LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πλαίσιο και αναρτήσεις διατηρούν το GTS σταθερό, παρά τον όγκο του, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες ή κάτω από πίεση.

Συνολικά, πρόκειται για ένα πολυτελούς σχεδιασμού scooter, με έντονες γωνίες και στοιχεία που θυμίζουν αυτοκίνητο στην αισθητική του.

Όσο η σιλουέτα του scooter μεγαλώνει προς τα πίσω, τόσο οι γωνίες είναι πιο έντονες. Πανέμορφο είναι το πίσω φωτιστικό σώμα.

Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα jet κι ένα full face κράνος. Επιπλέον, διαθέτει αμορτισέρ στήριξης για να παραμένει ανοιχτή.

Μπροστά συναντάμε ένα δίσκο 260 χλστ., τετραπίστονες αντικριστές δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης.

Εκτός από την απαιτούμενη άνεση και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα και κάτω από πίεση.

Ο κινητήρας F4 είναι ισχυρότερος κατά 5 ίππους, σε σχέση με το προηγούμενο GTS. Η λειτουργία του είναι γεμάτη και οικονομική.

Οι προβολείς του είναι ιδιαίτερα επιθετικοί. Επιπλέον, διαθέτουν «φρύδια» με LED, αλλά και αισθητήρα.

ΔΟΚΙΜΗ: SYM GTS 300i

Αν παρομοιάσουμε το GTS της SYM με τηλεοπτική σειρά, δε μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι έχει καταφέρει κάτι σπάνιο: να είναι καλύτερο σε κάθε σεζόν, βελτιωμένο και με νέα στοιχεία που δε σε αφήνουν να αλλάξεις… κανάλι!

 
Τιμή:  4.295ευρώ
+:Εξοπλισμός, άνεση, οδική συμπεριφορά
-:Στροβιλισμοί στο κόκπιτ

Η αρχή έγινε πριν από μερικά χρόνια, όταν πρωτογνωρίσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά του GTS και ξεκινήσαμε να το παρακολουθούμε με ενδιαφέρον. Από τότε, η μία σεζόν διαδέχθηκε την άλλη. Ωστόσο, τα βασικά χαρακτηριστικά της σειράς, αυτά που αγάπησαν όσοι την παρακολουθούσαν, έμειναν αναλλοίωτα: άνεση, πρακτικότητα, οικονομία και καλή οδική συμπεριφορά. Παράλληλα, ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο, με νέες εκδόσεις, όπως αυτή των 300 κ.εκ. (GTS 300 Evo), φέρνοντας έτσι νέους οπαδούς. 
Και φτάνουμε στην παρούσα σεζόν, η οποία μοιάζει να είναι η καλύτερη μέχρι τώρα! Οι υπεύθυνοι της SYM δεν αρκέστηκαν αυτή τη φορά σε μικροβελτιώσεις, αλλά προχώρησαν σε εκτενείς αλλαγές. Νέος κινητήρας και πλαίσιο, επανασχεδιασμένη αισθητική και πολλά νέα στοιχεία, που, όμως, δεν αλλοίωσαν το χαρακτήρα της σειράς – απλά τον ενίσχυσαν ακόμη περισσότερο! Έχουμε, φτάσει, λοιπόν, στο σημείο να μιλάμε για την καλύτερη σεζόν της σειράς GTS, μια σεζόν που σκοπεύει να προσφέρει ακόμη περισσότερες συγκινήσεις στους οπαδούς της. Καλύτερη οδική συμπεριφορά, μεγαλύτερες επιδόσεις, αυξημένη εργονομία και άνεση, αλλά και νέα στοιχεία, ικανά να κολλήσουν το μικρόβιο GTS ακόμη και σε αυτούς που έχουν εντελώς διαφορετικά γούστα. 

