LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ποιοτικό και αξιόμαχο
GAMAX AX 600 Lx-BW (4x4)
Διαβάστηκε από 16794 αναγνώστες
Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο αξιόμαχο ταϊβανέζικο ATV. Το GAMAX AX 600 στην έκδοση Lx-BW (Luxury Big Wheels) διαθέτει εκπληκτική ποιότητα κατασκευής, μεγάλες δυνατότητες σε χώμα αλλά και σε άσφαλτο, μαζί με δελεαστική τιμή απόκτησης.
Η κατηγορία των ικανών, μεγάλων 4x4 ATV έχει πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς, στη χώρα μας, τα περισσότερα ιαπωνικά και αμερικάνικα "ιερά τέρατα" κοστίζουν ένα πόδι κι ένα χέρι (an arm and a leg), που θα έλεγαν κι οι ¶γγλοι, δηλαδή μια μικρή περιουσία. Έτσι, μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού στρέφεται προς τα οικονομικότερα ασιατικά ATV. Στα τελευταία, υπάρχει μεγάλη διακύμανση από μάρκα σε μάρκα σε σχέση με την ποιότητα. 
Η GAMAX είναι από τις ποιοτικότερες εταιρείες στο χώρο και το AX 600 Lx-BW μία από τις πιο αξιόμαχες προτάσεις, ανεξαρτήτως εταιρείας ή χώρας κατασκευής.
Έρχεται με όλα τα λούσα
Εξετάζοντας το AX 600 από κοντά, δεν θα καταφέρετε να διακρίνετε ατέλειες ή σημεία στα οποία η GAMAX δεν αφιέρωσε τη μέγιστη προσοχή της. Το εν λόγω ATV είναι κορυφαίο, τόσο σε ποιότητα όσο και στα αξεσουάρ που φοράει από τη "μαμά" GAMAX. Ας το ξεψειρίσουμε, λοιπόν.
Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος και μονοκύλινδρος, με 565 κυβικά εκατοστά, 4 βαλβίδες και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο. Προέρχεται από τη SYM και είναι ο ίδιος με τον οποίον εξοπλίζεται το Quadraider. Στην κλειστή του μορφή, για να πάρει έγκριση τύπου, παράγει 20,39 ίππους στις 6.500 στροφές. Μόλις βγει ο περιοριστής (εύκολα και γρήγορα), η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στους 41,6 ίππους, πάλι στις 6.500 στροφές. Και με αλλαγή της βελόνας στο καρμπιρατέρ (το AX δεν είναι ψεκαστό), οι ίπποι γίνονται 44,1! Καθόλου άσχημα. Ταυτόχρονα, στην κλειστή του έκδοση, η ροπή ανέρχεται στα 3,6 κιλά στις 2.750 στροφές, ενώ στην ανοικτή, πηδάει στα 5 κιλά στις 4.000 στροφές. 
Μεγάλη διαφορά τόσο σε στατική παρουσία όσο (ακόμα σημαντικότερο) και εν κινήσει, κάνουν οι ζάντες των 14 ιντσών -Big Wheels είπαμε! Βλέπετε, η GAMAX, αντί για τις συνηθισμένες 12άρες, επέλεξε να ανεβάσει επίπεδο, καθώς η μεγαλύτερη διάσταση μεγαλώνει κι άλλο την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, αλλά και αποσβένει καλύτερα τους κραδασμούς. Οι αναρτήσεις διαθέτουν ικανοποιητική διαδρομή (162mm μπροστά και 195mm πίσω) για την κατηγορία των μεσαίου budget καλών