Το να προσπαθήσεις να παντρέψεις το κλασικό με το σύγχρονο είναι κάτι δύσκολο, ιδιαίτερα όταν αυτό πρέπει να γίνει σε μια μοτοσικλέτα όπως το Enfield. Τα κλασικά στοιχεία δεν πρέπει να χαθούν, αλλά επίσης είναι επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό. Τα κατάφερε η Enfield;
Χρειάστηκε να περάσουν 54 χρόνια ώστε να ανανεωθεί ριζικά το Bullet! Το νέο μοντέλο με το όνομα Classic διατηρεί φυσικά τα χαρακτηριστικά κλασικά στοιχεία, αλλά έχει βελτιωθεί σχεδόν σε όλους τους τομείς, αποτελώντας μια μοτοσικλέτα που ζητά λίγες ασήμαντες παραχρήσεις στη καθημερινή συμβίωση . Φρένα, πλαίσιο και κινητήρας είναι καινούργια και αν και διατηρούν τη ρετρό εικόνα, είναι σύγχρονα σε λειτουργία.
Οι προδιαγραφές Euro3 δεν κάνουν εξαιρέσεις και η Enfield για να μπορεί να πουλά μοτοσικλέτες στην ευρωπαϊκή αγορά ήταν απαραίτητο να εκσυγχρονιστεί. Τα ζητούμενα ήταν λιγότερος θόρυβος από τον κινητήρα, δίχως όμως να αλλοιωθεί η μονοκύλινδρη, κλασική, συμφωνία και λιγότεροι εκπεμπόμενοι ρύποι, δίχως να χαθούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά «κλασσικής» απόδοσης.
Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού, οι διακόπτες έγιναν σύγχρονοι και μάλλον αταίριαστοι στο σύνολο, κάτι που ευτυχώς δεν επηρέασε και τον πίνακα οργάνων, ο οποίος παραμένει ενσωματωμένος σε μια μεταλλική πλάκα πάνω στο φανάρι. Το σασμάν είναι πλέον λιγότερο θορυβώδες και περισσότερο σαφές, ενώ η πιο «συγκλονιστική» αλλαγή στο Enfield αφορά στην τροφοδοσία, όπου έχει αντικατασταθεί το καρμπιρατέρ με σύστημα ψεκασμού.
Περισσότερα για το Royal Enfield Classic EFI 500 μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Νο13 του Moto Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει στις 23/06.