LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Peugeot Vivacity 125

35! Δεν πρόκειται για την ηλικία ενός πολυάσχολου άνδρα, ούτε για την ηλικία μιας επιτυχημένης και αυτόνομης θηλυκής ύπαρξης. Το 35 αφορά στον αριθμό λίτρων ελεύθερου χώρου που διαθέτει το Vivacity, ένος scooter που κάλλιστα απευθύνεται στο προφίλ των δύο υποθετικών προσώπων που προαναφέρθηκαν και όχι μόνο…

 
Info
Τιμή: 1.789 ευρώ
Χρώματα: κόκκινο, λευκό, μαύρο

+ Άνεση αναβάτη, χώροι
- Κεντρικό σταντ που θέλει δύναμη

Η πρώτη και η τελευταία δοκιμή που σηματοδοτούν την αρχή και το τέλος, αντίστοιχα, των καλοκαιρινών διακοπών, αποτελούσαν ανέκαθεν -η καθεμία για διαφορετικούς λόγους- επίπονες διαδικασίες. Αυτή τη φορά, η τυπική εκκίνηση της έναρξης του χειμώνα θα δινόταν από ένα scooter της Peugeot, το γνωστό, αλλά ουσιαστικά άγνωστο, νέο Vivacity των 125 κ.εκ. Η Αθήνα παρέμενε ακόμα άδεια, μιας και οι περισσότεροι Ούννοι εξακολουθούσαν τους βανδαλισμούς σε θάλασσες, ακτές και μπιτσόμπαρα. Η ιδέα, λοιπόν, να σουλατσάρω σε μια άδεια πόλη με ένα scooter και μάλιστα 125 κ.εκ., δεν με έκανε και τον πιο ευτυχισμένο άνθρωπο του κόσμου. Πόσο χρήσιμη θα μπορούσε να μου φανεί η αυτόματη μετάδοση σε δρόμους δίχως μποτιλιάρισμα; Πόσο διασκεδαστική θα μπορούσε να γίνει μια ερημωμένη εθνική πάνω στη σέλα ενός scooter 125 κ.εκ. με την, λόγω φύσης, περιορισμένη τελική του ταχύτητα; Είχα ξεκινήσει να κατηφορίζω για την Peugeot αρκετά προκατειλημμένος για αυτό το γνωστό-άγνωστο, καινούργιο Vivacity 125 και το γλυκό έδεσε όταν παραλαμβάνοντας το κλειδί του, ενημερώθηκα ευγενικά ότι θα έπρεπε να του δείξω λίγη περισσότερη στοργή, μιας και το ψηφιακό του οδόμετρο δεν είχε ακόμα συμπληρώσει ούτε 1 χιλιόμετρο. Σήκωσα το κεφάλι, γνωρίζοντας ότι κάποιος εκεί ψηλά γελά ξεκαρδιστικά με τις συμπτώσεις που μαγειρεύει…

Όταν κάτι δεν το κάνεις όμορφο, το κάνεις εκκεντρικό

Η πρώτη εικόνα του Vivacity δεν θα υγράνει τα μάτια από συγκίνηση και αν και δεν είχα τη δυνατότητα να το διαπιστώσω, μιας και ο κόσμος λιγοστός όπως προανέφερα, δεν νομίζω ότι θα αποτελέσει αιτία να στραφούν τα βλέμματα των περαστικών πάνω του. Οι σχεδιαστικές του επιρροές είναι σαφές ότι έχουν προκύψει από το τμήμα αυτοκινήτου της γαλλικής φίρμας. Η εκκεντρικότητα, λοιπόν, είναι η καλύτερη μονολεκτική περιγραφή της αισθητικής του Vivacity. Οι γωνίες επιβάλλονται καθολικά στις λιγοστές καμπύλες των πλαστικών του, ενώ, αν δεν το ψείριζα στις λεπτομέρειες, θα έπαιρνα όρκο ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής στην κατηγορία του. Καθισμένος στη σέλα του Vivacity και φέρνοντας στο μυαλό τις εξωτερικές του διαστάσεις, το scooter της Peugeot φανερώνει μια ακόμα «αυτοκινητάδικη», έξυπνη φιλοσοφία, αυτή των πολυμορφικών.

Η τελευταία κατηγορία των τετράροδων εκμεταλλεύεται τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος με τις αντιστρόφως ανάλογες εσωτερικές και τον έξυπνα εκμεταλλεύσιμο εσωτερικό χώρο για αποθήκευση αποσκευών και μικροαντικειμένων. Η εν λόγω φιλοσοφία είναι διάχυτη παντού πάνω στο Vivacity. Η θέση οδήγησης προκαλεί το αίσθημα άνεσης που παρέχουν scooter με σαφώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από το Vivacity. Θα χρειαστεί να σας έχει προικίσει η φύση με μπόι και να το προσπαθήσετε αρκετά ώστε το τιμόνι και εφόσον είναι τελείως στραμμένο, να ακουμπήσει τα γόνατά σας. Ο χώρος της ποδιάς είναι ιδιαίτερα μεγάλος και για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, η Peugeot έκανε κάποιες υποχωρήσεις και έτσι στη συγκεκριμένη περιοχή δεν φιλοξενείται κάποιο ντουλαπάκι γρήγορης χρήσης. Το μοναδικό που θα βρείτε στην περιοχή της ποδιάς είναι ο γάντζος για τα ψώνια, όχι όμως μονάχα της ημέρας, αλλά ολάκερου του μήνα, μιας και το επίπεδο πάτωμα υπόσχεται να φιλοξενήσει όλες τις σακούλες του supermarket όσο αμελείς και να είστε με αυτό το σπορ!

Φυσικά, έχοντας ήδη ξεκινήσει τις περιγραφές για ένα από τα δυνατά σημεία της κατασκευής, αυτό των ελεύθερων χώρων, δεν γίνεται να μην σταθούμε λίγο παραπάνω και να εξετάσουμε λίγο πιο προσεκτικά το scooter της Peugeot. Όχι, η αρχή δεν θα γίνει κλασικά κάτω από τη σέλα, αλλά από εμπρός και από το ογκώδες ρύγχος του Vivacity. Στο συγκεκριμένο σημείο και για την ακρίβεια κάτω από αυτό, το γαλλικό scooter αποκαλύπτει έναν ελεύθερο χώρο φόρτωσης (13 λίτρων!), ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς αρκετών αντικειμένων ή ενός χαρτοφύλακα μεγάλων διαστάσεων. Κάτω από τη σέλα και πάλι, το Vivacity αποδεικνύεται γενναιόδωρο, προσφέροντας 22 ολόκληρα λίτρα, ώστε ο αναβάτης του να αποθηκεύσει όσο από το προικιό του δεν μπόρεσε να φιλοξενηθεί μπροστά…

Άδεια η πόλη που πήγαν όλοι…

Πού είχα μείνει… Μα, φυσικά, στην γκρίνια της πρώτης δοκιμής με το πέρας των καλοκαιρινών διακοπών. Ήδη το Vivacity, δίχως να με έχει πείσει αισθητικά, αλλά δείχνοντας ιδιαίτερα έξυπνα φιλοσοφημένο, μου είχε εξιτάρει την περιέργεια να το οδηγήσω. Κινητήρας με ελάχιστα λεπτά λειτουργίας, μετάδοση που ακόμα δεν έχει πατήσει… τις σιαγόνες της και το Vivacity καλείται να ανηφορίσει σε μια έντονης κλίσης ράμπα, ώστε από το σκοτεινό υπόγειο της Peugeot να βρεθεί στον έξω κόσμο. Αν και αυτή η ανάδυση από το δροσερό υπόγειο στο ιδιαίτερα ζεστό και ηλιόλουστο περιβάλλον κράτησε μερικά δευτερόλεπτα, στάθηκε αφορμή ώστε η δοκιμή του Vivacity να αρχίζει να αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον. Η διακριτική λειτουργία του κινητήρα ταιριάζει γάντι με την ήσυχη πόλη, αλλά και το προφίλ του Vivacity. Μπορεί ο αερόψυκτος κινητήρας του να μην διεκδικεί βραβείο για την τεχνολογική του υπεροχή, ωστόσο δεν παράγει ούτε θόρυβο ούτε κραδασμούς. Μάλιστα, όταν αυτή η πολιτισμένη λειτουργία δεν λειτουργεί εις βάρος των επιδόσεων (με 8 και κάτι παραπάνω ίππους μέγιστη ιπποδύναμη), τα πάντα φαντάζουν ακόμα καλύτερα. Ύστερα από μεγάλη αυτοσυγκράτηση, κατάφερα να μην δοκιμάσω να στρέψω το γκριπ του γκαζιού του Vivacity μέχρι να τερματίσει, θέλοντας να διαπιστώσω αν αυτή η ελαστικότητα που διαθέτει ο κινητήρας στις χαμηλές και μεσαίες στροφές περιστροφής του, είναι χαρακτηριστικό της απόδοσής του και «ψηλά».

Τιθασεύοντας λοιπόν τον εαυτό μου, αποφάσισα να ασχοληθώ με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Vivacity, αφήνοντας τον κινητήρα για το τέλος. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, η αίσθηση που γεννά η συμπεριφορά του γαλλικού scooter είναι αυτή της έξυπνης κατανομής του βάρους. Η ανάγνωση των τεχνικών του χαρακτηριστικών στην πορεία, φανερώνει ένα από τα μυστικά αυτής της συμπεριφοράς, το οποίο οφείλει στο έξυπνα τοποθετημένο ρεζερβουάρ που φιλοξενείται κάτω από το πάτωμα της ποδιάς. Αν και διαθέτει τροχούς με μόλις 12 ίντσες διάμετρο, η νευρικότητα είναι μια λέξη άγνωστη στην καθημερινότητα του Vivacity. Και φυσικά, δεν έχει χάσει διόλου το στοιχείο της ευελιξίας, μιας και αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό αποτελεί έναν ακόμα κρυμμένο άσο στο μανίκι του. Θα χρειαστεί λίγη μεγαλύτερη προσπάθεια για απόκλιση από τον κάθετο άξονα και ύστερα αστραπιαία θα αντιδράσει σε όποια εντολή του αναβάτη του.

Μικρά χαρακτηριστικά, μεγάλες προσδοκίες

Με τη μικρή διάμετρο των τροχών και τη μικρή διαδρομή των αναρτήσεων, έβλεπα τις άπειρες κακοτεχνίες των δρόμων να μας κοιτούν (εμένα και το Vivacity μου) και να χασκογελούν. Μνήμες από πόνους στη μέση και μετατόπιση των νεφρών ξύπνησαν μέσα μου, ωστόσο το Vivacity φρόντισε να μην επιτρέψει σε τίποτα να μου χαλάσει την καλή εικόνα που μέσα σε λίγη ώρα είχε καταφέρει να μου δημιουργήσει. Η προοδευτική λειτουργία τόσο του πιρουνιού όσο και των διπλών πίσω αμορτισέρ καμουφλάρει τεχνηέντως τη μικρή τους διαδρομή, ενώ η μόνη περίπτωση να τερματίσουν είναι αν στην πορεία σας συναντήσετε κάποια εγκάρσια, υπολογίσιμου ύψους, ανωμαλία του δρόμου.

Φορτωμένος με λίγη φόρα, κάτι που επιτυγχάνεται εύκολα χάρη στη ζωντάνια του κινητήρα και τα λιγοστά, 118 κιλά του Peugeot, αλλά και βαθιά βυθισμένος στις σκέψεις μου, είχα σχεδόν ξεχάσει ότι αυτή η πόλη έχει και φανάρια. Ευτυχώς, κάποιο από αυτά τυχαία έπεσε στο οπτικό μου πεδίο και το κόκκινο χρώμα που εξέπεμπε, ενεργοποίησε άμεσα το αίσθημα της επιβίωσης. «Τσαρούχωσα» όπως-όπως τα φρένα, για να ανακαλύψω ότι αν και το σύστημα πέδησης του Vivacity είναι με το ένα πόδι στο παρόν και με το άλλο στο παρελθόν, κατάφερε να μας ακινητοποιήσει σε ελάχιστα μέτρα και κάτω από πλήρη έλεγχο. Η δύο εμβόλων δαγκάνα δίνει όση ακριβώς δύναμη χρειάζεται στον εμπρός δίσκο των 200 χιλ., ενώ η τρόμπα συμπίεσης που φέρει και δεν απαιτεί να ασκηθεί πολλή δύναμη από τα άκρα του αναβάτη, παρέχει και ικανοποιητική πληροφόρηση. Το πίσω ταμπούρο μπορεί να μην περηφανεύεται για τη δύναμή του, έχει όμως και αυτό προβλέψιμη απόδοση.

Vivacity at the real world

Όσο η περίοδος χάριτος (ευλαβικό στρώσιμο) πλησίαζε προς το τέλος της τόσο η βελόνα του ταχύμετρου ορθωνόταν περήφανη και απροβλημάτιστα. Η πρώτη απόπειρα να δω πώς συμπεριφέρεται το σύνολο σε ταχύτητες πάνω από τα 70 χλμ./ώρα είχε φτάσει. Ε, λοιπόν, όσο εύκολα η βελόνα του κοντέρ θα φτάσει στα 70 χλμ./ώρα, με την ίδια ευκολία θα επιδείξει και τις αναρριχητικές της ικανότητες μέχρι τα 80 χλμ./ώρα. Από εκεί και μέχρι να γλιστρήσει από τα 90 για να σταματήσει στα 100 χλμ./ώρα και κάτι, νούμερο που οριοθετεί και την τελική του Vivacity, o ρυθμός που σκαρφαλώνει η βελόνα μειώνεται, αν και το ίδιο δείχνει ευδιάθετο, στοιχείο λογικό για scooter της κατηγορίας των 125 κ.εκ. Η μοναδική επισήμανση που μπορεί να γίνει σε αυτές τις ταχύτητες, είναι ότι όταν η ταχύτητά του ξεπεράσει τα 90 χλμ./ώρα, το τιμόνι δημιουργεί μικρές διαμήκεις ταλαντώσεις, που όμως δεν επηρεάζουν διόλου την ευστάθεια του Vivacity, που παραμένει υποδειγματική. Στις στροφές, το scooter της Peugeot θα αποδείξει ότι έχει ψυχή. Θα πλαγιάσει πρόθυμα και θα χαρίσει αίσθημα εμπιστοσύνης στον αναβάτη του, ενώ και η πληροφόρηση που παρέχει είναι άξια αναφοράς για την κατηγορία του.

Συμπέρασμα: Ζωηρότητα και σοβαρότητα!

Το Vivacity είναι ένα «ζωηρό» scooter, που όμως όλη αυτή την ατίθαση φύση του, την παρέχει κάτω από τον πλήρη έλεγχο της σοβαρότητας. Η αισθητική του και ο πολυμορφικός του χαρακτήρας θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από ένα ώριμο ηλικιακά κοινό, που επιθυμεί να κάνει τη μετάβαση από το αυτοκίνητο σε ένα δίκυκλο πόλης. Σε αυτό το κοινό, το Vivacity θα χαρίσει στοιχεία διαφορετικότητας, ευκολίες ενός μικρού αυτοκινήτου και θα το μεταφέρει καθημερινά στη δουλειά του άνετα και ατσαλάκωτα. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι τα γενικά στοιχεία πίσω από το Vivacity, τα οποία μάλιστα προσφέρονται σε μια εξαιρετικά δελεαστική τιμή που δεν ξεπερνά τα 1.789.00 ευρώ.

 

PEUGEOT - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