Πόσοι από εσάς θέλετε να κάνετε enduro κάθε μέρα στην πόλη; Να αντιμετωπίζετε με άλλη οπτική τις καθημερινές διαδρομές; Και τα Σαββατοκύριακα να χαράζετε πορεία για όπου κάτσει…
(+):
Απόδοση κινητήρα,
συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα,
αναρτήσεις, φρένα,
θέση οδήγησης (-): Ένδειξη ρεζέρβας καυσίμου,
υπερθέρμανση κινητήρα σε μποτιλιάρισμα
Από όλες τις μοτοσικλέτες που είναι σχεδιασμένες για οn-off χρήση, κάποιες έχουν πιο έντονο το ασφάλτινο στοιχείο, ενώ κάποιες άλλες, πιο σπαρτιάτικα κατασκευασμένες, το χωμάτινο. Το ΚΤΜ 990 Adventure έχει βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο οn και το off, παρέχοντας όμως κάτι ακόμα στον αναβάτη του. Αυτό το κάτι είναι η αδρεναλίνη που πρέπει κάθε τέτοιου είδους μοτοσικλέτα να χαρίζει απλόχερα. Περιπέτεια εντός και εκτός πόλης, σε άσφαλτο ή χώμα. Χωρίς πολλές-πολλές φιλτραρισμένες λειτουργίες, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς σε δυνατότητες και με πεδίο δράσης από την καθημερινή μετακίνηση έως τα μεγάλα ταξίδια, ασφάλτινα ή χωμάτινα. Η χωμάτινη αγωνιστική παράδοση που έχει η αυστριακή εταιρεία δεν ήταν δυνατόν να μην περάσει και στο 990, που "κουβαλάει" νίκες και άρωμα Dakar. Τόσα χρόνια εμπειρίας και εξέλιξης πέρασαν από το 950 στο 990, το οποίο παραμένει ένας μαχητής παντός εδάφους, λίγο πιο πολιτισμένος, πιο φιλικός σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οδηγικά: Τα κάνει όλα εύκολα
Ενώ τα περισσότερα οn-off της αγοράς κράτησαν μόνο το… οn, το ΚΤΜ 990 Adventure επέλεξε να διατηρήσει τα χωμάτινα γονίδιά του στο ακέραιο. Μια ματιά μόνο αρκεί για να καταλάβεις τις προθέσεις του 990. Αιχμηρό σχεδιαστικά, με τον όγκο του να κρύβεται, σε προδιαθέτει θετικά. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χωρίς όμως ιδιαίτερες πολυτέλειες, με χειριστήρια εύκολα σε χειρισμούς. Το ύψος της σέλας δεν θα τρομάξει τους πιο "ψαρωμένους", καθώς τα πόδια φτάνουν και τα δύο εύκολα κάτω (1.80 ύψος), ενώ ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα στο υπερυψωμένο τμήμα αυτής που του αναλογεί.
Κατά ένα μαγικό τρόπο, όταν οι τροχοί αρχίσουν να κυλάνε, ο όγκος και το βάρος εξαφανίζονται και αισθάνεσαι ότι οδηγείς κάποιο μικρότερο enduro της ΚΤΜ. ¶ριστα ζυγισμένο, ακολουθεί πιστά και άμεσα τις εντολές του αναβάτη.
Μέσα στην πόλη κινείται γρήγορα, ίσως πιο γρήγορα από τα συνηθισμένα. Οι ανωμαλίες των δρόμων εξαφανίζονται κάτω από τις αναρτήσεις της WP, με την πληροφόρηση που παίρνεις να είναι άμεση και ακριβής. Αν το παρακάνεις στο άνοιγμα του γκαζιού με 1η στο κιβώτιο, ο εμπρός τροχός κοιτάει τον ουρανό εύκολα. Και αν το ρεζερβουάρ των σχεδόν 23 λίτρων δεν είναι γεμάτο, η σκηνή επαναλαμβάνεται και με 2α, αλλά και με 3η στο κιβώτιο. Το μοναδικό του μειονέκτημα είναι ότι στο μποτιλιάρισμα ζεσταίνεται και δουλεύει το βεντιλατέρ υπερωρίες. Το καλό είναι ότι ελίσσεται εύκολα ανάμεσα από αυτοκίνητα, καθώς το τιμόνι δεν βρίσκει στους καθρέφτες τους και το ύψος του επιτρέπει να περνάς σβέλτα ανάμεσά τους.
