net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Έναν πιο αιχμηρό και δυναμικό χαρακτήρα παρουσιάζουν οι αισθητικές αλλαγές στο ανανεωμένο Kawasaki Versys

Η ευελιξία και ο εύκολος χειρισμός είναι δύο από τα ευχάριστα χαρακτηριστικά του Kawasaki Versys 650 ABS

Το Versys κάνει Like στις ασφάλτινες διαδρομές και στα στροφιλίκια, ενώ δεν αντιλέγει σε μια χωμάτινη βόλτα

Ο αέρας ανανέωσης δεν άγγιξε τους διακόπτες του Versys

Οι νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις του Versys βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την οδηγική συμπεριφορά του

Το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο τραβάει την προσοχή δίνοντας έναν ρετρό αέρα δίπλα στις υπόλοιπες ψηφιακές ενδείξεις

Άνετη η σέλα του αναβάτη, όμως ο συνεπιβάτης ίσως να παραπονεθεί γρηγορότερα από όσο θα αναμενόταν

Ακόμη καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ασφάλεια προσφέρει το σύστημα ABS στην οδηγική συμπεριφορά του Versys

Ακόμη καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ασφάλεια προσφέρει το σύστημα ABS στην οδηγική συμπεριφορά του Versys

Άψογη λειτουργία και επιδόσεις από έναν ήδη δοκιμασμένο κινητήρα που είναι πάντα έτοιμος να ανταποκριθεί στις εντολές του αναβάτη

Αεροδυναμική ανανέωση υπέστη η μάσκα του Versys με ολοκληρωτική αλλαγή του μπροστινού φαναριού και νέα, ρυθμιζόμενη (με κλειδί Allen 4mm) ζελατίνα

Αεροδυναμική ανανέωση υπέστη η μάσκα του Versys με ολοκληρωτική αλλαγή του μπροστινού φαναριού και νέα, ρυθμιζόμενη (με κλειδί Allen 4mm) ζελατίνα

Δοκιμάζουμε το Kawasaki Versys 650 ABS

Δύσκολο να το περιγράψεις με λόγια και σχεδόν αδύνατο να το βάλεις σε μία συγκεκριμένη κατηγορία, το Versys είναι μία από εκείνες τις μοτοσικλέτες που υπερβαίνουν τις προσδοκίες του αναβάτη.

 
Η Kawasaki έδωσε στο Versys ένα ασυνήθιστο όνομα για να χαρακτηρίσει την ευπροσάρμοστη φύση του. Στην προσπάθειά μας να το περιγράψουμε με λίγα λόγια, αξίζει να σημειώσουμε ότι, πρόκειται για μία μοτοσικλέτα μεσαίου μεγέθους - σπορ tourer - καθημερινής μετακίνησης, με μερικές εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης και στις μεγάλων διαδρομών αναρτήσεις του. Η παλαιότερη έκδοση του Versys δεν είχε κάτι αρνητικό, απλά χρειαζόταν μερικές μικρές διορθώσεις, κάτι που η Kawasaki φρόντισε να εφαρμόσει. Η Ιαπωνική κατασκευάστρια μείωσε τους κραδασμούς του κινητήρα -που ήταν και το σημαντικότερο ψεγάδι της όλης υπόθεσης- και βελτίωσε το μοντέλο κοσμητικά, προσθέτοντας και μερικά εξτρά, όπως το σύστημα ABS. Κινούμενο από έναν ήδη δημοφιλή, δοκιμασμένο και αξιόπιστο κινητήρα (ER-6), το Kawasaki Versys 650 ABS μπορεί να προσφέρει παραπάνω από όσα περιμένατε και κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό, αφού είναι κι ένα από τα οικονομικότερα μοντέλα στη κατηγορία του.

Ποιότητα/ Αισθητική: Πιο άγριο από ποτέ
Η δεύτερη γενιά Versys ήρθε ανανεωμένη, με κάποιες επιπλέον αλλαγές που έγιναν, βασιζόμενες στα σημεία που αρκετοί ιδιοκτήτες Kawasaki θα ήθελαν να δουν βελτιωμένα. Το look του είναι πλέον πιο αιχμηρό και πιο επιθετικό και σε κάνει να θες αν το οδηγήσεις. Οι σχεδιαστές άλλαξαν το μπροστινό τμήμα για να βελτιώσουν την προστασία από τον αέρα και να μειώσουν το θόρυβο που παρουσιαζόταν στις πρώτες εκδόσεις του παλιού μοντέλου. Το Versys διαθέτει επίσης νέο μπροστινό διπλό φανάρι, δίνοντάς του μια πιο λεπτή εμφάνιση και προσθέτοντάς του πόντους στη δυναμική εικόνα του. Ανανεωμένο είναι και το πίσω φανάρι που διαθέτει LED λάμπες που φωτίζουν δυνατά και δίνουν επίσης ένα καθαρό και μαζεμένο look. Οι καθρέπτες είναι και αυτοί νέοι για βελτιωμένη ορατότητα, ενώ διαθέτει και νέα μαρσπιέ με λαστιχένια επιθέματα για τη μείωση των κραδασμών που περνούν στα πόδια του αναβάτη. Τα νέα καλύμματα του ψυγείου, τα καπάκια του κινητήρα όπως επίσης και το διακριτικό τελικό, δίνουν έναν πιο άγριο τόνο στο ήδη «πολεμικό» Versys. Το πάνελ των οργάνων φωτίζεται από λευκό LED για να είναι ακόμη πιο ευδιάκριτο τη νύχτα. Συμπεριλαμβάνει ψηφιακό ταχύμετρο, αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακούς μετρητές καυσίμων, οδομέτρου και δύο μερικούς μετρητές ταξιδίου.

