LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το Hyperstrada δίνει ρέστα με τις επιδόσεις αλλά και με την έξτρα άνεση σε σχέση με το πιο πολεμικό Hypermotard

Το Hyperstrada είναι η ιταλική απόδοση της έννοιας Sport-Touring, με έμφαση στο Sport.

O στόχος ήταν οι μεσαίες, και οι ψηλές στροφές, εκεί που η μοτοσικλέτα της Ducati πραγματικά ξυρίζει.

Το Hyperstrada φοράει monoblock ακτινικές δαγκάνες M4-32 της Brembo μπροστά και δίσκους 320χλστ..

Kινητήρας σύγχρονος, δυνατός, οικονομικός τόσο σε κατανάλωση, όσο και σε συντήρηση. Τα έχει όλα και συμφέρει!

Κάνει δουλειά η ζελατίνα, προστατεύοντας τον κορμό του αναβάτη. Επιθετικός σε design προβολέας, που υπολείπεται όμως σε απόδοση.

Μπροστά το ανάποδο πιρούνι 43 χιλιοστών ανήκει στην Kayaba, ενώ πίσω έχουμε ένα προοδευτικό αμορτισέρ της Sahchs, με 150χλστ. διαδρομής μπρος-πίσω, στη standard έκδοση.

Πολύ άνετη η σέλα δύο επιπέδων, θα βολέψει δύο άτομα ακόμα και στο ταξίδι, αρκεί να μην είναι και οι δύο μεγαλόσωμοι.

Πανέμορφο, κοντό τελικό εξάτμισης, που αφήνει έξυπνα να φανεί η επίσης όμορφη ζάντα, λόγω του μονόμπρατσου ψαλιδιού.

Πληθώρα πληροφοριών από τα ψηφιακά όργανα του Hyperstrada, με αδικαιολόγητη έλλειψη εκείνη του δείκτη βενζίνης!

Δοκιμάζουμε: Ducati Hyperstrada

To sport και χρηστικό Hyperstrada δεν είναι τουριστικό -όπως έχουμε συνηθίσει τον όρο. Παρέχει όμως ευπρόσδεκτες ευκολίες, για καθημερινή χρήση, ενώ χαράζει πλατύ χαμόγελο στα χείλη του ενθουσιώδη αναβάτη.

 

Τιμή: 12.950 ευρώ

Χρώματα: Λευκό, κόκκινο

+: Συνδυάζει επιδόσεις με ικανοποιητική άνεση

-: Κάποιες παραχωρήσεις σε καθημερινή χρήση και ταξίδι

Ήμουν από τους τυχερούς που οδήγησαν το Hyperstrada, την πολιτική έκδοση του Hypermotard του 2013, στην παρουσίαση του, που είχε γίνει στην Τοσκάνη της Ιταλίας. Στους φοβερούς και τρομερούς ιταλικούς επαρχιακούς δρόμους, το Hyperstrada είχε δώσει ρέστα με τις επιδόσεις αλλά και με την έξτρα άνεση σε σχέση με το πιο πολεμικό Hypermotard, αφήνοντας μας κατενθουσιασμένους. Στην ουσία πρόκειται για ένα Hypermotard νέας φουρνιάς (2013), που φοράει μια σειρά επίσημων αξεσουάρ (μπορείτε να τα βάλετε και στο Hypermotard σας) για έξτρα άνεση, χρηστικότητα, αλλά ακόμα και για -ελαφρώς σπαρτιάτικα σε προσέγγιση- δικάβαλα ταξίδια. Πάμε να δούμε τώρα πώς μας φάνηκε σε μια εβδομαδιαία συμβίωση, στην Ελλάδα.

Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Aριστο παντού

Αιχμηρό design, που παρά τη ζελατίνα και τις βαλίτσες, σου δίνει με το καλημέρα να καταλάβεις τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Και εδώ δεν έχουμε πρόβατο με προβιά λύκου, αλλά λύκο 100%, και σε look, και σε συμπεριφορά. Η ποιότητα του Hyperstrada είναι hyper-υψηλή, και δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο, δικαιολογώντας και την τιμή της μοτοσικλέτας. Πιάνοντας τις λεπτομέρειες, γοητεύεσαι από όλες. Από τον επιθετικό μονόφθαλμο προβολέα, στο ρύγχος κάτω από τον προβολέα που θυμίζει… ράμφος, στον «μαυροντυμένο», λιτό, V2 κινητήρα, στο γλυπτό μονόμπρατσο ψαλίδι, στο «φιδογυριστό» τελικό της εξάτμισης, με έξυπνα τοποθετημένα μαύρα καλύμματα που του «σπάνε» τον όγκο, στο πλαίσιο χωροδικτύωμα, στις ποιοτικές αναρτήσεις, αλλά και στις ακτινικές δαγκάνες της Brembo. Και κατόπιν, περιεργάζεσαι τις πινελιές άνεσης που διαφοροποιούν το Strada από το Motard. Χαμηλή ζελατίνα που μπορεί να μη ρυθμίζεται, αλλά κάνει αρκετά καλή δουλειά, άνετη σέλα για δύο επιβαίνοντες -αρκεί να είναι μικρόσωμοι-, χειρολαβές για το συνεπιβάτη, κεντρικό σταντ για ευκολότερη συντήρηση και πιο ασφαλές παρκάρισμα, και μαλακές βαλίτσες στο στάνταρ εξοπλισμό -δεν τις είχαμε στο μοντέλο της φωτογράφησης. Μπορεί να μη φτάνουν για να χαρακτηρίσουν το Hyperstrada Sport-Touring με τις προδιαγραφές που έχουμε συνηθίσει να συνοδεύουν τη φράση, πρόκειται όμως για την ιταλική άποψη στο θέμα, με σαφή φιλοσοφία που δεν κάνει παραχωρήσεις στην αθλητική φύση της μοτοσικλέτας. Και μας αρέσει πολύ! Όπως είχα γράψει και στην παρουσίαση, αισθητικό φάουλ υπάρχει μόνο από τους παλαιάς αισθητικής διακόπτες.

Aνεση / εργονομία: Εξοπλισμένο και βολικό

Το στάνταρ ύψος σέλας στο Hyperstrada είναι σχετικά ψηλό στα 850χλστ., όμως μπορεί να χαμηλώσει είτε με άλλη σέλα (830χλστ), είτε με την έκδοση low (με χαμηλωμένες αναρτήσεις που φέρνουν τη σέλα στα 830χλστ). Μπορείτε ακόμα να συνδυάσετε την έκδοση low με την έξτρα χαμηλή σέλα, οπότε η σέλα του Hyperstrada θα… βουτήξει στα 810χλστ. Αν μη τι άλλο, υπάρχει χώρος για γενναία προσωπική παραμετροποίηση. Στην εβδομαδιαία μας συμβίωση, η αντιολισθητική σέλα δύο επιπέδων (για αναβάτη και συνεπιβάτη) αποδείχτηκε πολύ άνετη, με σωστό αφρώδες, τόσο σε ποσό, όσο και σε διαμόρφωση, και θα σας κρατήσει άνετους ακόμα και σε μεγάλες βόλτες, ή ταξίδι. Η στάση του αναβάτη είναι όρθια και άνετη, ενώ όταν αγριέψουν τα πράγματα, εύκολα σκύβετε για να φορτίσετε ακόμα περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Οι καθρέπτες είναι δυστυχώς αρκετά μικροί, θυσιάζοντας τη χρηστικότητα για χάρη του στιλ. Στα όργανα τώρα, ο αναβάτης θα δυσανασχετήσει από ορισμένες ελλείψεις, με βασικότερη εκείνη του δείκτη βενζίνης! Υπάρχει λυχνία για τη ρεζέρβα, αλλά μέχρι εκεί. Ούτε δείκτης ταχύτητας υπάρχει, αν και αυτή η έλλειψη είναι σαφώς μικρότερης σημασίας. Κατά τα άλλα, η ψηφιακή οθόνη του Hyperstrada διαθέτει ενδείξεις για 2 μερικούς χιλιομετρητές, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, αλλά και ρολόι. Ταυτόχρονα εκεί θα δείτε και το επιλεγμένο επίπεδο στο Ducati Traction Control (DTC), και στο ABS. Τα τρία επίπεδα του Ducati Safety Pack (DTC, χάρτες ανάφλεξης & ABS) αλλάζουν με το ακυρωτικό κουμπί των φλας, αν το πιέσεις (δίχως φρένα και με το γκάζι κλειστό για λόγους ασφάλειας) για μερικά δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει. Υπάρχει και αλάρμ, το οποίο ενεργοποιείται αν πιέσεις παρατεταμένα το… αριστερό φλας. Το τιμόνι ευτυχώς κόβει πολύ, χαρίζοντας ευελιξία στο Hyperstrada μέσα στην πόλη.

