+Δύναμη
κινητήρα, πολύ καλό ABS
-Σκληρές
αναρτήσεις, ελαστικά πρώτης τοποθέτησης
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, μαύρο ματ
Τιμή:
5.692 ευρώ (5.695 μετρητοίς χωρίς Ε.Τ.Τ. -ενδεικτικό τέλος 215,51 ευρώ,
ενδεικτική τελική τιμή 5.910)
Το Kymco Xciting 400i ABS είναι ένα από εκείνα τα premium scooter που σε προδιαθέτουν θετικά από την πρώτη κιόλας στιγμή που τα αντικρίζεις. Βρίθει εντυπωσιακών λεπτομερειών που δεν συναντάς συνήθως πάνω σε scooter, λεπτομέρειες όπως οι ακτινικές(!) δαγκάνες μπροστά, που πιάνουν σε δίσκους τύπου μαργαρίτα, με ένα ακόμη δίσκο μαργαρίτα πίσω. Η φιμέ χαμηλή ζελατίνα μπορεί να μην προσφέρεται για προστασία σε ταξίδι, δείχνει όμως τις sport προθέσεις του XCiting 400i, και από αισθητική σκίζει! Φιμέ όμως είναι και τα κρύσταλλα στα φωτιστικά σώματα, και στα φλας! Εντυπωσιακοί led λαμπτήρες βρίσκονται τόσο στα φώτα στάσης, όσο και στα τα φλας, αλλά και στο πίσω φως. Ξεχωρίζουν ακόμα οι ποιοτικές, ρυθμιζόμενες μανέτες σε 4 θέσεις, που θυμίζουν sport μοτοσικλέτα!
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Premium αέρας
Η αισθητική του XCiting 400i AΒS είναι σοβαρή, και σπορτίφ, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη. Συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών πολύ καλή, δίχως τριγμούς και αστοχίες, με ποιοτική βαφή. Τα κρύσταλλα των φώτων, τόσο εμπρός όσο και πίσω, αλλά και εκείνα των φλας διαθέτουν μπλε απόχρωση, που τους δίνει έναν premium, εξεζητημένο και ποιοτικό αέρα. Οι μεγάλοι, και όμορφοι καθρέπτες ρυθμίζονται έξυπνα ώστε να μην αφήνετε πάνω τους δαχτυλιές. Τα όργανα είναι πραγματικά πανέμορφα, με το αναλογικών ενδείξεων στροφόμετρο να δεσπόζει, δίνοντας μία έξτρα sport νότα στο scooter, και με το κοντέρ με τις ψηφιακές ενδείξεις σε ένθεση να παίζει δεύτερο ρόλο. Ο μοβ-μπλε φωτισμός των οργάνων είναι από τους ομορφότερους που έχουμε συναντήσει ποτέ σε δίκυκλο. Δεν μας άρεσαν πολύ οι διακόπτες, που είναι ελαφρώς αδιάφορης σχεδίασης. Οι ραφές της τεράστιας σέλας είναι εντυπωσιακά υψηλής ποιότητας, ενώ ο αναβάτης διαθέτει και πλατούλα –δεν βολεύει να κουβαλάς τσάντα στην πλάτη, γιατί βρίσκει στην πλάτη, οπότε βάλτε τις τσάντες κάτω από τη σέλα.
