Ο αντι-ρυθμιστής! |
Honda CB 600F Hornet C-ABS |
Διαβάστηκε από 20721 αναγνώστες
|
|
|
Οι κάθε είδους ρυθμίσεις στη συμπεριφορά κάποιου έχουν συνήθως ως αποτέλεσμα τον έλεγχο, αποτρέποντάς τον να λειτουργεί ελεύθερα. Στην περίπτωση του νέου Hornet, όμως, οι νέες ρυθμίσεις βοηθούν το δημοφιλές μοντέλο να απελευθερώσει ακόμη περισσότερο τη συμπεριφορά του.
|
|
|
Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει συχνά, ακόμη και στον τομέα των μοτοσικλετών. Συνήθως, οι νέες ρυθμίσεις έχουν σκοπό να βελτιώσουν ένα μοντέλο, ωστόσο, καταφέρνοντας αυτό, περιορίζουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του.
Στο νέο Hornet, όμως, οι ρυθμίσεις δίνουν νέες ελευθερίες στη μοτοσικλέτα και κυρίως στον αναβάτη. Αναφέρομαι στις αναρτήσεις, οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα ρυθμίσεων, προκειμένου ο αναβάτης να φέρει το Hornet στα μέτρα του, αλλά και να αλλάξει τη συμπεριφορά του κατά βούληση. Και μαζί με τις νέες αυτές ρυθμίσεις, το γυμνό της Honda απέκτησε και άλλα νέα χαρακτηριστικά, αποκλειστικά στον αισθητικό τομέα.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα μια ελαφρώς διαφοροποιημένη μοτοσικλέτα, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η οποία, όμως, διαθέτει αρκετά στοιχεία ώστε να χαρακτηριστεί η καλύτερη της σειράς, αλλά και να δώσει νέα πνοή στο Hornet.
Για την ιστορία…
… το πρώτο Hornet παρουσιάστηκε το 1998, επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από τη φιλοσοφία του CBR 600RR. Διέθετε την ίδια sport φιλοσοφία, ενώ μπορούσε να κινηθεί εξίσου καλά σε σβέλτους ή sport ρυθμούς. Από την πρώτη στιγμή ξεχώρισε στην κατηγορία των naked, χάρη στη φιλικότητά του, αλλά και τη διαχρονική αισθητική του. Δύο χρόνια αργότερα, η Honda προχώρησε στην πρώτη ανανέωση του μοντέλου της. Το Hornet του 2000 απέκτησε μεγαλύτερο μπροστινό τροχό (17 ιντσών), με αποτέλεσμα τη βελτίωση της συμπεριφοράς του. Το 2003 από την άλλη, ήταν η σειρά του ρεζερβουάρ να μεγαλώσει, φτάνοντας τα 17 λίτρα, ενώ το 2006 το συμβατικό πιρούνι αντικαταστάθηκε από αντεστραμμένο. Η πρώτη… μετενσάρκωση του Hornet απέδειξε ότι διέθετε όλα τα απαραίτητα θετικά στοιχεία, γεγονός που μεταφράστηκε και σε μεγάλες πωλήσεις. Επιπλέον, το γεγονός ότι στα πρώτα εννέα χρόνια της πορείας του ελάχιστες αλλαγές χρειάστηκε να γίνουν πάνω του υποδηλώνει πως η συνταγή ήταν από την πρώτη στιγμή επιτυχημένη.
Το 2007, όμως, αποτέλεσε τη χρονιά που οι λάτρεις του Hornet 600 θα αποκτούσαν το νέο αντικείμενο του πόθου τους. Το Hornet εκείνης της χρονιάς έγινε αγνώριστο, καθώς μεταμορφώθηκε αισθητικά και απέκτησε όλες τις νέες τεχνολογίες της Honda, όπως το νέο ABS, αλλά και τον τεχνολογικά προηγμένο (και πρόσφατα ανανεωμένο) κινητήρα του CBR 600RR. Ο σχεδιασμός του συζητήθηκε περισσότερο από ποτέ και η βελτιωμένη του συμπεριφορά στο δρόμο δικαίωσε τις αλλαγές των Ιαπώνων μηχανικών.
