• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Δοκιμή: BMW R1200GS Adventure

Με το νέο R1200GS Adventure της BMW μπορείς να διανύσεις όλο το οδικό δίκτυο της χώρας στο μήκος της, με ελάχιστες στάσεις για ανεφοδιασμό. Με 33 λίτρα ρεζερβουάρ και θέση οδήγησης που αγγίζει το τέλειο, ξεχνάς να κατέβεις από τη σέλα του.

 
(+)Φρένα, προστασία από αέρα, κινητήρας
(-)Τιμή αγοράς, βάρος

Η πρόταση της BMW στην κατηγορία mega adventure on-off. ακούει στο όνομα R1200GS Adventure. Η μοτοσικλέτα απευθύνεται σε όσους αρέσκονται να ταξιδεύουν, όχι απαραίτητα πάντα από άσφαλτο. Άλλωστε, για αμιγώς ασφάλτινη χρήση, η βαυαρική εταιρεία διαθέτει το απλό R1200GS με σαφώς πιο ασφάλτινο χαρακτήρα. Το GS Adventure είναι φτιαγμένο για περιπέτεια, δράση και περιηγήσεις. Διαθέτει μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, τεράστια ζελατίνα, προστατευτικά κάγκελα και φυσικά, τις λειτουργίες ESA (Electronic Suspension Adjustment) και ASC για off road οδήγηση. Η λειτουργία ESA αφορά στην ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων ανάλογα τις συνθήκες: ασφάλτινη χρήση, ασφάλτινη χρήση με συνεπιβάτη και χωμάτινη χρήση.

Οδηγώντας

Το R1200GS Adventure επιβάλλεται με τον όγκο του. Με τα κάγκελα, τους έξτρα προβολείς και τα πλαστικά πλαϊνά καλύμματα στο ρεζερβουάρ, δείχνει τεράστιο. Είναι και ψηλό, κάνοντας τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες δίπλα του να φαίνονται μικροσκοπικές. Οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων για χωμάτινη χρήση έχουν ως αποτέλεσμα μεσαίου αναστήματος αναβάτες να φτάνουν ίσα-ίσα στο έδαφος. Μόλις όμως κυλήσουν οι τροχοί, το σύνολο δείχνει ελαφρύτερο, με καλή κατευθυντικότητα. Η ροπή σπρώχνει το 1200GS Adventure σταθερά, αν όμως συγκριθεί με το απλό 1200GS, είναι πιο αργόστροφο, καθώς έχει αρκετά παραπανίσια κιλά να κινήσει. Μέσα στην πόλη είναι ευχάριστο, αλλά θέλει προσοχή μέχρι να συνηθίσεις τον όγκο του, ειδικά όταν περνάς ανάμεσα από αυτοκίνητα.

Το δυνατό του χαρτί, εκεί που πραγματικά ευχαριστιέσαι οδήγηση, είναι σε εκδρομή - ταξίδι. Γεμίζεις το ρεζερβουάρ των 33 λίτρων και ξεκινάς. Η αυτονομία θυμίζει… αυτοκίνητο, όπως και η άνεση. Η σέλα είναι όσο πρέπει σκληρή, με σωστά χειριστήρια, πάντα με την ιδιαιτερότητα της βαυαρικής εταιρείας όσον αφορά στα φλας και στην κόρνα. Απόλυτη προστασία παρέχεται από τον αέρα και άνεση στην οδήγηση. Ταξιδεύεις με 120-140 χλμ./ώρα και η ζελατίνα σε προστατεύει πλήρως από τον αέρα. Το σύστημα αναρτήσεων που έχει εξελίξει και χρησιμοποιεί η BMW -Telelever εμπρός και Paralever πίσω- λειτουργεί πολύ καλά και αποσβένει τις ανωμαλίες, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα ESA (Electronic Suspension Adjustment) με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το R1200GS Adventure της δοκιμής, καθώς με το πάτημα ενός κουμπιού ρυθμίζεις τις αναρτήσεις ανάλογα με το πού θα οδηγήσεις: σε άσφαλτο ή χώμα, με συνεπιβάτη ή χωρίς. Είναι πανεύκολο στη χρήση και έχει διαφορά στην αίσθηση κατά την οδήγηση. Άψογα είναι τα φρένα του BMW. Χρησιμοποιεί σύστημα ελεγχόμενης επιβράδυνσης με συνδυασμένο ABS. Ακόμα και σε «τσαρούχωμα» των φρένων, το «θηρίο» των 223 κιλών σταματά χωρίς απρόοπτα, διανύοντας ελάχιστα μέτρα.

