Και, φυσικά, δεν προτίθεται να παραμείνει εκεί, αλλά να μας κολλήσει στο μυαλό νέες εκφράσεις που μέχρι τώρα δεν έβγαζαν και ιδιαίτερο νόημα. Όπως, «κύμα πρακτικότητας» και «κύμα οικονομίας». Και γιατί να μείνει εκεί; Τι θα λέγατε για «κύμα χαμηλής κατανάλωσης», «κύμα φρεσκάδας» και «κύμα ευκολίας»; Πιστεύετε ότι το παρατραβάμε; Μπορεί, αλλά το νέο Wave 110i διαφωνεί μαζί σας.
Με τις νουθεσίες των Ιαπώνων, άλλωστε, για οικονομία, πρακτικότητα και ευκολία να το συντροφεύουν καθ’ όλη τη διαδικασία του σχεδιασμού και της παραγωγής του, το Wave έχει εμμονή με αυτές τις αξίες, αλλά ακόμη και αυτό δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας που επηρέασε τον χαρακτήρα του.
Καθοριστικό ρόλο στον χαρακτήρα του Wave έχει παίξει ο ήρωας του παπιού, το υπόδειγμα που θαύμαζε από μικρό. Φαίνεται πως το νέο παπί της Honda μεγάλωσε με την αφίσα ενός Innova 125i στο… δωμάτιό του και βάλθηκε να κάνει περήφανο τον ήρωά του, υιοθετώντας πολλά από τα στοιχεία του χαρακτήρα του, αλλά και παρεκκλίνοντας σε κάποια άλλα, ώστε να αποκτήσει τη δική του φωνή.
Αντέγραψε, λοιπόν, σε πολλά το Innova. Στον πρακτικό χαρακτήρα, την καλή ποιότητα κατασκευής και τη φρέσκια εμφάνιση. Ωστόσο, κάποια άλλα τα προσάρμοσε στα δικά του δεδομένα. Έτσι, το Wave είναι οικονομικότερο, σε απόκτηση και κατανάλωση, δείχνει μεγαλύτερη ζωντάνια (ειδικά χαμηλά, χάρη κυρίως στις κοντύτερες σχέσεις στο κιβώτιο), αλλά είναι και πιο αδύναμο ψηλά.
Συνδυάζει, με λίγα λόγια, κάποια στοιχεία – ειδικά όσα αφορούν στην αστική μετακίνηση – και προσπαθεί να κάνει υπερήφανο τον ήρωά του, εκπληρώνοντας την αποστολή του να επαναφέρει μια αισιόδοξη νότα στη λέξη «κύμα».
Αισθητική: Αιχμηρό και νεανικό
Συνολικά, το Wave δεν προσφέρει κάτι καινούργιο από άποψη αισθητικής στην κατηγορία των (ολοένα και πιο επιθετικών σε σχεδιασμό) παπιών, ωστόσο, διαθέτει πολλά στοιχεία που τραβούν το μάτι και ικανοποιούν τους λάτρεις του αιχμηρού σχεδιασμού. Ξεκινώντας από τη μάσκα, αυτή διαθέτει αρκετές γωνίες και ο αιχμηρός της χαρακτήρας απογειώνεται από την ύπαρξη των ιδιαίτερα επιθετικών φλας και του πολυγωνικού προβολέα.
Οι ίδιες γραμμές συνεχίζουν επιθετικά και στην ποδιά, η οποία είναι μεν μίνιμαλ, αλλά δε θυσιάζει την προστασία των ποδιών για χάρη της επιθετικότητας. Εξίσου επιθετικό είναι και το πίσω μέρος, παρά το φαινομενικά μεγάλο πλάτος του. Ο σχεδιασμός του φαναριού και των πίσω φλας είναι περισσότερο καμπυλωτός. Περιβάλλονται όμως από ένα μαύρο ματ πλαστικό (την επέκταση του πίσω φτερού ουσιαστικά) το οποίο χαρίζει μια sport διχρωμία στο πίσω μέρος.
Η διχρωμία είναι βασικό χαρακτηριστικό ολόκληρης της κατασκευής και θα μου επιτρέψετε να συμπληρώσω ότι είναι πολύ πιο όμορφη στην περίπτωση του κόκκινου χρώματος, όπως και στο μοντέλο της δοκιμής μας.