Όπως φαίνεται, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην αρχή μιας ακόμη δυναστείας με την υπογραφή του Hornet, μιας μοτοσικλέτας που λίγα χρειάζεται να αλλάξει.
Το ίδιο φαίνεται να σκέφτονται και οι υπεύθυνοι στη Honda, καθώς το φετινό μοντέλο δεν άλλαξε σε μεγάλο βαθμό. Κάποιες αισθητικές πινελιές και αναρτήσεις με δυνατότητα ρύθμισης είναι οι μόνες αλλαγές, και αυτές μοιάζουν αρκετές.
Αισθητική: Ενέσεις ποπ κουλτούρας
Σύμφωνα με τη Honda, οι σχεδιαστές του νέου Hornet εμπνεύστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την ιταλική τεχνοτροπία, συνδυάζοντάς τη με σχέδια και γραμμές από κάθε έκφανση της μόδας. Και κάτι τέτοιο μπορεί να μην είναι τόσο προφανές όταν κοιτάς το Hornet, ωστόσο, καταφέρνει να σου εμπνεύσει ένα συναίσθημα φρεσκάδας και ποπ αναφορών. Βέβαια, τα νέα στοιχεία είναι ελάχιστα, αλλά ξεχωρίζουν. Η αρχή γίνεται από την κόκκινη ρίγα στο ρεζερβουάρ και τη μάσκα, η οποία συναντάται στο λευκό χρώμα του μοντέλου της δοκιμής και στο ασημί. Εκεί προστέθηκαν κάποια σχέδια κάτω από το λογότυπο της Honda και εκατέρωθεν του προβολέα αντίστοιχα. Έτσι δόθηκε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στα δύο από τα ομορφότερα στοιχεία της μοτοσικλέτας: το γωνιώδες ρεζερβουάρ και την υπέροχη χαμηλή μάσκα. Μικροαλλαγές συναντάμε και στον πίνακα των οργάνων, ενώ κάτω από τη σέλα ξεχωρίζει το πλέον ανάγλυφο και χρωμιωμένο λογότυπο του Hornet. H υπόλοιπη μοτοσικλέτα δεν έχει κάποιες αλλαγές στην αισθητική -ούτε θεωρώ ότι τις είχε ανάγκη. Μπορεί το Hornet με αυτή τη μορφή να μετράει ήδη τρία χρόνια παρουσίας, ωστόσο, οι επιθετικές γραμμές του, η χαμηλωμένη μάσκα, η μίνιμαλ ουρά και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα παραμένουν φρέσκα.
¶νεση / Εργονομία: Σε υψηλά επίπεδα
Παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις, το Hornet αποδεικνύεται αρκετά άνετο, ειδικά αν λάβουμε υπ´ όψιν και την τεχνοτροπία που επικρατεί στην κατηγορία των streetfighter. Η σέλα είναι άνετη και μαλακή και τα γόνατα θα κουμπώσουν με ευκολία στο ρεζερβουάρ, στηρίζοντας ως ένα σημείο τον κορμό.
Μάλιστα, το ρεζερβουάρ θα ξεκουράσει αρκετά τα χέρια, τα οποία δεν χρειάζεται να επωμιστούν όλο το βάρος του σώματος. ¶νετα θα νιώσει και ο συνεπιβάτης, ο οποίος έχει στη διάθεσή του δύο μεγάλες και εργονομικές χειρολαβές.
Όσον αφορά στην έλλειψη ζελατίνας, θα απασχολήσει τον αναβάτη σε μεγάλες ταχύτητες άνω των 180 χλμ./ώρα και θα τον αναγκάσει να σκύψει.
