Τέλος το λάδωμα, τέλος το καθάρισμα, τέλος ακόμα και το τέντωμα! Αυτή είναι η νέα αλυσίδα της BMW και θέλει να αλλάξει όλα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα… Δείτε περισσότερα.
Η αλυσίδα μπορεί να είναι μακράν η πιο διαδεδομένη μέθοδος μετάδοσης κίνησης στις μοτοσυκλέτες του σήμερα, αλλά οι ανάγκες συντήρησης της είναι γνωστές. Οι αλυσίδες χρειάζονται καθάρισμα, λίπανση και περιστασιακό τέντωμα, προκειμένου να λειτουργούν άριστα και με ασφάλεια μέχρι το τέλος της ζωής τους. Για κάποιους αναβάτες, οι ανάγκες συντήρησης της αλυσίδας είναι ακόμα και… αποτρεπτικός παράγοντας για αγορά της μοτοσυκλέτας! («φιλαράκι, άξονας και δεν ασχολείσαι ποτέ»). Η BMW, μια μάρκα με πολύ μεγάλη πείρα στην κατασκευή μοτοσυκλετών με… άξονα, αποφάσισε να παρουσιάσει ένα νέο, πολλά υποσχόμενο προϊόν.
Πρόκειται για την νέα αλυσίδα M Endurance, που η γερμανική μάρκα παρουσίασε επίσημα πριν λίγες ώρες. Η αλυσίδα θα γίνει διαθέσιμη ως αξεσουάρ για τα μοντέλα S1000RR και S1000XR και αυτό που την κάνει ξεχωριστή, είναι η νέα επίστρωση στα σημεία που φθείρονται σε μια συμβατική αλυσίδα.
Μιλάμε για το υλικό ta-C ή όπως λέγεται στα ελληνικά, τετραεδρικά άμορφος άνθρακας ή βιομηχανικό διαμάντι. Το υλικό επιστρώνει τα κουζινέτα και τα ράουλα της αλυσίδας (τα οποία είναι και τα τμήματα που φθείρονται και φθείρουν) και, χάρη στην τεράστια σκληρότητα του και την πρόσφυση του, δημιουργεί μια επιφάνεια που δεν αλλοιώνεται με την χρήση. Σε συνδυασμό με την χρήση εξελιγμένου ξηρού λιπαντικού, η αλυσίδα M Endurance δεν θα χρειάζεται ποτέ να λαδωθεί, ούτε να τεντωθεί, αφού… δεν θα φθείρεται!
Παράλληλα, η εταιρεία δηλώνει πως η M Endurance αλυσίδα έχει μικρότερες τριβές σε όλο το μήκος της (το οποίο συνεπάγεται και μικρότερες απώλειες ισχύος), ενώ δεν θα έχει ανάγκη το καθάρισμα! Μιλάμε για πολλές και ριζοσπαστικές, η αλήθεια είναι, υποσχέσεις τις οποίες, αν καταφέρει να τηρήσει η BMW, θα έχει πετύχει πραγματικά ένα μεγάλο άλμα στην τεχνολογία της «κοινότυπης» αλυσίδας.