ATV. Όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, τα καταφέρνουν άριστα στο χώμα, αν και είναι ελαφρώς σκληρότερες απ´ ό,τι θα θέλαμε και με επίσης ελαφρώς μικρότερες διαδρομές από εκείνες των ακριβότερων κορυφαίων ATV (συνήθως 180-200 μπροστά και 230-240 πίσω). Χάρη στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (ένα αμορτισέρ ανά τροχό) και στη σωστή δουλειά των μηχανικών της GAMAX, η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, στα 288mm, θεωρείται άριστη για το χώρο και θα πρέπει να προσπαθήσετε αρκετά ώστε να κάνετε το AX 600 να βρει σε κάποιο ψηλό εμπόδιο.
Τα ελαστικά που φοράει το AX 600 είναι τα BigHorn της Maxxis. Ελαστικά που έχουν αποδείξει την αξία τους στους αγώνες και με το παραπάνω, καθώς ο Αμερικανός Mike Penland κέρδισε για 10η φορά το πρωτάθλημα GNCC στην κατηγορία Utility Stock με γουρούνα που φορούσε Bighorn! Τα μεγάλα τακούνια τους, τα κάνουν αχτύπητα σε σκαρφάλωμα, καθώς "βεντουζώνουν" παντού. 
¶ριστη προστασία προσφέρουν τα φαρδιά floorboards, από νερά και λάσπες, καθώς κρατάνε σχεδόν το 100% μακριά από αναβάτη και συνεπιβάτη. Ο κοτσαδόρος είναι βαρέως τύπου και μπορεί να σύρει έως και 1.135 κιλά! Ετοιμαστείτε λοιπόν να ξεκολλήσετε πολλά αυτοκίνητα από τις παραλίες και τα βουνά με το AX 600. Και για τα δικά σας κολλήματα, υπάρχει εργάτης στο στάνταρ εξοπλισμό! Οι προβολείς αλογόνου που φοράει το AX, επιτρέπουν στο γουρούνι της GAMAX να μπορεί να περηφανεύεται για τα δυνατότερα φώτα -με διαφορά- από οποιοδήποτε ATV έχουμε οδηγήσει. Απίστευτα δυνατά και με σωστή δέσμη, κάνουν τη νύχτα μέρα!
Το φινίρισμα είναι άψογο παντού, τα πλαστικά εφαρμόζουν τέλεια, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση LX υπάρχουν λεπτομέρειες πάνω στο γουρούνι, από υλικό που θυμίζει ανθρακόνημα! Η τάπα του ρεζερβουάρ κλειδώνει, ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει κάλυμμα, η μπροστινή σχάρα επεκτείνεται και προς τα κάτω, προστατεύοντας φανάρια και μάσκα. Ο πλαστικός προφυλακτήρας εμπρός συνδυάζεται με μια πολύ γερή ποδιά στο κάτω μέρος του AX, προστατεύοντας απόλυτα πλαίσιο, κινητήρα και μετάδοση, ενώ θα βρείτε και προστατευτικά στο κάτω μέρος για τα μπροστινά ψαλίδια. Το AX διαθέτει και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, με πλαστικό κάλυμμα, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με δύο μεγάλες και ανθεκτικές σχάρες μπρος και πίσω, δύο ανοιχτά ντουλαπάκια με δίχτυ στο μπροστινό μέρος της ποδιάς και ένα κλειστό ντουλαπάκι μπροστά από τη σέλα. Το ρεζερβουάρ χωράει 24 λίτρα καυσίμου (μεγάλη χωρητικότητα, πάνω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού) και με μια μέση κατανάλωση 10 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, το AX 600 θα διανύσει έως και 240 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί ανεφοδιασμό. 
