Με κινητήρα που έχει γεμάτη απόδοση και άκρως φιλική συμπεριφορά, το Z750 αποτελεί την καθημερινή μοτοσικλέτα που θα μεταμορφωθεί στον επαρχιακό, σε φιλικό εργαλείο.
Σα μοντέλο, το Ζ 750 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2003 καταφέρνοντας αμέσως να κλέψει τις καρδιές των αναβατών στην ευρωπαϊκή αγορά, χάρη στην πολύ καλή σχέση τιμής/απόδοσης, στην ξεχωριστή και επιθετική του εμφάνιση και φυσικά στην πολύ καλή απόδοση του κινητήρα που δεν άφηνε περιθώριο για παράπονα στη συγκεκριμένη κατηγορία. Με αυτή τη μορφή παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2007, όταν και παρουσιάστηκε η νέα γενιά, δηλαδή το μοντέλο που εξετάζουμε. Εντυπωσιακή εμφάνιση, απευθείας από τα Z 1000 και βελτιώσεις σε πλαίσιο, αναρτήσεις και μοτέρ έκαναν το μικρό Z ακόμη πιο ελκυστικό και ολοκληρωμένο.
Αισθητική: «Εργοστασιακό» streetfighter
Ένα από τα ισχυρότερα σημεία του Z 750 είναι φυσικά η εμφάνισή του. Μυώδες, αιχμηρό και άκρως επιθετικό από όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς, κάνει…δώρο την εντυπωσιακή σχεδίαση του Z 1000 σε συσκευασία 750. Το μικρό μασκάκι διατηρεί επιτυχημένα τους δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, με το πίσω μέρος να είναι ακόμη πιο ξεχωριστό και μίνιμαλ ενώ η σχεδίαση της εξάτμισης με τις δύο απολήξεις, συμπληρώνει αρμονικά την εικόνα. Δύσκολα θα περάσετε απαρατήρητος πάνω στη μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας, παρά τα πολλά παραδείγματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, λόγω της επιτυχημένης εμπορικής του πορείας.
Εργονομία: Στα μέτρα της κατηγορίας
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον κορμό του αναβάτη με μία ελαφριά κλίση προς το τιμόνι δίνοντας πολύ καλό έλεγχο και ταυτόχρονα μία μάχιμη αίσθηση. Το πλάτος του ρεζερβουάρ είναι αισθητό, αλλά δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση και τα πόδια θα φτάσουν κάτω με ασφάλεια, ακόμη και αν δεν είστε ιδιαίτερα ψηλός. Το σκληρό αφρώδες της σέλας δεν ενοχλεί, εξαιτίας της σωστής σχεδίασης της τελευταίας, ενώ και τα μαρσπιέ τοποθετούν τα πόδια σε αρκετά καλή θέση χωρίς να κλείνουν πολύ τα γόνατα. Ο συνεπιβάτης κάθεται στο δικό του μικρό σελάκι αρκετά πιο ψηλά από τον αναβάτη, με τα πόδια του να πέφτουν επίσης σωστά στα μαρσπιέ. Μέσα στην πόλη, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα. Σε μεγαλύτερες χρονικά διαδρομές, όμως, είναι σίγουρο ότι θα παραπονεθεί όσον αφορά στην προσφερόμενη άνεση. Το σχήμα του τιμονιού είναι ό,τι πρέπει για οδήγηση μέσα στην πόλη. Αν, όμως, θελήσετε να κινηθείτε με μεγαλύτερη άνεση σε πιο γρήγορους ρυθμούς, η αλλαγή του με ένα πιο ίσιο και με λίγο μεγαλύτερο πλάτος θα πρέπει σίγουρα να σας απασχολήσει.
Στο δρόμο: Ξεσηκώνει αλλά με μέτρο
Μέσα στην πόλη, το Z 750 φτιάχνει ευχάριστα τον αναβάτη με την ξεκούραστη και συνάμα επιθετική θέση οδήγησης και τον γεμάτο σε απόδοση κινητήρα με το μαλακό και ακριβές κιβώτιο. Κρύβει καλά το βάρος του, λόγω της σωστής κατανομής, ωστόσο θα προβληματίσει ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα εξαιτίας του τιμονιού που δεν κόβει όσο θα έπρεπε. Στην εθνική, λόγω έλλειψης προστασίας, η ταχύτητα περιορίζεται στα 120-130 χλμ./ώρα. Βέβαια, η ισχύς του κινητήρα, που κάνει εμφατικά την εμφάνισή της από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας μέχρι τον κόφτη, μπορεί να στείλει τις ενδείξεις του ταχυμέτρου στα 240. Ωστόσο, αυτή την ταχύτητα δε θα μπορέσετε να τη διατηρήσετε για πολύ για ευνόητους λόγους. Σε επαρχιακό δρόμο, το Z 750 αποδεικνύεται σβέλτο και φιλικό. Η είσοδος στη στροφή πραγματοποιείται γρήγορα και εύκολα και χωρίς κόπο έρχεται και η αλλαγή κατεύθυνσης. Όταν αρχίσουν να ανάβουν τα αίματα, οι αναρτήσεις, αν και ρυθμιζόμενες, είναι αυτές που θα βάλουν φρένο στις φιλοδοξίες του αναβάτη καθώς δεν προσφέρουν τον έλεγχο και την ποιότητα που απαιτούνται σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.
