LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το κλειδί του κέντρου της πόλης, έχει πάρει επίσημα πλέον, και με τη βούλα των ταξινομήσεων το πανάξιο Honda PCX 125i.

Το… κουμπί του Aprilia επιτρέπει στον αναβάτη να διαλέξει μεταξύ δυο χαρτών ανάφλεξης.

Tα δύο scooter διαθέτουν μοναδική αισθητική για scooter, με το Aprilia να προσφέρει ρετρό στοιχεία design, και με το Honda να διαθέτει custom σχεδίαση!

Το πρώτο, και μόνο μέχρι σήμερα, scooter με δυο χάρτες ανάφλεξης (Eco & Sport) είναι το Aprilia Scarabeo 200i.e..

Δυο scooter, δυο απόψεις. Δυο χώρες, σε δυο διαφορετικές Ηπείρους.

Το αντίστοιχο κουμπί του Honda ενεργοποιεί τη λειτουργία του Idle Stop.

Μέγιστη ασφάλεια κατά το φρενάρισμα , με δύναμη και αίσθηση.

Και τα δύο scooter έρχονται με στάνταρ συνδυασμένη πέδηση.

Ο κινητήρας της Honda διαθέτει επιπλέον το σύστημα ACG, αλλά και το ψυγείο τοποθετημένο κατευθείαν στον κινητήρα!

Υγρόψυκτος και ψεκαστος κινητήρας, στα 200 κυβικά εκατοστά για το Aprilia.

Τεχνολογία με μέγιστη οικονομία

Σε μια εποχή όπου πρέπει να αλλάξουν άμεσα κάποιες συνήθειες, οι δυο εταιρείες φαίνεται πως πήραν το μήνυμα, εισάγοντας νέες τεχνολογίες στα scooter τους.

 
Τα δυο scooter που προαναφέραμε, παρά τη διαφορά στον κυβισμό και στις ίντσες των τροχών τους, διαθέτουν μια σειρά από κοινά στοιχεία που μπορούν να πείσουν και τον πλέον δύσπιστο για την… εξ αγχιστείας συγγένειά τους. Και τα δύο προέρχονται από εταιρείες με παράδοση στην αναζήτηση προηγμένων μηχανολογικών και τεχνολογικών λύσεων. Επιπλέον, και τα δύο scooter διατίθενται σε παρόμοια, πολύ χαμηλή τιμή απόκτησης. Και τα δύο τονίζουν με κάθε ευκαιρία τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία τα διακρίνει. Ταυτόχρονα, διαθέτουν από ένα διαφορετικό, εντυπωσιακό, καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα το καθένα -διπλό χάρτη το Aprilia, Idle Stop το Honda. Ένα έξτρα κουμπί στο δεξί γκριπ για το Aprilia, ένα ακόμα για το Honda. Λάβετε υπόψη σας πως αμφότερα τα τεχνολογικά αυτά συστήματα, έχουν σκοπό τους την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Ένα σύστημα ασφαλείας που μοιράζονται και τα δύο, είναι το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Τέλος και τα δύο scooter διαθέτουν μοναδική αισθητική για scooter, με το Aprilia να προσφέρει ρετρό στοιχεία design, και με το Honda να διαθέτει custom σχεδίαση!

Aprilia Scarabeo 200i.e. Το πρώτο scooter στον κόσμο με διπλή χαρτογράφηση
Από τη μία, το Aprilia Scarabeo 200 i.e. αποτελεί το πρώτο και μέχρι στιγμής το μοναδικό scooter που διαθέτει επιλογή μεταξύ δύο χαρτογραφήσεων στον κινητήρα του. Ο πρόγονος Aprilia Scarabeo 200 Dual Map εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2009 και αποτέλεσε μια καινοτόμο λύση για την οικονομική μετακίνηση στην πόλη ή και έξω από αυτή. Με έναν διακόπτη, ο αναβάτης είχε τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο χαρτογραφήσεις: τη sport, η οποία διατηρεί αναλλοίωτο το νεύρο του κινητήρα και την eco, η οποία, «στρογγυλεύοντας» σε σχεδόν ανεπαίσθητο βαθμό τις αποκρίσεις του μοτέρ στο γκάζι και την εν γένει λειτουργία του, καταφέρνει να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση σε βενζίνη. Δύο χρόνια αργότερα, το 2011, η Aprilia αποφάσισε να ανανεώσει αισθητικά το scooter της, αφήνοντας ανέγγιχτο το δυνατό του σημείο, τη διπλή χαρτογράφηση.

