Βελτιωμένο στα σημεία, εμφανίζεται το enduro της βαυαρικής εταιρείας. Το G450X είναι πλέον πιο σταθερό στη πίστα και πιο εύκολο στο χειρισμό του υπό όλες τις συνθήκες. Με ουδέτερη συμπεριφορά, είναι πιο φιλικό προς τον αναβάτη και δεν κουράζει.
Αν και με μικρή ιστορία στο αγωνιστικό Enduro, η BMW έχει σημαντικές διακρίσεις στο ενεργητικό της. Κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro στην Ε2 με αναβάτη τον Juha Salminen, καθώς επίσης έχει τερματίσει σε σκληρούς διεθνείς αγώνες όπως το Red Bull Romaniacs, και το Erzberg Rodeo. Μετά από αυτή την πραγματικά εντυπωσιακή πορεία, η BMW προχώρησε σε βελτιώσεις στα σημεία για το μοντέλο G450X 2010.
Τι άλλαξε;
Με γνώμονα την ευκολία
Το G450X παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2008 και αποτέλεσε μια πολύ καλή πρόταση για enduro μοτοσικλέτα. Ύστερα από μια χρονιά στη σέλα του, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Juha Salminen, εξέλιξε κι άλλο τη μοτοσικλέτα για να γίνει ακόμα πιο εύκολη στον μέσο αναβάτη. Υπό αυτό το πρίσμα, η ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου άλλαξε χαρτογράφηση για πιο ομαλή παροχή της δύναμης, καλύτερη καύση και πιο εύκολη εκκίνηση.
Το ατσάλινο πλαίσιο βελτιώθηκε για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές, χωρίς να χάσει πόντους απ’ την ούτως ή άλλως πολύ καλή ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα. Γι’ αυτό το λόγο μειώθηκε η offset κατά 2,5mm φέρνοντας τον εμπρός τροχό πιο κοντά στο πλαίσιο. Οι αναρτήσεις με τη σειρά τους, δέχτηκαν διαφορετικές εσωτερικές ρυθμίσεις για πιο άνετη οδήγηση και προοδευτικότερη λειτουργία. Τέλος, ανανεώθηκαν τα γραφικά, που παραπέμπουν στις αγωνιστικές factory μοτοσικλέτες της BMW στο παγκόσμιο enduro.
Οδηγώντας
Φιλικό και σταθερό
Οι αλλαγές που δέχτηκε συνολικά το G450X, το έκαναν ακόμα πιο εύκολο στην οδήγηση. Το μοτέρ παράγει ομαλά τη δύναμη που κορυφώνεται στους 44 ανακοινώσιμους ίππους. Δέχτηκε επεμβάσεις στη χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής με αποτέλεσμα μια πιο φιλική απόδοση της δύναμης, ευκολότερη εκκίνηση και πιο σωστή διαχείριση καυσίμου. Επιτρέπει να ανοίξεις γενναία το γκάζι χωρίς να βγαίνουν ανεξέλεγκτα τα άλογα στο χώμα. Επιταχύνει γρήγορα, πάντα όμως με πρόσφυση στον πίσω τροχό. Αυτό και μόνο δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε αγωνιστική χρήση, που μετράει και το παραμικρό δευτερόλεπτο. Και για απλή χωμάτινη χρήση όμως, αποτελεί μια αποτελεσματική και διασκεδαστική μοτοσικλέτα. Σκαρφαλώνει και στα πιο δύσκολα μονοπάτια, με τη γλυκιά ροπή να σπρώχνει μπροστά το G450X. Είναι πολύ σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να σημαίνει ότι δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά και στα σφιχτά εντουράδικα περάσματα. Στρίβει με άνεση, ενώ η μικρότερη offset κατά 2,5mm χάρισε στη μοτοσικλέτα μεγαλύτερη ευχέρεια στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
Ενώ το τιμόνι και τα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές γωνίες, εύκολα στον χειρισμό, η στενή σέλα, παραμένει σκληρή, παρά την τοποθέτηση μαλακότερου υλικού. Δεν είναι ότι καλύτερο στην πολύωρη οδήγηση, ειδικά για όσους συνηθίζουν να κάθονται συχνά όταν οδηγούν.
Συμπέρασμα
Ουδέτερο, άρα πιο άνετο
Το G450X ήταν μια μοτοσικλέτα με πολύ καλή βάση για Enduro χρήση. Με τις αλλαγές και τις βελτιώσεις που δέχτηκε, απέκτησε πιο ουδέτερη συμπεριφορά, κάτι που θα εκτιμήσει όχι μόνο ο μέσος αναβάτης, αλλά κι ο αγωνιζόμενος. Μπορείς πλέον να πιέζεις στις ειδικές με περισσότερη εμπιστοσύνη, αλλά και να βολτάρεις στα βουνά χωρίς να σε απασχολεί η να σε ξενίζει κάτι στη μοτοσικλέτα.