LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Ιταλικός πειρασμός
Piaggio Vespa GTS 250 i.e.
Διαβάστηκε από 38871 αναγνώστες
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
Από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά η ιταλική σφήκα, έχει περάσει πάνω από μισός αιώνας, κατά τον οποίον έχουμε δει αμέτρητες εκδόσεις και παραλλαγές του μοντέλου. Μέχρι την έλευση των ανανεωμένων εκδόσεων με το "300άρι" μοτέρ, η GTS 250, για την οποία θα μιλήσουμε, αποτελούσε τη ναυαρχίδα της σειράς και παράλληλα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα scooter της αγοράς.
Αισθητική: Μοναδική
Δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις τη Vespa με κάποιο άλλο δίτροχο στους δρόμους της πόλης και αυτό παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί κατασκευαστές εκεί έξω που προσπαθούν να κλέψουν κάτι από τις γραμμές και το μύθο του ιταλικού μοντέλου. Ευθείες γραμμές δεν υπάρχουν, το χρώμιο είναι διακριτικό αλλά κάνει αισθητή την παρουσία του και όλο το σουλούπι του scooter ξυπνά έντονες μνήμες από το παρελθόν, χωρίς όμως να θεωρείται στο παραμικρό ξεπερασμένο. Σε γενικές γραμμές, το σχήμα της Vespa είναι τέτοιο που είτε σου αρέσει είτε όχι και η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν βρήκαμε πολλούς που να ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία.
Εργονομία/ποιότητα: Πολύ καλή παντού
Παρά τη ρετρό εμφάνιση, η GTS ακολουθεί όλους τους κανόνες της εργονομίας των σύγχρονων scooter. Ωστόσο, οι σχετικά μαζεμένες διαστάσεις της δεν επιτρέπουν τα επίπεδα χώρων να φτάσουν σε αυτά άλλων μοντέλων με τόσο μεγάλο μοτέρ. Δύο άτομα θα βολευτούν άνετα στη σέλα της, με το συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του ξεχωριστά μαρσπιέ, αλλά και χειρολαβές που είναι τοποθετημένες λίγο πιο χαμηλά απ´ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Ο αναβάτης έχει επίσης αρκετό χώρο για τα πόδια του, με το τιμόνι να βρίσκεται και αυτό πιο χαμηλά από το συνηθισμένο, χωρίς όμως να ενοχλεί. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα μικρό jet κράνος και κάποια αντικείμενα. Επίσης, υπάρχει ντουλαπάκι για κάποια επιπλέον πράγματα, ενώ το σχήμα της ποδιάς, σε συνδυασμό με το γάντζο, επιτρέπει τη μεταφορά μιας τσάντας χωρίς πρόβλημα. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, η βαφή του μεταλλικού κοστουμιού της Vespa που εκτελεί και χρέη πλαισίου, δύσκολα επιδέχεται κριτική.
Στο δρόμο: Στην πόλη με στιλ
H GTS έχει σχεδιαστεί για γρήγορη κίνηση μέσα στην πόλη και αυτό καταφέρνει να το δείχνει με κάθε ευκαιρία. Χάρη στην ιδανική κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου,αλλά και την ικανοποιητική ισχύ που παράγει ο γνωστός Quasar κινητήρας, η Vespa εκκινεί γρήγορα από το φανάρι, ακόμη και αν στη σέλα της βρίσκονται δύο άτομα. Στους μποτιλιαρισμένους δρόμους δεν θα δυσκολευτεί καθόλου, με το βάρος της να βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα από του ανταγωνισμού και τους μικρούς τροχούς να δίνουν μία ανάλαφρη αίσθηση στην κατασκευή, θυμίζοντας μοντέλο μικρότερης κατηγορίας. Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους και θα σταματήσουν γρήγορα το ιταλικό scooter, ενώ και οι αναρτήσεις θα τα καταφέρουν αρκετά καλά με τις κακοτεχνίες των δρόμων, εκτός βέβαια αν έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλες λακκούβες και ψηλά κάθετα εμπόδια. Μικρά ταξίδια βρίσκονται μέσα στο πρόγραμμα, αρκεί να συμβιβαστείτε με το γεγονός ότι δεν υπάρχει προστασία από τον αέρα. 
