Είναι σύγχρονο, στιβαρό, ασφαλές και …άκακο. Ο λόγος για το FZ6 με τον detuned κινητήρα των 78 ίππων, το οποίο αναλαμβάνει ένα περίεργο ρόλο, συνιστώντας μια entry level μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού! Μια ριζοσπαστική κίνηση της Yamaha που προτάσσει χείρα βοηθείας στους νέους αναβάτες.
Παρά τη μειωμένη ιπποδύναμη το νέο FZ6 καταφέρνει να κινείται σβέλτα, χωρίς παράλληλα να ζητά χειρουργική ακρίβεια στο χειρισμό του γκαζιού. Το “χουφτώνεις”, το φτάνεις στο stop και η μοτοσικλέτα επιταχύνει (με ελαφρά καθυστέρηση χαμηλά, άμεσα και δυνατά στις μεσαίες) χωρίς να φοβίζει τον αναβάτη της. Στην πόλη τα 20 άλογα που λείπουν δε θα τα χρειαστείς, στον επαρχιακό και το ταξίδι, όμως, η απουσία τους είναι αισθητή (ειδικά αν έχεις οδηγήσει το προγενέστερο FZ6). Κατά τα λοιπά, η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας δεν έχει αλλάξει σε σχέση με αυτό που γνωρίζουμε. Αέρινο και καλοζυγισμένο, το FZ6 ελίσσεται με μαεστρία στην πόλη και προσφέρεται για αποδράσεις, κρατώντας ξεκούραστο τον αναβάτη, τον οποίο θα ενοχλήσουν μόνο οι ριπές του αέρα όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Αναρτήσεις και φρένα ακολουθούν την πεπατημένη οδό, αλλά δεν πρόκειται να προβληματίσουν, προσφέροντας σταθερότητα και σιγουριά, αντίστοιχα. Άξια αναφοράς είναι, τέλος, τα ελαστικά της μοτοσικλέτας, Bridgestone BT 20, τα οποία συμβάλουν στο καλό κράτημα, χαρίζοντας παράλληλα ελαφριά αίσθηση κατά την εναλλαγή κλίσεων. Το μόνο τους αρνητικό είναι πως αργούν ελαφρά να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας και γι’ αυτό θέλουν λίγη προσοχή στο ξεκίνημα. Διαβάστε τη δοκιμή του FZ6 στο τεύχος 17 που κυκλοφορεί.