• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Διασκεδαστικό και στην άσφαλτο, το GS διαθέτει πολύ καλό κράτημα, αλλά και ζωντανό κινητήρα.

Επανασχεδιασμένα, και πιο ευκρινή όργανα, ενώ οι δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας είναι στάνταρ.

Μην το σκέφτεστε. Με την παραγγελία του F 800 GS, δηλώστε πως θέλετε να σας έρθει με τη σέλα Comfort!

Από τα τέλη του 2012, το F 800 GS έρχεται με στάνταρ το ABS, και προαιρετικά, τα συστήματα ASC και ESA.

Δοκιμάζουμε: BMW F 800 GS

Στα τέλη του 2012, το F 800 GS ανανεώθηκε ελαφρώς αισθητικά, απέκτησε στάνταρ ABS και μπορεί πλέον να εξοπλιστεί με ASC (Traction Control) και ESA (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις).

 
+: Δυνατότητες εκτός δρόμου, κατανάλωση
-: ABS και ASC δεν βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας

Τιμή: 11.300 (βασική έκδοση) & 12.830 (έκδοση δοκιμής)
Χρώματα: Kalamata metallic matt, Cordoba blue, Alpine white 3

Πάμε να δούμε τι άλλαξε για το F 800 GS, στην πρώτη του ανανέωση από όταν κυκλοφόρησε η μοτοσικλέτα το 2007. 

ABS στον στάνταρ εξοπλισμό
Το ABS ανήκει πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των δικύκλων της BMW, σύμφωνα με την φιλοσοφία του «Safety 360ο», του concept της εταιρείας, που αφορά την ασφάλεια όπως εκφράζεται μέσα από τρεις τομείς, τον εξοπλισμό μοτοσικλέτας, τον εξοπλισμό αναβάτη και την εκπαίδευση του τελευταίου. Έτσι λοιπόν, όσον αφορά στον εξοπλισμό ασφαλείας της μοτοσικλέτας, το F 800 GS διαθέτει και αυτό δικάναλο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τελευταίας γενιάς, που αυξάνει την ασφάλεια των επιβαινόντων. Κι επειδή το F 800 GS διαθέτει και χωμάτινο προσανατολισμό, το ABS απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, αν το επιθυμεί ο αναβάτης.

Φρέσκος αέρας φύσηξε
Η ESA (Electronic Suspension Adjustment), δηλαδή η ηλεκτρονική ρύθμιση της πίσω ανάρτησης, μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμη ούτε ως έξτρα εξοπλισμός για το 800. Πλέον είναι. Μιλάμε για το σύστημα με το οποίο, ο αναβάτης μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμα και εν κινήσει, να αλλάζει την απόσβεση επαναφοράς του πίσω αμορτισέρ, μεταξύ τριών ρυθμίσεων. Οι ρυθμίσεις είναι οι Comfort (για άνεση), Normal (για τις περισσότερες συνθήκες) και Sport (για ανήσυχους αναβάτες). Πέρα από την ESA, νέος και πιο εργονομικός είναι ο ρυθμιστής χειρός για τη ρύθμιση της προφόρτισης πίσω.  

•  ASC (στον προαιρετικό εξοπλισμό)
Η BMW αποφεύγει να χαρακτηρίσει το ASC ως Traction Control στον τίτλο, με τα αρχικά του να σημαίνουν «αυτόματος έλεγχος ευστάθειας». Παρόλα αυτά για Traction Control πρόκειται, και η εταιρεία το διευκρινίζει στο press kit. Το σύστημα αποτρέπει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, αλλά και τις σούζες, ενώ απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, αν έτσι θέλετε.

•  Νέοι διακόπτες
Όπως και το -περισσότερο ασφάλτινο σε προορισμό- F 700 GS, έτσι και το F 800 GS απολαμβάνει από τα τέλη του 2012 τους νέους, πιο μικρούς και περισσότερο εργονομικούς διακόπτες της εταιρείας. Σημειώστε πως νέο είναι και το δοχείο των υγρών φρένων στο τιμόνι.