Aνεση / εργονομία: Κινητός θρόνος
Από
τον κεντρικό διακόπτη του scooter θα ανοίξετε και τη
σέλα, ενώ διαθέτει και έλασμα ασφαλείας που τον κλείνει, και ανοίγει με την
πίσω πλευρά του κλειδιού. Οι ενδείξεις
των οργάνων είναι ελαφρώς δυσδιάκριτες κάτω από έντονο ήλιο, ενώ οι πληροφορίες
που αυτά παρέχουν είναι οι απαραίτητες. Στη δεύτερη ψηφιακή οθόνη (πέρα από τη
μικρή που φιλοξενεί το κοντέρ) θα βρείτε στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία, δύο
μερικούς και ένα ολικό χιλιομετρητή, ρολόι, και λυχνίες ρεζέρβας, κινητού
(υπάρχει έξοδος ρεύματος στο μπροστινό ντουλαπάκι, ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει),
ψεκασμού, μπαταρίας, λαδιού, service, φλας και μεγάλης
σκάλας φώτων. Θα θέλαμε να υπήρχε και κάποια ένδειξη κατανάλωσης. Η σέλα είναι
τεραστίων διαστάσεων, και ιδιαίτερα άνετη για 2 μεγαλόσωμα άτομα, ενώ τα
μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι μεταλλικά και αναδιπλούμενα –ανοίγουν και κλείνουν
πανεύκολα με το πόδι, δίχως να λερώσετε τα χέρια σας. Ο συνεπιβάτης έχει για
έξτρα άνεση και ασφάλεια στη διάθεση του και δύο εργονομικές, μεγάλες
χειρολαβές. Η σέλα ανοίγει πανεύκολα από τον κεντρικό διακόπτη, με τη βοήθεια
2(!) αμορτισέρ, αποκαλύπτοντας από κάτω φωτιζόμενο χώρο 43 λίτρων, που χωράει
ένα full-face κράνος και μερικά
ακόμα αντικείμενα (δεν χωράει όμως ένα full-face
KAI ένα jet). Επιπλέον, μπροστά
(εκτός από το προαναφερθέν ντουλαπάκι) υπάρχει και ένας γάντζος για κάποιο
τσαντάκι. Το Xciting 400i έχει και πρακτικό
χειρόφρενο για να το παρκάρετε με ασφάλεια σε ανηφόρες/κατηφόρες –κομπλέ με
προειδοποιητική λυχνία στα όργανα για να μην το ξεχάσετε ανοιχτό. Το 400
διαθέτει τόσο πλαϊνό, όσο και διπλό σταντ, ενώ το τελευταίο είναι απίστευτα
καλοσχεδιασμένο, ώστε να το στήνετε με τη απίστευτη άνεση! Η κοντή ζελατίνα
τώρα μπορεί να είναι πανέμορφη και στα πρότυπα των sport
scooter, όμως παρέχει προστασία από τα στοιχεία μόνο
για τον κορμό του αναβάτη, καθώς στέλνει όλο τον αέρα στο λαιμό σου –ύψος
αναβάτη 1.70. Αν βγαίνετε συχνά στον αυτοκινητόδρομο, θα θελήσετε να την
αλλάξετε -έχετε υπόψη πως η Kymco διαθέτει έτοιμη,
διάφανη ψηλότερη ζελατίνα στα επίσημα αξεσουάρ του Xciting.
Οδηγώντας: Αστικός και υπεραστικός πύραυλος
Με
σέλα 790 χιλιοστών, το Xciting 400i
είναι αρκετά ψηλό για αναβάτη με ύψος 1.70, και προσωπικά πάταγα με τη μύτη του
ποδιού. Παράλληλα το ύψος του scooter εκπαιδεύει τον
αναβάτη να καβαλάει από μπροστά, και όχι περνώντας το πόδι πάνω από τη σέλα -πράγμα
έτσι κι αλλιώς δύσκολο, για όποιον δεν έχει καλά ανοίγματα. Όταν καθίσει όμως ο
αναβάτης, τα χειριστήρια έρχονται ιδανικά στα χέρια του, ενώ τα πόδια είναι
ελαφρώς διπλωμένα αν κάθεσαι μπροστά-μπροστά στη σέλα. Μόλις φέρεις το σώμα σου
στο πίσω μέρος της σέλας του αναβάτη, η στάση γίνεται ιδανική. Μπορείς μάλιστα
