Το νέο Daytona 310T2 αποτελεί την σημαντική ανανέωση του πολύ επιτυχημένου T310, που έρχεται με πιο σκληροπυρηνικό adventure look και εξοπλισμό αιχμής, υποσχόμενο ικανότητες εντός και εκτός δρόμου για έμπειρους ή μη σε τιμή-πειρασμό.
+: Εμφάνιση, εξοπλισμός, ευκολία οδήγησης εντός και εκτός δρόμου, αυτονομία -: Δυσανάγνωστη οθόνη στον ήλιο
Η Daytona 310T2 είναι η πιο καινούργια εκδοχή, της Adventure μοτοσυκλέτας της μάρκας που,κ σε συνεργασία με την Zontes, έχει πετύχει τεράστια επιτυχία στην αγορά μας τα τελευταία χρόνια. Εμφανιζόμενη ως T310 στην αρχή, το μοντέλο εξελίχθηκε διαβάζοντας τις τάσεις της αγοράς και τώρα, η 310T2 είναι η πλέον περιπετειώδης εκδοχή του, καθώς αποκτά ακτινωτούς τροχούς με τον εμπρόσθιο 19 ιντσών, κάγκελα προστασίας και πληθώρα gadgets στον εξοπλισμό της. Την δοκιμάζουμε και σας αναφέρουμε...
To «εξωγήινο» εμπρός μέρος φέρει τον μοναδικό LED προβολέα αλλά και τον επιπλέον οπτικό «όγκο» από τα κάγκελα.
Η «διαστημική» σχεδιαστική ταυτότητα της Zontes ήταν (και είναι) ένα πολύ δυνατό στοιχείο των μοντέλων της εταιρείας και για το T310, αυτό συνέβαινε ανέκαθεν. Το νέο 310Τ2 βασίζεται στην εμφάνιση του αρχικού μοντέλου, με τις σημαντικές διαφορές των ακτινωτών τροχών και του εμπρός 19άρη, που το «ψηλώνουν» στο μάτι κάνοντας το ακόμη πιο επιβλητικό. Παράλληλα, τα πλαϊνά κάγκελα αλλά και η σχάρα στο πίσω μέρος συμβάλλουν περαιτέρω στο περιπετειώδες look, όπως κάνει και η ποδιά του κινητήρα αλλά και οι στάνταρ χούφτες. Ο διάκοσμος και το φινίρισμα έχουν σαφή φουτουριστικό προσανατολισμό, ενώ ο φωτισμός είναι εξολοκλήρου LED και το εμπρόσθιο φανάρι ξεχωρίζει από οτιδήποτε στο δρόμο, έχοντας εδραιωθεί πλέον ως στοιχείο ταυτότητας για το μοντέλο. Ποιοτικά μιλώντας, είναι σαφές ότι το 310T2 ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της κατηγορίας παρουσιάζοντας αξιοσημείωτες επιδόσεις στο κομμάτι της ποιότητας ειδικά αν αναλογιστούμε την προσιτή τιμή του. Καλή κρίνεται η συναρμολόγηση και η βαφή, ενώ φυσικά προσοχή έχει δοθεί στις λεπτομέρειες του φινιρίσματος που κάνουν το T2 να ξεχωρίζει.
Η σέλα αποδείχθηκε αρκετά άνετη, κυρίως λόγω τους σχήματος της και της υποστήριξης μέσης που παρέχει.