•  Νέο κόκπιτ, περισσότερες ενδείξεις 
Νέος είναι ο σχεδιασμός του ταχύμετρου και του στροφόμετρου ώστε οι ενδείξεις τους να είναι ακόμα πιο ευδιάκριτες από πριν. Πλέον όμως τόσο η ένδειξη στάθμης καυσίμου όσο και της θερμοκρασίας του ψυκτικού ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό -όπως έπρεπε άλλωστε.

•  Επανασχεδιασμένα πλαστικά
Νέα είναι τα πλαστικά μπροστά και στο πλάι, ενώ η BMW αναφέρει πως πλέον διαφοροποιούνται πιο διακριτά το 700 από το 800. Παράλληλα, νέα είναι και τα χρώματα της μοτοσικλέτας.

• Χαμηλότερη ανάρτηση στον έξτρα εξοπλισμό για το 800
 
Αν ο πελάτης το θέλει, το F 800 GS μπορεί να εξοπλιστεί τόσο με χαμηλότερη σέλα, όσο και με χαμηλότερη ανάρτηση, ώστε να βολέψει περισσότερο τους αναβάτες που δεν ανήκουν στη… δίμετρη κατηγορία.

•  Φιμέ «κρύσταλλα» στα φλας, αλλά και φιμέ «κρύσταλλο» στο πίσω φως

•  Περισσότερα αξεσουάρ στον έξτρα εξοπλισμό

Η πρώτη επαφή με το ανανεωμένο F 800 GS
Με το φρεσκάρισμα που δέχθηκε το F 800 GS συνεχίζει να πορεύεται ανανεωμένο, έχοντας με το μέρος του μια πλειάδα από προσόντα, όμως σε κάποιους τομείς το φρεσκάρισμα δεν είναι αρκετό για να το διατηρήσει στην αιχμή του δόρατος και το 2014. Πρώτα από όλα, πρέπει να φανούμε αρκετά επιεικείς με τα αδύνατα σημεία του 800, ακριβώς επειδή οι συγκεκριμένες βελτιώσεις που εμείς είχαμε μόλις τώρα τη δυνατότητα να δούμε με τη δοκιμή μας, έχουν περάσει στο μοντέλο από τον Σεπτέμβριο του 2012! Κι έτσι, είναι λογικό να έχουμε μικρά παράπονα από τα ABS, ASC και από το σύστημα ESA, αφού μέσα στο 2013, οι περισσότερες μεγάλες On-Off έκαναν τεράστια άλματα ανάπτυξης, άλματα που δυστυχώς δεν συμμερίστηκε το 800. Μιλάμε για τα ακόμα πιο προηγμένα συστήματα ABS τελευταίας γενιάς, για τα ρυθμιζόμενα συστήματα Traction Control, αλλά και για ηλεκτρονικές, ημί-ενεργητικές αναρτήσεις και στους 2 τροχούς. Αν λοιπόν κανείς αναλογιστεί αυτά τα άλματα, τότε μπορεί και να απογοητευτεί από τον εξοπλισμό του 800. Παρόλα αυτά, η τιμή των 800 κυβικών της σειράς GS παραμένει φθηνότερη από όλα τα On-Off της μεγάλης κατηγορίας, ενώ οι δυνατότητες της μοτοσικλέτας στο χώμα συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή όλων των On-Off μοτοσικλετών, ανεξαρτήτως κατηγορίας και κυβικών. 