Honda PCX 125i Το πρώτο scooter στον κόσμο με σύστημα Idle Stop
Το σύστημα Idle Stop δεν είναι κάτι καινούργιο για τον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά πρωτόγνωρο για τον κόσμο της μοτοσικλέτας. Φυσικά, η τεχνογνωσία της Honda πάνω στο συγκεκριμένο θέμα είναι μεγάλη, μιας και χρόνια το χρησιμοποιεί στα υβριδικά αυτοκίνητά της που έχουν σαρώσει τα βραβεία ευρεσιτεχνίας. Για να ενεργοποιηθεί το σύστημα θα πρέπει το PCX να κινηθεί με ταχύτητα μεγαλύτερη από 8 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται ώστε να μην ενεργοποιηθεί το σύστημα κατά τη διάρκεια προθέρμανσης του κινητήρα. Μόλις ζεσταθεί το PCX, και ο εγκέφαλος του συστήματος αντιληφθεί την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, μπαίνει σε αναμονή 3 δευτερολέπτων. Αν η κινητική κατάσταση του PCX δεν αλλάξει, το σύστημα αρχικά ενημερώνει τον αναβάτη με ενδεικτική λυχνία και μετά από ένα δευτερόλεπτο σβήνει τον κινητήρα. Ο κινητήρας θα επανέλθει… στη ζωή με πρωτόγνωρα άμεσο τρόπο, μόλις ο οδηγός περιστρέψει ελάχιστα το γκριπ του γκαζιού! Πανέξυπνο και απλό στη σύλληψη σύστημα, που επιφέρει μείωση της τάξης ακόμα και του 5% στο κέντρο της πόλης, στην ήδη χαμηλή κατανάλωση του PCX. Εμείς δοκιμάσαμε σε μια δημοφιλή διαδρομή (Πειραιά - Κηφισιά) το Idle Stop και τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά: το Idle Stop ενεργοποιήθηκε 25 φορές, κρατώντας τον κινητήρα σβηστό για περισσότερο από 10 λεπτά, σε μία απόσταση 28,9 χλμ.!

Το σύστημα ACG που συμπληρώνει το Idle Stop
Είναι βέβαιο ότι, το Idle Stop δεν θα μπορούσε να έχει την αποτελεσματικότητα και την άψογη λειτουργία που έχει, δίχως αυτό το πρωτοποριακό σύστημα εκκίνησης του κινητήρα. Το ACG είναι ένα απλό στη σύλληψη, όχι όμως και στην κατασκευή, σύστημα, που παντρεύει δύο λειτουργικά αυτόνομα εξαρτήματα του κινητήρα σε ένα πακέτο. Το ACG είναι επιφορτισμένο με το ρόλο της μίζας όσο ο κινητήρας είναι σε παύση και έτσι, κάθε φορά που ενεργοποιείται το μπουτόν της μίζας του PCX ή δίνει εντολή ο εγκέφαλος του Idle Stop, περιστρέφει το στρόφαλο. Όταν ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία, αναλαμβάνει νέο ρόλο και, περιστρεφόμενο πλέον από την ορμή του θερμικού κινητήρα, εκτελεί χρέη γεννήτριας, φορτίζοντας τη μπαταρία και δημιουργώντας το ρεύμα για το μπουζί. Ακόμη κι αν αφήσουμε στο περιθώριο το εκπληκτικό γεγονός της διπλής λειτουργίας, αξίζουν περαιτέρω συγχαρητήρια στο ACG, καθώς καταφέρνει (μιας και είναι ενσωματωμένο στο στρόφαλο) να εκκινεί τον κινητήρα άμεσα και δίχως τη σπατάλη χρόνου που απαιτούν η εμπλοκή και η απεμπλοκή του κόμπλερ που διαθέτει μια κλασική μίζα.

