LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αποστολή: KTM RC8 1190 στη Ρόντα της Ισπανίας.

Οι συνεργάτες του Moto Τρίτη Tog Sagen και Mc Jeremy Williams βρέθηκαν στην πρώτη επίσημη δοκιμή, του νέου superbike της KTM, RC8 1190.O σταθερός και δυναμικός χαρακτήρας του μοντέλου αλλά και ο νέος V75 κινητήρας με την ελαστικότητα του, ήταν τα πρώτα στοιχεία που εντυπωσίασαν.

 
Η KTM με σταθερά βήματα έβαλε το όνομά της στο βιβλίο της ιστορίας με την πρώτη μοτοσικλέτα auperbike που κατασκεύασε! Είναι πορτοκαλί, είναι γρήγορη και ορθά διαφοροποιημένη από το σορό. Η KTM κατάφερε να εντυπωσιάσει και τον Jeremy Mc Williams και εμένα (Tor Sagen), τόσο στην πίστα του Ασκάρι, όσο και στο δρόμο. Τα 1148 κ.εκ από το Ματικόνφεν τάραξαν τον κόσμο

Η ΚΤΜ μας έδειξε την πρώτη έκδοση του κόνσεπτ RC8 στο Τόκιο Motor Show το 2003. Οι Αυστριακοί είναι εκπληκτικοί στην στρατηγική του μάρκετινγκ και διάλεξαν το Τόκιο ώστε να ταράξει τα σταντ με τα ιαπωνικά μεγάλα τετρακύλινδρα που είχαν κατακλείσει την έκθεση. Η ΚΤΜ θέλει να κάνει μεγάλη εντύπωση με το RC8. To αναφέρει και με μεγάλα πορτοκαλί, τονισμένα γράμματα: ‘‘αν μπορούμε και σας νικάμε στο χώμα, μπορούμε και στο δρόμο επίσης’’.

To RC8 ξεκίνησε με ένα δικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ., και στην πορεία έγινε 990 κ.εκ V4. Η KTM στη συνέχεια πέταξε στο καλάθι των αχρήστων οτιδήποτε είχε κάνει πριν και εξέλιξε έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο V75 μοιρών και με χωρητικότητα 1148 κ.εκ. από λευκό χαρτί και μέσα σε 30 μήνες τον ολοκλήρωσε. Τα τελευταία 2 χρόνια η ΚΤΜ έχει συνεργασία με την Ducati με σκοπό την αλλαγή των κανονισμών των WSB ώστε να επιτραπεί η συμμετοχή μοτοσικλετών 1200 κ.εκ. δικύλινδρων.

Η μεγάλη πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι πρώτα-πρώτα το Ducati 1098, μιας και το RC 8 έχει βλέψεις στο 1098S, αλλά με χαμηλότερη τιμή από το απλό 1098. Σαν αποτέλεσμα, οι μηχανικοί από το Ματικχόφμαν επικεντρώθηκαν επακριβώς ώστε στον πίσω τροχό του RC8 1190 να φτάνει ακριβώς η ίδια ιπποδύναμη όπως και στο 1098S. Μια πηγή μου εκμυστηρεύτηκε πως η ΚΤΜ είχε στην κατοχή της όχι 1 αλλά 2 ολοκαίνουργια Ducati 1098R για μελέτη (αυτό δεν είναι ασυνήθιστο, μιας και όλοι οι κατασκευαστές το κάνουν). Όπως άλλωστε έκανε η ΒΜW και η Aprilia με την 4κύλινδρη superbike. To Παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2009 αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον.

Φτάνοντας στο Ασκάρι μπορούσα να δω τριγύρω 50 ολοκαίνουργια RC8 στη σειρά να περιμένουν τους δημοσιογράφους. Οι μισές μοτοσικλέτες ήταν με πινακίδες και καθρέπτες, οι υπόλοιπες παροπλισμένες για το track test.

Ακολουθώντας τη συμβουλή του Jeremy Mc Williams, προτίμησα να κάνω πρώτα τη δοκιμή στο δρόμο το πρωί, ώστε ο ήλιος να διώξει την υγρασία από τη μεγάλη πίστα του Ασκάρι. Είναι Φεβρουάριος και οι καιρικές συνθήκες δεν είναι πάντα τόσο κρύες και υγρές σε αυτό το τμήμα της Ισπανίας, όπως αυτό το πρωινό. Η Ρόντα είναι ένα ψηλό σημείο στο βουνό και έχει πάντα κρύο το πρωί. Έστριψα το κλειδί για πρώτη φορά και ο πορτοκαλί πίνακας οργάνων έκανε τον έλεγχο πολύ γρήγορα. Πάτησα το κουμπί της μίζας ανυπομονώντας για τη στιγμή που θα μπω στην ιστορία της μοτοσικλέτας. Το RC8 με το εντυπωσιακά ευδιάκριτο ντιζάιν μοιάζει με εικονικό. Ο 1148 κ.εκ δικύλινδρος V τέθηκε σε λειτουργία μεταφέροντας στον κρύο αέρα τους ήχους του, θαυμάσια!

Η πρώτη μου εντύπωση από τη θέση οδήγησης είναι ότι για sport μοτοσικλέτα δεν είναι ακραία. Είχα την αίσθηση ότι καθόμουνα περισσότερο προς το κέντρο της και όχι πάνω στον εμπρός τροχό. Ρύθμισα τους καθρέπτες που ήταν κλειστοί. Οι καθρέπτες ρυθμίζονται εύκολα και επίσης είναι μεγάλοι για sport μοτοσικλέτα.

Περισσότερα στο Μoto Τρίτη που κυκλοφορεί...

 

KTM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