Αναρτήσεις: Ρυθμίζουν την ανανέωση
Το βασικό νέο στοιχείο του φετινού Hornet δεν είναι άλλο από τις αναρτήσεις του.
Το ανεστραμμένο πιρούνι δεν φέρει κάποιες αλλαγές στην κατασκευή του και παραμένει ίδιο, με διάμετρο 41 χιλ. και διαδρομή 120 χιλ. Ωστόσο, προσφέρει πλέον τη δυνατότητα ρύθμισης ως προς την απόσβεση επαναφοράς.
Ρυθμιζόμενο είναι και το νέο πίσω αμορτισέρ (χωρίς μοχλικό), ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς, με διαδρομή 128 χιλ.
Αμφότερες οι αναρτήσεις συντηρούν την οδηγική φιλοσοφία του Hornet, καθώς δεν συμπεριφέρονται ακραία και διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την άνεση.
Ωστόσο, μπορούν να υποστηρίξουν και την sport οδήγηση, χάρη και στα πειράματα που μπορούν να πραγματοποιηθούν με τις ρυθμίσεις τους.
Κινητήρας : Χωρίς αλλαγές
Το τετρακύλινδρο κινητήριο σύνολο του Hornet δεν δέχθηκε επεμβάσεις. Παραμένει το μοτέρ που προέρχεται από το CBR 600R, ρυθμισμένο στις ανάγκες του Hornet και λίγα παράπονα μπορεί να προκαλέσει με τη συμπεριφορά του. Σε αυτά ξεχωρίζει η απόδοσή του στις πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας (κινούμενο, για παράδειγμα, σιγά ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα στην πόλη), η οποία δεν είναι η επιθυμητή, τη συγχωρείς, όμως, σε μοντέλο της κατηγορίας. Ανοίγοντας το γκάζι - και μετά από ένα μικρό ξέσπασμα πριν τις 4.000 σ.α.λ.- το Hornet μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα και η απόδοσή του παραμένει σταθερή μέχρι τις υψηλές στροφές, περιμένοντας να τα δώσει όλα με το που θα ξεπεράσει τις 8.000-9.000 σ.α.λ.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν πρόκειται να απογοητεύσει με την απόδοσή του. Μέσα στην πόλη θα συμπεριφερθεί πολιτισμένα (αν δεν το πιέσεις) και έξω από αυτή θα αναδείξει τον καλύτερο εαυτό του.
Φρένα: Με τις ευλογίες του C-ABS
Αναμφισβήτητα, η απόφαση της Honda να μην πειράξει τα φρένα του Hornet δικαιώνεται από την απόδοσή τους, καθώς διαθέτουν την απαραίτητη δύναμη και αίσθηση που δεν απαιτούν βελτιώσεις. Το συγκεκριμένο συμπέρασμα ενισχύεται ακόμη περισσότερο στο μοντέλο της δοκιμής, το οποίο διέθετε το συνδυασμένο σύστημα ABS της Honda και τριέμβολη (αντί διέμβολης στο μοντέλο χωρίς ABS) δαγκάνα στο μπροστινό φρένο.
Το πακέτο της πέδησης, λοιπόν, αποτελείται από δύο πλευστούς δίσκους 296 χιλ. και τριέμβολη δαγκάνα μπροστά και δίσκο 245 χιλ. με μονοέμβολη δαγκάνα πίσω. Το παραμικρό τράβηγμα της μανέτας έχει ως αποτέλεσμα την άμεση επιβράδυνση του Hornet, ενώ και σε φρενάρισμα πανικού, το C-ABS δεν θα επιτρέψει παρεκτροπές. Μάλιστα, η λειτουργία του τελευταίου είναι υποδειγματική, αν και κάποιες φορές θα ενεργοποιηθεί πολύ εύκολα.