Ηρεμία πνεύματος όπως και τα… συμβατικά scooter
Παρότι τα δυο scooter της παρουσίασης μας προσφέρουν πρωτόγνωρες για την κατηγορία τεχνολογικές λύσεις, δεν παύουν να είναι… scooter, και ως τέτοια, πρέπει να προσφέρουν και τον αντίστοιχο, μέγιστο πρακτικό χαρακτήρα. Ας δούμε τα δυνατά τους σημεία.

Πρακτικότητα Aprilia Σχάρα, επίπεδη ποδιά, ντουλαπάκι και γάντζος
Η νέα σέλα διαπρέπει στον τομέα της άνεσης. Αποτελείται από δύο κομμάτια και είναι πλούσια σε αφρώδες υλικό. Αν και σχετικά φαρδιά για τα δεδομένα ενός scooter 200 κ.εκ., στενεύει αρκετά στο μπροστινό μέρος, ώστε να επιτρέψει το απρόσκοπτο πάτημα στην άσφαλτο και των χαμηλότερου αναστήματος αναβατών. Μόνο το ύψος της ίσως δυσκολέψει κάποιους αναβάτες, καθώς, στα 810 χλστ., το Scarabeo έχει την ψηλότερη σέλα στην κατηγορία του. Οι ψηλότεροι, πάντως, δε θα εκτιμήσουν μόνο το ύψος της σέλας, αλλά και τον άφθονο χώρο που προσφέρει για τα πόδια το επίπεδο πάτωμα της ποδιάς. Η προστασία από τον αέρα, από την άλλη, μπορεί να χαρακτηριστεί ως βασική. Η μικρή ζελατίνα στο τιμόνι του Scarabeo κάνει καλή δουλειά στο να προστατεύει το θώρακα του αναβάτη, αλλά και ένα μέρος του κράνους. Κάποιες ριπές αέρα θα περάσουν στην κορυφή του κράνους, η ενόχληση, όμως, (ειδικά στις ταχύτητες που αναπτύσσει το Scarabeo 200 i.e. της τελικής των 135 χλμ./ώρα) είναι μικρή. Όσον αφορά στους χώρους του Scarabeo, η Aprilia φάνηκε σαφώς λιγότερο γενναιόδωρη, καθώς δεν προχώρησε σε βελτιώσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις μεταφορικές δυνατότητες του scooter. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα jet κράνος, ενώ στο ντουλάπι της ποδιάς -που κλειδώνει- μπορούν να φιλοξενηθούν κάποια μικροπράγματα. Ο ειδικός γάντζος στην ποδιά μπορεί να φιλοξενήσει μια σχετικά μεγάλη τσάντα, χάρη στο μέγεθος του επίπεδου πατώματος, ενώ η σχάρα στο πίσω μέρος είναι πάντα χρήσιμη.

Πρακτικότητα Honda Άπλετος χώρος κάτω από τη σέλα, χαμηλό ύψος
Η φιλοσοφία της επίπεδης ποδιάς των SH εγκαταλείφθηκε στο PCX και στο κενό ανάμεσα στα κάτω άκρα του οδηγού «φωλιάζει» το ρεζερβουάρ, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο στο χώρο κάτω από τη σέλα να είναι άπλετος. Η σέλα ανοίγει από ένα κουμπάκι δίπλα στον κεντρικό διακόπτη και μόνο εφόσον υπάρχει το κλειδί στον τελευταίο. Εντυπωσιακός κρίνεται ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, όπου θα χωρέσει άνετα ένα κλασικό full face κράνος και μερικά μικροπράγματα ακόμα, ενώ συμπληρωματικά στην ποδιά υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι, που όμως δεν κλειδώνει. Ο χώρος για τα γόνατα είναι άπλετος, ενώ το τιμόνι περνά αρκετά πάνω από αυτά, επιτρέποντας ακόμα και τον πιο ακραίο ελιγμό, δίχως τα γόνατα να είναι απαραίτητο να μετατοπιστούν. Παρ’ όλα αυτά, η σχεδίαση της ποδιάς σημαίνει πως το PCX δεν προστατεύει από τον αέρα τα πόδια του αναβάτη. Η χαμηλή και εύκολα προσβάσιμη σε όλα τα ύψη σέλα, αν και εκ πρώτης όψεως δεν σου γεμίζει το μάτι, πρέπει να είναι κατασκευασμένη από το ίδιο αυτό μαγικό αφρώδες που διαθέτει η αντίστοιχη ενός… VFR και η ενόχληση που θα έχετε από τα μαλακά μόρια, όση ώρα και να κάτσετε, θα είναι μηδενική. Προσοχή δείξτε στο μαξιλαράκι που υποστηρίζει τον κόκκυγα σας, καθώς σε έντονες λακκούβες, ίσως να ενοχλήσει. Απλώς μετακινηθείτε ελάχιστα μπροστά, για να λύσετε για πάντα το πρόβλημα.

