• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πάντα στη μόδα

Ο γνωστός πίνακας οργάνων του GS είναι πλήρης ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων. Μέχρι και την πίεση των ελαστικών παρέχει ως πληροφορία.

Όσο πάει και γίνεται πιο δυνατή και ελκυστική η χαρακτηριστική νότα που απελευθερώνει το τελικό. Πέρασε δίπλα μου παλιότερο GS και απλά ψιθύριζε…

Ακλόνητο εμφανίζεται το R 1200 GS μέσα στη στροφή. Η αίσθηση που δίνει στον αναβάτη χρειάζεται συνήθεια για να καταλάβεις πότε πλησιάζουν τα όρια.

Η μεγάλη σχάρα προσφέρει άπλετο χώρο για ένα σάκο ταξιδίου. Με την αφαίρεση της σέλας του συνεπιβάτη γίνεται πραγματικό αεροδρόμιο.

Το ταξίδι με δεύτερο άτομο και αποσκευές αποτελεί βούτυρο στο ψωμί του GS. Πιο πιθανό είναι να…βαρεθείτε, παρά να κουραστείτε πάνω στη σέλα του BMW.

Τα φρένα λειτουργούν εξαιρετικά κάτω από όλες τις συνθήκες με το σύστημα να εξισορροπεί την κατανομή της πέδησης μπροστά και πίσω.

Οι μαύροι ακτινωτοί τροχοί προέρχονται από το R 1200 GS Adventure και δένουν πολύ με την υπόλοιπη κατασκευή.

Δοκιμάζουμε τη BMW R 1200 GS Triple Black

H νέα έκδοση της BMW Triple Black του R 1200 GS χαρακτηρίζεται από τον περιπετειώδη χαρακτήρα της μοτοσικλέτας καθώς και για τον αέρα επισημότητας και χλιδής που εμπνέει.

 
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Επίσημη ένδυση
Στην εμφάνιση του συγκεκριμένου R 1200 GS κυριαρχεί φυσικά το μαύρο που μπορούμε να πούμε ότι του πηγαίνει ιδιαίτερα δίνοντάς του ένα ακόμη πιο σοβαρό και μυστήριο ύφος αφαιρώντας παράλληλα αρκετό οπτικό όγκο από τη μοτοσικλέτα Το μαύρο λοιπόν, έχει βρει τη θέση του στο boxer κινητήρα, στο πιρούνι του Telelever, στο ρεζερβουάρ αλλά και στα πλαϊνά πλαστικά του που δεν είναι γυαλιστερά και διαθέτουν μία σατινέ υφή, η οποία προσθέτει ένα έξτρα τόνο πολυτέλειας στην κατασκευή. Μαύρες είναι και οι ακτινωτές ζάντες που προέρχονται από την έκδοση Adventure και, πέρα από το κομμάτι της εμφάνισης, συμβάλλουν και στο πρακτικό σκέλος κατά την κίνηση της μοτοσικλέτας στο χώμα. Βέβαια, δεν είναι όλα μαύρα, με τις κεφαλές των κυλίνδρων, το πίσω υποπλαίσιο και το μονόμπρατσο ψαλίδι να ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη κατασκευή, λόγω της βαφής που έχει χρησιμοποιήσει η BMW και σε αυτή την περίπτωση, ονομάζεται «μεταλλικό γκρι της ασφάλτου». Η ξεχωριστή εικόνα της Triple Black έκδοσης συμπληρώνεται από τη σέλα, η επένδυση της οποίας φέρει ανάγλυφο το λογότυπο της onoff σειράς της BMW. Για την ποιότητα του μοντέλου δε χρειάζεται να πούμε πολλά, παρά μόνο ότι κινείται στα γνωστά κορυφαία επίπεδα που έχουν θέσει οι Βαυαροί.