Αισθητική: Η πολυτέλεια πρέπει να φαίνεται
Μεταξύ μας, τι να το κάνεις ένα πολυτελές scooter, αν μόνο εσύ μπορείς να εκτιμήσεις την αξία του; Για αυτό το λόγο, οι υπεύθυνοι της SYM φρόντισαν το GTS όχι μόνο να είναι, αλλά και να φαίνεται πολυτελές. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν τα καλοσχεδιασμένα πλαστικά του. Η μάσκα είναι επιβλητική και η επιφάνειά της μοιράζεται ανάμεσα σε έντονες ακμές και πιο γλυκές καμπύλες. Οι προβολείς, σαν δυο τεράστια και θυμωμένα μάτια (έχουν ακόμη και δυο LED… φρύδια!), επικρατούν στο παιχνίδι των εντυπώσεων στην περιοχή της μάσκας. Πιο πάνω, τα βλέμματα θα τραβήξει η μεγάλη ζελατίνα, καθώς και οι τεράστιοι καθρέφτες που μοιάζουν να σχεδιάστηκαν για αυτοκίνητο. 
Καθώς η ματιά του παρατηρητή περιπλανάται προς τα πίσω, οι καμπύλες αρχίζουν να εκλείπουν και το scooter κατακλύζεται από αιχμηρές γωνίες. Με αυτό τον τρόπο, το πιο ογκώδες κομμάτι του GTS διατηρεί μια επιθετικότητα. Το ίδιο συμβαίνει και στην ελαφρώς ανασηκωμένη ουρά, η οποία καταλήγει σε ένα αιχμηρό φανάρι. 
Σε όλα τα παραπάνω δεν έχω συμπεριλάβει τις λεπτομέρειες αυτές που κάνουν τη διαφορά, όπως τον πανέμορφο πίνακα οργάνων. Αυτός είναι στο μεγαλύτερο κομμάτι του αναλογικός, αλλά μια μικρή ψηφιακή οθόνη διαθέτει τις ενδείξεις των χιλιομετρητών, του ρολογιού και άλλων πληροφοριών. 

 Άνεση / Χώροι: Πλουσιοπάροχο!
Οι δύο αυτοί τομείς αποτελούν την πεμπτουσία του νέου GTS 300i. Ως κάθε GT scooter που σέβεται τον εαυτό του, το μοντέλο της SYM σκοπεύει να καλομάθει αναβάτη και συνεπιβάτη με τις ανέσεις που προσφέρει. 
Η σέλα μπορεί να χαρακτηριστεί με τρεις τρόπους: μεγάλη, χαμηλή και, φυσικά, άνετη. Οι διαστάσεις της επιτρέπουν σε δύο άτομα να καθίσουν πάνω της, χωρίς να στριμωχτούν. Και οι δύο αναβάτες, μάλιστα, μπορούν να στηρίξουν τη μέση τους. Επιπλέον, ο αναβάτης θα εκτιμήσει το χαμηλό της ύψος (στα 760 χλστ.), ειδικά αν δεν είναι ιδιαίτερα ψηλός. Χάρη στο ύψος της τα πόδια μπορούν να πατήσουν με σιγουριά στην άσφαλτο και οι επιτόπιοι ελιγμοί να γίνουν με μεγάλη ευκολία. Κατά την οδήγηση, ο αναβάτης μπορεί να βολέψει τα πόδια του στην ευρύχωρη ποδιά, σε δύο σημεία. Το GTS έχει και κεκλιμένο επίπεδο στο μπροστινό μέρος της ποδιάς, το οποίο, όμως, σε αναγκάζει να λυγίσεις τα γόνατα λίγο περισσότερο απ’ότι θα θέλαμε. 
Οι χώροι, από την άλλη, θα χαρακτηριστούν αμέσως άφθονοι. Κάτω από τη σέλα (η οποία διαθέτει και αμορτισέρ, ώστε να μένει ανοιχτή) θα τοποθετηθούν δύο κράνη (ένα jet κι ένα full face) και κάποια μικροπράγματα. Κάποια άλλα μικροπράγματα μπορούν να τοποθετηθούν και στο ντουλαπάκι της ποδιάς (το οποίο, όμως, δεν κλειδώνει), εκεί που βρίσκεται και η έξοδος ρεύματος, για φόρτιση συσκευών, και μια θύρα USB. 

Φρένα: Συνδυασμός ασφαλείας 
Ανάμεσα στα στοιχεία που διαφοροποιούν το νέο GTS από το προηγούμενο και το καθιστούν καλύτερο, είναι και το σύστημα πέδησης. Στο μπροστινό φρένο συναντάμε wave δίσκο διαμέτρου 260 χλστ. και τετραπίστονες αντικριστές δαγκάνες. Πίσω, ο επίσης wave δίσκος έχει διάμετρο 240 χλστ.. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να δώσουν αυτό το κάτι παραπάνω στον τομέα της ασφάλειας, τοποθετώντας στο σύστημα πέδησης σωληνάκια υψηλής πίεσης, αλλά και σύστημα συνδυασμένης. 
Χάρη σε όλα τα παραπάνω, το GTS έχει τα φρένα που αξίζουν σε ένα μεγαλόσωμο, ισχυρό και πολυτελές scooter. Το μπροστινό φρένο είναι άμεσο και δυνατό, ενώ το πίσω είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματικό. Χάρη στη συνδυασμένη πέδηση, με το τράβηγμα μόνο της αριστερής μανέτας, η επιβράδυνση θα γίνει άμεσα, ενώ η δεξιά θα προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω. Προσοχή, όμως! Σε φρενάρισμα πανικού, αν πιέσετε περισσότερο το μπροστινό, αυτό μπορεί να μπλοκάρει εύκολα. 