Οδηγώντας με Aprilia Ολοκληρωμένο commuter για όλες τις διαδρομές
Στην εκκίνηση, ο κινητήρας δεν επιταχύνει το ίδιο άμεσα με την περιστροφή του γκαζιού, οδηγώντας το Scarabeo σε γλυκές εκκινήσεις, με την απόκριση να μην είναι ιδιαίτερα άμεση. Μόλις όμως τα χιλιόμετρα ανέβουν ελαφρώς, ο κινητήρας αλλάζει πρόσωπο, ανεβάζοντας στροφές αρκετά πιο πρόθυμα, και με χορταστικό τρόπο –το γκάζι σίγουρα δεν λείπει από το Scarabeo, που θα φτάσει και θα ξεπεράσει μάλιστα τα 130 χλμ/ώρα. Μέσα στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες, το τιμόνι έχει μια σχετικά βαριά αίσθηση, χωρίς όμως αυτή να στερεί πολλή ευελιξία στο Aprilia. Ο αναβάτης σύντομα θα αφήσει πίσω του την κίνηση, με το δίτροχο άτι του να βγαίνει πρώτο στις μάχες των φαναριών, επιδεικνύοντας απόλυτη σταθερότητα σε όλα τα οδοστρώματα σε ταχύτητες μέχρι και την τελική του. Η ασφάλεια στις μεγάλες ταχύτητες ενισχύεται και από τα καλά, συνδυασμένα του φρένα, που δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην επιβράδυνση, ακόμη κι όταν στο κοντέρ του βρίσκονται τριψήφιες ενδείξεις. Σε αυτόν τον τομέα θα συνεισφέρουν σημαντικά και τα πολύ καλά ελαστικά της Michelin, τα City Grip.

Οδηγώντας με Honda Πραγματικό όπλο για το κέντρο της πόλης.
Σας προκαλούμε να οδηγήσετε το PCX, χωρίς να γνωρίζετε τον κυβισμό του. Η πρόβλεψη μας είναι πως θα πιστέψετε πως οδηγείτε scooter με 150 ή με 200 κυβικά! Η γεμάτη απόδοση και η γραμμική του λειτουργία, το καθιστούν απίστευτα απολαυστικό μέσα στην πόλη. Η βελόνα του κοντέρ θα σκαρφαλώσει άμεσα, και με χαρακτηριστική ζωντάνια, σταματώντας την… ξέφρενη πορεία της στα 109 χλμ./ώρα, μια ταχύτητα που δεν θα επηρεαστεί έντονα είτε σε ανωφέρεια είτε σε κατωφέρεια. Σε αυτή την ταχύτητα, το PCX είναι υποδειγματικά σταθερό. Οι τροχοί 14 ιντσών σημαίνουν πως το PCX θα ελιχθεί με τη χάρη ποδηλάτου στην ασφυκτική κίνηση, ενώ η μικρή ακτίνα στροφής του scooter θα σας δώσει ακριβοθώρητο πλεονέκτημα και στις πιο… στριμωγμένες συνθήκες! Η γεωμετρία είναι κοφτερή και το PCX θα υπακούσει πρόθυμα στις εντολές του αναβάτη. Παράλληλα, δεν θα ανησυχήσετε ούτε στιγμή, καθώς απουσιάζουν παντελώς οι νευρικές αντιδράσεις στη συμπεριφορά του Honda. Η εξοικονόμηση καυσίμου, εδώ συνοδεύεται από ένα μοναδικό αίσθημα οικολογικής προσφοράς, που κάνει την εμφάνιση του κάθε φορά που ο κινητήρας σβήνει. Κοιτάς τους γύρω στο φανάρι, και απορείς με τα καυσαέρια και το θόρυβο που παράγουν! Τo Idle Stop δουλεύει απροβλημάτιστα, ενώ ο χρόνος επαναφοράς του κινητήρα σε ζωή είναι αμελητέος.

