LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το σύστημα HTS τεντώνει και μαζεύεται, μεταμορφώνοντας το 350D σε εξωγήινο έντομο που πίνει το αίμα της ασφάλτου.

Το HTS θέτει νέα στάνταρ στο κράτημα, και στην οδική ασφάλεια, ενώ αυτό μεταφράζεται και σε απόλυτη ηρεμία πνεύματος όσον αφορά στον αναβάτη.

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα θα χωρέσει άνετα ένα full face, κι ένα jet κράνος.

Η λειτουργία του HTS σημαίνει πως οι δυο τροχοί μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα, και σε διαφορετικά επίπεδα.

Οι διακόπτες είναι μεν χρηστικοί, παρόλα αυτά είναι και παλαιού τύπου, χωρίς να εντυπωσιάζουν με το design τους.

Όμορφα τα όργανα, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα. Παρέχουν πληθώρα ενδείξεων, αν και θα τα θέλαμε λίγο μεγαλύτερα σε μέγεθος.

Τεραστίων διαστάσεων, ανατομική σέλα, με χειρολαβές και σχάρα στο βασικό εξοπλισμό.

Εντυπωσιακό design στη μάσκα, τέσσερις προβολείς και μεγάλη και πλατιά ζελατίνα.

Πανέμορφο και επιβλητικό το πίσω φωτιστικό σώμα, με λαμπτήρες τεχνολογίας LED.

Κεντρικά τοποθετημένο ντουλαπάκι, που κλειδώνει αυτόματα από τον κεντρικό διακόπτη.

Για πρώτη φορά τέτοια περιθώρια πρόσφυσης, με το σύστημα HTS να αποδεικνύεται θαυματουργό!

Δοκιμή: Quadro 350D

Το 350D είναι το πρώτο από τα scooter της νεοεμφανιζόμενης ιταλικής Quadro. Σχεδιασμένο από τον designer του MP3, ακολουθεί άλλη φιλοσοφία, ενώ θέτει νέα στάνταρ όσον αφορά στο κράτημα.

 
H Quadro ξεπήδησε το 2009 μέσα από το Studio Marabese Design, διάσημο για το σχεδιασμό δεκάδων δικύκλων, αλλά και για το σχεδιασμό του συστήματος διεύθυνσης του Piaggio MP3. Ανάμεσα στα δίκυκλα που είχαν σχεδιάσει ο Luciano Marabese και οι δύο γιοι του, ο Riccardo κι ο Roberto θα βρείτε το Aprilia Pegaso 650, τα Gilera Runner & Nexus, το Moto Guzzi Griso, τις μοτοσικλέτες της Moto Morini, την Triumph Tiger 1050, κλπ. Σχεδιασμός που συνδυάζει την υψηλή αισθητική με την κορυφαία λειτουργικότητα, το πάθος με τη χρηστικότητα. Και σε συνέχεια των παραπάνω, ιδού, ένα νέο, πραγματικά επαναστατικό τρίκυκλο όχημα, το 350D.

