net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

ΜΤΧ: BMW G 650 GS

Το γνωστό και πολύ καλό μονοκύλινδρο F 650GS, συνεχίζει την πορεία του με άλλο όνομα πλέον (G 650GS), για να μην υπάρχει σύγχυση με το δικύλινδρο F 650GS των 800 κ.εκ. Μπέρδεμα; Όπως και να ‘χει, η εν λόγω μοτοσικλέτα βρίσκεται πλέον στην αγορά μεταχειρισμένου και αποτελεί μια πρώτης τάξεως all around επιλογή.

 
Η μοναδική διαφορά του «νέου» G 650 GS σε σχέση με το μονοκύλινδρο F 650 GS που όλοι γνωρίζαμε, εντοπίζεται στο εργοστάσιο κατασκευής του κινητήρα και φυσικά στο πρώτο γράμμα του ονόματος του γερμανικού μοντέλου. Όλα τα υπόλοιπα που αποτελούν και τα ουσιώδη, παραμένουν απαράλλαχτα στο G 650GS, που εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο «πολυμορφικά» μονοκύλινδρα της αγοράς.

Σχεδίαση/ποιότητα: Σταθερά ποιοτικό

Στον τομέα της σχεδίασης, δεν έχουμε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από την πλήρη… αναβίωση της κλασικής πλέον μορφής του F 650GS που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Ποιοτικά, το G 650GS δεν έχει ουσιαστικά σημεία διαφοράς σε σχέση με τον προκάτοχό του. Στις μοναδικές περιοχές που δείχνει να πάσχει, είναι εκεί όπου το «ρεζερβουάρ» (το πραγματικό είναι κάτω από τη σέλα) έρχεται σε επαφή με τον καβάλο του αναβάτη, όταν ο τελευταίος κινείται στο χώμα. Απόδειξη αυτού οι γρατσουνιές, αλλά και το θάμπωμα του χρώματος στο «ρεζερβουάρ». Ένα προστατευτικό σε αυτήν την περιοχή, δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα. Κατά τ' άλλα, η συναρμολόγηση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και τίποτα πάνω του δεν θα τρίξει, ακόμη και αν το παρακάνετε με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Εργονομία: Εύκολο για όλους

Ανεβαίνοντας στη σέλα του G 650GS, καταλαβαίνεις αμέσως το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Νέοι οδηγοί, αλλά και εκείνοι που αδικήθηκαν λιγουλάκι από τη μητέρα-φύση, θα βρουν στη σέλα του γερμανικού μοντέλου ίσως την ιδανική μοτοσικλέτα για τις μετακινήσεις τους. Η σέλα απέχει από το έδαφος μόλις 760 χλστ. και μπορεί να έρθει ακόμη πιο κοντά σε αυτό με το κιτ χαμηλώματος που προσφέρει η εταιρεία, κάνοντας το «G» προσβάσιμο ακόμη και σε… παιδιά! Τα χειριστήρια αποτελούν ένα κομμάτι από το παρελθόν της βαυαρικής εταιρείας (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό), ειδικά αν τα συγκρίνει κανείς με τα τελευταία παραδείγματα των Γερμανών που έχουμε δει στα νέα «K», αλλά και στη σειρά «F». Οι XL διαστάσεις τους θα βολέψουν καλύτερα τους «μακρυδάχτυλους» και όσους κινούνται φορώντας χοντρά χειμερινά γάντια, χωρίς όμως να προβληματίζουν τους υπόλοιπους.

Κινητήρας: Σαράντα χρόνια φούρναρης…

Εντάξει, όχι ακριβώς και τόσα πολλά, αλλά σίγουρα το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο του BMW κουβαλά αρκετά χρονάκια στην τετραβάλβιδη κεφαλή του. Για όσους δεν γνωρίζουν, να πούμε ότι είναι ο ίδιος κινητήρας που κινεί και τη σειρά «Χ» και βασίζεται εν πολλοίς στο μηχανικό σύνολο της Rotax του προηγούμενου F650 GS. Η ελαστικότητα αποτελεί και το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα, με τη δύναμη και τη ροπή να επαρκούν για μετακίνηση και φυσικά για ταξιδάκια με χαλαρούς ρυθμούς μέχρι το τέλος του κόσμου. Όση ώρα και να πιεστεί, δεν δείχνει σημάδια κόπωσης, ενώ ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα στο κοντέρ, η κατανάλωση κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Φρένα: Κλασικά και ασφαλή

