Η Ducati 999 ήταν μια μοτοσικλέτα πολλά υποσχόμενη, που όμως δεν κατάφερε να βγει από τη σκιά της εξαιρετικής προκατόχού της. Ο πήχης με την παρουσίαση της 916 είχε ανέβει τόσο ψηλά που η Ducati έπρεπε να παρουσιάσει την 1098 για να αποκαταστήσει την τάξη.
Η 999 όμως, εξετάζοντάς την και απομονώνοντας το παρελθόν και το μέλλον της, παραμένει μια ακόμα εντυπωσιακή μοτοσικλέτα από την Μπολόνια.
Εργονομία-Σχεδίαση
Η Ducarti 999 ήταν μια μοτοσικλέτα που η δίτροχη κοινότητα ανέμενε με λαχτάρα πάρα πολλά χρόνια. Η 916 που είχε προηγηθεί ήταν τόσο εξωτική ως σύνολο (αισθητική, λειτουργία κινητήρα και οδική συμπεριφορά) που είχε θέσει από νωρίς τον πήχη πολύ ψηλά για τη διάδοχό της. Συνεπώς, οι όποιοι συνειρμοί για το πώς θα μπορούσε να είναι η μοτοσικλέτα που θα την διαδεχόταν, μόνο να εξάψουν τη φαντασία μπορούσαν.
Η 999 με την παρουσίασή της μούδιασε τον κόσμο που την περίμενε. Δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο η 916 για την εποχή που εκείνη παρουσιάστηκε. Το σημείο επίκρισης στον αισθητικό τομέα αφορούσε κυρίως τη μάσκα του φέρινγκ, ενώ μεγάλη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως το ψαλίδι ήταν κοινό δύο δοκών και όχι μονόμπρατσο, σημείο για το οποίο η προκάτοχος μοτοσικλέτα είχε συγκεντρώσει κολακευτικότατα σχόλια. Επίσης, κοιτώντας τη μοτοσικλέτα ανφάς, μπορούσες να διακρίνεις πως σε αντίθεση με την 916, οι σχεδιαστές της Ducati ήθελαν να διαφοροποιήσουν πλήρως την 999 από την προκάτοχό της. Η λογική στη σχεδίαση της 916 με τη φαρδιά και κοντή μάσκα είχε πάει περίπατο και γρήγορα ξεκαθαρίστηκαν οι προθέσεις της Ducati που ήθελε την 999 ψηλή και στενή ώστε να διαχωρίσει τη θέση της από το ένδοξο παρελθόν, με την ελπίδα πως και το συγκεκριμένο μοντέλο θα αποτελέσει μια δική του αφετηρία-σταθμό στο μοτοσικλετιστικό γίγνεσθαι.
Ως supersport από τη Ducati, η θέση οδήγησης ήταν άκρως πολεμική. Η λέξη «άνεση» είναι απλά άγνωστη όταν σκοπός στη σέλα της μοτοσικλέτας είναι να γράψεις γρήγορους γύρους στην πίστα. Η σέλα είναι ένα λεπτό κομμάτι σκληρού αφρώδους για να διευκολύνει τη μετατόπιση του σώματος, τα κλιπόνς βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τα μαρσπιέ πίσω και πάνω, χαρίζοντας την απαιτούμενη ετοιμοπόλεμη στάση στο σώμα του οδηγού.
Κινητήρας - πλαίσιο - αναρτήσεις
Ο κινητήρας της 999 (testastretta) αποτέλεσε ένα ακόμα δικύλινδρο διαμάντι. Το σύστημα desmodromic, που αναλαμβάνει καθολικά την κίνηση των βαλβίδων, χάρισε και σε αυτόν τον κινητήρα της ιταλικής φίρμας, μεγάλη ευστροφία. Την τροφοδοσία είχε αναλάβει ο ψεκασμός χαρίζοντας πολιτισμένη λειτουργία, όπως μπορεί να ερμηνευτεί αυτό, από έναν κινητήρα που είναι ρυθμισμένος για να αποδίδει τα μέγιστα.