-αν δεν είσαι ψηλός- εύκολα να τοποθετείς τα πόδια σου σε μια δεύτερη στάση,
τεντωμένα μπροστά, για ακόμα πιο χαλαρή στάση στον αυτοκινητόδρομο. Ο θόρυβος
του κινητήρα είναι χαμηλής στάθμης, δεν ενοχλεί, ενώ ακούγεται όμορφα. Η
μετάδοση του scooter θα γλιτώσει τους ανυποψίαστους αναβάτες από
επικίνδυνα σπιναρίσματα στην εκκίνηση, καθώς δίνει χαλαρά τη δύναμη για τα
πρώτα μέτρα, όμως αμέσως μετά ανεβάζει εντυπωσιακά απόδοση, εντυπωσιάζοντας με
τη δύναμη του κινητήρα! Ειδικά μέσα στην πόλη, το XCiting
400i ABS πραγματικά
εκτοξεύεται από στενό σε στενό, χαράζοντας πλατύ χαμόγελο στα χείλη του
αναβάτη. Αισθάνεσαι πως κάθεσαι πάνω σε πύραυλο, και μόνο μοτοσικλέτες με
αρκετά κυβικά θα σε κοντράρουν. Σε ιδανικές συνθήκες είδαμε ακόμα και…
174χλμ/ώρα στο κοντέρ, ενώ τις υπόλοιπες βλέπαμε τακτικά 165-168χλμ/ώρα στην
ευθεία. Οι προσπεράσεις γίνονται παιχνιδάκι, ενώ ακόμα και στο μποτιλιάρισμα το
Xciting δεν νιώθει έξω από τα νερά του, παρά το
μεγάλο μεταξόνιο και τα 200 στεγνά κιλά του –προσοχή μόνο στους καθρέπτες που
βρίσκονται στο ύψος των καθρεπτών των αυτοκινήτων. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές,
και τιθασεύουν άνετα το scooter της Kymco,
ακόμα και σε καμπές με την τελική του, γεμίζοντας εμπιστοσύνη τον αναβάτη. Στην
επταήμερη δοκιμή μας, τα μόνα παράπονα εστιάστηκαν στην απόδοση των αναρτήσεων
σε κακούς δρόμους με πολλά σαμάρια, και στα ελαστικά της Maxxis.
Ας τα πιάσουμε ξεχωριστά. Οι αναρτήσεις μπορεί να είναι άριστες σε καλό
οδόστρωμα, αν όμως οδηγήσετε σβέλτα για αρκετή ώρα σε σαμάρια και λακκούβες,
τότε θα κοπανήσουν τη μέση του αναβάτη, και θα σας κάνουν να κόψετε ρυθμό. Η
συμπεριφορά αυτή δεν αφορά στη διαδρομή των αναρτήσεων, που είναι στα πρότυπα
της κατηγορίας, αλλά στη σφιχτή λειτουργία τους, και στο εγγενές πρόβλημα με το
σύστημα της πίσω ανάρτησης στα scooter με κλασσική
χωροταξία. Όταν δηλαδή τα δύο αμορτισέρ είναι τοποθετημένα στο πίσω άκρο του
κινητήρα, με τον τελευταίο να ντουμπλάρει και ως ψαλίδι, τότε δεν μπορείς να
περιμένεις αξιόλογη συμπεριφορά σε δρόμο με ανωμαλίες, αφού τα αμορτισέρ δεν
μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες και ταχύτητες απόσβεσης. Η
συμβουλή μας είναι να κόβετε ρυθμό στο πολύ κακό οδόστρωμα, καθώς τότε το 400
θα συμπεριφερθεί φιλικά, και θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Τα ελαστικά της Maxxis
μπορεί
να διεκπεραιώνουν τις μετακινήσεις σας, και να αποδίδουν ανεκτά σε καλή
άσφαλτο, όμως σε γλιστερό οδόστρωμα ή σε νερά… ξεχάστε το. Η πρώτη, και ίσως η
μόνη, μετατροπή που προτείνουμε ανεπιφύλακτα είναι ένα ζευγάρι ευρωπαϊκά
ελαστικά, ώστε να πατήσει καλά το XCiting και να μπορέσετε να
εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του κινητήρα-γορίλα όπως του αρμόζει.