Σε ότι αφορά στα φρένα, το μοντέλο της BMW συνεχίζει στις κλασικές λύσεις του προηγούμενου «F». Ένας δίσκος με διάμετρο 300 χλστ. που συνδυάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, φιλοξενείται στον εμπρός τροχό, ενώ πίσω συναντάμε δίσκο 220 χλστ. και δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας αυξάνει σημαντικά η παρουσία του ABS, το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και μπορεί πολύ εύκολα να απενεργοποιηθεί από το τιμόνι για τις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας. Στην πράξη, από το εμπρός φρένο λείπει το αρχικό δάγκωμα αλλά και η δύναμη και δείχνει με αυτόν τον τρόπο ότι έχει ρυθμιστεί και για χρήση στο χώμα. Το πίσω είναι αρκετά δυνατό, αλλά η αίσθηση που παρέχει δεν είναι η αναμενόμενη, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει, τις περισσότερες φορές χωρίς τη συγκατάθεση του αναβάτη.

Οδηγώντας: Εκπληρώνει τους σκοπούς του

Μέσα στην πόλη, το G650 GS οδηγείται τόσο εύκολα όσο και ένα παπί και δεν θα φοβίσει σε καμία περίπτωση αυτόν ή αυτήν που βρίσκεται πάνω στη σέλα του. Στους ελιγμούς τα καταφέρνει μια χαρά, χάρη στο σωστά μοιρασμένο βάρος του και στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Οι αναρτήσεις απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών και ακόμη και σε μεγάλες λακκούβες, η ψυχική ηρεμία των αναβατών δεν θα ταραχτεί. Και στην εθνική, το γερμανικό μοντέλο δεν θα προβληματιστεί καθόλου και θα κινηθεί με άνεση για το χαρακτήρα και την κατηγορία του. Η σταθερότητα του μοντέλου ακόμη είναι υποδειγματική, ακόμη και με ισχυρούς πλάγιους ανέμους. Αν είστε αποφασισμένοι να κρατήσετε την ταχύτητα ψηλά, κάτι που με το G 650GS είναι πολύ εύκολο, θα φτάσετε πολύ πιο γρήγορα στο σημείο του προορισμού σας απ' ό,τι υπολογίζατε.

Συμπέρασμα

Με πλούσιο βασικό εξοπλισμό (ABS και θερμαινόμενα γκριπ στάνταρτ), πασπαρτού χαρακτήρα και φιλικότητα στο μάξιμουμ, το G 650GS φαντάζει ως μια πρώτης τάξεως επιλογή για το νέο αναβάτη. Οι καιροί έχουν αλλάξει, όχι όμως και το μονοκύλινδρο GS. Κουβαλώντας αναλλοίωτα τα στοιχεία που το έκαναν διάσημο και αγαπητό στις αρχές της δεκαετίας, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στο να αντεπεξέλθει με επιτυχία και στις σημερινές απαιτήσεις.

Τι να προσέξετε

Ζητήστε από το μηχανικό σας να κάνει έναν προληπτικό έλεγχο στο σύστημα ηλεκτρονικής ανάφλεξης.

Τι να αλλάξετε

Χρήσιμη θα ήταν η αλλαγή μπαταρίας σε περίπτωση που δεν έχει ήδη αλλαχτεί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 652
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 50/6.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 6,1/4.800
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 15
Εκκίνηση: Μίζα
Μήκος (χλστ.): 2.175
Πλάτος (χλστ.): Δ.Α.
Ύψος σέλας (χλστ.): 820
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.479
Βάρος (κιλά): 193
Ελαστικό εμπρός: 100/90-19
Ελαστικό πίσω: 130/80-17
Φρένα εμπρός: Δ/300 χλστ.
Φρένα πίσω: Δ/220 χλστ.

Τιμή MTX: 5.200 - 6.000 ευρώ

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