Ακόμη δεν έχει επιστρέψει ο συντάκτης του Moto Τρίτη από το Παρίσι όπου και βρίσκεται για την επίσημη παρουσίαση του υβριδικού MP3 300, μας μετέφερε όμως τις εντυπώσεις του τηλεφωνικά, ώστε να έχετε πρώτοι από όλους, μια πρώτη ενημέρωση για το νέο αυτό μοντέλο.
Το 300άρι δεν διαφέρει σε ότι αφορά στο τρόπο λειτουργίας του από το MP3 125 HyS που παρουσιάστηκε πριν από ένα χρόνο. Φέρει ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης σε παράλληλη σύνδεση, πράγμα που σημαίνει ότι οι δύο ενεργο-παραγωγικές μονάδες συνεισφέρουν εξίσου στη κίνηση του οχήματος. Το βαθμό της συνέργιας τoν καθορίζει το σύστημα VMS (Vehicle Management System). Πρόκειται για μια προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα, που διαχειρίζεται αναλόγως του mode που έχει επιλέξει ο αναβάτης, την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα φτάσει στον πίσω τροχό. Αυτό συμβαίνει στο mode Hybrid Charge, όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί σταθερά σε συγκεκριμένες στροφές, φορτίζοντας τις μπαταρίες και συμβάλλοντας επικουρικά στη κίνηση του οχήματος και στο mode Hybrid Power, όπου η συνέργια μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα είναι στο 100% για μέγιστες επιδόσεις αλλά και οικονομία, αφού το ηλεκτρικό μοτέρ συνδράμει κατά πολύ σε εκκινήσεις και ρεπρίζ.
To MP3 300 HyS, μπορεί επίσης να κινηθεί αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα (Electric mode) αλλά και να κάνει όπισθεν πάλι με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και μόνο (Electric Reverse). «Χωροταξικά», η έκδοση των 300κ.εκ. δεν διαφέρει σε σχέση με το 125, αφού στον χώρο κάτω από τη σέλα έχει τοποθετηθεί η συστοιχία των μπαταριών (ιόντων του λιθίου) που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα. Η φόρτιση τους, εκτός από το mode Hybrid Charge και από την εκμετάλλευση του έργου που παράγεται κατά την επιβράδυνση, μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω του οικιακού δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος, με τη χρήση του καλωδίου και της πρίζας που βρίσκονται κάτω από τη σέλα. Σύμφωνα με την Piaggio, το MP3 300 HyS παρουσιάζει μείωση στη κατανάλωση και στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 50%+, ενώ οι επιδόσεις του συγκρίνονται με αυτές ενός συμβατικού scooter 400κ.εκ. (στοιχεία που αφορούν όταν στη κίνηση συμβάλλουν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κατά 65% και ο ηλεκτροκινητήρας κατά 35%).
Πως λειτουργούν όμως όλα αυτά στη πράξη; Οι πρώτες εντυπώσεις του συντάκτη μας είναι πολύ θετικές! Φυσικά αφού δεν υπάρχει κάποιο άλλο όχημα αναφοράς, οι όποιες συγκρίσεις μπορούν να γίνουν με βάση το MP3 125 HyS που επίσης είχαμε οδηγήσει πριν από ένα χρόνο, αλλά και με το συμβατικό MP3 300. Το 300άρι λοιπόν εμφανίζεται σαφώς ποιο ισχυρό από το 125 (σώπα…), ενώ στη λειτουργία Hybrid Power γίνεται αισθητή η υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, προσδίδοντας «ζωντάνια» στις επιδόσεις του scooter. Παρ΄ όλο που το βάρος είναι μεγαλύτερο από αυτό του «απλού» MP3 300 στα χαρτιά, στη πράξη η διαφορά δεν γίνεται αντιληπτή σε μεγάλο βαθμό, με το υβριδικό να προσφέρει την ίδια αίσθηση με το συμβατικό στην οδήγηση του. Η επιλογή της κίνησης αποκλειστικά από το ηλεκτρικό μοτέρ, δεν επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες (για να μην εξαντληθούν γρήγορα οι μπαταρίες σύμφωνα με τη Piaggio) και προσφέρεται κυρίως για χρήση σε χώρους όπου απαγορεύονται τα συμβατικά μηχανοκίνητα οχήματα (πεζόδρομοι κ.τ.λ.). Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, ωστόσο αυτό δεν αποτελεί πλήγμα για την πρακτικότητα, αφού το MP3 προσφέρει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και στο πίσω μέρος της σέλας (εν ήδη…πορτμπαγκάζ). Τέλος, σε ότι αφορά στη σχεδίαση, εξωτερικά δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το γνωστό MP3 300 που όλοι γνωρίζουμε, με το υβριδικό να υποδηλώνει τη διαφορετικότητα του μέσω κάποιων διακριτικών αυτοκόλλητων.
Περισσότερα για το MP3 300 HyS μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Νο14 του Moto Τρίτη που θα κυκλοφορήσει στις 6 Ιουλίου και στην ύλη του οποίου θα συμπεριλαμβάνεται το σχετικά άρθρο για το εν λόγω μοντέλο.