LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Το πιο φιλικό 125
Kawasaki D-Tracker 125
Διαβάστηκε από 9468 αναγνώστες
Η σοδειά των τετράχρονων μοτοσικλετών εισαγωγής στο χώρο με 125 κυβικά εκατοστά ολοένα και αυξάνει. Το D-Tracker 125 είναι η πρόταση της Kawasaki, πρόταση εντελώς μοναδική, με τροχούς μόλις 14 ιντσών, που χαρίζουν απίστευτη ευελιξία!
Όταν αντικρίζεις για πρώτη φορά το D-Tracker 125, μένεις έκπληκτος από το μικρό του μέγεθος. Οι 14άρηδες τροχοί, του κόβουν ύψος και το κάνουν να δείχνει πραγματικά ξεχωριστό.
Σαν μια μοτοσικλέτα… gadget, κάτι ανάμεσα σε χρηστικό 125 και μανιακό mini-moto, ένα δίκυκλο φτιαγμένο για διασκέδαση, εκτός από την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσικλέτας.
Η λογική της Kawasaki ήταν να κατασκευάσει ένα 125 απο λευκό χαρτί -όχι απλά δανειζόμενη κομμάτια από μεγαλύτερα μοντέλα- με στόχο τις ανάγκες των νέων αναβατών.
Τεράστια σιγουριά
Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που νιώθει όποιος καβαλήσει την ιδιαίτερα χαμηλή σέλα του μικρού D-Tracker. Όταν ακόμα και αναβάτες ή αναβάτισσες με ύψος κάτω του 1.65 μ. μπορούν να αισθανθούν άνετοι και σίγουροι, πατώντας γερά με όλο το πόδι στο έδαφος, πάνω σε μια μοτοσικλέτα, τότε η τελευταία σίγουρα αποτελεί μοναδική περίπτωση.
Το χαμηλό ύψος (σέλα στα 805 χιλιοστά, κομπλέ με λεπτή σιλουέτα μοτοσικλέτας) και βάρος (μόλις 114 κιλά!) του D-Tracker το κάνουν επίσης ιδιαίτερα μανιτζέβελο, είτε όταν είναι σταματημένο με τον αναβάτη πάνω είτε όταν ο αναβάτης βρίσκεται δίπλα του και θέλει να το μανουβράρει. Σημειώστε ότι εκτός από τους τροχούς 14 ιντσών, οι τεχνικοί της Kawasaki ελαχιστοποίησαν το βάρος της μοτοσικλέτας με τη βοήθεια τόσο του compact σε διαστάσεις προβολέα όσο και του ψηφιακού οργάνου.
Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που κινεί και το off-road μοντέλο KLX 125. Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, ψεκαστός, με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες. Απλός και αξιόπιστος. Προικισμένος με μίζα, έρχεται άμεσα σε λειτουργία, καλύπτει τις προδιαγραφές Euro3 με τη βοήθεια καταλύτη και αισθητήρα οξυγόνου και είναι σχεδόν αθόρυβος. Το περιμετρικό πλαίσιο από ατσάλι θα βοηθήσει τα μέγιστα στη σωστή οδική συμπεριφορά του D-Tracker, όπως θα το βοηθήσουν και οι σωστές αναρτήσεις του. Μπροστά βρίσκουμε ένα εντυπωσιακό ανάποδο πιρούνι στα 35 χιλιοστά, που θα… ανεβάσει τις μετοχές του αναβάτη, και πίσω ένα μονό αμορτισέρ New Uni-Trak. Βέβαια, μην περιμένετε να έχει ρυθμίσεις αποσβέσεων (τουλάχιστον το αμορτισέρ πίσω έχει ρύθμιση προφόρτισης), καθώς, αν γινόταν κάτι τέτοιο, η τιμή του D-Tracker θα απογειωνόταν. Εξίσου εντυπωσιακοί με το ανάποδο πιρούνι είναι και οι δίσκοι των φρένων εμπρός και πίσω, που είναι τύπου «μαργαρίτας», προσφέροντας, εκτός από αγριεμένο look, και καλύτερη απαγωγή θερμότητας, λόγω των εγκοπών τους. Γενικά, το look του D-Tracker είναι πολύ προσεγμένο, θυμίζοντας όσο μπορεί μεγαλύτερης μοτοσικλέτας supermotard. Επιθετικό, με αιχμηρά πλαστικά, κοντό φτερό μπροστά με προστατευτικά καλαμιών και με τσαντάκι σέλας στο ίδιο χρώμα με της μοτοσικλέτας. Μμ, ναι. Δείχνει λαχταριστό, απ’ όπου και να το εξετάσεις.
Παιχνίδι στο δρόμο
Η μίζα το φέρνει αμέσως σε λειτουργία και μετά από ένα μικρό ζέσταμα, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. ¶λλωστε, ο υπερ-εξελιγμένος ψεκασμός ρυθμίζει αυτόματα το ρελαντί στις βέλτιστες στροφές με το ολοκαίνουργιο σύστημα ISC (Idle Speed Control), το οποίο φοριέται για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της Kawasaki! Ηρεμία πνεύματος. Το γκάζι ανοίγει και η περιπέτεια D-Tracker αρχίζει.
Ο κινητήρας είναι ζωηρούλης χαμηλά και τα δέκα αλογάκια του θα ενθουσιάσουν τους πρωτόπειρους, ενώ ψηλά ξεθυμαίνει σχετικά γρήγορα. Κανείς όμως δεν περιμένει από ένα τετράχρονο 125 να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Κι όποιος συνεχίζει να έχει παράπονο, ας κοιτάξει μια στιγμή την υπερ-χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και θα αναπνεύσει με ανακούφιση.
