LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Triumph Tiger Explorer 1200

Μπορεί το Tiger Explorer να έχει μια λιτή σιλουέτα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαθέτει ένα πλούσιο εξοπλισμό, ακόμα και στην στάνταρ έκδοσή του.

Χάρη στο Traction Control και την ικανότητα του να κρύβει το συνολικό βάρος, το Tiger μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα σε επαρχιακούς δρόμους.

Μέχρι και με θερμαινόμενες σέλες μπορεί κάποιος να τοποθετήσεις στο βρετανικό on-off.

Δεν είναι μόνο η απόλυτη ισχύς των 137 ίππων που εντυπωσιάζει, αλλά και η μεστή, πληθωρική δύναμη που ξεκινά από τις 2.000 σ.α.λ.

Μεγάλη και άνετη η σέλα για τον συνεπιβάτη, με δύο χειρολαβές εκατέρωθεν.

Οι δίσκοι είναι floating 305 χιλιοστών, και υπάρχει ABS στον στάνταρ εξοπλισμό.

Έντονες και πολλαπλές γραμμές σχεδίασης, με τον πολύγωνο διπλό προβολέα να σε παραπέμπει στην συγγένειά με το 800άρι.

Μετά το Rocket, το Explorer είναι το επόμενο Triumph που διαθέτει άξονα.

Κλασσική διάταξη με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για πληθώρα λειτουργιών.

Μοναδικός ο δεξιός διακόπτης του Tiger Explorer 1200, καθώς διαθέτει μπουτόν για τη λειτουργία του cruise control.

Η συνταγή του 800 επαναλαμβάνεται και στο νέο μοντέλο, με τους χαλύβδινους σωλήνες να δημιουργούν ένα μικρό περιμετρικό χωροδικτώμα.

Εάν βλέπεις την εμπρός μεριά τότε σου δίνει την εντύπωση ενός μαστόδοντου που εντυπωσιάζει με τον όγκο του

Δοκιμή: Triumph Tiger Explorer 1200

Μετά το επιτυχημένο 800άρι, το Tiger μεγαλώνει στα 1200 και μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μαστόδοντων on-off, μια κατηγορία που για το 2012 έχει πολλούς ανταγωνιστές.

 
Πριν από χρόνια ο τρικύλινδρος Τίγρης είχε 900 κυβικά και είχε σαφώς ταξιδιωτικό προσανατολισμό. Στα χρόνια που πέρασαν τα κυβικά ανέβηκαν στα 1050 και η νέα έκδοση είναι καθαρά ένα sport μοντέλο, που θυσιάζει πολλές φορές την πρακτικότητα προς όφελος της απόλαυσης. Αυτούς τους δύο κόσμους ήρθε να ενώσει το νέο Explorer 1200, σαν ένα μοντέλο adventure touring, που μπορεί να σε ταξιδέψει σε όλη την Ευρώπη, χωρίς όμως να χάσεις μεγάλο μέρος από την απόλαυση. Η κατηγορία των μεγάλων on-off είναι ιδιαίτερα απαιτητική αλλά και η Triumph προσφέρει τόσα πολλά που σίγουρα δεν έχει να ζηλέψει από τους άλλους ανταγωνιστές. Απεναντίας μάλιστα, το Tiger Explorer ανεβάζει τον πήχη ψηλά.