Κάθε μέρα F 800 GS
Στην καθημερινή συμβίωση, το F 800 GS είναι απίστευτα φιλικό, αν και ψηλό για αναβάτη 1.70 -ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας χαμηλής σέλας και χαμηλής ανάρτησης. Ο συμπλέκτης είναι άριστος, ο κινητήρας ηλεκτρικός, η άνεση με τη σέλα Comfort υποδειγματική. Αν είναι να παραγγείλετε τη μοτοσικλέτα με οποιοδήποτε έξτρα αξεσουάρ, κάντε μια χάρη στον εαυτό σας και πάρτε αυτή τη σέλα. Το κράτημα της μοτοσικλέτας είναι πάρα πολύ καλό στην άσφαλτο, ενώ όπως προείπαμε οι χωμάτινες δυνατότητες του είναι κορυφαίες. Κραδασμοί θα εμφανιστούν στα 160χλμ/ώρα, με την ιδανική ταχύτητα ταξιδιού να είναι τα 140-150, και με την τελική να έρχεται στα 210χλμ/ώρα (σταθερό, αλλά θορυβώδες σε αυτά τα χιλιόμετρα). Το ABS επεμβαίνει πιο εύκολα από ότι τα πλέον σύγχρονα συστήματα, όμως και το ASC κόβει αρκετά απότομα τη δύναμη στο σπινάρισμα, ενώ καθυστερεί λίγο και να την επαναφέρει -παρόλα αυτά τη δουλειά τους την κάνουν, αυξάνοντας την ασφάλεια. Τέλος, το χρώμα Kalamata metallic matt είναι απλώς πανέμορφο!

Συμπέρασμα
Οι βελτιώσεις έγιναν, με το επίπεδο του -έξτρα- εξοπλισμού να εμφανίζεται αυξημένο. Παρόλο που το επίπεδο των ηλεκτρονικών δεν είναι τελευταίας γενιάς, ο αναβάτης του F 800 GS που ήθελε ανέκαθεν ένα πιο ευέλικτο, πιο ελαφρύ, και πιο ικανό στο χώμα δίκυκλο από το μεγάλο και λουσάτο R 1200 GS, θα συνεχίσει να απολαμβάνει ακριβώς αυτό. Ένας άριστος καθημερινός σύντροφος, πουδίχως καμοιά μετατροπή αποτελέι κορυφαίο όχημα εκτός δρόμου περιπέτειας. 

Η τιμή της F 800 GS

Το F800GS έχει μια βασική προτεινόμενη λιανική τιμή 11.300 ευρώ η οποία περιλαμβάνει το ABS στο βασικό εξοπλισμό. Η μοτοσικλέτα δοκιμής έχει επιπλέον τα παρακάτω: 

  • Πακέτο Safety (Ηλεκτρονική Ανάρτηση ESA, ASC)

  • Πακέτο Comfort (Θερμαινόμενα γκριπ, Υπολογιστής Ταξιδιού, Κεντρικό Σταντ, Βάσεις για Πλαϊνές Βαλίτσες)

  • LED φλας

  • Σέλα Comfort

  • Συναγερμός

Η συνολική προτεινόμενη λιανική τιμή της μοτοσικλέτας δοκιμής είναι 12.830 ευρώ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

BMW F 800 GS

 

Τιμή (ευρώ)

11.300 (βασική έκδοση), 12.830 (μοντέλο δοκιμής)

Κινητήρας

4T, 2Κ, Υ/Ψ, 4Β/Κ

Κυβισμός (κ.εκ.)

798

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

82x75,6

Συμπίεση (:1)

12

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

85/7.500

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

8,5/5.750

Τροφοδοσία

Ψεκασμός BMS-KP

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)

16/4

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)

5

Βάρος (kg, γεμάτο)

214

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

210

 

 

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 43χλστ.

Διαδρομή (χλστ.)

230

Αναρτήσεις Π

Μονό Αμορτισέρ με μοχλικό, ΠΕ, AE

Διαδρομή

215

Φρένα Ε (χλστ.)

Δ 300, 2E, ABS

Φρένα Π (χλστ.)

Δ 265, 1E, ABS


 

Τροχοί-Ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

90/90-21

Ελαστικό Π

150/70-17

 

 

Διαστάσεις

 

Μήκος (χλστ.)

2.320

Πλάτος (χλστ.)

890

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.575

Ύψος σέλας (χλστ.)

880 (χαμηλή σέλα: 850)



Εξοπλισμός

 

ABS

Y

Μίζα

Y

Μανιβέλα

_

Στροφόμετρο

Y

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

Y

Ένδειξη βενζίνης

Y

Μερικός χιλιομετρητής

Y

Φέρινγκ

_

Ρυθμιζόμενες μανέτες

Y

Κεντρικό σταντ

Y

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

_

Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση

_

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Υ



 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