Η Vespa δέχθηκε νέο, τριβάλβιδο κινητήρα. Πιο ισχυρός από τον προκάτοχο, πιο οικονομικός, με λιγότερους ρύπους, αλλά και με πιο αραιά διαστήματα service. Και το στιλ, ατόφιο, όπως πάντα!
+Σπιρτόζικος αλλά και οικονομικός κινητήρας, στιλ -Ελαστικά, μικροί τροχοί κοπανάνε πολύ στις λακκούβες
Un’ altra Ve*
*Μια ακόμη βαλβίδα (διασκευή στο άσμα του Eros Ramazzotti)
Όποτε ανεβαίνω σε μια Vespa, χρειάζονται τουλάχιστον μερικές μέρες για να μπω στο πνεύμα. Στην αρχή, όλα μοιάζουν εξωγήινα σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο δίκυκλο. Τροχός 10 ιντσών πίσω και 11 μπροστά; Αντιδράσεις ξυράφι, στρίψιμο όχι με, αλλά… πριν τη σκέψη; Μικρομετρικό σκανάρισμα του δρόμου από τα μάτια του αναβάτη, για την αποφυγή λακκουβών πάση θυσία; Μέγιστη προσοχή σε βρεγμένο ή γλιστερό οδόστρωμα; Καλώς ήρθατε στη σφηκοφωλιά!
Το αλφαβητάρι του Vespista, έκδοση 3V
Το όχημα μου είναι το πιο όμορφο του κόσμου. Εγώ δεν είμαι scooterista, είμαι vespista!
Πλαστικά; Πιφ! Άκου… πλαστικά. Το κοστούμι είναι και το πλαίσιο μου. Και είναι από μέταλλο!
Το μοτέρ μου είναι πλέον ακόμα πιο σπιρτόζικο. Ξεκινάει σφαίρα από το φανάρι, και τελικιάζει στα 120.
Με κατανάλωση που δεν θα ξεπεράσει τα 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, γλιτώνω ευρώ καθημερινά!
Στο βενζινάδικο, λέω στον υπάλληλο να προσέχει το στενό στόμιο του ρεζερβουάρ για να μη χυθεί βενζίνη.
Όμορφα τα όργανα δεν λέω. Αλλά θα ήθελα κι ένα μερικό χιλιομετρητή, και καλύτερο φωτισμό του ρολογιού.
Τα φώτα μου είναι δυνατά και με σωστή δέσμη. Κι ο προβολέας στη μεγάλη σκάλα κυριολεκτικά ψήνει λαγό!
Οι τροχοί είναι μικροί, και τα ελαστικά της Savva θέλουν άμεσα αλλαγή. Προσοχή στο γλιστερό οδόστρωμα.
Προσέχω τις λακκούβες, που μπορούν να με καταπιούν. Η μέση μου, θα κουραστεί σε μεγάλη διαδρομή.
Δεν κλείνω απότομα το γκάζι στο βρεγμένο, για να μη γλιστρήσει ο μικρός πίσω τροχός των 10 ιντσών.
Μπορεί να έχω ταμπούρο πίσω, αλλά δεν φοβάμαι. Τα φρένα μου είναι δυνατά, και με καλή αίσθηση.
Η ποδιά είναι σχετικά μικρή. Είμαι εκτεθειμένος στον αέρα και στο κρύο –θα βάλω ζελατίνα και ποδιά.
Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος, αρκεί να μην έχει αεραγωγούς. Αλλιώς jet και πράγματα.
Κλειδώνω τη Vespa μου από τον μπροστινό τροχό, που έχει χώρο για το πέταλο ή την κουλούρα.
Ο πίσω τροχός δεν έχει πολύ χώρο, ενώ αν ο κινητήρας είναι ζεστός, θα κάψει το πλαστικό της κουλούρας.
Γεμίζω το πίσω ελαστικό με αέρα μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Αλλιώς, κινδυνεύω να κάψω το χέρι μου.