LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΜΤΧ: Piaggio Beverly 500 του 2004

Γνωστό και αγαπημένο, το Beverly της Piaggio με τον «500άρη» κινητήρα αποτελεί ένα από τα πιο καλοπουλημένα scooter της μεγάλης κατηγορίας, με αρκετή επιτυχία και στη χώρα μας. Με χαρακτηριστικά δυνατά σημεία που παραμένουν «επίκαιρα» στις μέρες μας, εξακολουθεί να αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση.

 
+: Σχεδίαση, ταξίδι, άνεση
-: Ευελιξία

Εργονομία

Η εργονομία του μεγάλου Beverly είναι τυπική για μοντέλο της ιταλικής εταιρείας. Οι διακόπτες είναι γνώριμοι και έχουν τοποθετηθεί στις σωστές θέσεις, ενώ ο πίνακας οργάνων με τη ρετρό σχεδίαση είναι ευανάγνωστος και διαθέτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η σέλα είναι μεγάλη και φέρει πλούσιο αφρώδες τόσο για το συνεπιβάτη όσο και για τον αναβάτη, με τον τελευταίο να μη δυσκολεύεται να φτάσει στο έδαφος, χάρη στο σχετικά μικρό ύψος της σέλας που δεν ξεπερνά τα 775 χλστ. Εκεί που ο τελευταίος θα αντιμετωπίσει πρόβλημα είναι στην κάλυψη του κάτω μέρους των ποδιών από την ποδιά, αφού η σχεδίαση του πλαισίου, που καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος αυτής, δεν επιτρέπει μεγαλύτερο χώρο για τα πέλματα. Ένα maxi scooter που ανήκει στην GT κατηγορία θα πρέπει να διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Στον τομέα αυτό, το Beverly κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αφού κάτω από τη σέλα του θα χωρέσει ένα jet κράνος και κάποια μικροπράγματα, αλλά τίποτα παραπάνω, ενώ και το ντουλαπάκι στην ποδιά δεν διακρίνεται για το μεγάλο του μέγεθος. Τέλος, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τη βαφή των πλαστικών και τη συναρμογή τους να ξεχωρίζουν.

Μοτέρ

Ο κινητήρας του κορυφαίου Beverly είναι ο γνωστός Master. Η δύναμη που παράγει είναι αρκετή για την πόλη, αλλά και για μικρά και μεγάλα ταξίδια. Από την ημέρα που μπήκε στην παραγωγή, η Piaggio συνέχισε την εξέλιξή του, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η αντοχή του στο χρόνο. Τα πρώτα μοντέλα είχαν πρόβλημα με τα ελατήρια της καμπάνας του συμπλέκτη που έσπαγαν. Το κιβώτιο παρουσίαζε επίσης κάποια προβλήματα με τις σιαγόνες του, με αποτέλεσμα η εταιρεία να προχωρήσει στην τοποθέτηση νέων και να λήξει το θέμα εκεί.

Συμπεριφορά

Στο δρόμο, το 500άρι scooter της ιταλικής εταιρείας παρουσιάζεται φιλικό και ευκολοδήγητο, ενώ λόγω της αργής γεωμετρίας του πλαισίου του, αλλά και του μαλακού set up των αναρτήσεων, δείχνει μία σαφή προτίμηση προς τις ήρεμες μετακινήσεις. Η συμπεριφορά του δεν θα φοβίσει κανέναν, αφού θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων παντού. Εκτός βέβαια αν κινείστε στο κέντρο της πόλης και αντιμετωπίζετε ακραίες συνθήκες μποτιλιαρίσματος, οπότε και θα πρέπει να συμβιβαστείτε με την ιδέα ότι δεν θα μπορέσετε να ακολουθήσετε μικρότερου μεγέθους scooter. Σε αυτό το πεδίο δράσης, ιδιαίτερα χρήσιμο θα φανεί το συνδυασμένο σύστημα πέδησης, με την αριστερή μανέτα να ενεργοποιεί ταυτόχρονα τον έναν εμπρός δίσκο και τον πίσω, μειώνοντας σημαντικά τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Στο ταξίδι θα διατηρήσει άνετα ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης σε αναβάτη και συνεπιβάτη, ενώ σε δρόμο με στροφές είναι προβλέψιμο, με τις μαλακές αναρτήσεις να μην επιτρέπουν το κάτι παραπάνω.

Συνολικά

Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα scooter με ιδιαίτερη και διαχρονική σχεδίαση, το οποίο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σας σε αρκετά μεγάλο βαθμό, ειδικά αν σε αυτές περιλαμβάνονται και τα συχνά, μικρά και μεγάλα, ταξίδια, ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Ένα Beverly 500 σε καλή κατάσταση είναι ικανό να σας… κρατήσει συντροφιά για πολλά χρόνια, αρκεί βέβαια να προσέξετε κάποια μικρά πραγματάκια ώστε να μη βρεθείτε προ εκπλήξεων.

Τι να προσέξετε

«Πληγωμένη» εξάτμιση συνήθως σημαίνει πτώση, οπότε ρίξτε μία προσεκτική ματιά στα πλαστικά και την εφαρμογή τους ώστε να διαπιστώσετε την καλή δουλειά που έχει γίνει στην επισκευή. Ελέγξτε επίσης προσεκτικά τα ηλεκτρικά της μοτοσικλέτας και τη λειτουργία των διακοπτών. Τελευταίο σημείο προσοχής αποτελούν τα ρουλεμάν του λαιμού, τα οποία δεν θα πρέπει να έχουν τζόγους.

Τι να αλλάξετε

Αν δεν υπάρχει ήδη κατά την αγορά του, ένα top case θεωρείται μάλλον επιβεβλημένη κίνηση, τουλάχιστον για αυτούς που μεταφέρουν καθημερινά πολλά πράγματα. Αν σκοπεύετε να ταξιδέψετε με μεγάλο Beverly, τότε καλό θα ήταν να τοποθετήσετε και μία μεγαλύτερη ζελατίνα που μπορεί να βρεθεί στη σειρά αξεσουάρ της Piaggio.

Μίνι ιστορικό

To Beverly 500 παρουσιάστηκε το 20ΧΧ και το 2004 ήταν μία από τις χρονιές του αισθητικού φρεσκαρίσματός του με αλλαγές και σε άλλα σημεία. Ο χώρος για τα πόδια του αναβάτη είχε ανασχεδιαστεί, όπως επίσης και η σέλα, ενώ νέο ήταν και το πίσω φτερό. Τέλος, η ζελατίνα από την εσωτερική πλευρά ήταν βαμμένη στο χρώμα του scooter. Αλλαγές υπήρχαν και στην εξάτμιση, η οποία ήταν νέα, ελαφρύτερη και έφερε καταλύτη.

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