι
| Διαδρομή (χιλ.) | 100
| Αναρτήσεις Π | Διπλό Αμορτισέρ
| Διαδρομή | 60
| Φρένα Ε (χιλ.) | Δ/240
| Φρένα Π (χιλ.) | Δ/200
| Ελαστικό Ε | 100/80-16"
| Ελαστικό Π | 120/80-16"
| Μήκος | 2.090
| Μεταξόνιο | 1.450
| Ύψος σέλας | 790
|
Εξοπλισμός
| ABS | x
| Μίζα | •
| Μανιβέλα | •
| Στροφόμετρο | x
| Κοντέρ | •
| Ένδειξη θερμοκρασίας | x
| Ένδειξη βενζίνης | •
| Μερικός χιλιομετρητής | x
| Φέρινγκ | x
| Ρυθμιζόμενες μανέτες | x
| Κεντρικό σταντ | •
| Πλάγιο σταντ | •
| Σχάρα | •
| Κλειδαριά κράνους | x
| Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση | x
| Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση | •
| •: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία | 7,25
| Ενεργητική ασφάλεια | 7
| Οδική συμπεριφορά | 7
| Κινητήρας-Κιβώτιο | 7
| Φρένα | 7
| Ποιότητα κατασκευής | 7
| Άνεση | 7
| Κατανάλωση | 8
| Εξοπλισμός-Τιμή | 8
|
|
|
|
|
|
|
Συμπέρασμα |
Ξαναπαίξε! |
Το Garelli Χό 150 δεν είναι από αυτά τα παιχνίδια που θα παίξεις κάνα δυο φορές και μετά θα βαρεθείς. Κρύβει αρκετά χαρίσματα, είτε μιλάμε για τον τομέα της διασκέδασης είτε για αυτόν της πρακτικότητας, ενώ είναι κατάλληλο τόσο για αρχάριους όσο και για εμπειρότερους αναβάτες. Οι τελευταίοι, ίσως αναζητήσουν περισσότερη σπιρτάδα μετά από λίγο, ωστόσο, όπως ανέφερα και παραπάνω, το μοντέλο της δοκιμής ήταν άστρωτο και περιμένω καλύτερες επιδόσεις από αυτό μετά το στρώσιμο.
Τέλος, μεγάλο ατού αποτελεί η τιμή του, η οποία, στα 2.125 ευρώ, είναι μία από τις χαμηλότερες της κατηγορίας.
|
|
|
|
|
|
|
|