LIVE: κίνηση στους δρόμους

YAMAHA CRYPTON-X 135

KAWASAKI ZX-130

KYMCO STRAIGHT 150

Παπιά με… άλογα!

Έχουν αγριέψει τα πράγματα! Τα παπιά αποποιούνται το γενικό τίτλο του low-profile μεταφορικού μέσου και διεκδικούν το κάθε ένα με τον τρόπο του, ειδικούς χαρακτηρισμούς όπως «sport», «πολυτελές» και «fun». Ακολουθούν οι τρεις πιο δυνατοί εκπρόσωποι της κατηγορίας.

 
Το Moto Τριτη συγκέντρωσε όλα τα παπιά της κατηγορίας 125+, τα αξιολόγησε βάση κριτηρίων και τα ταξινόμησε. Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, πιο σημαντική παράμετρος επιλογής μιας μοτοσικλέτας είναι η ιπποδύναμή της. Για το λόγο αυτό, σας παραθέτουμε το top 3 των παπιών, με κριτήριο την ιπποδύναμη.

Yamaha Crypton-X 135
Τιμή: 2.270€ / Special: 2.480€

+Στιβαρότητα, σχεδιάση, ποιότητα κατασκευής
-Ελλείψεις στον εξοπλισμό (πλαϊνό στάντ, στροφόμετρο)

Αν υπήρχε βραβείο για το πιο high tech παπί, ο τίτλος θα πήγαινε παμψηφεί στο Crypton-X της Yamaha. Διαθέτοντας ψεκασμό, υγρόψυξη και αισθητική πολλά υποσχόμενη. Στη θέση οδήγησης κυριαρχεί το επιθετικό στοιχείο, με τη στενή σέλα, το κοντά τοποθετημένο τιμόνι και τη θέση των μαρσπιέ να πυροδοτούν τα άγρια ένστικτα του οδηγού. H ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τόσο στον τομέα της εφαρμογής των πλαστικών, όσο και στη βαφή. Οι διακόπτες, πέραν της καλαισθησίας τους, αποδείχθηκαν και ιδιαίτερα λειτουργικοί. Ο κινητήρας διαθέτει πολιτισμένο δούλεμα, που όμως συνδυάζεται με επιδόσεις από τους 12,6 ίππους του και νεύρο. Το σασμάν έχει ξεπεράσει τα προβλήματα των παλαιοτέρων Crypton… και έχει λειτουργία «βούτυρο». Το σύστημα πέδησης είναι το μοναδικό σημείο όπου η Yamaha έχει ρίξει λίγο νερό στο κρασί της, με τον εμπρός δίσκο να ενεργοποιείται από δαγκάνα μονού εμβόλου και στον πίσω τροχό να έχει τοποθετηθεί ταμπούρο. Στην ουσία του θέματος, τα φρένα του Crypton δουλεύουν εξαιρετικά και έχουν ικανοποιητική δύναμη.. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, δίχως όμως να στερούνται άνεσης, με αφορμή την ποιοτική τους λειτουργία.
Στις ελλείψεις συγκαταλέγεται το στροφόμετρο, ιδιαίτερα για το ύφος της κατασκευής, ενώ αίσθηση προκαλεί και η απουσία πλαϊνού σταντ, με τη λειτουργία του κεντρικού να είναι ικανοποιητική.
Το Crypton-X είναι ένα εντυπωσιακό παπί τόσο όσον αφορά στην αισθητική του όσο και εξετάζοντας τον εξοπλισμό του. Φυσικά, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται μαγικά, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό σε λειτουργία και χρήση παπί.