Συμπέρασμα: Ικανό και ξεχωριστό
Το Z 750 θα αποτελέσει μία πολύ καλή λύση για εκείνον που ψάχνει ένα μεσαίου κυβισμού μοντέλο με εντυπωσιακή εμφάνιση και καλές δυνατότητες συνολικά. Δεν κουράζει μέσα στην πόλη, η ροπή του κινητήρα βοηθά τα μέγιστα στις περιορισμένες αλλαγές ταχυτήτων και το φιλικό πρόσωπο που παρουσιάζει το Z 750, κάτω από όλες τις συνθήκες, θα βοηθήσει ιδανικά εκείνον που βρίσκεται για πρώτη φορά πάνω σε τόσο μεγάλη μοτοσικλέτα. Εύκολο παντού, το Kawasaki, με λίγο ψάξιμο από τον ιδιοκτήτη του (βλέπε αναρτήσεις), μπορεί να γίνει απόλυτα διασκεδαστικό και στο επαρχιακό στροφιλίκι.
Ο ανταγωνισμός
Honda CB600F Hornet
Η σφίγγα της Honda είναι μία μοτοσικλέτα που ικανοποιεί απόλυτα σε κάθε είδους διαδρομή ανεξάρτητα από την εμπειρία του αναβάτη της. Μπορεί τα 600 κ.εκ. του κινητήρα να φαντάζουν λίγα σε σχέση με το άνω άκρο της μεσαία κατηγορίας, ωστόσο η ελαστικότητα και η ευστροφία που παρουσιάζει το συγκεκριμένο μοτέρ αποζημιώνουν με το παραπάνω για την έλλειψη ροπής που παρουσιάζεται χαμηλά. Μέσα στην πόλη, το Hornet αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και καλοζυγισμένο, ενώ στον επαρχιακό δρόμο θα βοηθήσει τον αναβάτη του να κινηθεί γρήγορα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Yamaha FZ8
Ελαφρώς μεγαλύτερο σε κυβισμό και με παρεμφερή χαρακτηριστικά απόδοσης το FZ8 αποτελεί την πρόταση της Yamaha στα μεσαία street μοντέλα με επιθετικό χαρακτήρα. Η πολύ καλή τροφοδοσία του μοτέρ κάνει απόλυτα εκμεταλλεύσιμη τη δύναμη που παράγει, διαθέτοντας παράλληλα και μεγαλύτερα ποσά ροπής χαμηλά. Είναι πολύ εύκολο στην καθημερινή χρήση και αρκετά αποδοτικό σε δρόμο με στροφές, παρά την έλλειψη ρυθμίσεων στις αναρτήσεις. Η εξάτμιση…εκλιπαρεί να την αλλάξετε με άλλη που να ταιριάζει καλύτερα στη μοτοσικλέτα.
Τι να προσέξετε
Ο κινητήρας του Z 750 έχει αποδείξει μέχρι σήμερα τα επίπεδα της αξιοπιστίας του και δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για αυτόν. Στο ρελαντί και αφού έχει ζεσταθεί καλά, βεβαιωθείτε ότι η λειτουργία του είναι άψογη και πως δεν ακούγονται περίεργοι θόρυβοι από τα μηχανικά του μέρη.
Τι να αλλάξετε
Ένας τομέας όπου μπορείτε να επέμβετε για να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες που προσφέρει το στιβαρό πλαίσιο με την γρήγορη γεωμετρία είναι οι αναρτήσεις της μοτοσικλέτας. Λάδι διαφορετικού ιξώδους στο πιρούνι και ελατήρια, τόσο μπροστά, όσο και πίσω, μπορούν σχετικά ανέξοδα να βελτιώσουν σημαντικά τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας υπό πίεση.