Το μόνο με HTS
Όπως είχαμε γράψει και στην πρώτη παρουσίαση του Quadro, που έγινε από την εισαγωγική εταιρεία Γκοργκόλης Α.Ε. στα Τρίκαλα, το σύστημα της μπροστινής ανάρτησης HTS (Hydraulic Tilting System) είναι όλα τα λεφτά, όσον αφορά στην τεχνολογική πρωτοπορία του 350D. Το υγροπνευματικό σύστημα HTS αποτελεί μία επαναστατική καινοτομία στο χώρο, που προσδίδει στο όχημα αξεπέραστη σταθερότητα, ικανοποιητική ικανότητα ελιγμών, μέγιστη ασφάλεια και πρωτόγνωρη οδηγική απόλαυση για την κατηγορία. Το HTS επιτρέπει και στους δύο εμπρόσθιους τροχούς να γέρνουν ταυτόχρονα και να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου. Αποτελείται από δύο «υδραυλικούς» κυλίνδρους -που θυμίζουν λεπτές και μακριές μπουκάλες συμβατικού πιρουνιού, με επένδυση που φέρνει στο μυαλό carbon-fiber- σωλήνες που ενώνονται στη μέση με έναν κύλινδρο «ελατήριο». Οι υδραυλικοί κύλινδροι συνδέουν το πλαίσιο του οχήματος στα δύο εμπρόσθια ψαλίδια, ενώ ο κύλινδρος «ελατήριο» που εδράζεται στο κέντρο, προσφέρει το παραδοσιακό αίσθημα απόσβεσης για την εμπρόσθια ανάρτηση. Η ροή του λαδιού μέσα στους κυλίνδρους ρυθμίζεται από μία βαλβίδα σύμφωνα με τις δυνάμεις που εφαρμόζονται από τις καμπύλες του δρόμου και την κλίση.

Αισθητική/Ποιότητα: Ξεχωριστής σχεδίασης
Εξετάζοντας το 350D από κοντά, πρώτα εντυπωσιάζεσαι από το μεγάλο του μέγεθος. Μιλάμε για ένα scooter μήκους 2.270χλστ., πλάτους 800χλστ. και βάρους 210 στεγνών κιλών, που γεμίζει, και χορταίνει το μάτι, από όλες τις πλευρές. Η πρώτη αυτή εντύπωση ακολουθείται από την θετική εντύπωση που προκαλεί το ξεχωριστό και όμορφο design της οικογένειας Marabese. Η πανέμορφη, επιβλητική και πληθωρική του μάσκα σου μένει χαραγμένη στο μυαλό για καιρό. Οι τέσσερις προβολείς, και τα led από πάνω τους φέρνουν στο μυαλό εικόνες από sport-touring μοτοσικλέτες, και κάνουν το 350D μοναδικό και εύκολα διακριτό, από τα υπόλοιπα scooter. Το πανέξυπνο logo με το γράμμα Q, όπου το ρόλο της κάτω γραμμής παίζουν δυο τροχοί με κλίση, δίνει έξτρα πόντους στη σχεδίαση. Τα χρώματα είναι διακριτικά, και σοβαρά, ενώ κάτω από το logo «Quadro 350D» βρίσκουμε μια μικρή ιταλική σημαιούλα. Αντίστοιχα εντυπωσιακά με τη μάσκα είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα, αλλά και τα φλας, αμφότερα με τεχνολογία λαμπτήρων led. Η πλατιά ζελατίνα μπροστά δείχνει ιδιαίτερα ικανή στην προστασία του αναβάτη, ενώ δε ρυθμίζεται καθΆ ύψος. Η σέλα τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη είναι μεγάλη και πλατιά, με ανατομική σχεδίαση, αλλά και με όμορφο κόκκινο σιρίτι, που αναδεικνύει το περίγραμμα της. Το κόκπιτ τώρα του 350D αφήνει τον αναβάτη να θέλει κάτι παραπάνω, αφού οι διακόπτες είναι κλασσικοί, παλαιάς σχεδίασης, ενώ τα καλαίσθητα όργανα είναι αρκετά μικρά σε μέγεθος, και χάνονται στο μεγάλο ταμπλό. Παρόλα αυτά, οι ενδείξεις είναι ικανοποιητικές σε πληρότητα, με δυο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι, αλλά και ένδειξη θερμοκρασίας και βενζίνης -ο αναβάτης επιλέγει με ένα κουμπί στο ταμπλό, ποια από τις δυο αυτές ενδείξεις επιθυμεί να βλέπει τη συγκεκριμένη στιγμή. Το βράδυ τα όργανα φωτίζονται με ένα πολύ έντονο μπλε φωτισμό με κόκκινη τη βελόνα του στροφόμετρου, φωτισμό που τα κάνει ευδιάκριτα, στερείται όμως διακριτικότητας. Το κόκκινο χειρόφρενο δεσπόζει στο αριστερό μέρος της ποδιάς, χειρόφρενο που είναι λειτουργικό και εύχρηστο μεν, όμως όχι ιδιαίτερα κομψό. Σημειώστε πως στο 350D τα φώτα δεν ανάβουν αυτόματα, και πρέπει να τα ανάψετε εσείς. Η απόδοση τους είναι εντυπωσιακή, και ιδιαίτερα στη μεγάλη σκάλα, κάνουν τη νύχτα μέρα! Η ποιότητα κατασκευής είναι μεν ψηλή, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαία. Αυτό γιατί ο αναβάτης θα εντοπίσει λίγους μικροτριγμούς σε κάποια πλαστικά, πλαστικά που θα μπορούσαν να έχουν ένα σκαλί καλύτερη ποιότητα. Αντίθετα, θετικότατη εντύπωση προκαλεί η ποιοτική πλάκα του τιμονιού, με το όμορφο logo της «Q», αλλά και το ασημένιου χρώματος κεντρικό ντουλαπάκι που αναγράφεται το logo «Quadro». Τέλος, η τάπα του ρεζερβουάρ διαθέτει μεντεσέ, γεγονός που της χαρίζει πόντους όσον αφορά στην εργονομία.

