Το Cityblade βρίσκεται εδώ για να κόψει με τη λεπίδα του την κίνηση της πόλης στα δύο και στην έκδοση με τον κινητήρα των 125 κ.εκ. αυτό το καταφέρνει μια χαρά, με την τιμή του να αποτελεί μεγάλο δέλεαρ.
Τιμή: 1.650 ευρώ
Xρώματα: Μπλε, γκρι, λευκό
+: Διαστάσεις, ευελιξία, χαμηλή τιμή
-: Αποθηκευτικοί χώροι, ελαστικά
Έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε στη σέλα ενός Keeway γι αυτό είναι μάλλον καλό να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Keeway (keeway.gr) είναι μια εταιρία που ιδρύθηκε στην Ευρώπη το 1999. Ανήκει στον Όμιλο QIANJIANG (en.qj-group.com) που λογικά δεν πρέπει να σας λέει κάτι ως όνομα. Είναι ωστόσο ένα πολύ μεγάλο γκρουπ, ένας απο τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στην Ασία σε scooter και μοτοσικλέτες σύμφωνα με αναφορές, ενώ δραστηριοποιείται σχεδόν σε ό,τι έχει μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης -από μοτοσικλέτες, ATVs και buggies μέχρι μηχανές του γκαζόν, αντλίες, γεννήτριες κ.α. Είναι επιπλέον η εταιρία που έσωσε την Benelli το 2005 καθώς και αυτή ανήκει στις θυγατρικές της. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε τέλος ότι το κέντρο έρευνας και εξέλιξης των σκούτερ και των μοτοσυκλετών της Keeway βρίσκεται στην Ιταλία, από το οποίο προέκυψε και το Cityblade. Τα τελευταία δύο χρόνια η Keeway εκπροσωπείται στη χώρα μας από την MOTOWAY (Γ. Καμπράνης Α.Ε.), η οποία και μας παραχώρησε το μικρό αστικό scooter για τις ανάγκες τις δοκιμής.
Η ευρύχωρη θέση οδήγησης είναι το πρώτο πράγμα που θα προσέξει ο αναβάτης στη σέλα του Cityblade.
Τα χειριστήρια δεν έχουν κάποια εργονομική ατέλεια και συνηθίζονται γρήγορα.
Όπως και τα υπόλοιπα mini GT, το Cityblade είναι ένα scooter που διακρίνεται για τις σοβαρές αλλά σύγχρονες γραμμές του. Το εμπρός μέρος είναι και το πιο διακριτικό, ενώ το πίσω ξεχωρίζει θετικά τόσο για την αιχμηρή του σχεδίαση όσο και για τα μικρά LED φωτιστικά σώματα. Παράλληλα, τις εντυπώσεις κερδίζουν με τη σχεδίασή τους και οι ζάντες των 14 ιντσών. Η ποιότητα κατασκευής του μοντέλου της Keeway βρίσκεται σε γενικές γραμμές σε καλά επίπεδα. Το scooter δεν θα τρίξει στις μεγάλες λακκούβες ενώ και το φινίρισμα στα βαμμένα πλαστικά είναι καλό. Μικρές ενστάσεις έχουμε για τα χειριστήρια που, αν και δεν προβληματίζουν εργονομικά. Κατά τα άλλα συναρμολόγηση και συναρμογή βρίσκονται σε καλά επίπεδα αναλογιζόμενοι το value for money του μοντέλου.
Στη μεσαία σκάλα η δέσμη που παράγεται είναι ομοιόμορφη όχι όμως και δυνατή. Λίγο καλύτερα τα πράγματα στη μεγάλη σκάλα.
Λιτά σε ενδείξεις τα όργανα, χωρίς όμως να απουσιάζει κάτι ουσιαστικό.
Η θέση οδήγησης συμπεριλαμβάνεται στα δυνατά σημεία του scooter της Keeway. Θα την εκτιμήσουν δεόντως οι αναβάτες με ύψος κάτω από 1,80 μ. ενώ ακόμη και οι ψηλότεροι θα βολευτούν επάνω του, αν και το τιμόνι έρχεται λίγο πιο κοντά στον κορμό από το ιδανικό. Τα πόδια φτάνουν πολύ εύκολα στο έδαφος, υπάρχει πολύς χώρος στην επίπεδη ποδιά ενώ υπάρχει δυνατότητα να βάλετε τα πέλματα τόσο κάθετα όσο και πιο ψηλά στην ποδιά, σε κλασική GT θέση.
Εκεί που το Cityblade υπολείπεται σε σχέση με τα μοντέλα της κατηγορίας είναι οι αποθηκευτικοί χώροι. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα αμιγώς jet κράνος και τίποτα περισσότερο, ενώ στην περιοχή της ποδιάς δεν υπάρχει ούτε ντουλαπάκι, ούτε κάποια ανοιχτή θήκη για να βάλετε τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Αυτό σημαίνει ότι στη σχάρα με τις πρακτικές χειρολαβές θα πρέπει να τοποθετήσετε ένα top case, ειδικά αν έχετε αυξημένες ανάγκες σε αυτόν τον τομέα. Τέλος η σέλα, αν και θα φανεί λίγο στενή για τους πιο μεγαλόσωμους, προσφέρει άνεση στις αστικές μετακινήσεις τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη.