Άνεση/ Εργονομία: On-Off ανάστημα
Η αίσθηση του Versys είναι ακριβώς αυτή που δείχνει, ψηλή και λιγνή με άνετη εργονομία, υπογραμμίζοντας τους λόγους που κάνουν αυτού του είδους τις μοτοσικλέτες όλο και περισσότερο δημοφιλείς και ως tourer, μαζί με τα υπόλοιπα καθήκοντά τους. Η όρθια θέση οδήγησης είναι μια καλή αρχή, προσφέροντας άψογη ορατότητα και επιτρέποντας στον αναβάτη να απολαμβάνει το τοπίο αλλά και να μπορεί να βλέπει πάνω από τις οροφές των αυτοκινήτων μέσα στην κίνηση. Στα 845 χιλιοστά, το ύψος της σέλας δεν θα βολέψει τους οδηγούς κάτω του μετρίου αναστήματος, όμως τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ θα φανούν πάρα πολύ χρήσιμα στο ξεπαρκάρισμα και στην μετακίνησή του Versys με σβηστό κινητήρα. Η σέλα μπορεί να είναι πιο φαρδιά, παρ όλα αυτά της λείπει λίγο αφρώδες, ιδιαίτερα στη θέση του συνεπιβάτη. Στο συγκεκριμένο μοντέλο δοκιμής, τη θέση των χειρολαβών έχει πάρει η σχάρα που σαφώς διευρύνει τους ορίζοντες φορτώματος της μοτοσικλέτας για τις καθημερινές μετακινήσεις και τα ταξίδια.

Φρένα/ Αναρτήσεις: Νέες ρυθμίσεις και φροντίδα ABS
Ο συνδυασμός των αναρτήσεων μεγάλων διαδρομών με τις ρυθμίσεις των ελατηρίων, είναι ένα από τα κλειδιά του ενεργητικού ελέγχου που προσφέρει το Kawasaki Versys 650 ABS. Οι αναρτήσεις μπορεί να μην έχουν αντικατασταθεί, όμως έχουν υποστεί βελτιώσεις στις ρυθμίσεις τους, με το μπροστινό τηλεσκοπικό πιρούνι να δίνει ακόμη καλύτερο feedback και το πίσω αμορτισέρ να χαλιναγωγεί τον πίσω τροχό όταν συναντά κακοτεχνίες. Στα φρένα του Versys δεν έγιναν επιπλέον παρεμβάσεις για το ανανεωμένο μοντέλο. Παρόλα αυτά, οι διπλοί μπροστινοί δίσκοι «μαργαρίτα» των 300 χιλ. με τις διπίστονες δαγκάνες της Nissin κάνουν πολύ καλή δουλειά στην επιβράδυνση και ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας και σε συνδυασμό με το ABS, το φρενάρισμα γίνεται ακόμη πιο ελεγχόμενο, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Η μονή πίσω δισκόπλακα των 220 χιλ. είναι υπέρ-αρκετή και αποδοτική.

Κινητήρας: Ευγενική χορηγία ER-6
Όταν οι μηχανικοί της Kawasaki ρύθμιζαν το δικύλινδρο, εν-σειρά κινητήρα των 649 κυβικών εκατοστών του ER-6 για το Versys 650, η προτεραιότητά τους ήταν να βρουν μία απόκριση γκαζιού που θα ισορροπούσε τον χαρακτήρα της δυναμικής αίσθησης με τη γρήγορη επιτάχυνση. Για να βελτιστοποιήσει την απόδοση για καθημερινή μετακίνηση, η Kawasaki φρόντισε να αυξήσει το φάσμα των μεσαίων στροφών του κινητήρα κάνοντας το δούλεμά του γραμμικό και ευχάριστο. Με 64 ίππους στις 8000 σ.α.λ. και 6,2 kgm ροπής στις 6800 σ.α.λ., το Versys έχει αρκετή δύνα- μη να σηκωθεί στον ένα τροχό, ενώ είναι ιδανικό για τη μετακίνηση στους επαρχιακούς δρόμους χωρίς να υπολείπεται των τελικών ταχυτήτων, με το κοντέρ να ξεπερνάει ακόμη και τα 200 χλμ./ ώρα. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, για τέτοιου είδους μοντέλα all-around, είναι η κατανάλωση του κινητήρα (5,6 λίτρα/ 100 χλμ.) με το ρεζερβουάρ των 19 λίτρων να μπορεί να καλύψει πάνω από 320 περίπου χιλιόμετρα οδήγησης.