Εργονομία/ Χώροι: Βασιλικές ανέσεις
Η σέλα του Quadro αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετη ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Δεν είναι ψηλή για τα αναστήματα του 1.70, και ο αναβάτης μπορεί να πατήσει με σιγουριά κάτω. Η πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα γίνεται από τον κεντρικό διακόπτη, ενώ από τον ίδιο διακόπτη ανοίγει και η τάπα της βενζίνης που βρίσκεται στην ποδιά. Σημείωση: πρέπει πρώτα να γυρίσεις το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη στη θέση on, για να ανοίξεις έπειτα τη σέλα. Η σέλα δεν ανοίγει όσο θα περίμενες, χωράει όμως άνετα ένα full-face κράνος, ένα jet κράνος, και κάποια μικροπράγματα! Διαθέτει πλαφονιέρα, ενώ εκεί θα βρείτε και τα εργαλεία του 350D. Οι χώροι όμως δεν τελειώνουν με τον κάδο της σέλας. Έτσι, στην ποδιά θα βρείτε ένα βαθύ ντουλάπι, που δεν κλειδώνει, και ένα μικρότερο στο κέντρο. Το τελευταίο διαθέτει έξοδο ρεύματος για να φορτίζετε το κινητό ή το GPS σας, ενώ κλειδώνει αυτόματα, όταν κλειδώσετε το scooter από τον κεντρικό διακόπτη! Το κεντρικό κλείδωμα όμως κλειδώνει επιπλέον το χειρόφρενο, και τους τροχούς του Quadro, εμποδίζοντας με έξυπνο τρόπο έτσι οποιονδήποτε θέλει να ρίξει κάτω το scooter σας.Η μεγάλη μετωπική επιφάνεια προστατεύει άριστα τον αναβάτη, κάνει όμως ταυτόχρονα το Quadro ευάλωτο στον δυνατό μετωπικό άνεμο, με τον οποίο θα δείτε την τελική του ταχύτητα να μειώνεται αρκετά.Ο αναβάτης θα βολευτεί άμεσα πάνω στο scooter, το οποίο τον τοποθετεί όρθιο, με τα μέλη του να παίρνουν φυσικές κλίσεις, και με τα χέρια να διαθέτουν άριστους μοχλούς στο μεγάλο τιμόνι. Το ίδιο θα συμβεί και με το συνεπιβάτη, που θα αποκαλύψει εύκολα με ένα χτύπημα από τη μπότα του τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, θα στρογγυλοκαθίσει στη μεγάλη σέλα, και θα πιαστεί από τις εργονομικές χειρολαβές.Τα φλας παράγουν ένα έντονο ήχο όταν είναι σε λειτουργία, ώστε να μην ξεχνάτε να τα σβήσετε. Η κόρνα είναι δυνατή, ενώ οι καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλό οπτικό πεδίο. Φυσικά, εκτός από τα οφέλη που προσφέρουν στο κράτημα οι τρεις τροχοί, το φρενάρισμα με το 350D είναι κορυφαίο, καθώς τα φρένα προσφέρουν τεράστια δύναμη και άριστη πληροφόρηση, για να σταματάτε με άνεση εκεί που θέλετε. Τέλος, το ποδόφρενο πιάνει τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ είναι πολύ προοδευτικό, και ιδιαίτερα χρήσιμο, αν δεν θέλετε να χρησιμοποιείτε τις μανέτες.