Εργονομία/Χώροι: Στα γνωστά επίπεδα
Υπάρχουν μοτοσικλέτες για ψηλούς αναβάτες και μοτοσικλέτες για κοντούς αναβάτες. Υπάρχουν και εκείνες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, καταφέρνουν να βολέψουν τους πάντες, μερικές φορές μάλιστα χωρίς παραχωρήσεις. Στην περίπτωση του R1200GS, μπορώ να πω χωρίς καμία επιφύλαξη ότι, έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που πρέπει να έχει κατασκευαστεί με βάση τον μέσο Γερμανό, ο οποίος μάλλον είναι αρκετά ψηλότερος από τον μέσο Έλληνα, αφού με ύψος 1,86 μ. αναπαύτηκα μία χαρά στη σέλα της γερμανικής on-off. Η εταιρία βέβαια διαθέτει σέλες στον έξτρα εξοπλισμό που θα αφήσουν και τους πιο βραχύσωμους να πατήσουν κάτω με απόλυτη ασφάλεια. Το θέμα είναι ότι η γενικότερη εργονομία της μοτοσικλέτας δείχνει να ταιριάζει περισσότερο στους πιο ψηλούς αναβάτες. Το ιδιαίτερα φαρδύ τιμόνι ανοίγει τα χέρια και τα αφήνει να πέσουν φυσικά πάνω του δημιουργώντας έναν εξαιρετικό μοχλό. Η σέλα διαθέτει αφρώδες μέσης σκληρότητας και εξαιρετικής ποιότητας και δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Τα ίδια ισχύουν και για το συνεπιβάτη που έχει στη διάθεσή του ξεχωριστό κομμάτι που μένει ανεπηρέαστο από αυτόν που κάθεται στο τιμόνι. Η διάταξη των κουμπιών στο τελευταίο ακολουθεί τη γνωστή και περίεργη αρχικά φιλοσοφία των Γερμανών και απαιτεί λίγο χρόνο από τον αναβάτη για να την συνηθίσει.

Κινητήρας: Δυνατός και χαρακτηριστικός
Ο αερόψυκτος boxer κινητήρας του γερμανικού μοντέλου βρίσκεται αναμφίβολα στο καλύτερο στάδιο της ζωής του. Μετά και την τοποθέτηση των κεφαλών με τους δύο εκκεντροφόρους από τη σειρά HP2, η ισχύς του έχει φτάσει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα που επαρκούν πλήρως για τις συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει. Οι κραδασμοί, χωρίς να ενοχλούν τον αναβάτη, κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέχρι και τις 2.500 περίπου σ.α.λ., ενώ από εκεί και πάνω εξαφανίζονται. Η ισχύς αποδίδεται άμεσα και γλυκά στο άνοιγμα του γκαζιού, από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας, με την πλούσια παροχή της ροπής να κάνει ότι μπορεί για να «αχρηστεύσει» το θορυβώδες, αλλά ακριβές και μαλακό, κιβώτιο ταχυτήτων. Η κλιμάκωση του τελευταίου εκμεταλλεύεται πλήρως τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοτέρ με την 6η ταχύτητα να χαρακτηρίζεται κοντή και να χρησιμοποιείται με αρκετά μεγάλη συχνότητα ακόμη και μέσα στην πόλη. Ο άξονας μετάδοσης έχει επίσης αγγίξει πρωτόγνωρα επίπεδα τελειότητας και δεν γίνεται ποτέ αντιληπτός κατά την επιβράδυνση ή επιτάχυνση της R 1200 GS, όσο απότομη και αν είναι αυτή. Τέλος, παρά την χωρητικότητα του κινητήρα, η εξαιρετική διαχείριση του ηλεκτρονικού ψεκασμού βοηθάει το R 1200 GS να επιτύχει ιδιαίτερα μικρές τιμές κατανάλωσης που ταιριάζουν περισσότερο σε μικρότερους κινητήρες.

Αναρτήσεις: Χαμαιλέων!
Οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις του R 1200 GS μπορούν να προσαρμόσουν τη μοτοσικλέτα σε κάθε είδους τερέν εύκολα και γρήγορα με το πάτημα ενός κουμπιού. Δεν έχει σημασία αν είστε μόνος ή δικάβαλος με αποσκευές ή χωρίς. Μπορείτε επίσης να διαλέξετε μεταξύ τριών διαφορετικών ρυθμίσεων σκληρότητας (Comfort, Normal και Sport) και να κινηθείτε από αργά και αρχοντικά έως και με ρυθμούς που δεν συνάδουν με τον σκοπό της κατασκευής. Η γερμανική εταιρία έχει προβλέψει μία επιλογή για κάθε περίπτωση, όπως φυσικά και για την κίνηση εκτός δρόμου. Εκεί, δίνει στον αναβάτη δύο επιλογές, μεταξύ σαθρού και πολύ ανώμαλου εδάφους. Με την επιλογή της τελευταίας μάλιστα, θα νιώσετε τη μοτοσικλέτα να ανασηκώνεται χαρίζοντας άλλα δύο έξτρα εκατοστά απόστασης από το έδαφος.