Αισθητική / Εξοπλισμός: Πετυχημένη συνταγή
Έχοντας ήδη αποσπάσει κολακευτικά σχόλια για το Tiger 800, η Triumph δεν θέλησε να διαφοροποιηθεί στο νέο της μοντέλο, και έτσι το Explorer ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές του μικρότερου μοντέλου. Με ένα συνοθύλευμα από καμπύλες και γραμμές, και με μπόλικες δόσεις μετάλλου, το Tiger Explorer διατυμπανίζει την ευρωπαϊκή του καταγωγή. Το πλαίσιο και ο κινητήρας παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στην εμφάνιση, τονίζοντας το χαρακτήρα μέσα από ένα γυμνό σχετικά σύνολο. Παρ’ όλα αυτά οι σχεδιαστές του Explorer μερίμνησαν ώστε να κρύψουν όσο καλύτερα γίνεται τα διάφορα καλώδια και σωληνώσεις ώστε το μάτι να επικεντρώνεται στο μέταλλο. Ίδιας αισθητικής και το φέρινγκ με το διπλό χαρακτηριστικό προβολέα, μόνο που στο νέο μοντέλο υπάρχουν περισσότερες έντονες γραμμές και κοψίματα. Μεγάλη διαφοροποίηση είναι και η ύπαρξη άξονα, που εκτελεί χρέη μονόμπρατσου ψαλιδιού, δημιουργώντας μια πιο «άδεια» δεξιά πλευρά (επιτρέποντας παράλληλα κα στην εξάτμιση να κατέβει πιο χαμηλά). Μπορεί το Tiger Explorer να έχει μια λιτή σιλουέτα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαθέτει ένα πλούσιο εξοπλισμό, ακόμα και στην στάνταρ έκδοσή του. Μάλιστα πέρα από το traction control είναι η πρώτη μοτοσικλέτα που διαθέτει και cruise control. Και φυσικά στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το απαραίτητο ABS, ενώ ένα πλήθος άλλων αξεσουάρ μπορεί να ικανοποιήσει ένα gadgetάκια οδηγό, όπως προστατευτικά κάγκελα, προβολείς ομίχλεις, ποδιά από αλουμίνιο, πλαϊνές βαλίτσες, top box, κ.ά. Μέχρι και με θερμαινόμενες σέλες μπορεί κάποιος να τοποθετήσεις στο βρετανικό on-off. (Η μοτοσικλέτα της δοκιμής διαθέτει αρκετά αξεσουάρ, όπως κάγκελα, προβολείς ομίχλης, μεγάλη ζελατίνα, ποδιά από αλουμίνιο, προστατευτικές χούφτες).

Άνεση / εργονομία: Ένα ακόμη 10άρι
Ο κανόνας των μοτοσυκλετών on-off θέλει τον οδηγό να κάθεται σχετικά όρθιο με τεντωμένα τα χέρια, και το Explorer ακολουθεί πιστά αυτόν τον κανόνα. Η βρετανική μοτοσικλέτα όμως κάνει ένα βήμα παραπάνω προς αυτόν το τομέα και προσφέρει και δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού, αλλά και του ύψους της σέλας. Ο αναβάτης ανάλογα με το ύψος του αλλά και τις προτιμήσεις του μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο θέσεις 840 χιλ. και 860 χιλ. (ή 810 χιλ. και 880 χιλ. εάν χρησιμοποιήσει άλλη σέλα που δίνεται σαν αξεσουάρ). Ρυθμιζόμενη είναι και η μεγάλη ζελατίνα, που στην όρθια θέση προστατεύει πλήρως ακόμα και αναβάτες με ανάστημα 1.90 μ. Η μεγάλη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει για ώρες με άνεση οδηγό και συνεπιβάτη, κάνοντας τη βόλτα ή το ταξίδι πραγματικά μια ευχάριστη εμπειρία. Όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι στη σωστή θέση και έτσι δεν θα δυσκολέψουν κανέναν να εξοικειωθεί και με τα επιπλέον μπουτόν που διαθέτει το Explorer για τη ρύθμιση του traction control, cruise control και του ABS, αλλά και μια πληθώρα πληροφοριών που εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων..