Κινητήρας: Γραμμικότητα πάνω από όλα
Η Quadro επέλεξε να χρησιμοποιήσει για το 350D, τον μονοκύλινδρο κινητήρα της ταιβανέζικης AEON, των 313 κυβικών εκατοστών. Η απόδοση του εν λόγω κινητήρα είναι ικανοποιητικότατη και δυναμική, αν και διαθέτει μια σχεδόν επίπεδη καμπύλη ισχύος, θυμίζοντας ηλεκτρικό μοτέρ. Οι 22 ίπποι δεν θα προβληματίσουν πουθενά το 350D, που δείχνει ικανό να αντεπεξέλθει σε πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις. Η δύναμη του μοτέρ θα σας μεταφέρει παντού με ασφάλεια, καθώς θα ξεκολλήσετε εύκολα από τα περισσότερα αυτοκίνητα, προσφέρει καλές εκκινήσεις, αλλά το βάρος του scooter και η μεγάλη μετωπική επιφάνεια επηρεάζουν την τελική ταχύτητα. Έτσι, υπήρξαν στιγμές στη δοκιμή μας, που με δυνατό αέρα και με συνεπιβάτη, στην παρατεταμένη ανηφόρα της Εθνικής Οδού πριν τον ¶γιο Στέφανο, το Quadro δυσκολευόταν να ανεβάσει πάνω από 100χλμ/ώρα. Αντίθετα, χωρίς άνεμο, στην ίδια κατηφόρα, ανέβαινε με 115χλμ/ώρα. Στην κατηφόρα είδαμε μέχρι και 147χλμ/ώρα, χωρίς να επέμβει κάποιος κόφτης! Στον τομέα της κατανάλωσης, το Quadro δεν θα εντυπωσιάσει, καθώς η μέση κατανάλωση θα φτάσει τα 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν το πιέσαμε πολύ (χρήση με τέρμα γκάζι) εκείνη σκαρφάλωσε στα 6,2lt/100χλμ.. Αν δεν κυνηγάτε τελικές όμως, και κινείστε αρκετά συντηρητικά, τότε θα ανταμειφθείτε με κατανάλωση που θα φτάσει τα 5lt/100χλμ.

