net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Σε δρόμο με στροφές το Caponord δε δυσανασχετεί, παρουσιάζεται εύκολο στην αλλαγή κατεύθυνσης και εκμεταλλεύεται πλήρως το αλουμινένιο πλαίσιό του.

H σχεδίαση του Caponord παραμένει ξεχωριστή ακόμη και στις μέρες μας.

Δυνατό και εύστροφο, το μοτέρ του Caponord διαθέτει ροπή και δύναμη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του.

Οι μεγάλοι δίσκοι αποδίδουν πολύ καλά προσφέροντας μεγάλες ποσότητες επιβραδυντικής ισχύος αλλά και αίσθηση

Ιδιαίτερης σχεδίασης και πλήρης ενδείξεων ο πίνακας οργάνων με όμορφο μπλε φωτισμό και μεγάλη ψηφιακή οθόνη.

Η μεγάλη σε διαστάσεις σέλα είναι σωστά σχεδιασμένη και διαθέτει ποιοτικό αφρώδες που κρατά ξεκούραστο τον αναβάτη για ώρες.

Μεταχειρισμένη: Aprilia Caponord ETV 1000

Το ιταλικό mega on-off θα σας ταξιδέψει παντού γρήγορα και άνετα, θα σας αφήσει να το φορτώσετε σα γαϊδούρι και δεν θα το βάλει στα πόδια ούτε όταν αντικρύσει χώμα.

 
Τo Caponord που πήρε το όνομά του από το Βόρειο Ακρωτήρι και αποτέλεσε μία ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των μεγάλων on-off από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε στο κοινό, το μακρινό 2001. Με το βλέμμα της στραμμένο περισσότερο στο ασφάλτινο τερέν, η ιταλική μοτοσικλέτα ήταν η πρώτη στην κατηγορία που έφερε αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών και ψαλίδι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό. Το 2004, ανανεώθηκε ελαφρώς αισθητικά, απέκτησε ABS και συνέχισε έτσι, μέχρι τη λήξη της παραγωγής το 2008.

Αισθητική: Με ιταλικές ρίζες
Αδιαμφισβήτητα και παρά το γεγονός ότι έχει σταματήσει να παράγεται από το ιταλικό εργοστάσιο, η σχεδίαση του Caponord παραμένει ξεχωριστή ακόμη και στις μέρες μας. Η γωνιώδης αισθητική της και η έλλειψη των πολλών καμπυλών, προσθέτουν στον όγκο της και την κάνουν να δείχνει επιβλητική και σύγχρονη ακόμη και σήμερα, με το διάφανο κρύσταλλο του μπροστινού φωτιστικού σώματος που προστατεύει τους δίδυμους προβολείς να κλέβει την παράσταση στο μπροστινό μέρος. Πρωταγωνιστής στην εμφάνιση του ιταλικού mega on-off είναι φυσικά και το σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιο πλαίσιο που πείθει και οπτικά με την ακαμψία του, αλλά και το ανάλογης σχεδίασης ψαλίδι..

Εργονομία: Για XL αναβάτες
Πάνω στη σέλα του Caponord, δε θα βρεθεί αναβάτης που να παραπονεθεί για τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης. Η γενικότερη εργονομία του μοντέλου με τις άνετες και φυσικές γωνίες που αναπτύσσονται για τα άκρα, θα βολέψει αρκετά καλά τους ψηλότερους αναβάτες χωρίς όμως να δημιουργήσει πρόβλημα και στους πιο βραχύσωμους. Τα μαρσπιέ του αναβάτη είναι τοποθετημένα λίγο ψηλότερα από ό,τι στα μοντέλα της κατηγορίας και χωρίς να ενοχλούν, δίνουν μία σπορτίφ αίσθηση στη γενικότερη εικόνα που παρουσιάζει η θέση οδήγησης. Ο συνεπιβάτης κάθεται εξίσου άνετα στο δικό του μερίδιο, με τα πόδια του να πέφτουν επίσης φυσικά στα σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ. Η ενσωματωμένη στην ουρά σχάρα μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας, αλλά είναι επίπεδη στο κεντρικό μέρος της και σε συνδυασμό με τις πρακτικές χειρολαβές, επιτρέπουν το δέσιμο ενός μετρίου σε όγκο σακβουαγιάζ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή με τα πλαστικά και μεταλλικά μέρη της μοτοσικλέτας να διατηρούν τη λάμψη τους με την ελάχιστη απαιτούμενη φροντίδα.