Οι επαρχιακοί δρόμοι αποτελούν το αγαπημένο πεδίο δράσης του. Στροφές κάθε είδους, καθώς και ποικιλία στην πρόσφυση του οδοστρώματος, είναι το παιχνίδι του. Παίρνει γενναίες κλίσεις και διαγράφει τις καμπές με ασφάλεια. Η συγκέντρωση των μαζών χαμηλά προσφέρει εκπληκτική ευελιξία στο 990. Κι αν γλιστράει ο δρόμος, τα ντριφτ γίνονται γλυκά με το άνοιγμα του γκαζιού. Δεν νοιάζεται πολύ για τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του εδάφους ούτε για τυχόν χώματα που έχουν πέσει στο δρόμο. Περνά χωρίς προβλήματα και συνεχίζει ακάθεκτο.
Σε ταξίδι στην εθνική, κινείται αξιοπρεπώς δικάβαλο, φορτωμένο, με 160-170 χλμ./ώρα στο κοντέρ, ενώ, αν το θελήσετε, θα δείξει ακόμα και 200 χλμ./ώρα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Η ζελατίνα σε γενικές γραμμές κάνει καλή δουλειά, όμως στέλνει τον αέρα ακριβώς στο κράνος του αναβάτη, δημιουργώντας θόρυβο και κάποιους στροβιλισμούς. Σε καθημερινή μετακίνηση και κοντινές εξορμήσεις δεν αποτελεί πρόβλημα. Πάντως, για όσους κάνουν συχνά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, η πιο ψηλή ζελατίνα που δίνει η ΚΤΜ στα Power Parts, κρίνεται απαραίτητη. Στο χώμα: Πολλές δυνατότητες
Το στήσιμο της μοτοσικλέτας ευνοεί την εκτός δρόμου οδήγηση. Σε καμία περίπτωση δεν διστάζει να χωθεί σε χωματόδρομους για να εξερευνήσει νέα μέρη. Ίσα-ίσα που βρίσκεται στο στοιχείο του. Η θέση οδήγησης επιτρέπει την όρθια οδήγηση. Η εκδρομική οδήγηση γίνεται απολαυστικά, με το σύνολο να μην επηρεάζεται από το ανώμαλο έδαφος. Οι αναρτήσεις αποσβένουν προοδευτικά, ενώ το πλαίσιο παραμένει στιβαρό και ακλόνητο.
Όσους τους… τρώει το δεξί τους χέρι και θέλουν να οδηγήσουν γρήγορα με το 990 Adventure, δεν θα απογοητευτούν. Μπορεί να κινηθεί εντυπωσιακά γρήγορα για τον όγκο του, ενώ δεν λέει όχι και σε παιχνίδια. Σούζες και μικρά αλματάκια είναι στο μενού, χωρίς να "πληγώσουν" το 990. Οι αναρτήσεις, πλήρως ρυθμιζόμενες, αντέχουν τα κιλά του και δεν τερματίζουν, αν δεν το παρακάνεις. Ένα ζευγάρι χωμάτινα ελαστικά είναι απαραίτητα για καλύτερη πρόσφυση, ειδικά σε λασπωμένα εδάφη. Συνολικά, το 990 Adventure κρίνεται ιδανικό απ’ όλα τα 1000άρια on-off για χωμάτινη χρήση, καθώς απλά δεν έχει αντίπαλο. Αναρτήσεις, φρένα: Ολοκληρωμένο πακέτο
Μιας και η ΚΤΜ έχει αγοράσει την WP, έχει εξοπλίσει το 990 Adventure με τις εν λόγω αναρτήσεις. Το πιρούνι έχει διάμετρο 48 χλστ. και δέχεται ρυθμίσεις για συμπίεση και επαναφορά, ενώ το αμορτισέρ έχει επιπλέον προφόρτιση ελατηρίου. Λειτουργούν άψογα σε αστικές διαδρομές, καθώς και σε ταξίδι με υψηλές ταχύτητες. Ακόμα και σε οff road χρήση, τα 210 χλστ. διαδρομής αρκούν ώστε να αποσβέσουν τις ανωμαλίες του εδάφους. Δίνουν πολύ καλή πληροφόρηση για το πού πατάνε οι τροχοί και ανταποκρίνονται στις ρυθμίσεις.