Οδηγώντας: Από… παπί σε streetfighter
Παρά τα νέα χαρακτηριστικά του, τις βελτιώσεις και τον εξαιρετικό κινητήρα του, βασικό προτέρημα του Hornet ήταν και παραμένει το ζύγισμά του. Οι διαστάσεις του είναι compact και το κέντρο βάρους του είναι τόσο χαμηλά που μερικές φορές θα νομίζεις ότι το ένιωσες να σε συγκρατεί στην άσφαλτο και να σου αλλάζει κατεύθυνση με μοχλό! Το Hornet δεν προσπαθεί να κρύψει τα κιλά του (άλλωστε, δεν είναι και τόσα πολλά) -τα εκμεταλλεύεται για να παραμένει σταθερό και γρήγορο στις εναλλαγές κλίσης. Και θα τα καταφέρει άψογα, ειδικά όταν κινείται σε επαρχιακό δρόμο και απαιτούνται συνεχείς και σβέλτες εναλλαγές. Η μοναδική περίπτωση που το Hornet θα διαψεύσει τις προσδοκίες σου είναι σε μεγάλες παρατεταμένες στροφές με πολλά χιλιόμετρα. Εκεί το πλαίσιο του Hornet θα δείξει κάποιες αδυναμίες, θέτοντας το όριο. Στην ευθεία, από την άλλη, παραμένει σταθερό και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα στις υψηλές στροφές. Μέσα στην πόλη, το Hornet είναι ικανό να κινηθεί ευέλικτα και να μην κολλήσει πουθενά. Το μικρό του πλάτος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού θα του επιτρέψουν να χωθεί παντού, ενώ το καλό του ζύγισμα δεν θα κουράσει εύκολα τον αναβάτη στις μανούβρες. Ο κινητήρας δεν θα ικανοποιήσει στις πολύ χαμηλές σ.α.λ., αλλά μετά τις 4.000 σ.α.λ. θα αρχίσει να δείχνει το καλό του πρόσωπο. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι το ABS δεν θα επιτρέψει πολλά παιχνίδια και οι σούζες δεν είναι στο καθημερινό πρόγραμμα του Hornet, τα απότομα τραβήγματα του γκαζιού θα δώσουν την ευκαιρία στον αναβάτη να παίξει λίγο, τινάζοντας ελεγχόμενα δεξιά κι αριστερά τον πίσω τροχό.
|
|
|
Ελάχιστα πράγματα άλλαξαν στην αισθητική του Hornet, το οποίο παραμένει φρέσκο και εντυπωσιακό, απ´ όποια γωνιά κι αν το δεις.
|
|
Στο λευκό χρώμα (και στο ασημί) ξεχωρίζει η διχρωμία στο ντεπόζιτο.
|
|
To λογότυπο του Hornet κάτω από τη σέλα είναι πλέον ανάγλυφο και χρωμιωμένο.
|
|
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και εντυπωσιακός στην όψη.
|
|
Ο αναβάτης θα βολευτεί και θα κινηθεί με άνεση πάνω στη σέλα του Hornet, διατηρώντας τον πλήρη έλεγχο.
|
|
Πιρούνι και αμορτισέρ συνεργάζονται καλά με το πλαίσιο και, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους και το εξαιρετικό ζύγισμα, κάνουν παιχνιδάκι τις εναλλαγές κατεύθυνσης.
|
|
Μία από τις βασικότερες αλλαγές πάνω στο Hornet είναι η νέα δυνατότητα ρύθμισης του πιρουνιού ως προς την απόσβεση επαναφοράς.
|
|
Νέο είναι και το πίσω αμορτισέρ, το οποίο ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς.
|
|
Καμία αλλαγή για τον κινητήρα του Hornet.
|
|
Εκτός από ABS, το μοντέλο της δοκιμής διέθετε και τριέμβολες δαγκάνες στο μπροστινό φρένο.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.
|
|
Το Hornet καταφέρνει να κινηθεί ευέλικτα στην πόλη, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις του. Έξω από αυτή, θα αναλάβει ο sport χαρακτήρας του και δεν θα αφήσει παράπονο.