Kawasaki ZX 130
Τιμή: Trendy: 2.085€/ Sporty: 2.185€

+Οδική συμπεριφορά, στάντ (το πιο εύχρηστο)
-Σχεδίαση, πάνελ

Επιθετικές γραμμές και κόμπακτ αισθητική προμηνύουν τι πρεσβεύει η «πράσινη πάπια». Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι εντυπωσιακό και τα φλας τύπου led. Οι ζάντες είναι χυτές, εντυπωσιακές στο σχεδιασμό τους και προέρχονται από την Excel. Το ZX 130 διαθέτει το καλύτερο κεντρικό σταντ από όλα. Με ελάχιστη εξάσκηση, ένα δυνατό πάτημα είναι ικανό να σηκώσει το παπί σε αυτό, χωρίς καν να χρησιμοποιήσετε τα χέρια! Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με μία μόνο ένσταση σε ένα τρίξιμο συντονισμού, που εμφανιζόταν σε συγκεκριμένο όριο περιστροφής του κινητήρα. Στον τομέα του εξοπλισμού είναι πλήρες διαθέτοντας μέχρι και σχάρα, αν και ένα ρολόι στο ταμπλό θα ήταν ευπρόσδεκτο. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, αλλά οι διακόπτες θα μπορούσαν να είναι καλύτερης ποιότητας και πιο σύγχρονης αισθητικής για να συνάδουν με το υπόλοιπο σύνολο. Η θέση οδήγησης προσφέρει άριστο κοντρόλ, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο πλατύ τιμόνι, με τη σέλα να είναι αρκετά μεγάλη για να κινείστε με άνεση ακόμη και με δεύτερο άτομο. Τα μαρσπιέ για το συνεπιβάτη είναι λίγο πιο μπροστά από το ιδανικό, αλλά δεν ενοχλούν. Το έξυπνα τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου, που δεν απαιτεί να σηκωθείτε από τη σέλα κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού, έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος κάτω από τη σέλα να φέρει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις. Ο κινητήρας του ΖΧ δεν εμφανίζει ενοχλητικούς κραδασμούς, ενώ παράλληλα τα 11 αφηνιασμένα άλογά του εκπέμπουν και τον πιο μπάσο ήχο, που σε κάνει να νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερος από 130 κ.εκ. Ο ψεκασμός σε γενικές γραμμές δουλεύει απροβλημάτιστα και θα δείξει μονάχα μια ελαφριά δυσλειτουργία όταν κινείστε για πολλή ώρα «τέρμα» και ανοιγοκλείσετε απότομα το γκάζι. Οδηγώντας το ΖΧ 130, γίνεται φανερό πόσο έχουν εξελιχθεί τα παπιά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το εμπρός πιρούνι παρέχει απίστευτη εμπιστοσύνη, θυμίζοντας τα ss μοντέλα της εταιρείας. Τα φρένα διαθέτουν καλή αίσθηση, γεγονός που θα τους επέτρεπε να έχουν λίγη παραπάνω δύναμη.
Διατηρώντας την καλή φήμη των προκατόχων του, Kaze-R και Max, το παπί της Kawasaki ατενίζει τον ανταγωνισμό πονηρά. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια συμπαγή κατασκευή που πάει ένα βήμα παραπέρα τον όρο «οδική συμπεριφορά» στην κατηγορία.

Kymco Straight 150
Τιμή: 1.699€

+ Επιδόσεις, περιφερειακός εξοπλισμός
- Το εμπρός φρένο θα μπορούσε να έχει καλύτερη λειτουργία

Το Straignt 150 αποτελεί μια πολεμική μηχανή, αφού διαθέτει το μεγαλύτερο κινητήρα μεταξύ των υπολοίπων του συγκριτικού, αλλά και 5άρι σασμάν, Η Kymco θέλησε προφανώς να βγάλει στην παραγωγή ένα παπί ήδη «πουσαρισμένο», ώστε ο εκάστοτε ανήσυχος πιτσιρικάς να μην ασχολείται με κάποια επιπλέον βελτίωση, όντας πλήρες. Αισθητικά, το Straight καταφέρνει και λόγω βαφής, να δίνει μια σκοτεινή και επιθετική εικόνα. Οι χυτοί τροχοί του και οι αιχμηρές γραμμές των πλαστικών του καταφέρνουν να το κάνουν να ξεχωρίζει. Το Straight μπορεί να είναι επιθετικό σχεδιαστικά και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει ξεχάσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κατηγορίας που ανήκει. Στον τομέα της άνεσης, όπως και στο Nexxon, βρίσκουμε μια πολύ καλή θέση οδήγησης, περισσότερο πολεμική από του αδελφού παπιού, αλλά στην προκειμένη περίπτωση με μελανό σημείο τη σέλα που στερείται αφρώδους, με αποτέλεσμα να μειώνει τα επίπεδα άνεσης. Σε ό,τι αφορά τον περιφερειακό εξοπλισμό, το Straight είναι πλούσιο, διαθέτοντας δισκόφρενο σε κάθε τροχό, αλλά και ένα ποιοτικό σύστημα αποσβεστήρων. Το τελευταίο τείνει προς το σκληρό, γεγονός που βοηθά στην καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, χωρίς ωστόσο να αφαιρεί πόντους από την άνεση. Ο κινητήρας του Straight είναι ο μεγαλύτερος στον τομέα του κυβισμού από οποιονδήποτε άλλον, γεγονός που ερμηνεύεται και με καλές επιδόσεις, παρά τους μόνο 10,8 ίππους που παράγει. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σφιχτή κλιμάκωση, κάτι που κάνει το Straight να αφήνει τους πάντες πίσω του στην κόντρα από φανάρι. Η 5η σχέση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί over drive, μιας και η διαφορά «βήματος» από την 4η είναι μικρή και ουσιαστικά υπάρχει για να βγάλει από τον κινητήρα μερικά ακόμα χιλιομετράκια τελικής ταχύτητας. Η οδική συμπεριφορά του πεντατάχυτου παπιού της Kymco είναι ιδιαίτερα καλή, διαθέτει «ξυραφένια» ευελιξία, ενώ συνάμα παρουσιάζεται στιβαρό. Το πίσω φρένο είναι ιδιαίτερα δυνατό και άμεσο, ενώ το εμπρός στερείται δύναμης.
Το Straight είναι ένα παπί που διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα αποτελούσαν after market αξεσουάρ για την κατηγορία. Περιμετρικά του μεγαλύτερου κινητήρα της κατηγορίας έχει χτιστεί ένα πολύ καλό παπί που θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό.

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