Εύκολη συμβίωση στην άσφαλτο
Για να έρθει στη ζωή το AX 600 πρέπει να τοποθετήσετε το μοχλό του κιβωτίου (high-low-parking-νεκρά-όπισθεν) στη νεκρά και να πιέζετε κάποιο από τα φρένα μαζί με τη μίζα. Το τσοκ βρίσκεται στο τιμόνι και το καρμπιρατεράτο (Euro 2) AX παίρνει άμεσα μπροστά. Θέλει ελάχιστο χρόνο για ζέσταμα, ενώ ο ήχος του είναι χορταστικός, αλλά όχι ενοχλητικός. Το κιβώτιο αποδεικνύεται άριστο κάτω από όλες τις συνθήκες, αφού οι αλλαγές με το μοχλό γίνονται άμεσα, αθόρυβα και χωρίς καθόλου κόπο. Το AX διαθέτει και κορδόνι για να το βάλετε μπροστά σε περίπτωση ανάγκης, αν μείνετε από μπαταρία. Πάντως, καλό θα είναι να προπονηθείτε για αυτήν την περίπτωση, καθώς το τράβηγμά του θέλει δύναμη, αλλά και τεχνική. Το συγκεκριμένο AX που είχαμε για δοκιμή, ήταν η ανοικτή έκδοση με τα 44 άλογα. ¶λλος ένας τομέας που δεν σηκώνει κριτική είναι η τροφοδοσία. Το καρμπιρατέρ κάνει καλά τη δουλειά του και σε όλο το φάσμα των στροφών, το AX αποδίδει όπως θα περίμενε ο αναβάτης του. Προβλέψιμα, γραμμικά, ηλεκτρικά. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα στο ψηφιακό κοντέρ, ενώ σε ιδανικές συνθήκες είδαμε έως και 103 χλμ./ώρα, χωρίς να επέμβει κάποιος κόφτης. Σε ευθεία θα δείτε 95 χλμ./ώρα και σε ανηφόρες 85-90 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, φυσικά, χρησιμοποιώντας το μακρύ κιβώτιο. Στην άσφαλτο, τα "τακουνάτα" BigHorn κάνουν αρκετό θόρυβο, που όμως συνηθίζεται γρήγορα. Η ευστάθεια και η ευελιξία είναι υποδειγματικές, ενώ τα φρένα είναι πάρα πολύ καλά, με δύναμη και αίσθηση. Το πλάτος του AX δεν είναι πολύ μεγάλο και δεν θα κολλήσετε εύκολα σε ελαφρά μποτιλιαρίσματα. Η κόρνα είναι ικανοποιητική, οι καθρέφτες καλοί, το χειρόφρενο ρίχνει άγκυρα και ακινητοποιεί παντού το AX, ενώ η σέλα είναι άνετη, τόσο για αναβάτη όσο και για συνεπιβάτη. Ο τελευταίος μάλιστα έχει και ειδικά υποπόδια, μόνο… για πάρτη του. Και το βράδυ, τα κορυφαία φώτα θα ανοίξουν το δρόμο μπροστά σας.
Με άδεια οπλοφορίας στο χώμα
Α, να, φτάσαμε και στο χώμα. Βγάζουμε λίγο αέρα από τα ελαστικά, ώστε οι πιέσεις να πέσουν στα 4psi, το παιχνίδι αρχίζει -και δεν τελειώνει. Τα BigHorn κάνουν άμεσα αισθητή την παρουσία τους, γραπώνοντας χώμα και πέτρες και εκτοξεύοντας το AX μπροστά. Αν δεν ήταν και τόσο βαρύ (στα 342 κιλά κενό), οι επιδόσεις θα ήταν ακόμα καλύτερες. Οι αναρτήσεις ήταν ρυθμισμένες σκληρές (δέχεται μόνο ρύθμιση προφόρτισης) και το αποτέλεσμα καλό έως πολύ καλό. 