Κινητήρας: Hyper δυνατός και οικονομικός

Ο υγρόψυκτος και ψεκαστός V2 Testastretta 11ο των 821κ.εκ. αποδίδει 110 άλογα στις 9.250σαλ. και 9,1 κιλά ροπής στις 7.750σαλ.. Το μεγάλο ψυγείο διαθέτει 2 βεντιλατέρ, ενώ το Ride-by-wire γκάζι είναι εξελιγμένο, και παρέχει άριστη αίσθηση στον αναβάτη. Στις χαμηλές στροφές ο V2 του Hyperstrada πάσχει λίγο, όμως ο στόχος ήταν οι μεσαίες, και οι ψηλές στροφές, εκεί που η μοτοσικλέτα της Ducati πραγματικά ξυρίζει. Το κιβώτιο είναι ακριβές και αθόρυβο, ενώ ο μονόδρομος συμπλέκτης APTC είναι ελαφρώς σκληρός για καθημερινή χρήση. Εκεί που μας τα χαλάει είναι στην καθημερινή εκκίνηση το πρωί, όταν είναι κρύος. Μία στις τρεις δείχνει να έχει κολλήσει, κάνοντας επίφοβη την πρώτη απελευθέρωση του με ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς η μοτοσικλέτα μπορεί να τιναχτεί απότομα μπροστά. Ευτυχώς μόλις ξεκινήσεις και δουλέψει λίγο, χάνει παντελώς αυτό το χαρακτηριστικό του –μέχρι το επόμενο πρωινό δηλαδή. Η εξάτμιση παράγει μπάσο, όμορφο ήχο που σε φτιάχνει, ενώ πολύ ευπρόσδεκτα είναι τα αραιά διαστήματα service του μοτέρ, καθώς χρειάζεται ρύθμιση βαλβίδων μόνο κάθε… 30.000 χιλιόμετρα! Πάρα πολύ καλή και η κατανάλωση των 5,1 λίτρων / 100 χιλιόμετρα που μετρήσαμε στην καθημερινή χρήση, ενώ ακόμα κι αν αποφασίσετε να του πιείτε το αίμα, εκείνη δεν θα ανέβει πολύ παραπάνω από αυτό το νούμερο.

Ηλεκτρονικά συστήματα: Τριπλή ασφάλεια!

Η τριπλή ασφάλεια, τονωτική ένεση και στη χρηστικότητα, που παρέχει το Hyperstrada στον αναβάτη της ακούει στο όνομα DSP -Ducati Safety Pack. To DSP περιλαμβάνει Traction Control, ABS στα φρένα, αλλά και διαφορετικούς χάρτες ανάφλεξης για όλες τις περιστάσεις.

Ducati Safety Pack (DSP)

Το ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας του Hyperstrada περιλαμβάνει δικάναλο ABS ρυθμιζόμενο σε 2 επίπεδα, και Traction Control… 8 παρακαλώ επιπέδων, με τον αναβάτη να μπορεί να παραμετροποιήσει πλήρως –αλλά και να απενεργοποιήσει αν έτσι θέλει- τα δύο αυτά συστήματα. Παράλληλα το Hyperstrada διαθέτει και 3 mode με προκαθορισμένα επίπεδα Traction Control, ABS, Ride-by-wire αλλά και απόδοσης κινητήρα, για χρήση Sport, Touring, ή Urban (πόλη ή βροχή). Ας δούμε λεπτομερώς αυτά τα 3 προκαθορισμένα επίπεδα.

Sport

Η επιλογή Sport δίνει τα μέγιστα στον αναβάτη που βράζει το αίμα του. Απόδοση 110 ίππων, μαζί με άμεση (σφαλιάρα) απόδοση στο γκάζι, επίπεδο 3 στο Traction Control, και επίπεδο 1 στο ABS. Λιγότερο παρεμβατικό σε sport οδήγηση, επιτρέπει σούζες(!) και ελαφρύ ανασήκωμα του πίσω τροχού. Παράλληλα κάνει το γκάζι αρκετά νευρικό και άμεσο, παραπέμποντας άμεσα σε χρήση πίστας.