Τα φαρδιά ελαστικά της Dunlop πατάνε καλά στην άσφαλτο και βοηθούν τον αναβάτη να ανακαλύψει με ασφάλεια τα όριά του. Καθώς εκείνος αλλάζει λυσσασμένα τις ταχύτητες, το D-Tracker θα δείξει ακόμα και 100 χλμ./ώρα με την 5η και τελευταία σχέση του κιβωτίου, σε ιδανικές συνθήκες. Ακόμα και σε αυτά τα χιλιόμετρα, η μοτοσικλέτα της Kawasaki παραμένει σταθερότατη, κάνοντας τον κάτοχό της να ευχαριστεί νοητά το πλαίσιο (σχεδιασμένο ειδικά για το D-Tracker παρακαλώ και όχι δανεισμένο από κάποια μεγαλύτερη μοτοσικλέτα) και τις αναρτήσεις, για την υποδειγματική συνεργασία τους.
Αν έχετε όρεξη για οδηγικές ακρότητες, να έχετε υπ’ όψιν ότι το D-Tracker θα κάνει δύσκολα σούζα, με αρκετό πατινάρισμα, θα γλιστρήσει όμως απολαυστικά τον πίσω τροχό, είτε με κατεβασιά είτε με φρένο ή αν αρχίσετε να παίρνετε ολοένα και μεγαλύτερες κλίσεις. Θα κάνει και endo με τη βοήθεια της διπίστονης δαγκάνας από το εμπρός φρένο, αλλά και… burnout, αν έτσι θέλετε. Τα φρένα αποδεικνύονται υπεράνω κριτικής από πλευράς τόσο δύναμης όσο και αίσθησης.
Τελικά, το μόνο που θα κάνει τον αναβάτη να κατέβει από τη σέλα είναι το σκληρό υλικό της τελευταίας, που μετά από αρκετή ώρα θα κουράσει τους αναβάτες -το συνεπιβάτη πιο γρήγορα. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και τον ιδιαίτερα καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων, που προσφέρει ενδείξεις τόσο ταχύμετρου όσο και στροφών κινητήρα, μερικού χιλιομετρητή, ρολογιού, κ.λπ.
Μικρό και έχει το λόγο του
Στα 3.550 ευρώ, το D-Tracker 125 δεν είναι ιδιαίτερα φθηνό για 125, όμως το σύγχρονο, αιχμηρό και πανέμορφο design του, παρέα με το ανάποδο πιρούνι μπροστά και με τα φρένα τύπου «μαργαρίτας», δικαιολογούν τα έξτρα ευρώ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, ενώ οι 14άρηδες τροχοί και τα 114 κιλά βάρους το καθιστούν μοναδικά εύκολο και ευέλικτο, ακόμα και για τους πλέον… κοντούς αναβάτες. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται διασκεδαστικότατο κατά την οδήγηση, τόσο για αρχάριους όσο και για πιο προχωρημένους. Ιδού, λοιπόν, ένα 125άρι που δεν γεννήθηκε από κάποια… μετάγγιση στοιχείων από μεγαλύτερο μοντέλο, αλλά από λευκό χαρτί, τόσο όσον αφορά στο πλαίσιο όσο και στα περιφερειακά, ώστε να είναι το απολύτως μανιτζέβελο και φιλικό δίκυκλο σε αυτά τα κυβικά.
Πραγματική παιδική χαρά το D-Tracker 125, αφού αποδεικνύεται διασκεδαστικό, χαρισματικό και απόλυτα ασφαλές κατά την οδήγηση.
Και σούζα θα κάνει το μικρό Kawasaki, αλλά θα χρειαστεί αρκετό ζόρισμα στο συμπλέκτη για να καταφέρει να σηκώσει τον τροχό στον αέρα.
Όμορφος και καλαίσθητος ο ψηφιακός πίνακας, που περιλαμβάνει κοντέρ, στροφόμετρο, ρολόι, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, κ.λπ.
Απλός και αξιόπιστος. Αυτές τις αξίες θέλει να πρεσβεύει ο κινητήρας του D-Tracker, διαθέτοντας όμως και εξελιγμένο ψεκασμό και αυτόματο ρελαντί.
Οι μικροί τροχοί των 14 ιντσών προσδίδουν πρωτόγνωρη ευελιξία στο SM του Akashi και το κάνουν να αλλάζει κατεύθυνση πραγματικά με τη σκέψη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1Κ, Α/Ψ, 1ΕΕΚ, 2Β
Κυβισμός (κ.εκ.)125
Διάμ. x Διαδρ. (χλστ.) 54x54,4
Συμπίεση (:1)9,5
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 10,3/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)1/6.400
ΤροφοδοσίαΗλ Ψεκασμός
Χωρητ. ρεζ./ ρεζ. (λίτρα)7
Καταν.(λ./100 χλμ.)3,4
Βάρος (kg, κενό)114
Τελ.Ταχύτητα (χλμ./ώρα)100
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος: Ατσάλινο, κλειστό, περιμετρικό
Αναρτήσεις: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm
Διαδρομή (χιλ.)Δ.Α.
Αναρτήσεις Π: Μονό αμορτισέρ New Uni-Trak
ΔιαδρομήΔ.Α.
Φρένα Ε (χιλ.)Δίσκος, 2Ε /240
Φρένα Π (χιλ.)Δίσκος, 1Ε /190
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 100/80-14"
Ελαστικό Π120/80-14"
Διαστάσεις
Μήκος1.900
Πλάτος770
Μεταξόνιο1.255
Ύψος σέλας805
Εξοπλισμός
ABS x
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίαςx
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκx
Ρυθμιζόμενες μανέτεςx
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντ
Σχάραx
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτησηx
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,75
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
¶νεση 7
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή6



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