Τιμή: 8.830
( ευρώ)
|
↑ Φρένα, στήσιμο
|
↓
Λειτουργία μοτέρ στις χαμηλές σ.α.λ.
|
Χρώματα:
λευκό, ασημί, μαύρο, κίτρινο, κόκκινο
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4T, 4Κ, Y/Ψ, 16Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 599
| Διάμ. x Διαδρομή (χλστ.) | 67x42.5
| Συμπίεση (:1) | 12
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 100,5/12.000
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 6,4/10.500
| Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός
| Χωρητ. ρεζ. / ρεζ. (λίτρα) | 19
| Κατανάλ. (λ./100 χλμ.) | 6,8
| Βάρος (kg, κενό) | 205
| Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 220
| |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
| Τύπος | Αλουμινένιο
μονής διατομής
| Αναρτήσεις Ε | Ανάποδο
τηλεσκοπικό πιρούνι
41mm, απόσβεση
επαναφοράς
| Διαδρομή (χιλ.) | 120
| Αναρτήσεις Π | Μονό αμορτισέρ
χωρίς μοχλικό
προφόρτιση, απόσβεση
επαναφοράς
| Διαδρομή | 128
| Φρένα Ε (χιλ.) | 2Δ /300 / C-ABS
| Φρένα Π (χιλ.) | Δ /240 / C-ABS
|
Τροχοί-Ελαστικά
| Ελαστικό Ε | Metzeler Sportec
M5 120/70-17"
| Ελαστικό Π | Metzeler Sportec
M5 180/55-17"
|
Διαστάσεις
| Μήκος | 2.085
| Πλάτος | 760
| Μεταξόνιο | 1.435
| Ύψος σέλας | 800
|
Εξοπλισμός
| ABS | •
| Μίζα | •
| Μανιβέλα | x
| Στροφόμετρο | •
| Κοντέρ | •
| Ένδειξη θερμοκρασίας | •
| Ένδειξη βενζίνης | •
| Μερικός χιλιομετρητής | •
| Φέρινγκ | x
| Ρυθμιζόμενες μανέτες | •
| Κεντρικό σταντ | x
| Πλάγιο σταντ | •
| Σχάρα | x
| Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση | •
| Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση | •
|
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία | 7,50
| Ενεργητική ασφάλεια | 8
| Οδική συμπεριφορά | 9
| Κινητήρας-Κιβώτιο | 8
| Φρένα | 8
| Ποιότητα κατασκευής | 7
| ¶νεση | 7
| Κατανάλωση | 7
| Εξοπλισμός-Τιμή | 6
|
|
|
|
|
|
|
Συμπέρασμα |
Ο ρυθμιστής της κατηγορίας |
Το γεγονός ότι το Hornet μπορεί να καλύψει εξίσου καλά τις καθημερινές και τις sport ανάγκες, το καθιστά μια πολυμορφική πρόταση που προορίζεται για μια ιδιαίτερα διευρυμένη γκάμα αναβατών. Η ευκολία στην… τιθάσευσή του και το εξαιρετικό του ζύγισμα το κάνουν κατάλληλο για πολλούς αναβάτες, άσχετα με το τι θέλουν να κάνουν μαζί του.
Από τη μία είναι άνετο και φιλικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά με ελάχιστους συμβιβασμούς.
Από την άλλη, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία που φέρει του στερεί λίγο από το παιχνίδι του, δεν θα πει όχι και σε πιο sport καταστάσεις.
Επιπλέον, οι βελτιώσεις στις οποίες υποβλήθηκε, αν και μικρές, το έκαναν ακόμη καλύτερο, ειδικά στην οδική συμπεριφορά του και την εμφάνισή του.
|
|
|
|
|
|
|
|