Η ιταλική φίρμα, πιστή στις παραδόσεις, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, διατήρησε το κλασικό, ατσάλινο (χωροδικτύωμα), περιμετρικό πλαίσιο. Γιατί όχι άλλωστε, μιας και σε πολλές περιπτώσεις έχει δείξει ότι συμπεριφέρεται καλύτερα από τα αντίστοιχα κατασκευασμένα από αλουμίνιο.
Η 999 είναι εφοδιασμένη εμπρός με ένα ευτραφές πιρούνι της Showa πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ οι τιμονόπλακες μπορούσαν να προσφέρουν αλλαγή στη γεωμετρία μεταξύ 23,5 και 24,5 στη γωνία κάστερ. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται και το πίσω αμορτισέρ, που και αυτό με τη σειρά του διαθέτει πλειάδα ρυθμίσεων.
Συμπεριφορά
Ως μια γνήσια Ducati, η 999 θα τρομοκρατήσει οτιδήποτε τυγχάνει να βρεθεί στο δρόμο της. Ο μοναδικός μπάσος ήχος που παράγει, γαργαλάει τις αισθήσεις, ενώ και η αισθητική της είναι ξεχωριστή. Στη σέλα της αντιλαμβάνεσαι πώς είναι κατασκευασμένες και ρυθμισμένες οι μοτοσικλέτες που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Δεν υπάρχει κάτι περιττό, ενώ το σύνολο είναι ιδιαίτερα σφιχτό. Κάθε εντολή του οδηγού εκτελείται άμεσα από τη μοτοσικλέτα, με την πληροφόρηση να μεγαλώνει όσο περισσότερο η 999 πιέζεται. Κάθε φορά που τα φρένα θα ενεργοποιηθούν, θα κοιτάξετε τους καθρέπτες περιμένοντας να αντικρίσετε ένα αλεξίπτωτο που στροβιλίζει με μανία και σας «κόβει» τόσο ακραία τα χιλιόμετρα. Οι αναρτήσεις, ρυθμισμένες για την πίστα, θα σας δυσκολέψουν στην καθημερινή κίνηση και θα σας αποζημιώσουν και με το παραπάνω σε δρόμους καλής ποιότητας.
Συνολικά
Η 999 αποτελεί μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή μοτοσικλέτα. Ο μοναδικός της ήχος και η ακραία της συμπεριφορά απαιτούν και ανάλογη χρήση. Αν έχετε στο μυαλό σας τις χαλαρές βολτούλες μέχρι την καφετέρια και θεωρείτε πως αυτές πρέπει να γίνονται με ένα superbike… επιλέξτε κάποιο άλλο. Το μοναδικό μέρος που μπορεί να σας μεταφέρει η 999 για να απολαύσετε τον καφέ σας, είναι στην καντίνα κάποιας πίστας.
Τι να προσέξετε
Η 999 δεν είναι μια καθημερινή μοτοσικλέτα, συνεπώς απαιτεί και την ανάλογη προσοχή από τον ιδιοκτήτη. Με την αγορά της ζητήστε οπωσδήποτε το βιβλίο των service και εξετάστε αναλυτικά αν οι επισκέψεις στο συνεργείο έγιναν στα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής και αν αλλάχτηκε κάτι επιπλέον από τα προκαθορισμένα.
Τι να αλλάξετε
Η Ducati προσφέρει ένα «μακρύ» κατάλογο με αξεσουάρ. Τα κυριότερα αφορούν τμήματα carbon που θα χαρίσουν ακόμα περισσότερο στην μοτοσικλέτα το αίσθημα της μοναδικότητας. Επίσης, διατίθεται ένα πανέμορφο τελικό της Termignoni.
Μίνι Ιστορικό
Η πολυαναμενόμενη διάδοχος των 916-998 παρουσιάστηκε το 2004. Η 999, εκτός από την απλή έκδοση, διέθετε και την έκδοση S, με κύριες διαφοροποιήσεις από την απλή τις αναρτήσεις της Ohlins. Επίσης, υπήρχε η έκδοση R που ήταν μονόσελη και πιο κοντά -για μοτοσικλέτα παραγωγής- στη φιλοσοφία του ready to race. Παράλληλα με την 999, η Ducati παρουσίασε και τη μικρότερη σε κυβισμό έκδοση της μοτοσικλέτας, την 749, που επίσης διέθετε εκδόσεις S και R.