Κινητήρας: Η μέση οδός.
Και ενώ στα μεγάλα on-off η κλασσική συνταγή τα ήθελε μέχρι το 2011 δικύλινδρα, οι νέοι ανταγωνιστές στην κατηγορία υπόσχονται καλύτερες επιδόσεις και δυνατότητες χάρη στους περισσότερους κυλίνδρους. Η Triumph έχει συνδυάσει το όνομα της με τους τρικύλινδρους κινητήρες, και φυσικά είναι κάτι που δεν απαρνιέται ούτε τώρα. Ουσιαστικά προσπαθεί να συνδυάσει την απόλαυση των 2 κυλίνδρων με τις επιδόσεις των τετρακύλινδρων, και πιστεύουμε ότι επιτυγχάνει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους. Αυτά άλλωστε μαρτυρούν οι 135 ίπποι αλλά και τα 12.3Kgm σε επίπεδα και ομαλά διαγράμματα ιπποδύναμης και ροπής αντίστοιχα. Η βρετανίδα διαθέτει και τεχνολογία Ride byWire, κάτι που επιτρέπει στην κεντρική μονάδα ελέγχου να διαχειρίζεται καλύτερα την ποσότητα καυσίμου που χρειάζονται ανά πάσα στιγμή τα τρία έμβολα, όχι μόνο για να επιτευχθεί η μεγαλύτερη απόδοση αλλά και να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Χρησιμοποιώντας τεχνογνωσία από το Rocket, το νέο Tiger διαθέτει άξονα για την μετάδοση κίνησης στον πίσω τροχό. Έχει γίνει εμπεριστατωμένη μελέτη ώστε να μην υπάρχουν οι κλασικές «ανεπιθύμητες» αντιδράσεις του άξονα –και σε αυτό συντελεί και η κόντρα που βρίσκεται πάνω από τον άξονα, αλλά και οι χαρακτηριστικοί ήχοι λόγω κατασκευής στο “ανοιξε -κλείσε” του γκαζιού. Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός, ενώ έχει προνοηθεί η τοποθέτηση μια γεννήτριας με απόδοση 950W ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα παροχής εάν κάποιος αποφασίσει να τοποθετήσει όλα τα ενεργοβόρα αξεσουάρ από το μεγάλο κατάλογο της Triumph, όπως τους προβολείς ομίχλης ή τις θερμαινόμενες σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη. Τέλος η βρετανική εταιρία ανεβάζει τον πήχη ψηλά όσο αφορά τη συντήρηση καθώς το κόστος χρήσης μειώνεται αρκετά αφού τα service γίνονται κάθε 16.000 χιλιόμετρα.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Βρετανο-ιαπωνική συνταγή.
Η συνταγή του 800 επαναλαμβάνεται και στο νέο μοντέλο, με τους χαλύβδινους σωλήνες να δημιουργούν ένα μικρό περιμετρικό χωροδικτώμα από το οποίο κρέμεται ο μεγάλος κινητήρας. Μια απλή, δωρική κατασκευή που προσφέρει ακαμψία αλλά και μια δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 222 κιλών. Τώρα όσο αφορά τις αναρτήσεις που είναι τοποθετημένες στο πλαίσιο, είναι γνωστή η συνεργασία της Triumph με ιάπωνες προμηθευτές, έτσι μετά τη Showa, είναι η σειρά της Kayaba να προσφέρει τις γνώσεις της σε μια τόσο σημαντική μοτοσικλέτα. Το πιρούνι είναι upside down με διάμετρο 46! χιλιοστά και με διαδρομή 190 χλστ, ενώ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης. Αντίστοιχη ρύθμιση υπάρχει και στο αμορτισέρ- επίσης της Kayaba μόνο που σε αυτή την περίπτωση γίνεται υδραυλικά και χωρίς εργαλεία, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης επαναφοράς. Η δε διαδρομή ελαφρώς μεγαλύτερη στα 194 χλστ. Ιαπωνική συνταγή χρησιμοποιείται και στα φρένα, καθώς η Νissin είναι σταθερός συνεργάτης της Triumph, για αυτό μην μπερδευτείτε με την αναγραφή της βρετανικής εταιρίας πάνω στις δύο τετραέμβολες δαγκάνες. Δύο πλευστοί δισκοί 305 χιλ. και σωληνάκια υψηλής πίεσης συμπληρώνουν το εμπρός πακέτο, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 282 χλστ. με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων επίσης της Nissin. Τα δυνατά φρένα συνοδεύονται από ένα εξελιγμένο ABS, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσα από τις λειτουργίες που ελέγχονται από τα μπουτόν του αριστερού διακόπτη.