Στο δρόμο: Νέο είδος, απίστευτη συμπεριφορά!
Εδώ τώρα, χρειαζόμαστε όλη σας την προσοχή. Αν είναι να διαβάσετε ένα οποιοδήποτε κομμάτι του τεστ, μην διαβάσετε την αρχή, μην διαβάσετε το τέλος, διαβάστε αυτές εδώ τις παραγράφους! Τα χαρακτηριστικά οδήγησης του Quadro 350D δεν θυμίζουν κανένα άλλο όχημα, και διαφέρουν πολύ από τον ανταγωνιστή του, το MP3 της Piaggio. Αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, που προέρχονται κυρίως από το απίθανο HTS, εμπεριέχουν μερικά απίστευτα πλεονεκτήματα, αλλά και μερικά μειονεκτήματα. Διαπιστώσαμε πως σε αστική κίνηση, η καμπύλη εκμάθησης, για τα πρώτα χιλιόμετρα είναι αρκετά έντονη. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται υπομονή, και κάποιος χρόνος, για να εξοικειωθεί κανείς με τον τρόπο που αντιδρά το HTS. Στην αρχή, το σύστημα ίσως ξενίσει τον αναβάτη, καθώς η μεγάλη πίεση του λαδιού κάνει το 350D αρκετά αργό στις αντιδράσεις του. Μετά τους πρώτους ελιγμούς, ανακαλύπτεις πως πρέπει να βάζεις περισσότερη δύναμη από ότι περίμενες για να πάρει την επιθυμητή κλίση το scooter, ενώ πρέπει να βρίσκεσαι σε εγρήγορση, ώστε να αλλάζεις αυτή την κλίση την κατάλληλη στιγμή, διατηρώντας την επιθυμητή πορεία. Το HTS δεν σου επιτρέπει να ρίξεις το 350D στη στροφή με τη μέγιστη ταχύτητα που θα μπορούσες αν δεν υπήρχε αντίσταση από τους κυλίνδρους του συστήματος. Αυτό αυξάνει τη σιγουριά και τη σταθερότητα του scooter, περιορίζει όμως την ευελιξία του σε συνθήκες ακραίου μποτιλιαρίσματος, όπου δεν μπορείτε να αλλάξετε κατεύθυνση ανάμεσα στα αυτοκίνητα το ίδιο γρήγορα με ένα συμβατικό scooter, λόγω της αντίστασης που προβάλλει το HTS. Επιπλέον, το μέγεθος του scooter σημαίνει πως δεν θα ελιχθείτε ανάμεσα από τα πιο στενά περάσματα που αφήνουν τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Για να πάρετε μια ακριβέστερη εικόνα της αντίστασης που προσφέρει το HTS, σκεφτείτε πως όταν σταματάτε στο φανάρι, με λίγη εξάσκηση θα μπορείτε να μην κατεβάζετε πόδι κάτω, αφού το 350D μπορεί να μείνει όρθιο στις τρεις ρόδες, χωρίς να χρειάζεται τη βοήθεια από το χειρόφρενο -που εκτός από την κίνηση, μπλοκάρει και την κλίση των τροχών. Επιπλέον, διαπιστώσαμε πως η αντίσταση μειώνεται ελαφρώς κατά τη διάρκεια της χρήσης, όταν ζεσταθεί το λάδι. Αντίστοιχα, θα πρέπει να περιμένουμε μεγαλύτερη αντίσταση στην εκκίνηση, όταν ο καιρός είναι ιδιαίτερα κρύος. Μόλις όμως ξεφύγουμε από το πυκνότερο μποτιλιάρισμα, το 350D αρχίζει να δείχνει την αξία του, αφού παρά το πλάτος του κινείται ταχύτατα στο κλεινόν άστυ, ενώ στην πρώτη στροφή το HTS θα σας αφήσει με ανοιχτό το στόμα! Εντάξει, ίσως όχι στην πρώτη, και ίσως ούτε στη δεύτερη. Αυτό συμβαίνει γιατί η αίσθηση από το μπροστινό δεν θυμίζει σε τίποτα scooter ή μοτοσικλέτα, και δεν ξέρεις αν πρέπει, και πόσο να εμπιστευτείς αυτά που νιώθεις. Σιγά-σιγά αυξάνεις τις κλίσεις, μέχρι που φτάνεις να ξύνεις το διπλό σταντ, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε άμεσο κίνδυνο απώλειας της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Όμως δεν είναι οι εξωπραγματικές κλίσεις που επιτυγχάνει αυτό το «κατασκεύασμα» που τρελαίνουν τον αναβάτη. Το εντυπωσιακότερο όλων είναι η ταχύτητα που μπορεί να κουβαλάει απροβλημάτιστα το Quadro στη στροφή. Βλέπετε, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι δύο μπροστινοί τροχοί σημαίνει πως μπορείς να μπεις με όσα έρχεσαι (θέλει συνήθεια για να πιστέψεις πόσο γρήγορα μπορείς να μπεις), με το HTS να καρφώνει -να πακτώνει στην κυριολεξία- το μπροστινό, και να μην το αφήνει με τίποτα να γλιστρήσει, ανεξαρτήτως της πρόσφυσης του οδοστρώματος! Η λειτουργία του συστήματος υπό έντονη πίεση είναι πραγματικά αξεπέραστη, υπερβαίνοντας κατά πολύ εκείνη του ανταγωνισμού. Πρέπει να τη ζήσεις για να το πιστέψεις. Με το HTS αποδεικνύεται σχεδόν αδύνατο να καταφέρεις να διώξεις και τους δύο μπροστινούς τροχούς, ενώ μπορείς να πλαγιολισθαίνεις τον πίσω τροχό με ασφάλεια καθΆ όλη τη διάρκεια της στροφής! Φτάνεις μάλιστα σε επίπεδα να αναρωτιέσαι για το πώς θα λειτουργούσε το σύστημα σε μοτοσικλέτα υπέρ-επιδόσεων. Σίγουρα η ασφάλεια του Quadro σε ρυθμούς κίνησης αντίστοιχους με αυτούς της κατηγορίας (χρηστικά scooter) είναι ανυπέρβλητη, δεν συγκρίνεται με οποιοδήποτε άλλο όχημα, ενώ στα χέρια ενός σβέλτου αναβάτη, σε δρόμο με κακή άσφαλτο και στροφές, θα κάνει αναβάτες ακόμα και… Supersport μοτοσικλετών να χλωμιάσουν, αφού θα αποδειχθεί αδύνατο να ακολουθήσουν το 350D! Σημαντική σημείωση: το Quadro 350D οδηγείται μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου, γεγονός που θα κάνει πολλούς οδηγούς να αφήσουν μια για πάντα τα αυτοκίνητα τους στο σπίτι.

