Μέχρι τώρα ξέραμε ότι τα δίκυκλα για την πόλη έπρεπε να είναι ευέλικτα, οικονομικά και φιλικά. Το Urban γεννήθηκε για να προσθέσει στον παραπάνω κανόνα τη λέξη «διασκέδαση» και αυτό το τελευταίο στοιχείο είναι που το κάνει να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο.
Μια διαφημιστική ηλεκτρονική πινακίδα, με ενημερώνει για τη θερμοκρασία περιβάλλοντος που έχει ξεπεράσει κατά πολύ τους 30 βαθμούς Κελσίου. Κινούμαι την ίδια ώρα, στον ίδιο δρόμο, με το ίδιο ασφυκτικό μποτιλιάρισμα που θυμάμαι να έχει τα τελευταία 6 χρόνια, αλλά για πρώτη φορά έχω τόσο καλή διάθεση. Πριν προλάβω να τελειώσω τη σκέψη μου, έχω ήδη φτάσει στο φανάρι και περιμένω για μία ακόμα εναλλαγή σε πράσινο. ¶λλη μία εκκίνηση με γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και μερικά ακόμα ευχάριστα μέτρα συμπληρώνονται στο ψηφιακό κοντεράκι του Beta μου και το χαμόγελο δεν λέει να ξεκολλήσει από το πρόσωπό μου. Ένα ακόμα ασφυκτικό μποτιλιάρισμα ξεδιπλώνεται μπροστά μου και εγώ γελάω και θέλω να βουλιάξω μέσα του και μάλιστα με την ίδια ικανοποίηση που θα είχα αν επιχειρούσα ελεύθερη κατάδυση.
Πρωτόγνωρα σβέλτα και με τους παλμούς της καρδιάς στο «ρελαντί», ενώ έχω κινδυνέψει αρκετά για άλλη μια φορά, σταματάω πίσω από ερυθρό σηματοδότη. Πλέον, το χαμόγελο έχει συμπληρωθεί από μια εσωτερική λύσσα για το επόμενο κύμα μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων. Κάτι αλλόκοτο μού συμβαίνει και σταματάω στην άκρη του δρόμου για να δω από πού πηγάζει. Ακουμπισμένος σε ένα κάγκελο, να χαζεύω τους ανθρώπους γύρω μου να κινούνται σαν μυρμήγκια περιφερειακά από τη φωλιά τους, βρήκα τη ρίζα του καλού… Το είδα να ξεχωρίζει ανάμεσα σε αυτή την γκρίζα ασχήμια της πόλης, γλυκό, λιτό, ουσιαστικό και όμορφο. Ναι, αυτή η εσωτερική ψυχολογική ανάταση προέρχεται από το Urbanάκι μου, ένα μοτοσικλετάκι γεννημένο για να σε κάνει να βλέπεις τη θετική πλευρά της καθημερινότητας και της πόλης.
Είναι η πρώτη φορά που δέχθηκα τόσες πολλές ερωτήσεις για ένα τόσο λιτό μοντέλο όπως το Urban. Είναι πράγματι προκλητικά περίεργο πώς μια τόσο απλή, σχεδιαστικά, κατασκευή καταφέρνει να τραβάει τόσο έντονα τα βλέμματα πάνω της. Θέλετε οι λιλιπούτειες διαστάσεις του Urban, το μίνιμαλ ρεζερβουάρ του, η τόσο λεπτή σιλουέτα του… αυτό που εκπέμπει πάντως είναι έντονα σαγηνευτικό. Το περίεργο είναι ότι μπορεί να δείχνει και να είναι λιτό, αλλά δεν σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι και «φτηνό», μιας και τόσο το ψαλίδι του όσο και οι εμπρός αναρτήσεις έχουν διαστάσεις που συναντά κανείς σε μοτοσικλέτες αρκετά μεγαλύτερου κυβισμού. Τη λιτή σχεδίαση συμπληρώνουν σύγχρονες λεπτομέρειες, όπως το πίσω φανάρι τύπου LED, τα τριγωνικά φλας και το ψηφιακό κοντέρ, που δημιουργούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, κάτι που εκτείνεται και στις λεπτομέρειες, όπως στις κολλήσεις του πλαισίου και στο ραφινάρισμα του κινητήρα.
Περισσότερα για το Beta Urban 125, μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Νο13 του Moto Τρίτη που κυκλοφορεί στις 22/06 και στην ύλη του οποίου συμπεριλαμβάνεται η πλήρης δοκιμή του εν λόγω μοντέλου.