Η θέση οδήγησης εστιάζει ξεκάθαρα στην πολλαπλότητα ρόλων και αυτό που θα προσέξετε με το «καλημέρα σας», είναι η άνεση που προσφέρει η σέλα. Μην ξεγελιέστε από το λεπτό παρουσιαστικό της και το ιδιαίτερο σχήμα της: Στην πράξη, η σέλα αυτή αποδεικνύεται πολύ πιο άνετη από όσο φαίνεται, καθώς το σχήμα της αγκαλιάζει το σώμα του αναβάτη, ενώ το αφρώδες είναι σχεδόν ιδανικό σε ποσότητα και σκληρότητα. Και λέμε σχεδόν, διότι μόνο σε διαδρομές μεγαλύτερης των δύο ωρών ίσως χρειαστείτε μια μικρή στάση, ενώ σε κάθε άλλο σενάριο δεν τίθεται κανένα θέμα. Ο συνεπιβάτης διαθέτει επαρκέστατα επίπεδα άνεσης και αρκετό χώρο για να «απλωθεί», ενώ η μεγάλη σχάρα πίσω επιτελεί φυσικά και τον ρόλο χειρολαβών. Επιστρέφοντας στην εργονομία της θέσης οδήγησης, αξίζει να σημειωθεί ότι το σχήμα του ρεζερβουάρ ευνοεί την τοποθέτηση των γονάτων, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένο και αρκούντως πλατύ, για μια ξεκάθαρα όρθια θέση οδήγησης όπου και η τοποθέτηση των μαρσπιέ είναι ορθή για εντός ή εκτός δρόμου διαδρομές.
Το μικρό ντουλαπάκι κάτω από την οθόνη, μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.
Το σημείο στο οποίο το 310T2 λάμπει είναι ο εξοπλισμός, ειδικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη και μάλιστα ηλεκτρικά (αν και σε μόνο 2 θέσεις), ενώ οι τροχοί φέρουν σύστημα απεικόνισης τόσο της πίεσης, όσο και της θερμοκρασίας (!!) τους. Ακόμα, εξοπλίζεται με σύστημα ανάφλεξης keyless, που αντικαθιστά το κλειδί με τον γνωστό, ασύρματο πομπό που δεν χρειάζεται να βγει ποτέ από την τσέπη του αναβάτη. Το τιμόνι κλειδώνει ηλεκτρονικά, ενώ τόσο το καπάκι του ρεζερβουάρ όσο και σέλα ξεκλειδώνουν με την χρήση πλήκτρων στο τιμόνι.
Την εμφάνιση των ενδείξεων αναλαμβάνει μια TFT οθόνη, η οποία περιλαμβάνει πλήθος πληροφοριών και 4 διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης ανάλογα με τα γούστα του αναβάτη. Η οθόνη είναι ευανάγνωστη, αρκεί να μην την φωτίζει απευθείας ο ήλιος ο οποίος θα κάνει δυσχερή την θέαση της. Ακριβώς από κάτω της, βρίσκεται ένα μικρό ντουλαπάκι στο οποίο μπορείτε να βάλετε μικροαντικείμενα όπως κάρτες ή κέρματα. Στο εσωτερικό αριστερό μέρος των εμπρόσθιων fairing, βρίσκεται και η διπλή παροχή ρεύματος USB, που μπορεί να τροφοδοτήσει απευθείας κινητό η GPS που ο αναβάτης τοποθετεί μπροστά του. Οι μανέτες συμπλέκτη και φρένου είναι ρυθμιζόμενες, ενώ οι διακόπτες φωτίζονται σε κόκκινο χρώμα, όταν ενεργοποιήσετε τα φώτα –ναι, το 310T2 δίνει την δυνατότητα απενεργοποίησης τους, καθώς τα LED περιλαμβάνουν φώτα ημέρας.
Γνωστός εδώ και χρόνια πλέον, ο ζωηρός μονοκύλινδρος των 35,4 ίππων αποδίδει μια χαρά για τις ανάγκες και την αποστολή του 310T2.