Συμπέρασμα: Απαράμιλλη ασφάλεια υπό κλίση
Αστικές στροφές, ελληνικές, με γυαλισμένη άσφαλτο, με σκόνη και πετραδάκια, με λακούβες, υπό βροχή. Ένα τρίτροχο βέλος σκίζει την εικόνα, περνώντας με πειστικότητα τους πάντες και τα πάντα, δίχως να χάσει ούτε για στιγμή την πορεία που χαράσσει ο αναβάτης του. Καλώς ήρθατε σε ένα νέο στάνταρ ασφάλειας, που μόνο το Quadro πληροί αυτή τη στιγμή. Μείναμε άφωνοι από τις sport δυνατότητες του HTS, αφού προσφέρει αδιανόητα μέχρι πρότινος επίπεδα ασφάλειας, σχεδόν εκμηδενίζοντας τον κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης σε γλιστερά οδοστρώματα. Μικρό μειονέκτημα του συστήματος, οι αργές του αντιδράσεις στις χαμηλές ταχύτητες, αντιδράσεις που του στερούν λίγους πόντους ευελιξίας στο μποτιλιαρισμένο αστικό κέντρο. Η τιμή του κρίνεται απόλυτα λογική, ενώ αν πλέον μιλάμε αρκετά συχνά για «νέα είδη», το 350D αποτελεί ακριβώς αυτό. Ένα ξεχωριστό τρίκυκλο scooter, με νέες τεχνολογικές λύσεις, και νέες δυνατότητες.

+: Αδιανόητο κράτημα, φρένα, τεράστια ασφάλεια
-: Το HTS αποδεικνύεται δυσκίνητο στο μποτιλιάρισμα

Τιμή: 5.995 ευρώ
Χρώματα: Μαύρο, Γκρι, Λευκό, μαύρο ματ

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