H Piaggio χαρακτήρισε το X7 από την ημέρα που παρουσιάστηκε, ως «compact GT». Η τοποθέτηση του νέου, μεγαλύτερου σε κυβισμού κινητήρα, φέρνει το X7 ακόμα πιο κοντά στο τίτλο που του έχει αποδοθεί και διευρύνει περισσότερο τα πεδία χρήσης του scooter, βελτιώνοντας τις επιδόσεις στο ταξίδι και στον ανοικτό δρόμο.
Το X7 αποτελεί ένα «υβριδικό» ως προς τον χαρακτήρα scooter, αφού συνδυάζει στοιχεία σχεδόν από όλες τις κατηγορίες των αστικών δικύκλων. Μαζεμένο σε διαστάσεις για να χωράει παντού, αλλά με άριστη εκμετάλλευση των χώρων ώστε να προσφέρει άνεση. Ευέλικτο ώστε να τα καταφέρνει στα «σλάλομ» που απαιτούνται στη πυκνή κίνηση, αλλά και σταθερό για να διανύει με ασφάλεια αποστάσεις σε περιφερειακούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Με τη τοποθέτηση του νέου κινητήρα των 278,3 κ.εκ. και τη μεγαλύτερη (συγκριτικά με το 250) ροπή του, το X7 αναβαίνει επίπεδο σε ότι αφορά στην συνολική του απόδοση, με άμεσο όφελος στην επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει.
Το X7 είναι ένα scooter που έχει «χτιστεί» γύρω από τον αναβάτη, προσφέροντας άριστη εργονομία και άνεση υψηλού επιπέδου. Κυριότερο προσόν του είναι ότι χάριν στο πολυμορφικό του χαρακτήρα, δεν απαιτεί από τον αναβάτη του να προσαρμοστεί πάνω του, αντιθέτως, προσαρμόζεται αυτό στον αναβάτη. Σε ότι αφορά στη οδική του συμπεριφορά, αυτή είναι ουδέτερη και δεν κλίνει εμφανώς προς το sport ή την άνεση. Το σύνολο πλαισίου, αναρτήσεων και φρένων έχουν σχεδιασθεί, επιλεχθεί και ρυθμιστεί με γνώμονα την θετική τους απόδοση σε ένα μεγάλο φάσμα οδηγικών συνθηκών και στη πράξή τα καταφέρνουν πολύ καλά.