Άνεση / εργονομία: Ευνοημένο
Όπως και το υπόλοιπο πίσω μέρος του Wave 110i, η σέλα του μοιάζει φαρδύτερη, σε σχέση με άλλων παπιών, και αυτό ευνοεί την άνεση του αναβάτη. Η διαφορά, βέβαια, είναι μικρή, αλλά αισθητή, ειδικά μετά από αρκετά χιλιόμετρα στη σέλα του. Ωστόσο, στην περίπτωση του αναβάτη, διαθέτει και μια κατηφορική κλίση, η οποία θα φέρει το σώμα πιο μπροστά (στο πιο στενό μέρος της σέλας) μετά από κάποια φρεναρίσματα και θα τον αναγκάσει να επανέλθει πιο πίσω. Ο συνεπιβάτης δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και θα εκμεταλλευτεί και τη χειρολαβή, η οποία του δίνει τη δυνατότητα να πιαστεί από πίσω ή από το πλάι.
Η ποδιά, όπως ανέφερα παραπάνω, δε διαφοροποιείται ιδιαίτερα από τον μίνιμαλ σχεδιασμό που επικρατεί στα παπιά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, προστατεύει ικανοποιητικά τα πόδια – κι ας μην της φαίνεται!
Τα μπουτόν, τέλος, είναι τα συνηθισμένα, με μια μικρή (αλλά σημαντική εξαίρεση). Η κόρνα και το φλας έχουν αλλάξει μεταξύ τους θέσεις, με αποτέλεσμα να απαιτείται μια εξοικείωση και μια περίοδος προσαρμογής, κατά την οποία θα κορνάρετε όταν θέλετε να σβήσετε το φλας και θα σβήνετε το φλας, όταν κάποιος πετάγεται μπροστά σας. Δεν είναι δύσκολο, αλλά στη δική μου περίπτωση το μπέρδεμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, καθώς, μερικές ημέρες αφού επιστρέψαμε το παπί, ακόμη μπερδεύω λόγω συνήθειας τα μπουτόν στη δική μου μοτοσικλέτα!
Κινητήρας: Απλός και οικονομικός
Η Honda αρνήθηκε να παίξει το παιχνίδι που θέλει τα παπιά υπερκυβισμένα και στα… μαχαίρια για το ποιο έχει τις υψηλότερες επιδόσεις. Έτσι, εξόπλισε το Wave με έναν κινητήρα 109,1 κ.εκ. που στοχεύει πρωτίστως στην οικονομία, τόσο στην κατανάλωση όσο και στη συντήρηση. Η πρώτη, μάλιστα, δεν ξεπερνά τα 2 λίτρα ανά 100 χλμ., καθιστώντας το Wave το οικονομικότερο στην κατηγορία του. Στα χαρίσματα του κινητήρα, βέβαια, δεν ανήκει μόνο η οικονομία, αλλά και η φιλικότητα προς το περιβάλλον, καθώς το σύστημα εμπλουτισμού των καυσαερίων με οξυγόνο, σε συνδυασμό με το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού στην τροφοδοσία, καταφέρνει να υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 3.
Παρατηρήσατε, ίσως, ότι δεν έχω ακόμη κάνει λόγο για τις επιδόσεις του μονοκύλινδρου κινητήρα. Και, υποψιασμένοι από την επιμονή μου στην οικονομία και τη φιλικότητα του μοτέρ προς το περιβάλλον, μάλλον πιστεύετε ότι αυτές δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Λάθος! Γιατί το Wave 110i είναι ισχυρότερο από τους ανταγωνιστές του των 110 κ.εκ., χάρη στους 8,5 ίππους και τα 0,88 kgm ροπής που αποδίδει ο κινητήρας.
Φρένα: Η φιλικότητα κυριαρχεί
Στον τομέα της πέδησης βλέπουμε έναν δίσκο μπροστά κι ένα ταμπούρο πίσω να συνεργάζονται, προκειμένου να προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια. Το ταμπούρο έχει διάμετρο 110 χλστ. και ο δίσκος 220 χλστ.. Η λειτουργία και των δύο είναι πρωτίστως φιλική και δεν πρόκειται να συμπεριφερθούν με απότομο τρόπο, όση δύναμη κι αν εφαρμοστεί πάνω τους. Αν και δεν είναι ισχυρά, διαθέτουν μια προοδευτικότητα που θα ωφελήσει τον αναβάτη στις αστικές διαδρομές, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες, όμως, ο αναβάτης θα αναζητήσει περισσότερη ισχύ και αμεσότητα.