Οδηγώντας: Όρεξη να χεις
Έχοντας οδηγήσει το πρώτο Versys (2006), η εμπειρία οδήγησης του ανανεωμένου μοντέλου δε φάνηκε να με ξενίζει, μιας και, ως επί το πλείστον, οι κύριες αλλαγές του είναι αισθητικού περιεχομένου –εξαιρουμένων των νέων ρυθμίσεων στις αναρτήσεις. Ο κινητήρας ξεκινά ορεξάτος από τα χαμηλά και η ροπή του δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο, ενώ σε καμία περίπτωση δεν έδειξε να θέλει περισσότερο γκάζι απ όσο έχει να προσφέρει, κάνοντας την οδήγησή του ξεκούραστη και γεμάτη σιγουριά και διαβεβαιώνοντας τον αναβάτη πως όπου το χρειαστεί αυτό θα είναι εκεί, στα χαμηλά, στα μεσαία, στα ψηλά, παντού. Η μετακίνηση στους «πηγμένους» δρόμους της πόλης, δε θα δυσκολέψει την άφιξη στον προορισμό σας, μιας και οι μαζεμένες του διαστάσεις το κάνουν αρκετά ευέλικτο για να σας ξεκολλήσει από την κίνηση. Σημαντική είναι η συνεισφορά του συστήματος ABS που παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια στα απότομα φρεναρίσματα και επιβραδύνει ελεγχόμενα σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση. Όταν θα συναντήσει κακό οδόστρωμα, οι αναρτήσεις θα υπακούσουν στις ρυθμίσεις τους και θα φροντίσουν να απορροφήσουν το μέγιστο των κραδασμών κάνοντας τη μοτοσικλέτα να συμπεριφερθεί εξαιρετικά, χωρίς να βγει από τη πορεία της ή να φοβίσει τον αναβάτη. Η γεωμετρία του άνετου μπροστινού και των μεγάλων διαδρομών θα έλεγε κανείς πως κάνει το Versys να προτιμά περισσότερο τις πιο ανοιχτές στροφές, αλλά να τα καταφέρνει εξίσου καλά και στις πιο κλειστές, χάρη στο φαρδύ του τιμόνι. Μπορεί τα αγαπημένα του τερέν να είναι οι επαρχιακοί και οι αστικοί δρόμοι, όμως δεν λέει όχι στις εθνικές οδούς, ειδικά τώρα, με την επανασχεδιασμένη και πιο αεροδυναμική μάσκα του που του επιτρέπει να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες χωρίς κόπο ή αντίσταση από τον αέρα. Από την άλλη, δεν θα φοβηθεί να πατήσει τα λάστιχά του στο χώμα για χατίρι των πιο τολμηρών. Βέβαια, θα ζορίσει λιγάκι τον αναβάτη όταν θα κάνουν τη παρουσία τους οι δυνατοί πλευρικοί άνεμοι. Οι καθρέπτες, ναι μεν είναι νέοι και μελετημένοι για μεγαλύτερη σταθερότητα ενάντια στους κραδασμούς, αλλά από τα 140 χλμ. και πάνω (βάλτε και τον αέρα σε ορισμένες περιπτώσεις) θα αρχίσουν να θολώνουν λίγο την ορατότητα.

Συμπέρασμα: Όνομα και πράγμα
Όπως υπονοεί και το όνομά του, με 8,490 ευρώ, μπορείτε να αποκτήσετε μία ευπροσάρμοστη μοτοσικλέτα που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στις καθημερινές σας μετακινήσεις και θα φέρει το χαμόγελο στα χείλη σας όταν θα επιλέξετε να κάνετε τη βόλτα ή το ταξίδι σας εκτός πόλης. Απευθύνεται σε όλους όσοι επιθυμούν μια on-off μοτοσικλέτα, αλλά δεν θέλουν να στερηθούν την ασφάλτινη οδηγική ευχαρίστηση. Αν, λοιπόν, σας διέφυγε να του ρίξετε μια ματιά όταν πρωτοκυκλοφόρησε, τώρα αξίζει ακόμα περισσότερο μια δεύτερη ευκαιρία με όλες τις αλλαγές και ανανεώσεις που το συνοδεύουν.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