O μονοκύλινδρος των 312 κ.εκ. μας είναι πλέον γνώριμος από την Zontes, εξοπλίζοντας πολλαπλά μοντέλα της γκάμας και κερδίζοντας θετικά σχόλια για την σπιρτάδα και την χαμηλή κατανάλωση του. Ο κινητήρας φέρει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, με υψηλή σχέση συμπίεσης που αγγίζει το 12,5:1, για την βέλτιστη θερμική αποδοτικότητα. Η απόδοση παραμένει στους 35,4 ίππους και τα 3 kgmροπής, στις 9.500 και 7.500 στροφές αντίστοιχα. Ένας συμπλέκτης ολίσθησης, χρησιμοποιείται για να κάνει την αίσθηση στην μανέτα πιο μαλακή και να μειώσει την ολίσθηση του πίσω τροχού στα κατεβάσματα, ενώ ο κινητήρας φέρει 2 χαρτογραφήσεις ισχύος: Eco και Sport. Ο κινητήρας προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις στο μοντέλο των 193 κιλών, αφού καταφέρνει να το ωθήσει μέχρι την τελική ταχύτητα των 147 πραγματικών χιλιομέτρων την ώρα, ενώ ενδεικτικά επιταχύνει το 0-100 σε 7,7 δευτερόλεπτα και μια ρεπρίζ 50-100 με 4η σχέση, σε 6,5. Στην κατανάλωση, το αποτέλεσμα ικανοποιεί πλήρως, αφού τα 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα είναι μια λογική επίδοση, η οποία σε συνδυασμό με το… κτηνώδες ρεζερβουάρ των 19 λίτρων μπορεί να εκτοξεύσει την αυτονομία στα θεωρητικά επίπεδα των 420 χιλιομέτρων. Παραπάνω από αρκετή για κάθε φύσης περιπέτεια. Αύξησε την ισχύτου Daytona 310T2 με φίλτρο DNA,το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκεσε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Ο εμπρόσθιος τροχός 19 ιντσών αποτελεί σημαντική αλλαγή για τον τονισμό των εκτός δρόμου δυνατοτήτων. Οι αναρτήσεις είναι έτοιμες να προσφέρουν απροβλημάτιστες εξερευνήσεις εκτός δρόμου. Οι ακτινωτοί τροχοί είναι tubeless, στα πρότυπα των μεγαλύτερων adventure μοτοσυκλετών.
Κάτω από το περίτεχνο «ντύσιμο» του 310T2 κρύβεται ένα ατσάλινο πλαίσιο, με σαφείς «παντός εδάφους» καταβολές, τον ρόλο του οποίου υποστηρίζει ανάλογα και το όλο στήσιμο του μοντέλου. Στην εμπρός ανάρτηση, το USD πιρούνι διαμέτρου 37 χιλιοστών έχει διαδρομή 110 χιλιοστών, ενώ το όμορφο αλουμινένιο ψαλίδι πίσω συνδέεται με αμορτισέρ διαδρομής 46 χιλιοστών, που ρυθμίζεται στην προφόρτιση. Την πέδηση αναλαμβάνουν δύο δίσκοι εμπρός και πίσω, διαμέτρου 300 και 240 χιλιοστών, που συνεργάζονται με δαγκάνες 2 και ενός εμβόλου αντίστοιχα, ενώ το ABS 9.1 της Bosch επιτηρεί το φρενάρισμα αποτρέποντας το μπλοκάρισμα, ακόμη και με δυναμική του παρέμβαση αν αυτό είναι απαραίτητο.