Touring

Αυτό που θα χρησιμοποιήσετε στο 90% των περιπτώσεων. Απόδοση 110 ίππων αλλά πιο γλυκιά απόδοση στο Ride-by-Wire, επίπεδο 4 στο Traction Control, και επίπεδο 2 στο ABS, με αυξημένη ασφάλεια. Και αυτό θα επιτρέψει τις σούζες, και μάλιστα διαρκείας.

Urban

Βρέχει; Γλιστράει; Θέλετε χρόνο να εξοικειωθείτε με τη μοτοσικλέτα; Το Urban είναι η σωστή ρύθμιση για βροχή, και για οδόστρωμα με μειωμένη πρόσφυση. Με το Urban, το Hyperstrada αποδίδει 75 ίππους, με πολύ γλυκιά απόκριση στο «ηλεκτρόγκαζο», επίπεδο 6 στο Traction Control, και επίπεδο 2 στο ABS. Το πλέον παρεμβατικό, και το πλέον ασφαλές προκαθορισμένο επίπεδο. Αν θέλετε ακόμα περισσότερη ασφάλεια, βάλτε το Traction Control στο επίπεδο 8. Σημειώστε πως μπορείτε να «σώσετε» τις ρυθμίσεις που επιθυμείτε στον εγκέφαλο του Hyperstrada, ώστε να μη ρυθμίζετε ABS και Traction Control κάθε φορά που ξεκινάτε για βόλτα.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Αυτά που χρειάζεται

Μπορεί το πλαίσιο του Hyperstrada να είναι το κλασικό ατσάλινο χωροδικτύωμα (σε σύγχρονη εκτέλεση όσον αφορά στη γεωμετρία και τις διαστάσεις), όμως η ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια βρίσκεται στο… πλαστικό υποπλαίσιο. Συγκεκριμένα, πλαστικό τεχνοπολυμερές υποπλαίσιο, με πολύ μικρό βάρος, αλλά μεγάλη αντοχή. Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων δίνει αυτονομία που φτάνει τα 300-310 χιλιόμετρα σε τουριστική χρήση. Μπροστά το ανάποδο πιρούνι 43 χιλιοστών ανήκει στην Kayaba, ενώ πίσω έχουμε ένα προοδευτικό αμορτισέρ της Sahchs, με 150χλστ. διαδρομής μπρος-πίσω, στη standard έκδοση. Το Hyperstrada φοράει monoblock ακτινικές δαγκάνες M4-32 της Brembo μπροστά και δίσκους 320χλστ., ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το προηγμένο ABS της Bosch. Πίσω βρίσκουμε ένα δίσκο 245χλστ., και φυσικά ABS.

Οδηγώντας: Μιλάς ιταλικά;!

Στην παρουσίαση στην Ιταλία, δεν είχαμε κανένα λόγο για να μην τρελαθούμε από το Hyperstrada. Συνεχόμενες στροφές, καλή άσφαλτος, και μια διαδρομή ιδανική για λάτρεις της μοτοσικλέτας, μήκους 200 χιλιομέτρων, με μόλις 2 στάσεις. Κανένα παράπονο! Εκπληκτικό κράτημα, απίθανα φρένα, δίχως τρομακτικό δάγκωμα, απολαυστικός κινητήρας τόσο για καγκουριές, όσο και για sport οδήγηση. Στο τεστ μας στην Ελλάδα, άλλαξε και το πεδίο της δοκιμής, άλλαξαν και οι συνθήκες. Το πρόβλημα με το συμπλέκτη ήταν ενοχλητικό τα πρωινά, ενώ το φθαρμένο πίσω ελαστικό δεν μας άφηνε να οδηγήσουμε όπως θα θέλαμε στους γλιστερούς δρόμους της Αθήνας, με το DTC απενεργοποιημένο. Ο σπιρτόζικος κινητήρας θέλει το πίσω ελαστικό σε καλή κατάσταση, για να μην οδηγείτε συνέχεια με το πλάι. Η έλλειψη του δείκτη βενζίνης δεν ήταν κάτι δραματικό σε αστικές συνθήκες, όπου δεν απέχεις πολύ από κάποιο βενζινάδικο, αντίθετα με τις βόλτες σε επαρχιακό, ή Εθνική Οδό. Η άνεση του αναβάτη είναι πολύ καλή, και η θέση οδήγησης παρέχει άριστο έλεγχο της μοτοσικλέτας. Το πλαϊνό σταντ δεν ανοίγει εύκολα με τον αναβάτη καθισμένο, και συνήθισα να κατεβαίνω από τη σέλα για να στήσω το Hypermotard στο πλάι. Επίσης το βράδυ, ανακάλυψα πως τα φώτα της μοτοσικλέτας της Ducati είναι πολύ ασθενικά, και περισσότερο για να σε βλέπουν παρά για να βλέπεις εσύ, ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες. Τέλος, στις χαμηλές στροφές, ο ψεκασμός υπολείπεται από το να χαρακτηριστεί άριστος. Κάθε φορά όμως που μου ερχόταν να γκρινιάξω, αρκούσε να βγω μια σβέλτη βόλτα έξω από το κέντρο, για να αρχίσω να… παραμιλάω από την έκσταση, και μάλιστα στα ιταλικά -άγνωστο πώς, καθώς δεν σκαμπάζω γρι από τη γλώσσα!