Εξηγούμαι. Στα επίπεδα κομμάτια, το AX στρίβει σαν διαβήτης, κρατώντας την πορεία που θέλετε. Όταν αρχίσουν τα συνεχή, μεγάλα νεροφαγώματα, οι αναρτήσεις αναπηδούν λίγο περισσότερο από όσο θα θέλαμε και ο αναβάτης μαθαίνει να περιμένει την αναπήδηση ώστε να διορθώσει γκάζι και πορεία. Παρόλα αυτά, ακόμα και σε καταστάσεις που προορίζονται για sport-quad (πιστάκια χαραγμένα, ταχύτητα σε flat κομμάτια) με την κίνηση στο 4x2 (στους πίσω μόνο τροχούς), το AX είναι απίθανα διασκεδαστικό και ικανό, προσφέροντας ώρες χαράς και βελτίωσης ικανοτήτων και χρόνων σε όλα τα επίπεδα αναβατών. Παρόλο που θα το θέλαμε ελάχιστα πιο φαρδύ (αποστάτες και άξονας πίσω), και με αυτό το setup είναι απόλυτα ασφαλές, ενώ θα έρθει στους δύο πλάγιους τροχούς πολύ δύσκολα, μόνο όταν το επιδιώξει ο αναβάτης σε κομμάτια με καλή πρόσφυση. 
Προχωρώντας στο πραγματικό πεδίο του, στα δύσκολα ανηφορικά & κατηφορικά κομμάτια με μειωμένη πρόσφυση, το AX σπινάρει λίγο, και αντιλαμβάνομαι ότι είμαι ακόμα με την κίνηση στους πίσω τροχούς. Σταματάω μια στιγμή για να βάλω το low και να εμπλέξω το 4x4 -το τελευταίο εμπλέκεται και εν κινήσει. Τέλος οι δυσκολίες. Το AX γαντζώνεται παντού, ανεβαίνει και κατεβαίνει κάθετες πλαγιές, χωρίς να ιδρώνει το αυτί του. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους τέσσερις τροχούς συμπεριφέρονται άψογα, αν και είναι ελαφρά σκληρότερες απ´ ό,τι θα θέλαμε. 
Σημειώστε ότι η εμπλοκή του πολύ καλού 4x4 θα βαρύνει μόνο ανεπαίσθητα το τιμόνι και δεν θα κουράσει τον αναβάτη σε επιτόπιες μανούβρες, ενώ το φρένο του κινητήρα κάνει καλή δουλειά στην κατηφόρα, αν και η επιβράδυνση δεν είναι το ίδιο δυνατή σε σχέση με εκείνη στα κορυφαία ιαπωνικά / αμερικάνικα γουρούνια. 
Η μόνη απουσία στον "αναρριχητικό" εξοπλισμό του GAMAX είναι η ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού, κάτι που όμως σπάνια θα χρειαστεί -άλλωστε για το κόλλημα έχουμε και εργάτη. 
Εκεί που θα ενοχλήσουν οι σκληρές αναρτήσεις και η πιο μικρή από το ιδανικό διαδρομή τους, είναι στα… άλματα. Στα άλματα; 
Μήπως είμαστε λίγο αυστηροί μαζί του; Η αλήθεια είναι ότι το AX δεν προορίζεται για αυτή τη χρήση, οπότε δεν μπορούμε πραγματικά να το κρίνουμε αρνητικά για τη συμπεριφορά του στον… αέρα. Παρόλα αυτά, οι αναρτήσεις απέχουν ένα (μικρό) "κλικ" από την ιδανική soft τα-απορροφώ-όλα αίσθηση που έχουν τα πολύ ακριβότερα ATV. 
Ακόμα και σταματημένο, δείχνει σκληροτράχηλο -δεν θα απογοητεύσει όταν το βάλετε μπροστά και αναζητήσετε δύσκολες διαδρομές.

Ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, που περιλαμβάνει ταχύμετρο, χιλιομετρητές, ένδειξη βενζίνης, ένδειξη 4x4, ρολόι και ένδειξη High ή Low για το κιβώτιο.

Ο κινητήρας προέρχεται από τη SYM και είναι ο ίδιος που φοράει και το Quadraider, με ελαφρώς πιο ανοικτή εξάτμιση. Δυνατός, ροπάτος, άριστος για ATV.

Ίπταται συγκροτημένα και ελεγχόμενα. Μόνη δυσκολία, η προσγείωση, όπου οι σχετικά σκληρές αναρτήσεις δεν απορροφούν όλη τη δύναμη της κρούσης.

Τελική μετάδοση με σφραγισμένο άξονα και ικανή ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Ο κοτσαδόρος διαθέτει δυνατότητα έλξης 1.135 κιλών!

Δυνατός εργάτης με οδηγό, που βοηθάει το καλώδιο να τυλιχθεί σωστά. Καταφέρνει να ξεκολλήσει το AX ακόμα και από τα πιο δύσβατα, πιο λασπωμένα μέρη.

Μεγάλες, όμορφες ζάντες 14 ιντσών, παρέα με τα top ελαστικά της Maxxis, τα θρυλικά BigHorn. Αχτύπητα σε χώμα και βράχια, ικανότατα σε χιόνι, αλλά και σε άμμο.

Με τη βοήθεια του πολύ καλού 4x4, με τα κτηνώδη τακούνια των Maxxis BigHorn και με το κιβώτιο στη θέση low, το AX 600 θα σκαρφαλώσει παντού, εύκολα.

Τιμή ( ευρώ)7.990
Ποιότητα κατασκευής, ικανότατο στο χώμα, φρένα, φώτα
Θέλαμε (λίγη) έξτρα διαδρομή και ποιότητα στις αναρτήσεις, βάρος
Χρώματα Λευκό
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1Κ, Υ/Ψ,4Β 1ΕΕΚ
Κυβισμός (κ.εκ.)565
Διάμετρ. x Διαδρ. (χλστ.)92x85
Συμπίεση (:1)10,2
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)20,39/6.050 (με περιοριστή), 41,6/6.500 (χωρίς) 44,1 (χωρίς περιοριστή και με αλλαγή βελόνας)
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)3,6/2.750 (με περιοριστή), 5/4.000 (χωρίς)
ΤροφοδοσίαΚαρμπιρατέρ Keihin 36mm
Χωρητ. ρεζερβ. / ρεζ. (λ.)24
Κατανάλ. (λ./100 χλμ.)10
Βάρος (kg, κενό)342
Τελική Ταχύτ. (χλμ./ώρα)95
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό, κλειστό, περιμετρικό
Αναρτήσεις ΕΔιπλά ψαλίδια, ΠΕ σε 5 θέσεις
Διαδρομή (χιλ.)162
Αναρτήσεις ΠΔιπλά ψαλίδια, ΠΕ σε 5 θέσεις
Διαδρομή195
Φρένα Ε (χιλ.)2Δ /220
Φρένα Π (χιλ.)Δ / 190
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικά ΕMaxxis Bighorn, 26x8-14
Ελαστικά ΠMaxxis Bighorn, 26x10-14
Διαστάσεις
Μήκος2.170
Πλάτος1200
Μεταξόνιο1.294
Ύψος σέλας820
Εξοπλισμός
ABSx
Μίζα
Μανιβέλα
Στροφόμετροx
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίαςx
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκx
Ρυθμιζόμενες μανέτεςx
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντx
Σχάρα
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 8,5
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο9
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
Άνεση 8
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή10

Συμπέρασμα
Αξίζει τα λεφτά του 100%
Με 7.990 ευρώ παίρνετε ένα από τα κορυφαία ATV σε χαμηλο-μεσαίο budget. Το GAMAX AX 600 Lx-BW είναι ένα ποιοτικότατο γουρούνι, που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε όποιο βασανιστήριο και να το υποβάλλετε.
Από χρήση δρόμου, σε καθημερινή βάση, μέχρι απαιτητική οδήγηση στο χώμα. Ειδικά οι off-road δυνατότητές του είναι πολύ μεγάλες, τόσο σε απαιτητικά 4x4 κομμάτια όσο και σε πιο fun διαδρομές, αλλά και σε ταξίδι.
¶νετο για δύο άτομα, με σεβαστή αυτονομία καυσίμου, είναι έτοιμο να σας μεταφέρει στις πιο κρυφές και δύσβατες ορεινές περιοχές της χώρας, χωρίς συμβιβασμούς.




ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