Οι δυνατότητες του R1200GS Adventure στο χώμα εννοείται ότι δεν μπορούν να συγκριθούν με κάποιας enduro μοτοσικλέτας. Ο όγκος και τα κιλά του BMW θέτουν τα όρια και απαιτείται εμπειρία για να πας γρήγορα με το «θεριό». Αφού απενεργοποιήσεις το ABS και το ASC, θα ντριφτάρει και θα σηκώσει τον εμπρός τροχό στον αέρα, αλλά αν το παρακάνεις, η πτώση μοιάζει να σε χαιρετάει από κοντά. Είναι δύσκολο να ελέγξεις τόσο βάρος στο χώμα, οπότε καλύτερα να αρκεστείς σε νορμάλ ρυθμούς οδήγησης. Διασχίζει εύκολα βατούς χωματόδρομους και θα περάσει από off road περάσματα χωρίς να κουράσει τον αναβάτη του.

Για ταξίδι και περιπέτεια

Το BMW R1200GS Adventure είναι μια πολυτελής μοτοσικλέτα, φτιαγμένη για ταξίδια. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον πλήρη εξοπλισμό (ASC, ESA, ABS, θερμαινόμενα γριπ, κ.λπ.), με την τιμή αγοράς του να ξεπερνά τα 19.000 ευρώ. Η άνεση κατά την οδήγηση είναι κοντά στο τέλειο, με τη σέλα και τα χειριστήρια να συνηγορούν στην ευκολία του αναβάτη. Σε χωμάτινη χρήση, δεν θα πάει εκεί που θα φτάσει ένα καθαρόαιμο enduro, αλλά έχει τις δυνατότητες να εξερευνήσει, μέσω δασικών δρόμων, τι υπάρχει μετά την επόμενη στροφή, τον επόμενο λόφο, το επόμενο βουνό.

Hot spots

1. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις χάρη στο σύστημα ESA (Electronic Suspension Adjustment), με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.
2. Προστατευτικά κάγκελα προφυλάσσουν τον κινητήρα και τα πλαστικά σε περίπτωση πτώσης.
3. Συνδυασμένη πέδηση, με σύστημα ABS για απόλυτο έλεγχο στο φρενάρισμα.
4. Ψηλή ζελατίνα που παρέχει άκρως ικανοποιητική προστασία κατά την οδήγηση.
5. Προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι.
6. Βελτιωμένος boxer κινητήρας με 110 άλογα και δύο εκκεντροφόρους σε κάθε κύλινδρο.
7. Ρεζερβουάρ 33 λίτρων με τεράστια αυτονομία καυσίμου.

Διαφορές GS Adventure σε σχέση με το απλό GS
1. Ρεζερβουάρ 33 λτ.
2. Μεγαλύτερη ζελατίνα φέρινγκ
3. Αλουμινένια προστατευτική ποδιά
4. Προστατευτικά πλαϊνά, πλαστικά ρεζερβουάρ
5. Ατσάλινη σχάρα και βάσεις για βαλίτσες
6. Ρυθμιζόμενη σε ύψος σέλα
7. Χούφτες
8. Μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων κατά 20 χλστ.
9. Ακτινωτές ζάντες
10. Φαρδύτερα μαρσπιέ
11. Ρυθμιζόμενο πεντάλ φρένου

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