Οι μονοκύλινδρες on-off είναι μοτοσικλέτες πασπαρτού που τα κάνουν όλα. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, έχουν ταιριάξει τόσο καλά στην πολύμορφη χώρα μας. Το F650GS της BMW δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλιστα, στην έκδοση Dakar, φέρει τα διακριτικά του διασημότερου αγώνα της ερήμου, που το καθιστούν ακόμη πιο ποθητό
Η λέξη Dakar σίγουρα φέρνει στο νου κάθε φίλου των αγώνων εικόνες από πρωτότυπες enduro μοτοσικλέτες που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα καυτής ερήμου. Αυτό επιχείρησε να κάνει και η γερμανική εταιρεία με τη συγκεκριμένη έκδοση και το όνομα δεν είναι το μοναδικό πράγμα που άλλαξε σε σχέση με το απλό GS. Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι μεγαλύτερες, ο εμπρός τροχός είναι 21 ιντσών από 19 και η σέλα βρίσκεται 9 εκατοστά ψηλότερα, ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών. Ψηλότερη είναι και η ζελατίνα της μάσκας για καλύτερη προστασία από τον αέρα.
Εντυπωσιακό και ποιοτικό
Η εμφάνιση του γερμανικού μοντέλου είναι, ούτως ή άλλως, άμεσα αναγνωρίσιμη και στην έκδοση Dakar αρκετά εντυπωσιακή ακόμη και στις μέρες μας. Κάτι το μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με την απλή έκδοση, κάτι τα εντυπωσιακά γραφικά στο ντεπόζιτο και τα πλαστικά, κάνουν ακόμη τα κεφάλια να γυρνούν στο πέρασμά της. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρτ της BMW και αυτό φαίνεται άμεσα πάνω στο GS, που δεν δείχνει να… συγκινείται στο πέρασμα του χρόνου.
Εργονομία: Βολεύει τους πάντες
Η έκδοση Dakar μπορεί να είναι αρκετά ψηλότερη από το απλό μοντέλο, δεν βρίσκεται όμως και στα ουράνια. Σίγουρα οι ψηλότεροι θα βολευτούν καλύτερα πάνω της, υπάρχει όμως σέλα στα αξεσουάρ της BMW με μικρότερο ύψος, αλλά και κιτ μείωσης της διαδρομής της πίσω ανάρτησης. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στις σωστές θέσεις και συνηθίζονται γρήγορα, ενώ το φαρδύ τιμόνι βρίσκεται σε καλή απόσταση από τον αναβάτη. Ο συνεπιβάτης θα καθίσει εξίσου άνετα στο μερίδιο της σέλας που του αναλογεί, έχοντας στη διάθεσή του και τις χειρολαβές της σχάρας για καλύτερη στήριξη.
Κινητήρας: Κλασικό thumper
Το μοτέρ που κινεί το Dakar δεν έχει υποστεί αλλαγές σε σχέση με του απλού GS. Στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελαστικό, με αρκετά αποθέματα ροπής από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας του. Η ισχύς που παράγει, επαρκεί για ασφαλή προσπεράσματα ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα και αποσκευές, ενώ και η κατανάλωση κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα για τον κυβισμό και την κατηγορία.
Οδηγώντας: Πανταχού «παρών»
Στο δρόμο, το Dakar εμφανίζεται ιδιαίτερα φιλικό. Μέσα στην πόλη είναι άνετο και εύκολο στο χειρισμό του, επιδεικνύοντας πολύ καλό ζύγισμα, ενώ το τιμόνι θα περάσει με άνεση πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και δεν θα κουράσει και η πλούσια ροπή του μοτέρ από χαμηλά θα μειώσει στο ελάχιστο τις αλλαγές ταχυτήτων. Στην εθνική ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα, λόγω των μαλακών αναρτήσεων και της κάλυψης από τον αέρα. Στο χωματόδρομο θα τα καταφέρει πολύ καλά και δεν θα προβληματίσει στο ελάχιστο, ακόμη και αν ο τελευταίος πάψει να θυμίζει… δρόμο. Τέλος, σε ασφάλτινο στροφιλίκι, η ελαφριά αίσθηση και η φιλικότητα στις αντιδράσεις κυριαρχούν, με τα όρια να είναι πάντα ευδιάκριτα από τον αναβάτη.
Συμπέρασμα
Το Dakar είναι μία μοτοσικλέτα που ταιριάζει σχεδόν ιδανικά σε μια χώρα όπως τη δική μας. Ταξιδεύει άνετα σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ με την ίδια άνεση θα κινηθεί και στην πόλη καθημερινά. Η αξιοπιστία και η ποιότητα κατασκευής του κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα και φυσικά συνοδεύονται από το βαρύτιμο έλικα της BMW στο ντεπόζιτό του.
Τι να προσέξετε
Το Dakar είναι αρκετά αξιόπιστο ως προς τα μηχανικά και ηλεκτρικά του μέρη. Το μόνο πρόβλημα που έχει αναφερθεί αφορά στο γρανάζι της 2ης ταχύτητας του κιβωτίου. Αυτό είναι το σημείο που θα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας κατά την αγορά του.
Τι να αλλάξετε
Λόγω της φύσεως της μοτοσικλέτας, αλλά και του ολοκληρωμένου χαρακτήρα της, τα σημεία που μπορείτε να επέμβετε είναι πολύ λίγα. Πάντως, μία αλουμινένια εξάτμιση θα αφαιρέσει σίγουρα κάποια κιλά, θα ελευθερώσει μερικούς ίππους και θα βελτιώσει την ακουστική του μονοκύλινδρου.