Το ολοκαίνουριο GT scooter της Honda, κινείται στα χνάρια του προκατόχου του στους τομείς της πρακτικότητας και της ασφάλειας και συμπληρώνει ιδανικά την γκάμα της Honda στα μεσαία scooter.
Αυτό που μας προκάλεσε ευχάριστη εντύπωση ήταν η τρομερά χαμηλή ζελατίνα του για τα δεδομένα της GT κατηγορίας. Αν σας παραξενεύει και εσάς να σας πούμε ότι είναι μια πινελιά από την ιαπωνική…σκουτεροκουλτούρα, μία από τις επεμβάσεις που κάνουν στα scooters τους οι Ιάπωνες που ασχολούνται με το customizing. Κατά τα άλλα, η σχεδίαση του Forza είναι κομψή και ελαφρώς δυναμική χωρίς υπερβολές στις λεπτομέρειες του. Και μιας και μιλάμε για λεπτομέρειες να σταθούμε σε αυτό το σημείο στη σχεδίαση των αλουμινένιων ζαντών που θυμίζουν εντυπωσιακά αυτές των CBR1000 και 600RR και δίνουν ανάλαφρη αίσθηση οπτικά στο κάτω μέρος του scooter.
Εργονομία, χώροι: Χαμηλό και ευρύχωρο
Όπως και στη πλειοψηφία των GT scooters, έτσι και στο Forza η θέση οδήγησης είναι «μέσα» στο scooter, κάτι που έσπευσε να τονίσει η Honda και στην παρουσίαση του μοντέλου της. Θετική εντύπωση προκαλεί το πολύ χαμηλό ύψος της σέλας που ανέρχεται στα μόλις 716 χλστ., χωρίς να μειώνεται ο αποθηκευτικός χώρος που επαρκεί για δύο full face κράνη! Χώρο για αντικείμενα θα βρείτε και στα δύο ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι με το μεγαλύτερο αριστερό να ανοίγει και να κλειδώνει από το τιμόνι. Ο συνεπιβάτης κάθεται σημαντικά ψηλότερα, έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη και ενιαία χειρολαβή και δύο φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Κινητήρας: Με βάση το SH
Το Forza χρησιμοποιεί ως βάση το μοτέρ των του SH300i στο οποίο έχει δοθεί έμφαση στην οικονομία με τη Honda να κάνει λόγο για μόλις 3,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Για την συγκεκριμένη περίσταση η απόδοση ανέρχεται στους 24 ίππους και τα 2,63 kgm ροπής στις 8.250 και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, λόγω του ηπιότερου χρονισμού των βαλβίδων. Παράλληλα φαίνεται να έχουν εφαρμοστεί και κάποιες τεχνολογίες που είδαμε στη νέα γενιά eSP μοτέρ της Ιαπωνικής εταιρίας, όπως τα ρουλεμάν για τα κοκοράκια των βαλβίδων και τον offset κύλινδρο και τα δύο προς μείωση των τριβών και της κατανάλωσης.
Πλαίσιο, αναρτήσεις: Στόχος η άνεση
Σε σχέση με το προηγούμενο Forza αρκετές αλλαγές βλέπουμε και στο πλαίσιο που είναι πλέον κατά 10% ελαφρύτερο με το συνολικό βάρος να ανέρχεται στα 192 «γεμάτα» κιλά. Η ιαπωνική εταιρία έδωσε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το σημείο ώστε το scooter της να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης χωρίς να θυσιάζεται η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης κατά τη σβέλτη οδήγηση. Για την ανάρτηση του εμπρός τροχού επιλέχθηκε ένα πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 35 χλστ. ενώ πίσω συναντάμε την λύση των διπλών αμορτισέρ.
Φρένα: Ικανός συνδυασμός
Στον τομέα της πέδησης το Forza χρησιμοποιεί ένα δίσκο διαμέτρου 256 χλστ. και έναν 240 χλστ. για τον εμπρός και το πίσω τροχό αντίστοιχα. Η διπίστονη εμπρός δαγκάνα συνδυάζεται μηχανικά με την πίσω (ενός εμβόλου), μέσω του συστήματος CBS της Honda, ενώ σαν έξτρα εξοπλισμός υπάρχει φυσικά και το ABS με τριπίστονη δαγκάνα εμπρός.
Το νέο Forza θα διατίθεται σε τρία χρώματα (λευκό, γκρι, μαύρο) σε δύο εκδόσεις, με ή χωρίς ABS.