Κινητήρας: Ισχυρότερος και οικονομικότερος
Ο νέος κινητήρας του GTS ονομάζεται F4 και είναι σημαντικά ισχυρότερος του προηγούμενου (του μονοκύλινδρου των 264 κ.εκ. που κινεί το GTS 300 Evo). Αναλυτικότερα, ο F4 των 278,3 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 29 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή 2,8 kgm στις 6.500 σ.α.λ., ενώ ο προηγούμενος κινητήρας απέδιδε 24 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 2,5 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ.. Επιπλέον, αποδεικνύεται και οικονομικότερος του προηγούμενου, καθώς η κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ., νούμερο που ανακηρύσσει το GTS 300i ως το οικονομικότερο scooter της κατηγορίας του. Η λειτουργία του, από την άλλη, είναι υποδειγματική. Το μεγάλο στοίχημα για τους μηχανικούς της SYM ήταν να καταφέρνει ο κινητήρας να κινεί το ογκώδες scooter με άνεση, τόσο σε χαμηλές (εντός πόλης) ταχύτητες, όσο και σε μεγάλες (σε ταξιδάκια). Και, όπως φαίνεται, το κατόρθωσαν. Η απαραίτητη ισχύς κάνει την εμφάνισή της από χαμηλά και το βάρος του GTS δεν αποτελεί πρόβλημα, ακόμη και σε μικρές ταχύτητες πόλης. Και συνεχίζει με διάρκεια, ακόμη και κοντά στην τελική του. 
Τι σημαίνει F4;
Η SYM ονόμασε τον κινητήρα της F4, όχι για να μπει στο μάτι της MV Agusta (με το ομώνυμο μοντέλο), αλλά για να δηλώσει τα τέσσερα επίθετα που τον χαρακτηρίζουν και που όλα ξεκινούν από το γράμμα «F»:
• Fabulous (απίθανος), για τις επιδόσεις του
• Faithful (πιστός), για την ποιότητα και την αξιοπιστία του
• Fantastic (φανταστικός), για την αύξηση της θερμοδυναμικής απόδοσης κατά 7%
•  Fascinating (συναρπαστικός), για τη χαμηλότερη θερμοκρασία λαδιού, με την οποία λειτουργεί. 

Πλαίσιο / Αναρτήσεις
Το πλαίσιο του GTS 300i σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί και είναι ατσάλινο περιμετρικό, ενισχυμένο ώστε να προσφέρει, σύμφωνα με τη SYM, 160% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Χάρη σε αυτό, αλλά και τις πολύ καλές αναρτήσεις, το SYM είναι ιδιαίτερα σταθερό, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας τις διαστάσεις και τις αδυναμίες που δείχνουν σε αυτόν τον τομέα πολλά από τα μοντέλα της κατηγορίας των GT. Το πακέτο των αναρτήσεων, εξίσου καλό κι αυτό στη λειτουργία του, αποτελείται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 37 χλστ. και δύο ψηλά πίσω αμορτισέρ, με διαδρομή 92 χλστ. και δυνατότητα προφόρτισης σε τέσσερις θέσεις. Εκτός από την απαιτούμενη άνεση και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα και κάτω από πίεση, επιτρέποντας στο GTS να κινηθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Η αναμενόμενη, λόγω βάρους και ρυθμίσεων, ενδοτικότητα θα έρθει μετά από αρκετή πίεση, επιτρέποντας στο GTS να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, παρά τον όγκο του.