Στο δρόμο: Έτοιμο για ταξίδι. Εσείς;
Το ιταλικό mega on-off κατασκευάστηκε από την Aprilia για να ταξιδεύει και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο τα καταφέρνει εξαιρετικά. Η ψηλή ζελατίνα προστατεύει επαρκώς τον αναβάτη από τον αέρα, η σέλα θα κρατήσει αυτόν αλλά και τον συνεπιβάτη ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι και οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο δικύλινδρος κινητήρας της Rotax διαθέτει αρκετά αποθέματα ισχύος σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του με τα πλούσια αποθέματα ροπής να κάνουν την εμφάνισή τους από χαμηλά και να επιταχύνουν γρήγορα τη μοτοσικλέτα ακόμη και με τελευταία σχέση στο μαλακό και ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων. Η διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας είναι παιχνιδάκι για το Caponord και μπορεί να την κρατήσει ανεξαρτήτως συνθηκών, με την ευθυβολία και τη σταθερότητα να το χαρακτηρίζουν. Παρά το μαλακό πιρούνι, τα καταφέρνει πολύ καλά και σε δρόμο με στροφές, με το άκαμπτο πλαίσιο να μη ζορίζεται από τις δυνάμεις που αναπτύσσονται και το χαμηλό κέντρο βάρους να προσφέρει γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης με ελάχιστη προσπάθεια.

Συμπέρασμα:
Αν ψάχνετε για μια μεγάλη on-off με ξεχωριστή εμφάνιση, εξαιρετικές ικανότητες στο ταξίδι και πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά στην άσφαλτο, το Aprilia Caponord πρέπει σίγουρα να συμπεριληφθεί στη λίστα σας. Παρά τον όγκο και το βάρος του, είναι σωστά ζυγισμένο και απρόσμενα ευέλικτο και δεν θα προβληματίσει ούτε στην καθημερινή μετακίνηση, αρκεί να είστε συνειδητοποιημένος. Τέλος, όχι δεν θα πει ούτε στην κίνηση στο χώμα, όπου θα καταφέρει να κινηθεί αξιοπρεπώς.

Τι να προσέξετεΔεν έχουν αναφερθεί παράπονα σχετικά με την αξιοπιστία των μηχανικών μερών του Caponord. Αυτό δεν μπορεί να ειπωθεί και για τα ηλεκτρικά, αν και τα προβλήματα που προέκυπταν, λύνονταν εύκολα και με μικρό κόστος, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα έχει ήδη φροντίσει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης.

Τι να αλλάξετε
Οι μαλακές ρυθμίσεις του πιρουνιού της Marzocchi με τα καλάμια των 50 χλστ. ήταν κάτι που δεν άρεσε σε όλους. Αν θέλετε να αναβαθμίσετε την πολύ καλή συμπεριφορά του Caponord σε δρόμο με στροφές, μπορείτε να τοποθετήστε ένα σετ σκληρότερα ελατήρια..

Ο ανταγωνισμός
Honda XL1000V Varadero H ιαπωνική μοτοσικλέτα αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα της κατηγορίας. Κύριο μέλημά του είναι η προσφερόμενη άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και αυτό είναι κάτι που το καταφέρνει εξαιρετικά. Πάνω στη σέλα του μπορείτε να ταξιδεύετε όλη μέρα και να σταματάτε μόνο για να γεμίσετε το ρεζερβουάρ. Σε δρόμο με στροφές, παρουσιάζει μία φιλική και προβλέψιμη συμπεριφορά και στο χώμα θα κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια, χωρίς όμως να ενθουσιάζει.
BMW R1200GS Το γερμανικό mega on-off είναι ένα από τα πιο σίγουρα χαρτιά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ταξιδεύει γρήγορα και άνετα, ο boxer κινητήρας του διαθέτει πλούσια αποθέματα ροπής και οι ικανότητές του στο χώμα κινούνται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Πολύ καλά ζυγισμένο, επιτρέπει και την καθημερινή κίνηση στην πόλη με λίγη έξτρα προσοχή στους κυλίνδρους που προεξέχουν, ενώ η εργονομία του απαιτεί λίγο μεγαλύτερο χρόνο εξοικείωσης από το συνηθισμένο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
4Τ, 2Κ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.)
98/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
9,2/6.250
Τροφοδοσία
ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
25
Εκκίνηση
Μίζα
Μήκος (χλστ.)
2.290
Πλάτος (χλστ.)
876
Ύψος σέλας (χλστ.)
820
Μεταξόνιο (χλστ.)
1.544
Βάρος (κιλά)
215
Ελαστικό μπροστά
110/80-19
Ελαστικό πίσω
150/70-17
Φρένα μπροστά
2Δίσκο, 300 χλστ.
Φρένα πίσω
Δίσκος, 270 χλστ.
Τιμή
3.500-7.200 ευρώ

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