To Scarver αποτέλεσε μια από τις πιο «υβριδικές» μοτοσικλέτες που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, με την έννοια του ότι συγκέντρωνε στοιχεία από πολλές κατηγορίες. Δυνατός κινητήρας, φιλικός χαρακτήρας και ευκολίες scooter, δεν άφησαν κανέναν ασυγκίνητο.
Το 2002 η επιτυχημένη σειρά μονοκύλινδρων μοτοσικλετών της BMW, «F» αποκτά ένα ακόμα μέλος που έμελλε να προκαλέσει αίσθηση. Στην εμπορική επιτυχία της μοτοσικλέτας μπορεί να στάθηκε εμπόδιο η ιδιόμορφη αισθητική της, όμως κοιτώντας την στις μέρες μας, η σχεδίασή της δείχνει να έχει μια πρωτόγνωρη διαχρονικότητα, σαν ένα μέτριο κρασί, που μετά από χρόνια η δοκιμή του γεμίζει τον ουρανίσκο με άρωμα.
Αισθητική: Από άλλον πλανήτη
Όταν έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το Scarver, η σχεδίασή του φαινόταν να είχε επηρεαστεί από ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Η μάσκα της μοτοσικλέτας με τα δύο φωτιστικά σώματα ήταν και το σημείο που επικεντρώθηκαν τα περισσότερα σχόλια. Με εξαίρεση αυτή, όλο το υπόλοιπο σύνολο και μάλιστα στα σημεία, όπως στο μονόμπρατσο ψαλίδι, είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.
Εργονομία/άνεση: 10 στα 10
Ανεβαίνοντας στο Scarver, το πρώτο πράγμα που προκαλεί εντύπωση είναι το χαμηλό ύψος της σέλας από το έδαφος (780 χλστ.). Τα πέλματα των ποδιών θα βρουν εύκολα στο έδαφος, κάτι που θα εκτιμηθεί από τους νέους αναβάτες και το ασθενές φύλο. Το τιμόνι βρίσκεται τοποθετημένο σε ιδανική θέση, ενώ σε ψηλού αναστήματος αναβάτες, η γωνία των ποδιών, που είναι στηριγμένα στα μαρσπιέ, είναι λίγο πιο κλειστή, δίχως να ενοχλεί. Στα χαρακτηριστικά που τάσσονται υπέρ της ευκολίας του αναβάτη είναι και ο αποθηκευτικός χώρος που διαθέτει η μοτοσικλέτα στην κλασική θέση του ρεζερβουάρ. Μάλιστα, ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ της BMW που προσαρμόζονται στη θέση αυτή, μπορούν να χαρίσουν πολλές διαφορετικές χρήσεις στο συγκεκριμένο χώρο, ακόμα και ραδιόφωνο.
Κινητήρας
Οι αλλαγές στις οποίες προχώρησε η BMW μεταφέροντας τον κινητήρα του Funduro στο Scarver και αφορούσαν στο φιλτροκούτι, στην εξάτμιση και στην τροφοδοσία, είχαν ως αποτέλεσμα έναν πιο υψηλόστροφο και εύστροφο κινητήρα. Αν και η ιπποδύναμη παρέμεινε στους 50 ίππους, εμφανιζόταν στις 6.800 σ.α.λ. (από 6.500 σ.α.λ.), ενώ η ροπή ανέβηκε στα 6,2 kgm (από 6 kgm) στις 5.500 σ.α.λ. (από 6.000 σ.α.λ.).
Οδηγώντας
Το Scarver μπορεί να είναι ένα πρακτικό, μεσαίο on-off, αλλά όταν χρειαστεί, θα δείξει τα κοφτερά του σαγόνια. Μαζί του μπορείς να γυρίζεις όλη μέρα μέσα στην πόλη δίχως πρόβλημα. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και ο ελαστικός κινητήρας, σε συνδυασμό με την καλή κατανομή των μαζών, καθιστούν το Scarver μια ιδανική καθημερινή μοτοσικλέτα. Στο περιβάλλον «ταξίδι», το F 800 CS και πάλι θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Ελίσσεται εύκολα από στροφή σε στροφή και στην ευθεία ο δυνατός του κινητήρας θα φορτώσει γρήγορα με χιλιόμετρα το κοντέρ της μοτοσικλέτας. Αν και ευέλικτο ως κατασκευή, το Scarver την ίδια στιγμή θα αποδειχθεί και ιδιαίτερα σταθερό στις ευθείες.
Συμπέρασμα
To Scarver αποτελεί ένα ιδιαίτερα πρακτικό on-off που τα καταφέρνει άριστα σε χρήση μέσα στην πόλη, αλλά και στο περιβάλλον «ταξίδι». Η αξιοπιστία του είναι μεγάλη και οι πρακτικές λύσεις που έχει εφαρμόσει η BMW σε αυτό διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Τι να προσέξετε
Ελέγξτε προσεκτικά τον κινητήρα. Δεν είναι ο πιο ήσυχος της κατηγορίας ούτε όμως και ιδιαίτερα θορυβώδης, συνεπώς έντονοι μεταλλικοί ήχοι θα πρέπει να σας προβληματίσουν.
Τι να αλλάξετε
Θα πρέπει να ανατρέξετε στον κατάλογο της BMW για να προμηθευτείτε όποιο αξεσουάρ σάς είναι χρηστικότερο, ώστε να το προσαρμόσετε στον ελεύθερο χώρο που υπάρχει στην κλασική θέση του ρεζερβουάρ.