Οδηγώντας
Το Explorer μοιάζει σαν να έχει διχασμένη προσωπικότητα. Ανάλογα από τη μεριά που το κοιτάζεις μπορείς να βγάλεις και διαφορετικά συμπεράσματα. Εάν βλέπεις την εμπρός μεριά- ειδικά με την μεγαλύτερη ζελατίνα- τότε σου δίνει την εντύπωση ενός μαστόδοντου που εντυπωσιάζει με τον όγκο του, χάρη και στις έντονες και πολλαπλές γραμμές της σχεδίασης του αλλά και στον πολύγωνο διπλό προβολέα του. Τώρα εάν τύχει να δεις για πρώτη φορά τον Τίγρη από πίσω, μάλλον θα απορήσεις ότι αυτή η μοτοσικλέτα μπορεί είναι 1200 κυβικών, καθώς είναι ιδιαίτερα λεπτή. Βέβαια αυτός ο ..διχασμός, όσο αφορά τη σχεδίαση, δεν είναι τυχαίος καθώς το ζητούμενο είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη προστασία του αναβάτη από τα καιρικά στοιχεία (αέρα, βροχή, κρύο), ενώ πίσω η λεπτή ουρά σημαίνει ότι η τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών δεν θα μεγαλώσει υπερβολικά το πλάτος της μοτοσικλέτας. Ανεβαίνοντας στη σέλα ή σε μια προσπάθεια μετακίνησης του Explorer θα συνειδητοποιήσεις ότι όλο αυτό το μέταλλου του κινητήρα και τους πλαισίου δεν είναι μόνο εφέ, καθώς το Tiger 1200 φθάνει αισίως τα 259 κιλά. Αυτό βέβαια στατικά, καθώς ένας ακόμα διχασμός προσωπικότητας πρόκειται να συντελεστεί μόλις οι τροχοί θα αρχίσουν να κυλούν και δια μαγείας χαθεί όλο το βάρος του mega on-off της Triumph. Ακόμα και το θεωρητικό ψηλό κέντρο βάρους, λόγω των όρθιων και ψηλών κυλίνδρων, μοιάζει να μην έχει σημασία στην συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς οι αλλαγές κλίσης αριστερά-δεξιά κα το «ελαφρύ» τιμόνι σε κάνουν να πιστέψεις ότι καβαλάς μια μικρότερη μοτοσικλέτα. Αυτά συμβαίνουν όσο το Tiger κινείται με μικρή ταχύτητα, γιατί όταν το γκάζι ανοίξει τότε δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, ούτε καν αμφισβήτηση, για ότι πρόκειται για μια μοτοσικλέτα 1200 κυβικών και μάλιστα αρκετά προικισμένη. Από το ρελαντί, το βαρύ χαρακτηριστικό βουητό, φωνάζει ότι το Exlorer δεν είναι απλά ένα μοντέλο adventure touring, καθώς η Triumph δεν ήθελε να φτιάξει μια ακόμη απλή- και αδιάφορη – on-off μοτοσικλέτα. Ναι μεν εξερεύνηση, αλλά πάντα με τη συγκίνηση που χαρίζει μια γρήγορη μοτοσικλέτα. Κάτι που αμέσως θα ανακαλύψεις όταν περιστρέψεις απότομα το καρπό του δεξιού χεριού σου, και μάλιστα πιο εύκολα από ότι περίμενες καθώς το Tiger Explorer χρησιμοποιεί τεχνολογία Ride by Wire και δεν υπάρχουν συρματόσχοινα και ντίζες να σου αντιστέκονται παρά ένα μαλακό ελατήριο. Οι 137 ίπποι σε συνδυασμό με την μπόλικη ροπή επιταχύνουν το νέο Triumph με ρυθμούς γοργούς και το κοντέρ ακολουθεί αβίαστα το δείκτη του στροφόμετρου και γρήγορα θα αντικρίσεις την ένδειξη 180, για φτάσει σε μία τελική ταχύτητα 245 χιλιομέτρων εάν ο δρόμος είναι ανοικτός και ελεύθερος από άλλα οχήματα. Όταν τα χιλιόμετρα φλερτάρουν με τον αριθμό “200” , η ευελιξία που βοηθά τον βρετανικό Τίγρη να ελίσσεται σβέλτα στην πόλη ή σε επαρχιακούς δρόμους, τον κάνει να έχει μια νευρική αίσθηση, που όμως δεν προβληματίζει. Βέβαια η τελική ταχύτητα είναι ένα θεωρητικό μέγεθος, γιατί οι περισσότεροι θα αρκεστούν να ταξιδεύουν μεταξύ 120 και 170 χλμ/ώρα, κάτι που μπορεί ο τρικύλινδρος κινητήρας να κάνει με ιδιαίτερη άνεση. Μην νομίστε όμως ότι ο κινητήρας του μεγάλου Τίγρη επειδή τα καταφέρνει πολύ καλά ψηλά, αδιαφορεί για το τι συμβαίνει στις χαμηλότερες στροφές. Υποδειγματικό τράβηγμα υπάρχει κιόλας από τις 2.000 σ.α.λ., έτσι δεν αποτελεί παράδοξο ότι η βελόνα του στροφομέτρου δεν χρειάζεται να υπερβαίνει τις 3.500 σ.α.λ. ώστε να έχεις μια αρκετά καλή ροή στην οδήγηση- και με μεγάλο όφελος στην κατανάλωση. Μιας και μιλάμε για κατανάλωση να πούμε ότι οι βρετανοί μηχανικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον ψεκασμό και η κατανάλωση βρίσκεται κοντά στο 7 λίτρα/100 χλμ., με σχετικά γρήγορη οδήγηση, που όμως εύκολα πέφτει πιο κάτω εάν κάποιος οδηγεί όπως είπαμε παραπάνω, πιο χαλαρά. Πάντως, πέρα από τον τρόπο που αποδίδει ο τρικύλινδρος κινητήρας, στοιχείο για τις υψηλές μουαγέν είναι και η προστασία του αναβάτη, κάτι που δεν θα προβληματίσει όσους βρεθούν στη σέλα του Tiger Explorer 1200. Δεν έχει παρά να βάλει κανείς τη ζελατίνα στην όρθια θέση και όλος ο αέρας βγαίνει εκτός πεδίου του οδηγού, ακόμα και εάν αυτός είναι ψηλόσωμος. Και εάν είσαστε από αυτούς που κουράζονται εύκολα, τότε δεν έχετε παρά να επιλέξετε την ταχύτητα στο cruise control και να το θέσετε σε λειτουργία. Είναι αλήθεια ότι όσοι δεν έχουν μια αντίστοιχη εμπειρία από τα αυτοκίνητα θα τους φοβίσει λίγο στην αρχή, καθώς η μοτοσικλέτα κρατά την προεπιλεγμένη ταχύτητά της στην ανηφόρα ή στην στροφή. Πάντως δεν χρειάζεται παρά το πάτημα του συμπλέκτη ή του φρένου ή απλά να κλείσεις το γκάζι ώστε το σύστημα να απενεργοποιηθεί. Θετικά σχόλια και για την ύπαρξη του traction control που δεν επιτρέπει να χαθεί η ισορροπία της μοτοσικλέτας λόγω του συνδυασμού δύναμη της αρκούδας και ελληνικής ασφάλτου. Χάρη στο Traction Control και την ικανότητα του να κρύβει το συνολικό βάρος, το Tiger μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα σε επαρχιακούς δρόμους, ευχαριστώντας και πιο ανήσυχους αναβάτες. Άκαμπτο πλαίσιο, συμπαγής αίσθηση, δυνατά φρένα βοηθούν και αυτά με τη σειρά τους στη γρήγορη οδήγηση. Το μόνο παράπονο πάνω στο νέο μοντέλο αφορά στο μαλακό πιρούνι, που με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις κάνει τη μοτοσικλέτα τα βουτάει μπροστά σε κάθε δυνατό φρενάρισμα. Βέβαια μικρό το κακό, καθώς διορθώνεται προφορτίζοντας από τους αντίστοιχους ρυθμιστές στο πάνω μέρος των καλαμιών. Τέλος όσο αφορά τις ικανότητες μετακίνησης του Explorer στο χώμα, μάλλον θα πρέπει να υπάρξουν συμβιβασμοί για περάσματα από ομαλούς χωματόδρομους. Ο λόγος είναι ότι παρά την ελαφριά αίσθηση και τις μεγάλες διαδρομές, οι αναρτήσεις έχουν σαφώς ασφάλτινο προσανατολισμό και οι σφικτές αποσβέσεις μεταφέρουν όλα τα απότομα κτυπήματα στα χέρια και τη μέση του οδηγού. Πιστεύουμε ότι ένα διαφορετικό setup θα έκανε πραγματικό χαλί το 1200, αν και ο σκοπός κατασκευής του δεν ήταν αυτός.