Φρένα: Δύναμη και ισορροπία
Στον τομέα των φρένων, οι Βαυαροί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά ως προς τη δύναμη και την ασφάλεια. Η μοτοσικλέτα εφοδιάζεται με το σύστημα integral ABS της BMW που συνδέει το μπροστινό με το πίσω φρένο και μοιράζει την πίεση στους δίσκους ανάλογα με τις συνθήκες και την εντολή που παίρνει από τον αναβάτη. Το ελάφρωμα του ποδόφρενου είναι χαρακτηριστικό για την αποτροπή του μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού, στην περίπτωση που κατεβάσετε δύο ή τρεις ταχύτητες οριακά πριν τη στροφή και προσπαθήσετε να ντριφτάρετε τον πίσω τροχό. Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα και η αρμονία στην οδήγηση θεωρείται επιβεβλημένη πάνω στη σέλα του R 1200 GS. Όσον αφορά στη δύναμη που αποδίδουν τα φρένα της μοτοσικλέτας, αξίζει να πούμε ότι ποτέ δεν θα ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο θέμα, αφού το φρενάρισμα είναι πάντα δυνατό και άμεσο, ενώ όποτε χρειάζεται να επέμβει το ABS, αυτό γίνεται διακριτικά και η λειτουργία του είναι πολύ γρήγορη και αποτελεσματική.

Στο δρόμο: Condition-Proof
Στο δρόμο, το R 1200 GS είναι ακριβώς…όπως το θυμάμαι! Ένας ευχάριστος ταξιδευτής μεγάλων αποστάσεων που καταφέρνει να πηγαίνει σχεδόν παντού με ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και οδοστρώματος. Οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων σου λύνουν πραγματικά τα χέρια, αφού για να κάνεις κάτι ανάλογο με τις συμβατικές, θα χρειαζόσουν εργαλεία και αρκετό χρόνο. Τώρα όλα γίνονται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα με τον αναβάτη να αντιλαμβάνεται ένα ελαφρύ βύθισμά ή ανασήκωμα της ουράς, ανάλογα με τις επιλογές που κάνει. Εντάξει, οι ρυθμίσεις ίσως να μην είναι, τόσο ακριβείς, όσο σε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο και χειροκίνητο πακέτο, κάτι που φαίνεται βασικά στην επιλογή Sport, όπου οι αναρτήσεις παρουσιάζονται λίγο πιο μαλακές από όσο θα ήθελες. Σίγουρα όμως, καλύπτουν τουλάχιστον το 95% των αναβατών, την ίδια στιγμή που καμία συμβατικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση δεν μπορεί να φτάσει τα επίπεδα χρηστικότητας και ταχύτητας της ESA. Η BMW, με μόλις ένα κουμπί, σε φέρνει πιο κοντά στη μοτοσικλέτα σου, σε αφήνει να παίξεις μαζί της και να πειραματιστείς χωρίς τον κίνδυνο να καταστρέψεις τη συμπεριφορά της, αφού μπορείς να αλλάξεις με ασφάλεια ό,τι δεν σου αρέσει μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, είτε βρίσκεται στην πόλη είτε στην άκρη του πουθενά. Πολύ καλή είναι και η λειτουργία του ASC, του γερμανικού συστήματος πρόσφυσης του πίσω τροχού που έχει αναλάβει να τιθασεύσει και το… μπροστινό μην αφήνοντας τη σούζα να εξελιχθεί πλήρως. Η λειτουργία του είναι αποτελεσματική επιτρέποντας μικρά και απολαυστικά γλιστρήματα του πίσω τροχού χωρίς ποτέ η κατάσταση να βγαίνει εκτός ελέγχου. Βέβαια μπορείτε να το απενεργοποιήσετε και να επιδοθείτε σε κάθε είδους καγκουριά, με την πραγματική χρησιμότητα αυτής της επιλογής να φαίνεται εκεί που αρχίζει το χώμα. Πέρα από τα ηλεκτρονικά του, το R 1200 GS είναι μία μεγάλη και στιβαρή μοτοσικλέτα με ανάλαφρη αίσθηση, λόγω της διάταξης του κινητήρα της. Στις στροφές ελίσσεται με χάρη μικρότερου μοντέλου, ενώ το ίδιο θα κάνει και στο κέντρο της πόλης, εφόσον η κίνηση δεν είναι αποπνιχτική, με τον αναβάτη να δίνει την απαραίτητη προσοχή στους κυλίνδρους που εξέχουν.

Συμπέρασμα
Μία ειδική έκδoση όπως τo Triple Black, δε θα μπορούσε παρά να είναι ξεχωριστή. Μία έκδοση πλήρως εξοπλισμένη όπως το Triple Black, δε θα μπορούσε επίσης παρά να είναι ακριβή. Το γερμανικό μοντέλο ενσωματώνει όλες τις τρέχουσες τεχνολογίες της BMW που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή και αποτελεί ένα παντός καιρού όχημα που θα δείξει τον καλύτερό του εαυτό στον ανοιχτό δρόμο, θα ευχαριστήσει τον αναβάτη του σε δρόμο με στροφές και δεν θα πει όχι, ούτε εκεί που τελειώνει η άσφαλτος κινούμενο πάντα με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα άνεσης.

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