Είναι ελαφρύ, ευκολοδήγητο, οικονομικό και σχεδιασμένο να δείχνει μεγάλο και «κακό». Ένα δροσιστικό κοκτέιλ χαρακτηριστικών, ό,τι πρέπει για να σβήσει τη δίψα αυτών που επιθυμούν μια πραγματική πρώτη μοτοσικλέτα. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε την αναλυτική δοκιμή του.
Η πρώτη μου μοτοσικλέτα!
Όλο και περισσότερα entry level μοντέλα στα 125 κ.εκ. εμφανίζονται στην αγορά τα τελευταία χρόνια και το γεγονός αυτό έχει σημάνει -τουλάχιστον στην ελληνική μοτοσικλετιστική πραγματικότητα- μια παρατεταμένη κυνηγετική περίοδο της πάπιας. Σκεφτείτε το λίγο, ο νεοεισερχόμενος στο δίτροχο κόσμο, αντί της κλασικής επιλογής του παπιού, έχει πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μοντέλο που λειτουργεί σαν μοτοσικλέτα, συμπεριφέρεται σαν μοτοσικλέτα και… μοιάζει με μοτοσικλέτα. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων η επιλογή αυτή κοστίζει κατιτί παραπάνω σε σχέση με τα παπιά, αλλά το δέλεαρ είναι μεγάλο και ικανό να οδηγήσει σε πιο «αιματηρή» αποταμίευση. Πάντως, αξίζει τον κόπο!
Δοκιμασμένες εφαρμογές
Το Suzuki DR 125SM αποτελεί ένα χαρακτηριστικό εκπρόσωπο του είδους που περιγράφηκε στην παραπάνω παράγραφο. Απευθύνεται σε νέους κυρίως αναβάτες, υιοθετώντας το look των SM, που και της «μοδός» είναι και προσθέτει πόντους στο κύρος του ιδιοκτήτη του. Οι επιλογές της Suzuki στον κινητήρα και στα περιφερειακά δεν εντυπωσιάζουν, αλλά κρατούν την τιμή χαμηλά και στο σύνολό τους δημιουργούν ένα αποδεκτό αποτέλεσμα. Ο τετράχρονος κινητήρας του SM είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος και τροφοδοτείται μέσω ψεκασμού. Έχει θητεύσει στο παρελθόν και σε άλλα μοντέλα της Suzuki, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 11 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 1 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ δύο μονά δισκόφρενα με διάμετρο 250 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω, αναλαμβάνουν την πέδηση. Ως SM μοντέλο, το DR φέρει αλουμινένιες 17άρες ζάντες (της Excel, παρακαλώ), στις οποίες και έχουν τοποθετηθεί ελαστικά διαστάσεων 100/80-17 & 130/70-17. Τέλος, συνδετικός κρίκος όλων αυτών των στοιχείων, είναι το ατσάλινο ανοικτό σωληνωτό πλαίσιο.
Μέθοδος… παιδαγωγική
Το DR 125SM είναι ελαφρύ. Δεν αναφέρομαι στο βάρος που ανακοινώνει η Suzuki (130 κιλά), αλλά σε αυτό που αποκομίζεις ακόμα και όταν το σηκώνεις από το σταντ. Σε συνδυασμό με τα 836 χλστ. του ύψους της σέλας (που σημαίνει ότι και τα δύο πόδια πατάνε στο έδαφος), δημιουργείται ένα «περιβάλλον» που δεν θα τρομάξει ούτε θα δυσκολέψει τους νέους αναβάτες. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός και προοδευτικός, οι ταχύτητες (πέντε στον αριθμό) κουμπώνουν με σαφήνεια, ενώ και τα φρένα αποδίδουν γραμμικά και προσφέρουν αίσθηση. Η φιλική αρχή λειτουργίας που διέπει όλα τα επιμέρους τμήματα του DR 125SM, είναι λογικό και επόμενο να περνά και συνολικά ως αίσθηση οδηγώντας το: ελίσσεται με απίστευτη ευκολία ανάμεσα στους στοίχους των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων και μπορεί να ακολουθήσει «κατά ρόδας» οποιοδήποτε scooter ή παπί αντίστοιχου κυβισμού. Ο κινητήρας αποδίδει την ισχύ του πολύ γραμμικά και είναι ελαστικός, συνδράμοντας και αυτός με τη σειρά του στο γενικότερο «user-friendly» χαρακτήρα. Κυνηγώντας την τελική του, η βελόνα του αναλογικού ταχύμετρου του DR θα σταματήσει στα 120 χλμ./ ώρα, ταχύτητα στην οποία παραμένει σταθερό. Στα 10 χλμ. λιγότερα ορίζεται η ιδανική και ανεξαρτήτως των συνθηκών επιτεύξιμη ταχύτητα ταξιδιού, για όσους έχουν τέτοιες βλέψεις. Βέβαια, η πολύωρη παραμονή πάνω στη στενή σέλα δεν θα είναι ακριβώς ευχάριστη, αλλά αυτό είναι κάτι που συναντά κανείς και σε μοτοσικλέτες τετραπλάσιου κυβισμού και τριπλάσιας τιμής. Σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές, το DR τιμά το SM μέρος του ονόματός του, όχι γιατί είναι ικανό για ακροβατικά, πλαγιολισθήσεις διαρκείας και ακραία πλασαρίσματα, αλλά γιατί, δεδομένων του κυβισμού και της κατηγορίας που ανήκει, προσφέρει ένα καλό υπόβαθρο για να κινηθεί κάποιος σβέλτα και με ασφάλεια. Ο διδακτικός του χαρακτήρας διατηρείται αναλλοίωτος και σε αυτήν την περίπτωση, συγχωρώντας τα λάθη και προσφέροντας περιθώρια για πειραματισμούς. Οι μαλακές αναρτήσεις τα καταφέρνουν αρκετά καλά και το μόνο που ενοχλεί κάπως είναι η γρήγορη επαναφορά του αμορτισέρ, που, αν συναντήσει κακοτεχνίες υπό κλίση, θα προκαλέσει μια αστάθεια στο πίσω μέρος.
Συμπέρασμα: The real thing
Με το DR 125SM, ο εκκολαπτόμενος μοτοσικλετιστής θα μπορέσει να καλύψει το σύνολο των αναγκών του για μετακίνηση, εύκολα και με ασφάλεια. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι η οδήγησή του δεν αποτελεί απλώς μια εξομοίωση μοτοσικλέτας, αλλά μια -κατ’ αναλογία- πραγματική εμπειρία, γεγονός που θα τον προετοιμάσει σαφώς καλύτερα από οποιοδήποτε scooter ή παπί για τη μετακίνησή του σε μεγαλύτερα κυβικά.