Συμπέρασμα
Για ακόμη μια φορά η επιλογή του τρικύλινδρου κινητήρα από την Triumph αποτελεί ατού και για το νέο Tiger Explorer 1200. Τέτοια απόδοση σίγουρα θα ζηλέψουν και οι ανταγωνιστές του. Αλλά τα θετικά δεν σταματούν εκεί. Ελαφριά αίσθηση κατά την οδήγηση αλλά και μεγάλη προστασία, ABS, traction crusie control στον βασικό εξοπλισμό είναι στοιχεία που γέρνουν τη ζυγαριά υπέρ της βρετανίδας. Και για τους ανήσυχους αναβάτες υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος αξεσουάρ με τα οποία μπορούν να «φορτώσουν» το Explorer. Με τιμή 14.790 ευρω και με αυτές τις επιδόσεις είναι ήδη ένας πολύ υπολογίσιμος αντίπαλος.

+Aπόδοση κινητήρα, traction & cruise control στον βασικό εξοπλισμό, «ανάλαφρη» αίσθηση, προστασία, κατανάλωση.
- Μαλακό πιρούνι, ελαφρώς νευρική αίσθηση στις μεγάλες ταχύτητες.

Τιμή: από 14.790 ευρώ (βασική έκδοση)
Χρώματα: μπλε, μαύρο, ανθρακί

 

TRIUMPH - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