5 ντροπιαστικές πτώσεις που δεν θέλεις να σου συμβούν!
Η πτώση με τη μοτοσυκλέτα είναι κάτι που απογοητεύει όλους τους αναβάτες, και όσο πιο χαζός είναι ο λόγος που την προκάλεσε, τόσο περισσότερο σε εκνευρίζει. Παρακάτω παρουσιάζουμε 5 από τα πιο παιδαριώδη λάθη που πρέπει με κάθε τρόπο να αποφύγουμε.
Οι λόγοι μιας πτώσης μπορεί να είναι πολλοί και σύνθετοι και συνήθως κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα, αν αναλογιστούμε τα έξοδα των ανταλλακτικών και τις ώρες που χρειάζονται, μέχρι η μοτοσυκλέτα να επισκευαστεί. Φυσικά υπάρχουν και εκείνες οι περιπτώσεις που οδηγούν σε μια χαζή πτώση και σε κάνουν να κοκκινίσεις από ντροπή και εκνευρισμό, μετά από παιδαριώδη λάθη, που, ας το παραδεχτούμε, λίγο έως πολλοί όλοι μας έχουμε κάνει. Ας δούμε τα 5 συνηθέστερα από αυτά.
Η εξάσκηση σε ανοιχτό χώρο, θα δώσει περισσότερη αυτοπεποίθηση στους κοφτούς ελιγμούς
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Καινούργια ελαστικά
Σίγουρα οι περισσότεροι αναβάτες έχουν τη δική τους ιστορία να διηγηθούν, όταν πρόκειται για χαζοπτώσεις από μπλοκάρισμα μπροστινού ή μεγαλοπρεπές highside, αμέσως μετά από αλλαγή ελαστικών. Στο λένε και οι έμποροι ελαστικών μόλις τα αντικαταστήσουν και πριν βγεις στο δρόμο. Τα φρέσκα ελαστικά χρειάζονται προσοχή, και ένα υποτυπώδες στρώσιμο μέχρι να πατήσουν σωστά. Αν το ξεχάσεις, θα στο υπενθυμίσουν τα ίδια τα ελαστικά, καθώς στα πρώτα χιλιόμετρα η πρόσφυση είναι μειωμένη. Οι απαλές κινήσεις στο χειρισμό, θα σε γλιτώσουν από στενές επαφές με την άσφαλτο.
Κρύα ελαστικά
Μιλώντας για ελαστικά η προσοχή μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυξημένη μέχρι αυτά να ζεσταθούν. Ακόμα και αν το ελαστικό βρίσκεται σε κίνηση, διαθέτει λιγότερη ικανότητα τριβής και συνεπώς λιγότερη ικανότητα πρόσφυσης, όταν αυτό είναι κρύο. Ανοιξε σταδιακά το γκάζι και να είσαι ευγενικός με το φρένο στα πρώτα λεπτά, έως ότου ζεσταθούν τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας. Δεν είναι και τόσο ωραίο να πέσεις στο επόμενο στενό, επειδή το παράκανες με το γκάζι.
Πέτρες, άμμος, σκόνη
Οι συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα, αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Αστάθμητοι παράγοντες μπορούν να διαφοροποιήσουν την ποιότητα της πρόσφυσης και αυτό απαιτεί μεγάλη προσοχή και εγρήγορση. Μπορεί να είσαι λάτρης μια συνηθισμένης διαδρομής και να ξέρεις τις στροφές με κλειστά μάτια, μια βροχή όμως την προηγούμενη μέρα που έφερε πέτρες και άμμο στην άκρη του δρόμου ή ένα φορτηγό που μεταφέρει χώματα και σκόρπισε λίγο από του φορτίο του σε συγκεκριμένα σημεία της ασφάλτου, αλλάζουν τις συνθήκες άρδην. Τη μια στιγμή μπαίνεις στην αγαπημένη σου στροφή με ύφος King of the road και την άλλη είσαι κάτοχος αγροτεμαχίου με θέα. Για να αποφύγεις τις κακοτοπιές, να προσαρμόζεσαι πάντα στις εκάστοτε συνθήκες.
Αναστροφή
Αναστροφή και πέναλτι θα φωνάξουν όσοι σε δουν να πέφτεις, προσπαθώντας να πραγματοποιήσεις αναστροφή ή πολύ κοφτό ελιγμό. Αυτή είναι μια συνηθισμένη διαδικασία που συμβαίνει όταν σβήσει απότομα ο κινητήρας πάνω σε ελιγμό ή αναστροφή ή σε βραχύσωμους αναβάτες που δεν φτάνουν να πατήσουν ολόκληρο το πέλμα στο έδαφος και προσπαθούν να κάνουν κοφτές κινήσεις. Το μυστικό για να το αποφύγεις είναι η εξάσκηση σε ανοιχτό χώρο, όπου μπορείς να κάνεις απότομους ελιγμούς και αναστροφές. Ορθή χρήση του συμπλέκτη για να μην σβήσει ο κινητήρας και πίσω φρένο, για να μην σε δουν οι φίλοι σου να κάνεις κόλπα έξω από την καφετέρια που σε περιμένουν.
Τελευταίος γύρος στην πίστα
Αυτό αφορά όσους επισκέπτονται την πίστα για να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. Έχεις τρέξει ολόκληρη τη μέρα, έχεις προσπαθήσει να διορθώσεις τις γραμμές σου και τη στάση σου πάνω στη μηχανή και πάνω που αισθάνεσαι δικαιωμένος ότι η σκληρή δουλειά αποδίδει, να σου και η πτώση. Αυτό συμβαίνει γιατί στο τέλος χάνεται η αυτοσυγκέντρωση και ο αναβάτης οδηγείται στην αμμοπαγίδα. Δώσε την απαιτούμενη προσοχή μέχρι να βγεις από την πίστα και κράτα τις χαιρετούρες και τις σκέψεις για αργότερα.