Τα φρένα είναι της Brembo και έχουν πολύ καλή αίσθηση, ενώ το ABS είναι σύμμαχος στις δύσκολες στιγμές. Ενεργοποιείται αργά, όμως κατά την πέδηση υπάρχει το ενοχλητικό "κλότσημα" που αισθάνεσαι στο πεντάλ του φρένου. Οι δύο δίσκοι εμπρός 300 χλστ. και οι διπίστονες δαγκάνες της Brembo αρκούν για τις επιταχύνσεις και το βάρος της μοτοσικλέτας. Σημαντική λειτουργία είναι η επιλογή ή όχι του ABS. Από ένα κουμπί στο κοντέρ της μοτοσικλέτας, το ενεργοποιείς όταν οδηγείς σε άσφαλτο και αντίστοιχα το απενεργοποιείς σε χωμάτινη οδήγηση, καθώς το ABS στο χώμα δεν είναι σύμμαχος, μιας και δεν φρενάρει σωστά η μοτοσικλέτα. Κινητήρας: Καρδιά διαμάντι!
Ο λόγος φυσικά για τον κινητήρα σε διάταξη V και περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών. 999 κυβικά, με ψεκασμό της Keihin για την τροφοδοσία καυσίμου. Το κάρτερ είναι ξηρό, με το λάδι να φιλοξενείται σε ένα δοχείο εμπρός από τον κύλινδρο.
Πλούσια ροπή από το αρχικό άνοιγμα του γκαζιού, ομαλή επιτάχυνση και διαρκές τράβηγμα μέχρι τα κόκκινα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του. Αποδίδει 106 ανακοινώσιμους ίππους, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να ανέβουν σε 115 άλογα. Μέσα στην πόλη μάλλον "χασμουριέται" και δουλεύει "μία πάνω" με τη ροπή. Είναι εύστροφος και όσοι έχετε τάσεις για γενναίο άνοιγμα του γκαζιού, θα αποζημιωθείτε και με το παραπάνω. Σε ανοιχτές διαδρομές, απλά δίνει ρέστα με την απόδοσή του, ενώ κοιτάει στα ίσα αρκετά street 1000άρια με τη συμπεριφορά του.
Το κιβώτιο είναι σαφές και ιδιαίτερα μαλακό στη χρήση. Αλλάζει ταχύτητες γλυκά, ακόμα και χωρίς συμπλέκτη, μόνο με το στιγμιαίο κλείσιμο του γκαζιού. Το γρανάζωμα είναι σωστό, με τις τρεις πρώτες σχέσεις να είναι σχετικά κοντές και τις τρεις τελευταίες μακρύτερα γραναζωμένες για πιο άνετη οδήγηση σε ανοιχτούς δρόμους. Συμπέρασμα
Όταν σχεδίαζαν το ΚΤΜ 990 Adventure, μάλλον είχαν κατά νου τις συνθήκες στη χώρα μας. Λες και το κάναμε παραγγελία! Ελαφριά αίσθηση, παρά τον όγκο του, και άνεση για τις καθημερινές μετακινήσεις, οι οποίες γίνονται πολύ σβέλτα και με ασφάλεια. Έχει τεράστιες δυνατότητες για τουρισμό εντός και εκτός συνόρων, είτε είναι φορτωμένο είτε όχι. Έχει το γκάζι για να αντεπεξέλθει και άριστο στήσιμο για να απολαύσετε στροφιλίκια, με τα τιμόνια κάτω. Όσο για οδήγηση στο χώμα, σας λέμε απλά ότι είναι μακράν το καλύτερο της κατηγορίας. Με λίγα λόγια, τα κάνει όλα και συμφέρει!