Το Xcountry αποτελεί για πολλούς το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της σειράς «Χ» και διαθέτει όλα τα φόντα για να αποτελέσει το «εργαλείο» για την καθημερινότητα. Ο κινητήρας του δίνει τη δυνατότητα και για ταξίδια, ενώ δεν θα πει όχι και στα παιχνίδια στο χώμα.
+: Διαστάσεις, βάρος, ευελιξία
-: Προστασία από τον αέρα
Εργονομία-Σχεδίαση:
Ή μάλλον για να το θέσουμε καλύτερα, η πρόταση της βαυαρικής εταιρίας αποτελεί τη μεταφορά των scrambler μοτοσικλετών στον 21ο αιώνα. Οι σχεδιαστικές του αναλογίες προέρχονται από τη συγκεκριμένη κατηγορία χωρίς όμως να υπάρχουν κάποια ρετρό στοιχεία. Η εξαιρετικά λεπτή σιλουέτα του με το μεγάλο σε πλάτος τιμόνι θα δεχτεί με άνεση την πλειάδα των αναβατών αν και οι πιο ψηλοί θα βολευτούν καλύτερα λόγω της σχετικά μεγάλης απόστασης της σέλας από το έδαφος. Τα χειριστήρια είναι συμβατικά και δεν χρειάζεται χρόνος για να τα συνηθίσεις, ενώ η αίσθηση που λαμβάνεις θυμίζει μοτοσικλέτα μικρότερου κυβισμού, τόσο λόγω του σωστά κατανεμημένου και χαμηλού, συνολικά, βάρους όσο και της γενικότερης φιλικότητας που αποπνέει.
Κινητήρας- φρένα-αναρτήσεις:
Τα 148 κιλά του Xcountry δεν είναι ικανά να δυσκολέψουν τον μεγάλο σε κυβισμό μονοκύλινδρο της Rotax. Η ισχύς του μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε σχέση με τη χωρητικότητα αλλά είναι αρκετή για να του προσδώσει ένα ευχάριστο χαρακτήρα και να το κινήσει αρκετά γρήγορα. Με τον ψεκασμό να δουλεύει υποδειγματικά, η πιθανότητα σκορταρίσματος είναι από μικρή έως ανύπαρκτη και αυτό φαίνεται και από την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (γύρω στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.) ακόμη και με το γκάζι στο στοπ του. Τέλος, οι παραγόμενοι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και η λειτουργία του κιβωτίου δεν προβληματίζει. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και θα σταματήσουν άνετα τη μοτοσικλέτα. Το ABS αποφορτίζει τον αναβάτη από ενδεχόμενο μπλοκάρισμα, ενώ υπάρχει και η επιλογή απενεργοποίησής του.
Οι αναρτήσεις διαθέτουν μεγάλη διαδρομή και η μαλακή τους λειτουργία τάσσεται υπέρ της άνεσης αλλά και της φιλικής συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας.
Συμπεριφορά: Ευχάριστο και ασφαλές
Ως καθημερινή μοτοσικλέτα το Xcountry είναι άριστο. Το χαμηλό βάρος και το μικρό πλάτος συνδυάζονται ιδανικά με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και κάνουν το μποτιλιάρισμα παιχνίδι. Για την άνεση φροντίζουν και οι μαλακές αναρτήσεις με τη μεγάλη διαδρομή, ενώ το ABS προσθέτει πόντους στην ενεργητική ασφάλεια. Στις στροφές το μικρό BMW αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο. Θα κινηθεί πολύ γρήγορα, αλλάζοντας κατεύθυνση χωρίς κόπο και θα προειδοποιήσει έγκαιρα για τα όριά του. Και στο χώμα θα κινηθεί άνετα και θα σκαρφαλώσει αρκετά ψηλότερα από όσο φαντάζεσαι. Προσοχή χρειάζεται μόνο σε γρήγορο ρυθμό γιατί οι μαλακές αναρτήσεις τείνουν να τερματίζουν σχετικά εύκολα. Τέλος, το ταξίδι αποτελεί και το αδύναμο σημείο του λόγω της μηδενικής προστασίας από τον αέρα αλλά και της μικρής αυτονομίας που θα σε κάνει να ψάχνεις για βενζινάδικό αρκετά συχνά.
Συνολικά: Επιλογή που δικαιώνει
Όπως είπαμε και στην αρχή το Xcountry αποτελεί μία ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση. Ο χαρακτήρας του είναι αρκετά ολοκληρωμένος και μπορεί να φέρει σε πέρας τις περισσότερες αποστολές που θα του αναθέσετε και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία. Λόγω και του ονόματος της BMW οι τιμές του έχουν κρατηθεί σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα από του ανταγωνισμού αλλά είναι σαφώς πιο προσιτές από όταν πωλούνταν ως καινούριο. Αν κινήστε καθημερινά κυρίως στην πόλη έχοντας παράλληλα βλέψεις και για άλλα πράγματα τότε το Xcountry σίγουρα θα καλύψει τις ανάγκες σας σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Μίνι ιστορικό
Η BMW παρουσίασε το Xcountry ως μέρος της μονοκύλινδρης τριάδας «Χ» το όχι και τόσο μακρινό 2006. Το συγκεκριμένο μοντέλο τοποθετείται μεταξύ των Xchallenge και Xmoto και αποτελεί τη μέση οδό στην εντός και εκτός δρόμου κίνηση. Για το 2008 η βαυαρική εταιρία προχώρησε σε μικρές επεμβάσεις στη μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα της (χαμηλότερο ύψος από το έδαφος, ελαφρώς διαφορετική γεωμετρία) ώστε να το κάνει ακόμη πιο φιλικό για ένα ευρύ φάσμα αναβατών.
Τι να προσέξετε
Από τη στιγμή που πέρασε στην παραγωγή το μοντέλο της γερμανικής εταιρίας δεν έχει απασχολήσει τους ιδιοκτήτες του όσον αφορά σε θέματα αξιοπιστίας. Οπότε το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς είναι να προβείτε σε όλους τους στάνταρτ ελέγχους πριν από την αγορά οποιασδήποτε μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας.
Τι να αλλάξετε
Αν είστε τύπος που σκοπεύει να κάνει αρκετά χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του Xcountry ταξιδεύοντας καλό είναι να προσθέσετε τη ζελατίνα και τη βάση στήριξής της που προσφέρεται ως αξεσουάρ από την αντιπροσωπεία. Επίσης αν μεταφέρετε συχνά δεύτερο άτομο θα χρειαστείτε και το σετ των μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη.