LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΜΤΧ: Husqvarna SM 610 i.e. - Με κράτημα «ορόσημο»

Το Husqvarna SM 610 i.e. είναι μία εντυπωσιακή motard μοτοσικλέτα, η οποία φέρει αγωνιστικά γονίδια στο βαθμό ακριβώς εκείνο που μπορούν να φανούν διασκεδαστικά στην καθημερινότητα, χωρίς να λειτουργούν εις βάρος του αναβάτη στη γενική χρήση.

 
To SM 610 είναι ένα μοντέλο που υπάρχει στην γκάμα της Husqvarna αρκετά χρόνια. Τελευταία είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του και όλοι περίμεναν μια ηχηρή απάντηση από την ιταλική φίρμα ή την οριστική κατάργησή του, μιας και πλέον, λόγω καρμπιρατέρ, δεν κάλυπτε τις προδιαγραφές EU3. Ωστόσο, η Husqvarna είχε καλά φυλαγμένες τις ενδιαφέρουσες φιλοδοξίες της για το εν λόγω μοντέλο και έκανε την έκπληξη. Επενέβη στην αισθητική του και κατέστησε ξανά το SM σύγχρονο και εντυπωσιακό, βελτίωσε τον κινητήρα του στα σημεία και του δώρισε ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού, φέρνοντάς το στο προσκήνιο και μάλιστα με πολλές υποσχέσεις για ένα πολύ δυναμικό παρόν και μέλλον.

Αισθητική / Χώροι: Λιτό και εντυπωσιακό

Οι μοτοσικλέτες της Husqvarna ανέκαθεν ήταν όμορφες, κάτι που φυσικά ισχύει και για το SM 610 i.e. Τα πλαστικά του φέρουν τα αγωνιστικά χρώματα των μοτοσικλετών της εταιρείας: κόκκινο, μαύρο, λευκό. Η ιδιόμορφη μάσκα με το ενσωματωμένο, κοντό και μυώδες φτερό δένει όμορφα με το υπόλοιπο σύνολο. Το ευτραφές σύστημα της εξάτμισης που ξεπροβάλλει από την αριστερή πλευρά, εντυπωσιάζει. Όμορφος είναι ο πίνακας οργάνων, όπως επίσης και τα χειριστήρια. Οι αγωνιστικές καταβολές του Husqvarna είναι εμφανείς, όμως με το νέο τρόπο λειτουργίας του κινητήρα και τις υπέροχες αναρτήσεις είναι διασκεδαστικό και με στοιχεία ευχρηστίας στην καθημερινή χρήση. Η σέλα του είναι στενή, αλλά η σχεδίασή της και τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένη θα επιτρέψουν την οδήγηση του Husky για αρκετά μεγάλες διαδρομές. Τέλος, διαθέτει μαρσπιέ για το συνεπιβάτη, ο οποίος, αν δεν είναι μικροκαμωμένος, θα βολευτεί κάπως δύσκολα στο κομμάτι της σέλας που του αντιστοιχεί.

Πλαίσιο: Αγωνιστική πιστοποίηση

Το πλαίσιο του SM ακολουθεί σχεδιαστικά το αντίστοιχο των αγωνιστικών μοτοσικλετών της εταιρείας, αλλά σε συντριπτικά μεγάλο ποσοστό είναι ίδιο με εκείνο των μοτοσικλετών που η εταιρεία συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SM. Ο λαιμός διαθέτει ευκαταφρόνητες διαστάσεις, όπως και η μονή ραχοκοκαλιά που ξεκινά από εκεί για να καταλήξει μέχρι τα pivot του ψαλιδιού, περνώντας πάνω από τον κινητήρα. Από εκεί και περνώντας κάτω από τα κάρτερ του κινητήρα, ξεκινούν δύο παράλληλοι σωλήνες που καταλήγουν στο λαιμό. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο, μακρύ όπως σε όλα τα Husky και με ρομβοειδή σχεδίαση.

Κινητήρας: Σταθεροί και δυνατοί παλμοί

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του TE 610 έχει χωρητικότητα 576,28 κ.εκ. και η τροφοδοσία του επιτυγχάνεται μέσω ψεκασμού της Mikuni. Φυσικά, η μοτοσικλέτα διαθέτει αισθητήρα «λ» και καταλύτη στο τελικό (λίγο περίεργα για ένα Husqvarna όλα αυτά, δεν νομίζετε;). Η εταιρεία προσπάθησε όσο ήταν δυνατόν να αποφύγει τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. Το τσοκ του κινητήρα, όπως ίσως πιστεύετε, δεν είναι αυτόματο, αλλά ενεργοποιείται από μια διακριτική σκανδάλη στα αριστερά χειριστήρια. Η προσπάθεια της Husqvarna στον κινητήρα του SM έγινε με σκοπό να καταστεί πιο αξιόπιστος και πιο πολιτισμένος σε λειτουργία, κάτι που γίνεται άμεσα αισθητό, με το σύνολο να δουλεύει σφύζοντας από υγεία. Συμπλέκτης και σασμάν, διατηρώντας τις αγωνιστικές τους καταβολές, έχουν ραφιναριστεί, κάτι που καθιστά το σύνολο ιδιαίτερα λειτουργικό.

Φρένα / Αναρτήσεις: Δύναμη και αίσθηση

Το SM 610 i.e. διαθέτει ένα από τα καλύτερα σύνολα αναρτήσεων για γενική χρήση. Εμπρός το ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi έχει διάμετρο 45 χλστ. και παρέχει στον τροχό διαδρομή 250 χλστ. Τα καλάμια του πιρουνιού δέχονται ρυθμίσεις τόσο για τη συμπίεση όσο και για την επαναφορά. Πίσω, το αμορτισέρ, που εδράζεται σε μοχλικό, ανήκει στη Sachs και δίνει στον πίσω τροχό διαδρομή 290 χλστ. Στον τομέα των ρυθμίσεων είναι πληρέστατο, με δυνατότητα προφόρτισης του ελατηρίου, ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς και δύο ρυθμίσεις για τη συμπίεση. Σίγουρα μεγάλο μέρος της εκπληκτικής οδικής συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας οφείλεται στο σύστημα απόσβεσης, το οποίο έχει εξαιρετική λειτουργία, παρέχοντας άριστη πληροφόρηση στον αναβάτη. Ακόμα και σήμερα, το SM 610 αποτελεί μοτοσικλέτα-ορόσημο όσον αφορά στο κράτημα, ενώ είναι σχεδόν μαγική η ικανότητά του να βρίσκει πρόσφυση υπό κλίση, ακόμα και εκεί που δεν υπάρχει. Εύγε και πάλι εύγε! Τα φρένα του SM είναι ένας ακόμα τομέας που η Husqvarna έχει δείξει ιδιαίτερη προσοχή. Ο εμπρός δίσκος έχει διάμετρο 320 χλστ. και συνεργάζεται με δαγκάνα της Brembo, τεσσάρων εμβόλων. Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 220 χλστ. και διαθέτει δαγκάνα δύο εμβόλων. Το εμπρός φρένο είναι δυνατό, αλλά η αρχικά μαλακή λειτουργία του πιρουνιού κάνει τη συνολική αίσθηση λιγότερο ακραία, με φυσικό επακόλουθο ένα αποτελεσματικό φρενάρισμα. Αν θέλετε παιχνίδια και rolling endo, αυτή είναι η μοτοσικλέτα σας. Το πίσω φρένο είναι και αυτό δυνατό, αλλά η καλή του αίσθηση έρχεται να ισορροπήσει την κατάσταση, καθώς και να βοηθήσει τον αναβάτη στις σούζες διαρκείας.

Οδηγώντας: Husky Fun

Η διασκέδαση πάνω στο SM είναι δεδομένη. Όποια ώρα της ημέρας και να ανεβείτε στη σέλα του και όποια και να είναι η ψυχολογία σας εκείνη τη στιγμή, το SM θα σας χαρίσει ένα πλατύ χαμόγελο. Ο κινητήρας θα ξυπνήσει με τη χρήση του τσοκ και το τραχύ δούλεμά του θα σας ανεβάσει τη διάθεση. Τα σκασίματα σε κάθε κλείσιμο του γκαζιού και ο τρόπος που ανεβάζει στροφές δεν θα σας αφήσουν σε ησυχία. Η δύναμη του μονοκύλινδρου είναι χορταστική -αν και υπολείπεται ελαφρώς σε σχέση με του σύγχρονου ανταγωνισμού- ενώ έρχεται γραμμικά με μικρές, γαργαλιστικές δόσεις έξαρσης στην απόδοσή του. Με λίγη υπομονή, ακόμα και η 6η σχέση θα μπει στον κόφτη, με το ψηφιακό κοντέρ να δείχνει 168 χλμ./ώρα και το Husky να παραμένει ατάραχο, όντας μία από τις πιο σταθερές μοτοσικλέτες στην κατηγορία του. Όπως ίσως καταλαβαίνετε, στις ανοικτές στροφές το SM έχει συμπεριφορά street μοτοσικλέτας -τι γίνεται όμως στα κλειστά κομμάτια που είναι και το στοιχείο κάθε motard μοτοσικλέτας; Η καλή κατανομή των μαζών και τα λίγα κιλά ισορροπούν το μεγάλο μεταξόνιο και το σύνολο είναι ευέλικτο. Στην καρδιά της στροφής, το Husky είναι σταθερότατο, ενώ επιτρέπει τη διόρθωση της τροχιάς ή τα φρένα μέσα στη στροφή. Ο γραμμικός κινητήρας, το άριστο κοντρόλ και το πολύ καλό πίσω αμορτισέρ θα σας δώσουν τη δυνατότητα να χουφτώσετε δυνατά το γκάζι στις εξόδους και κάτω από πλήρη έλεγχο το SM θα καταφέρει να επιταχύνει εντυπωσιακά.

Συμπέρασμα: Οι ιδανικές αναλογίες

Το Husqvarna SM 610 i.e. είναι μία μοτοσικλέτα που μένει αξέχαστη σε όποιον αναβάτη την κάνει βόλτα. Με ξεκάθαρο, πανέμορφο, ιταλικό design, με αγωνιστικά γονίδια, αλλά και με στοιχεία καθημερινής ευημερίας, καταφέρνει να παντρέψει ταχύτητα, αισθητική και ευχρηστία σε τέτοιες δόσεις ώστε να συντελεί στην καθημερινή οδηγική απόλαυση.

Τι να προσέξετε

Ζητήστε από το μηχανικό σας να κάνει έναν πλήρη έλεγχο στο σύστημα ψεκασμού και τα ηλεκτρονικά, καθώς έχουν ακουστεί μερικές περιπτώσεις προβλημάτων. Μιας και είναι fun bike, μην ξεχάσετε να τσεκάρετε τις δισκόπλακες και το πιρούνι που ενδέχεται να έχει ταλαιπωρηθεί από τις σούζες.

Τι να αλλάξετε

Η αλλαγή μπουζί θα ήταν μία καλή αρχή, ενώ αν επιθυμείτε μεγαλύτερες επιδόσεις, μπορείτε προαιρετικά να αντικαταστήσετε το τελικό με ένα aftermarket. Οι σωστά συντηρημένες αλυσίδες κρατούν για αρκετό καιρό, αλλά αν παρατηρήσετε στον έλεγχο κάποια φθορά, καλό θα ήταν να αλλαχτούν.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