Συμπέρασμα Aprilia Πρακτικότητα, τεχνολογία και οικονομία
Τα βασικά χαρακτηριστικά του επικεντρώνονται στην άνεση του αναβάτη, στην πρακτικότητα του scooter, καθώς και στη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά γίνονται συνεχώς σημαντικότερα στις μέρες μας και το Scarabeo είναι ικανό να τα προσφέρει απλόχερα, βασιζόμενο στα υψηλά επίπεδα άνεσης, στις μαζεμένες διαστάσεις του και στη δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης του κινητήρα. Η επιλογή Eco μειώνει σημαντικά την κατανάλωση του scooter (στη δοκιμή μετρήσαμε 0,7 λίτρα διαφορά στην κατανάλωση ανάμεσα στα δύο modes) και καθιστά το scooter το οικονομικότερο στην κατηγορία του. Παράλληλα, η ψηλή τελική του, καθιστά το Scarabeo άριστο μεταφορικό μέσο, ακόμα και όταν οι διαδρομές σας περιλαμβάνουν αρκετά χιλιόμετρα στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, όπου το Aprilia θα δείξει τα δόντια του. Η τιμή του, τέλος, στα 2.990 ευρώ (με 24μηνο επιδοτούμενο πρόγραμμα), το καθιστά ένα από τα οικονομικότερα της κατηγορίας του, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας την τεχνολογία που προσφέρει. Επιπλέον, με την προσφορά της Piaggio Hellas, το Scarabeo 200 i.e. κοστίζει μόλις 2.800 ευρώ μετρητοίς, γεγονός που το κάνει να δείχνει πραγματική ευκαιρία!

Συμπέρασμα Honda Οικονομία, τεχνολογία και οικολογική ευαισθησία
Ακόμα και αν αγνοήσεις την τόσο χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και την ευαισθησία που δείχνει στο περιβάλλον, το PCX αποτελεί ένα ολοκληρωμένο, αγχολυτικό και… ψυχοθεραπευτικό scooter. Η Honda με το PCΧ ανοίγει το δρόμο στα φτηνά, πράσινης λογικής και ευαισθησίας δίκυκλα και αν κρίνουμε από τα αυτοκίνητά της με σύστημα Idle Stop, ίσως το επόμενο βήμα της να είναι η τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα που θα διαθέτει συμπληρωματική λειτουργία στο έργο του θερμικού. Όπως έχουν τα πράγματα όμως σήμερα, το PCX επιδεικνύει απίστευτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καταναλώνοντας μόλις 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κατανάλωση που μετρήσαμε με μεικτό κύκλο λειτουργίας. Αυτό το νούμερο, φέρνει το PCX στο ίδιο επίπεδο κατανάλωσης με την κατηγορία των παπιών, προσφέροντας όμως πολλαπλάσια επίπεδα πρακτικότητας. Ταυτόχρονα, η ευελιξία των 14ρηδων τροχών, το άριστο στήσιμο, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, και η χαμηλή σέλα δίνουν στο PCX το κλειδί του κέντρου της πόλης, όπου η τελική ταχύτητα των 109χλμ/ώρα αποδεικνύεται τουλάχιστον… υπερβολική. Θα το βρείτε σε τρεις εκδόσεις, στη βασική με 2.710 ευρώ, στην TB (Top Box) με 2.840 ευρώ, και στην έκδοση Full Pack με Top Box, ζελατίνα, και διακοσμητικά στο τελικό της εξάτμισης, και στα μαρσπιέ.

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