Οδηγώντας : GT για κάθε δουλειά
Είναι γεγονός πως η οικονομική κατάσταση της πλειοψηφίας των αναβατών απαιτεί από κάθε μοντέλο να έχει μια κλίση προς το… multitasking. Ένα επιτυχημένο GT scooter για παράδειγμα, θα πρέπει να μπορεί να κινείται με την ίδια σχεδόν επιτυχία, τόσο στο κέντρο της πόλης (όπου ο αναβάτης του θα κινηθεί για τις δουλειές του), όσο και σε μικρά ταξίδια του Σαββατοκύριακου. Και το νέο GTS φαίνεται πως είναι αρκετά επιτυχημένο σε αυτόν τον τομέα. Οι μεγάλες διαστάσεις του θα σε ενοχλήσουν μόνο όταν προσπαθείς να κινηθείς ανάμεσα σε αυτοκίνητα σε συνθήκες κυκλοφοριακού χάους. Αυτοί που θα σου κόψουν πρώτοι το δρόμο είναι οι μεγάλοι καθρέφτες, οι οποίοι βρίσκονται στο ύψος αυτών των αυτοκινήτων. Ωστόσο, μπορούν εύκολα να διπλωθούν και – σε μερικά δευτερόλεπτα – να επιστρέψουν στην αρχική τους θέση, χωρίς νέα ρύθμιση. Με εξαίρεση αυτό, όμως, το GTS είναι πολύ καλό μέσα στην κίνηση. Ο κινητήρας δε θα κομπιάσει, ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και με δύο άτομα στη σέλα του scooter. Επιπλέον, το πολύ καλό ζύγισμά του θα το διατηρήσει σταθερό και ούτε το δεύτερο άτομο θα αλλάξει σημαντικά τη συμπεριφορά του. 
Σε συνθήκες περισσότερο… πολιτισμένες, το GTS θα τρέξει και θα κινηθεί με σβελτάδα, παρά τον όγκο και τα κιλά του. Αν ο αναβάτης το πιέσει, θα δει ότι οι αναρτήσεις έχουν και κάποια sport γονίδια μέσα τους. Καλά θα κάνει, όμως, να μην ξεχάσει ότι μιλάμε για ένα GT scooter, οπότε δε θα πρέπει να το παρακάνει. Σε γενικές γραμμές, πάντως, το GTS δέχεται χωρίς παράπονο αρκετή πίεση. 
Έξω από την πόλη, τέλος, θα μπορέσει να ταξιδέψει τον αναβάτη του με άνεση, προστασία και ταχύτητες που μπορούν να αγγίξουν και τα 155 χλμ./ώρα. Στην ευθεία παραμένει υποδειγματικά σταθερό και η προστασία είναι καλή, αν εξαιρέσουμε κάποιους στροβιλισμούς στο κόκπιτ. Επιπλέον, και στις στροφές (ακόμη και με αρκετά χιλιόμετρα) θα παραμείνει σταθερό στη γραμμή του, χωρίς ταλαντώσεις και άλλες ενοχλήσεις. 


Συμπέρασμα: Η καλύτερη σεζόν! 
Αυτό είναι, λοιπόν, το καλύτερο GTS 300 – τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Ένα ευρύχωρο, άνετο και πολυτελές scooter που, παρά τον όγκο του, τα καταφέρνει σε όλες τις συνθήκες. Το νέο GTS 300i διαθέτει την ισχύ, την ευελιξία και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, στοιχεία που δικαιώνουν αυτόν τον τίτλο. Δεν πρόκειται, άλλωστε, για μια βασική αναβάθμιση που απλά βελτίωσε το scooter εκεί που πονούσε περισσότερο. Πρόκειται για μια ριζική μεταμόρφωση που διατήρησε μόνο τη φιλοσοφία και έφερε το scooter σε μια από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Σταθερό, γρήγορο, ευκίνητο και ασφαλές, το GTS 300i μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα και να γλυκάνει ακόμη περισσότερο τον αναβάτη του με τον εξοπλισμό του και την ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση. 


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4T, 1Κ, Υ/Ψ,4Β, 1ΕΕΚ
Κυβισμός (κ.εκ.) 278,3
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 75x63
Συμπίεση (:1) 10,5
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 29,1/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,6/6.500
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός 
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 12
Κατανάλωση 
(λίτρα/100 χλμ) 4
Βάρος (kg, κενό) 192
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Σωληνωτό, ατσάλινο
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι 
Διαδρομή (χιλ.) 88
Αναρτήσεις Π Δυο αμορτισέρ, προφόρτιση
Διαδρομή 92
Φρένα Ε (χιλ.) Δ /260
Φρένα Π (χιλ.) Δ /240
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 120/70-14
Ελαστικό Π 140/60-13
Διαστάσεις
Μήκος 2175
Πλάτος 760
Μεταξόνιο 1535
Ύψος σέλας 760
Εξοπλισμός
ABS  ΟΧΙ
Μίζα ΝΑΙ
Μανιβέλα ΟΧΙ
Στροφόμετρο ΝΑΙ
Κοντέρ ΝΑΙ
Ένδειξη θερμοκρασίας ΝΑΙ
Ένδειξη βενζίνης ΝΑΙ
Μερικός χιλιομετρητής ΝΑΙ
Φέρινγκ ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενες μανέτες ΟΧΙ
Κεντρικό σταντ ΝΑΙ
Πλάγιο σταντ ΝΑΙ
Σχάρα ΟΧΙ
Κλειδαριά κράνους ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση ΝΑΙ




 

SYM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