Δεν είναι μυστικό ότι το 310T2 θα περάσει την περισσότερη από την ζωή του στην πόλη, συνεπώς πρέπει να είναι παραπάνω από έτοιμο για αυτό τον ρόλο. Στην καθημερινότητα, βασικά όπλα του μοντέλου είναι η άνεση από την θέση οδήγησης και τις αναρτήσεις, αλλά και η χαμηλή κατανάλωση. Στις αστικές διαδρομές, το τιμόνι χάρη στο πλάτος και το ύψος του κρατά τον αναβάτη ξεκούραστο, ενώ προσφέρει υψηλό επίπεδο ελέγχου στην ευμεγέθη σιλουέτα του 310 T2. Πράγματι, εντός πόλης η ευκολία χειρισμού του μοντέλου είναι αδιαμφισβήτητη, ενώ μια ελαφρώς αποκομμένη αίσθηση από το μπροστινό κατά περίπτωση δεν αποτελεί πρόβλημα, μιας και το τιμόνι στηρίζεται σε καβαλέτα με ελαστικά παρεμβύσματα για καλύτερη απορρόφηση κραδασμών από το οδόστρωμα. Ο κινητήρας μας είναι γνώριμος από την οικογένεια των «310» εδώ και αρκετά χρόνια και η ζωηρότητα του χαρακτήρα του ξεχώριζε κάθε φορά. Για το Τ2, ο κινητήρας έχει να κινήσει το βαρύτερο μέλος της οικογένειας και αυτό γίνεται αισθητό, ωστόσο η ισχύς χαρακτηρίζεται σε κάθε περίπτωση επαρκής. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές η ελαστικότητα του μονοκύλινδρου ικανοποιεί, ενώ πάνω από τις 7.000 στροφές γίνεται αισθητό ένα «σκαλοπάτι» της ισχύος προς τα επάνω. Πολύ καλή εντύπωση μας άφησαν οι αναρτήσεις, στο επίπεδο της άνεσης, καθώς το αρκετά μαλακό setup τους επιτρέπει στο 310T2 να καταπίνει κάθε κακοτεχνία του δρόμου, σαν να δίνεις λιχουδιά σε πιτσιρίκι μετά το σχολείο, αυξάνοντας έτσι αισθητά την άνεση στις διαδρομές. Αυτά είναι τα μεγάλα προσόντα των adventure μοτοσυκλετών για τις πόλεις μας και τους δρόμους της, που κάποιες φορές θυμίζουν… χωματόδρομους. Στην πέδηση οι δύο δίσκοι αποδείχθηκαν επίσης επαρκείς σε ισχύ και προοδευτικότητα, αν και χρειάζεσαι μπόλικη δύναμη στην μανέτα του εμπρός φρένου για να εξάγεις την μέγιστη ισχύ επιβράδυνσης.
Εκτός της πόλης, το 310T2 προσφέρει ικανή ανεμοκάλυψη στην εθνική και το 310T2 μπορεί να κρατήσει εύκολα ταχύτητες της τάξης των 120-130 χιλιομέτρων την ώρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ένα επίπεδο κραδασμών που παράγει ο κινητήρας στις ψηλές στροφές υπάρχει, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό. Σε στριφτερά κομμάτια επαρχιακού, το μοντέλο δεν λέει όχι, ευνοώντας το ομαλότερο στυλ οδήγησης και προσφέροντας ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης ακόμη και για πιο γρήγορες βόλτες. Για το τέλος αφήσαμε την οδήγηση στο χώμα, σημείο στο οποίο το T2 απέδωσε αξιοσημείωτα καλά, τηρουμένων και των αναλογιών του προσανατολισμού του. Με τις μαλακές αναρτήσεις και το «ατού» των ακτινωτών τροχών, το 310T2 κάνει την πρόσβαση σε εκτός δρόμου περάσματα εύκολη ακόμη και για λιγότερο έμπειρους, ενώ το ζύγισμα του αποδείχθηκε σωστά μελετημένο. Ακόμα, ο κινητήρας παραμένει ελαστικός χωρίς να γίνεται απότομος και χωρίς να «ξεκολλά» τον πίσω τροχό χωρίς να το θέλει ο αναβάτης.
Το Daytona 310 T2 «διαβάζει» τις εξελισσόμενες τάσεις της αγοράς και γίνεται πιο εντυπωσιακό στην εμφάνιση του, ενώ εξακολουθεί να προτείνει υπερπλήρη εξοπλισμό σε μια τιμή που είναι αδύνατον να μην προσελκύσει την προσοχή σου. Δοκιμάζοντας στην πράξη το νέο μοντέλο, επιβεβαιώνει κανείς ότι μπορεί να αποτελέσει μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις μοτοσυκλέτας «για όλες τις χρήσεις, και κάτι παραπάνω» αλλά και για τις πρώτες βόλτες στο χώμα. Η Daytona και η Zontes δείχνουν ότι πετυχαίνουν τον σκοπό τους με ένα ακόμη μοντέλο που μπορεί να σου προσφέρει πολλά, χωρίς να το πληρώσεις… χρυσό!