Συμπέρασμα: Φούλ πάθος, με χρηστικές πινελιές

Eίναι πιο χρηστικό από το Hypermotard; Είναι. Είναι τόσο χρηστικό όσο μια καθημερινή «κοινή» μοτοσικλέτα; Όχι, δεν είναι. Είναι πιο τουριστικό από ένα λιτό, γυμνό Hypermotard; Ναι, είναι. Είναι τουριστική μοτοσικλέτα; Όχι όπως έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε και να αποδίδουμε τον όρο, δεν είναι. Το Hyperstrada είναι η ιταλική απόδοση της έννοιας Sport-Touring, με έμφαση στο Sport, με αρκετές χρηστικές πινελιές, που θα σου επιτρέψουν τα ταξίδια με κάποιες παραχωρήσεις σε σχέση με τα αμιγώς τουριστικά μοντέλα. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα και εξαρτήματα, ενώ ενθουσιάζει τον αναβάτη του σε sport χρήση, δίχως να τον αφήνει εντελώς έκθετο στα στοιχεία της φύσης. Έχει κάποιες ιδιαιτερότητες (συμπλέκτης, έλλειψη δείκτη βενζίνης, φώτα) για τις οποίες μπορείς να γκρινιάξεις, παρόλα αυτά, το κύριο συναίσθημα που βιώνεις με την ιταλική μοτοσικλέτα κάθε φορά που την οδηγείς είναι ένα. Ο ενθουσιασμός! 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Κινητήρας

4T, Testastretta 11ο V2 90ο, Y/Ψ, 4Β/Κ

Κυβισμός (κ.εκ.)

821

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

88x67,5

Συμπίεση (:1)

12,8

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

110/9.250

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

9,1/7.750

Τροφοδοσία

Ψεκασμός Magneti Marelli 52χλστ., ride by wire

Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα)

16

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)

5,2

Βάρος (kg, κενό)

181

 Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

 232



Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο χωροδικτύωμα

Αναρτήσεις Ε

Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba 43χλστ.

Διαδρομή (χλστ.)

150 (low 130)

Αναρτήσεις Π

Μονό Αμορτισέρ Sachs, ΠΕ, ΑΕ

Διαδρομή

150 (low 130)

Φρένα Ε (χλστ.)

2Δ, monoblock ακτινικές δαγκάνες Brembo M4-32, 4Ε /320, ABS

Φρένα Π (χλστ.)

Δ /245, 2E, ΑBS


 

Τροχοί-Ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

Scorpion Trail 120/70-17"

Ελαστικό Π

Scorpion Trail 180/55-17"

 

 

Διαστάσεις

 

Μήκος (χλστ.)

2.100

Πλάτος (χλστ.)

920

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.490

Ύψος σέλας (χλστ.)

850 (low 830)



Εξοπλισμός

 

ABS

Υ

Μίζα

Y

Μανιβέλα

_

Στροφόμετρο

Y

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

_

Ένδειξη βενζίνης

_

Μερικός χιλιομετρητής

Y

Φέρινγκ

Y

Ρυθμιζόμενες μανέτες

Υ

Κεντρικό σταντ

Y

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

_

Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση

_

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Υ

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