Ο μοναδικός αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται κάτω από τη σέλα και θα χωρέσει είτε μικροπράγματα, είτε ένα jet κράνος.
Κλασικές είναι οι λύσεις που έχει χρησιμοποιήσει η Keeway σε αυτούς τους τομείς. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, το πιρούνι συμβατικό, στον πίσω τροχό βλέπουμε δύο αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου, ενώ τον κινητήρα συνοδεύει και μπράτσο από την αντίθετη μεριά με στόχο την αύξηση της ακαμψίας. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Cityblade, εδώ, είναι ο κυματιστός δίσκος των 240 χλστ. εμπρός που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Λίγο μικρότερος ο πίσω δίσκος στα 220 χλστ. και δαγκάνα με ένα αλλά μεγαλύτερο έμβολο με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι πολύ ικανοποιητικό για τις ταχύτητες και τον ήπιο χαρακτήρα του Cityblade, με τα φρένα να χαρακτηρίζονται κυρίως από τον γραμμικό τρόπο που αποδίδουν τη δύναμή τους.
Πολιτισμένος σε λειτουργία ο κινητήρας με τη φτερωτή να κάνει αισθητή την παρουσία της ηχητικά.
Για να κρατηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα η Keeway κινήθηκε συντηρητικά στην επιλογή του μοτέρ του Cityblade. Ο διβάλβιδος κινητήρας με τον έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και το καρμπυρατέρ για σύστημα τροφοδοσίας δεν μπορεί να υπερηφανεύεται για την τεχνολογία που κουβαλά. Μπορεί να το κάνει όμως για την πολιτισμένη λειτουργία του και τους λίγους κραδασμούς που παράγει. Επιταχύνει με καλό ρυθμό το scooter μέχρι τα 70 χλμ./ώρα και ξεκολλά το Cityblade από τα φανάρια με ασφάλεια ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα. Σχεδόν γραμμικά θα φτάσει και μέχρι την τελική των 105 χλμ./ώρα στο κοντέρ, ενώ η μέση κατανάλωση του ανέρχεται στα 3,7 λίτρα ανά 100 χλμ. περίπου στο μέσο όρο της κατηγορίας
Οι επιδόσεις του Cityblade επαρκούν για να κινηθείτε σβέλτα στους δρόμους της πόλης.
Στη σέλα του Cityblade βρεθήκαμε με τις πρώτες πολύ δυνατές βροχές του Σεπτεμβρίου και το scooter της Keeway, παρά τις δυσκολίες που είχε να αντιμετωπίσει, τα κατάφερε μια χαρά. Οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με το ενδοτικό πλαίσιο προσφέρουν άνεση στον αναβάτη ακόμη και στις σχετικά μεγάλες λακκούβες των ελληνικών δρόμων και παρά τους τροχούς των 14 ιντσών. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η έξτρα ψηλότερη ζελατίνα που προστατεύει σε μεγάλο βαθμό τον κορμό του αναβάτη.
Το Cityblade έχει πολύ ελαφριά αίσθηση και σε συνδυασμό με το σωστό ζύγισμα του πλαισίου και το τιμόνι που κόβει εξαιρετικά θα περάσει με μεγάλη ευκολία ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Δεν εμπνέει τον αναβάτη του να κινηθεί με πιο ζωηρούς ρυθμούς κάτι στο οποίο συμβάλλει και ο ήπιος τρόπος που φτάνει η δύναμη στον πίσω τροχό. Ό,τι όμως και αν του ζητηθεί το κάνει άνετα χωρίς να προβληματίζει. Εκεί που θα αισθανθεί ελαφρώς άβολα είναι στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Αιτία η σχετικά μικρή ιπποδύναμη και η ανάλογη τελική που επηρεάζεται και από τις καιρικές συνθήκες, όπως είναι ο δυνατός άνεμος. Μείνετε εκτός αυτοκινητόδρομου λοιπόν και απολαύστε την άνεση που προσφέρει το Cityblade στους δρόμους της πόλης.
Αν ψάχνετε ένα προσιτό scooter με πολλά δυνατά σημεία για το αστικό περιβάλλον ρίξτε μια ματιά και στην πρόταση της Keeway.
Το Cityblade είναι μια τίμια πρόταση σε μια αρκετά δελεαστική τιμή που δεν έχει σχέση με τα ανώνυμα κινέζικα scooters και λοιπά δίκυκλα που βλέπουμε κατά καιρούς στους ελληνικούς δρόμους. Όσο έμεινε στα χέρια μας, μάς πρόσφερε τις υπηρεσίες του αδιαμαρτύρητα, ενώ στο αστικό τοπίο έκανε αυτό ακριβώς που περιμένει κανείς από ένα compact και ελαφρύ scooter: περνούσε από παντού γρήγορα κρατώντας άνετους τους επιβαίνοντες. Αν ψάχνετε για καινούριο scooter και έχετε περιορισμένο μπάτζετ τότε το μοντέλο της Keeway αξίζει σίγουρα να μπει στη λίστα με τις επιλογές σας.