Πλαίσιο / Αναρτήσεις: Γονίδια ευελιξίας
Αν μιλούσαμε για έναν ζωντανό οργανισμό, τα γονίδια που χαρίζουν την ευελιξία στο Wave 110i θα βρίσκονταν στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Η Honda σχεδίασε το ατσάλινο πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από σωλήνες τετραγωνικής διατομής ειδικά για αυτό εδώ το παπί και η ευελιξία ήταν ο βασικός στόχος της. Για το λόγο αυτό, επέλεξε γεωμετρικά χαρακτηριστικά που, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, ευνοούν τον απόλυτο έλεγχο και τα υψηλά επίπεδα ευελιξίας. Αυτό φαίνεται και στην πράξη, μιας και το Wave, στηριζόμενο στα χαρακτηριστικά του αυτά, αλλά και το χαμηλό του βάρος, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση. Η ίδια φιλοσοφία κυριαρχεί και στις αναρτήσεις, οι οποίες, για τους σκοπούς της γρήγορης οδήγησης είναι σχετικά σφιχτές. Αυτό όμως, δε σημαίνει ότι δεν είναι άνετες.
Οδηγώντας: Κύμα ευελιξίας και ευφορίας
Μαζί με όλα όσα οφείλει να προσφέρει, λόγω της σημασίας που έχει η κατηγορία του στην αστική μετακίνηση, το Wave 110i είναι ικανό να προσφέρει ένα κύμα ευφορίας που θα σας συντροφέψει στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Κι αυτό οφείλεται στην πρακτικότητα που προσφέρει και σε όλα αυτά τα λεπτά της ώρας που θα γλιτώσετε, πηγαίνοντας προς και επιστρέφοντας από τον προορισμό σας.
Το Wave είναι εξαιρετικά ευέλικτο, λόγω διαστάσεων και μικρού βάρους, ενώ ο ζωντανός κινητήρας του και το κιβώτιο ταχυτήτων με την κοντή κλιμάκωση θα σας προσφέρει και το απαραίτητο νεύρο που απαιτεί η γρήγορη οδήγηση μέσα στην πόλη.
Η πρώτη σχέση θα χρησιμεύσει ουσιαστικά μόνο στο ξεκίνημα και οι υπόλοιπες τρεις θα σας προσφέρουν όλα όσα χρειάζεστε μέσα στην πόλη, σε μικρές ή μεγάλες ταχύτητες. Οι αλλαγές θα γίνουν εύκολα και με σαφή τρόπο (η Honda φημίζεται, άλλωστε για τα μαλακά και σαφή κιβώτιά της), με μια εξαίρεση στο κατέβασμα. Εκεί η αίσθηση είναι πιο σκληρή. Οι επιδόσεις του και η λειτουργία του κινητήρα, ο οποίος έχει νεύρο από χαμηλά, θα ευνοήσουν τη γρήγορη οδήγηση και οι προσπεράσεις θα γίνουν ψωμοτύρι, ακόμη και σε μεσαίες αστικές ταχύτητες.
Ανάμεσα από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, θα νιώσετε ότι οδηγείτε ποδήλατο και οι ελιγμοί θα έρθουν με ελάχιστη προσπάθεια. Για αυτό φροντίζει και το καλό πλαίσιο, ενώ όταν έρθουν οι κλίσεις σε στροφές θα αναλάβουν οι σφιχτές αναρτήσεις, προσφέροντας σταθερότητα. Η συμπεριφορά του υπό κλίση θα ήταν ακόμη καλύτερη με ένα ζευγάρι πιο αποτελεσματικά ελαστικά, ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση, τα όρια του Wave αργούν να έρθουν.
Σε μεγάλες ταχύτητες, τέλος, η ίδια σταθερότητα παραμένει. Κοντά στα 100 χλμ./ώρα της τελικής του, το Wave είναι σταθερό και το πιρούνι δίνει καλή πληροφόρηση, με τις ταλαντώσεις να απουσιάζουν.
Συμπέρασμα: Κυματίζει υπερήφανο
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα παπί που δεν υπόσχεται περισσότερα απ’ όσα συνηθίσαμε στην κατηγορία του. Παρ’ όλα αυτά, δεν προσφέρει λίγα. Η ευελιξία που προσφέρει στο κέντρο της πόλης και η ευκολία σε αναβάτη κάθε σωματότυπου, εμπειρίας και ικανοτήτων είναι δεδομένες, χάρη στον κινητήρα και τις μικρές του διαστάσεις. Ένα ακόμη, όμως, σημαντικότατο προσόν του Wave είναι η οικονομία. Πρόκειται για το οικονομικότερο σε κατανάλωση παπί 110 και άνω κ.εκ., χαρακτηριστικό που θα εκτιμηθεί δεόντως από όσους σκοπεύουν να κινηθούν καθημερινά στη σέλα του.
Επιπλέον, το Wave διαχωρίζει με επιτυχία τη θέση του από αυτή του Honda Innova (με το οποίο, καλώς ή κακώς, θα συγκριθεί αναπόφευκτα), ακολουθώντας έναν δρόμο πιο οικονομικό μεν, αλλά εξίσου ποιοτικό, και προσφέροντας περισσότερα στον τομέα της γρήγορης αστικής οδήγησης.