Τι να προσέξετε
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δώσετε στο μεταλλικό κοστούμι της GTS, καθώς γρατσουνιές αλλά και μικρές λακκουβίτσες κοστίζουν αρκετά για να επισκευαστούν. Τέλος, εστιάστε την προσοχή σας στη λειτουργία του κινητήρα, που θα πρέπει να είναι αψεγάδιαστη.
Τι να αλλάξετε
Αν στο μενού σας περιλαμβάνονται αρκετά μικρά ταξιδάκια ή αν απλά επιζητάτε προστασία από τον αέρα, τότε εξοπλίστε την GTS με μία ψηλή ζελατίνα από την γκάμα της εταιρείας. Επίσης, περισσότερους χώρους θα βρείτε μόνο με την τοποθέτηση top case.
Συμπέρασμα: Η GTS 250 i.e. αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή για αυτόν που θέλει να κινείται μέσα στην πόλη με ελάχιστη προσπάθεια και… τόνους στιλ. Η αγορά της ως μεταχειρισμένη μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά συμφέρουσα, αν σκεφτεί κανείς και την τιμή της ως καινούργια, μία από τις υψηλότερες μεταξύ των scooter με αντίστοιχο μοτέρ. Παράλληλα, οι Vespa τείνουν να κρατούν καλύτερα την τιμή τους σε περίπτωση μεταπώλησης, εξαιτίας και της μοναδικότητάς τους.
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
1. Όργανα: Μαζεμένος σε διαστάσεις ο πίνακας οργάνων, με την ψηφιακή οθόνη να συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον αναβάτη.
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
2. Φρένα: Τα φρένα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα και θα ακινητοποιήσουν γρήγορα τη μεγάλη Vespa, ακόμη και από την τελική της.
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
3. Κινητήρας: Το μοτέρ παρουσιάζεται αρκετά ισχυρό και σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβωτίου, θα κινήσει γρήγορα την GTS σε κάθε είδους διαδρομή.
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
4. Σέλα: Ο αναβάτης έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του πάνω στη σέλα, όπως και ο συνεπιβάτης. Το αφρώδες που έχει χρησιμοποιηθεί, είναι καλής ποιότητας.
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
Η ανάλαφρη αίσθηση και τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας από το πλαίσιο είναι αυτά που θα κάνουν εντύπωση στον αναβάτη της GTS.
Ο ανταγωνισμός
Η Vespa αποτελεί ένα ιδιαίτερο scooter, το οποίο, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το τραβάει το κλισέ του! ¶λλωστε, πώς αλλιώς μπορείς να μιλήσεις για ένα δίτροχο που κατάφερε να ορίσει μία ολόκληρη κατηγορία; Να, ορίστε, είδατε πόσο εύκολο είναι;
Παίζει μόνη της…
 Όσο και αν στύψαμε το μυαλό μας για να βρούμε μοντέλα που να έρχονται σε απευθείας αντιπαράθεση με την GTS, δεν τα καταφέραμε. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει άλλο scooter στην αγορά με μονοκόκ πλαίσιο, ρετρό εμφάνιση, μικρούς τροχούς και μοτέρ 250 κ.εκ. Κανένα άλλο, εκτός βέβαια από τον εσωτερικό ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα GTV. Ουσιαστικά, η εν λόγω Vespa αποτελεί παραλλαγή στο ίδιο θέμα, αφού, πέρα από μερικές ακόμη πιο νοσταλγικές πινελιές στην εμφάνιση, ένα "γυμνό" τιμόνι,ανεμοθραύστη, διαιρούμενη σέλα και ένα διαφορετικό πίνακα οργάνων, μοιράζεται τα ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη με την GTS. Ο μόνος άμεσος ανταγωνισμός για την GTS είναι η GTV. Με σαφώς πιο ρετρό εμφάνιση, αποτελεί και αυτή ένα future classic.

 
 Ιταλικός πειρασμός
Τεχνικά χαρακτηριστικά


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