Συμπέρασμα: Με ψηλούς στόχους
Το
Kymco Xciting 400i
διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ενθουσιάζουν τον απαιτητικό αγοραστή
των δυναμικών scooter με πολλά κυβικά. Επιθετική, πανέμορφη
εμφάνιση, κορυφαία περιφερειακά, μεγάλη δύναμη κινητήρα ακόμα και για ταξίδι
στην Εθνική, δεμένη sport αίσθηση στην
οδήγηση, μαζί με ικανοποιητικές δόσεις πρακτικότητας. Ταυτόχρονα διαθέτει την
προσοχή στη λεπτομέρεια που απαιτεί η τιμή του. Από το φινίρισμα, στα
εξεζητημένα φωτιστικά σώματα, στην τρομερή σέλα, στη χαμηλή μαύρη ζελατίνα που
ξεχειλίζει «κακία», στις ρυθμιζόμενες μανέτες, στα πολύ έξυπνα «κρυμμένα»
δοχεία υγρών φρένων, στο μοβ φωτισμό των οργάνων, κλπ. Η κατανάλωση του είναι
κάτι παραπάνω από λογική για τις επιδόσεις του, ενώ η τιμή του βρίσκεται στα
πλαίσια της κατηγορίας των scooter τετρακοσίων κυβικών.
Και πλέον, με το ABS εξαφανίστηκε και το κύριο παράπονο
που είχαμε από την «απλή» έκδοση.
Τεχνικά
Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, 1ΕΕΚ,
Υ/Ψ,4Β |
Κυβισμός
(κ.εκ.) |
399 |
Διάμετρος
x Διαδρομή (χλστ). |
84x72 |
Συμπίεση
(:1) |
10,8 |
Ισχύς
(Ίπποι Hp/σ.αλ.) |
35,6/7500 |
Ροπή
(kgm/σ.α.λ.) |
3,85/6.250 |
Τροφοδοσία |
Ηλ. Ψεκασμός |
Χωρητ.
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) |
12,5 |
Κατανάλωση
(λίτρα/100χλμ.) |
4,8 |
Βάρος
(kg, κενό) |
200 |
Τελική
Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
168 |
|
|
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
Τύπος |
Σωληνωτό, διπλό,
ατσάλινο χωροδικτύωμα |
Αναρτήσεις
Ε |
Τηλεσκοπικό πιρούνι
|
Διαδρομή
(χιλ.) |
110 |
Αναρτήσεις
Π |
Δυο αμορτισέρ,
προφόρτιση |
Διαδρομή |
107 |
Φρένα
Ε (χιλ.) |
2Δ /280, ακτινικές
δαγκάνες, δίσκοι τύπου μαργαρίτα, ABS |
Φρένα
Π (χιλ.) |
Δ /240, δίσκος
τύπου μαργαρίτα, ABS |
|
|
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
Ελαστικό
Ε |
Maxxis 120/70-15 |
Ελαστικό
Π |
Maxxis 150/70-14 |
|
|
Διαστάσεις |
|
Μήκος |
1975 |
Πλάτος |
820 |
Μεταξόνιο |
1570 |
Ύψος
σέλας |
795 |
|
|
Εξοπλισμός |
|
ABS |
Υ |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
_ |
Στροφόμετρο |
Υ |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη
θερμοκρασίας |
Υ |
Ένδειξη
βενζίνης |
Y |
Μερικός
χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
Υ |
Ρυθμιζόμενες
μανέτες |
Υ |
Κεντρικό
σταντ |
Υ |
Πλάγιο
σταντ |
Y |
Σχάρα |
_ |
Κλειδαριά
κράνους |
_ |
Ρυθμιζόμενη
εμπρός ανάρτηση |
_ |
Ρυθμιζόμενη
πίσω ανάρτηση |
Υ |
Τα καλύτερα Adventure στα 300cc με κάτω από 6.500 ευρώ
Kawasaki W230 και Meguro S1: ρετρό αντίδοτο στα σκούτερ με 20 ίππους
Υamaha R125 2025: Μέτρηση κλίσης, νέα χρώματα και Euro5+
Κινέζικες μοτοσυκλέτες μόνο στο όνομα ή και στη χάρη;
Vespa Primavera Elettrica - Test
Test Tucano Urbano Bibwarm: Θερμαινόμενη λαιμουδιέρα σπό 60 ευρώ
ESF E-Ride Liberty: Χωρίς άδεια οδήγησης και με αυτονομία 50 χιλιομέτρων
Νέες πληροφορίες για την αγωνιστική Ducati του 2027
Από το γραφείο στο 24hrs Hellas Rally με Suzuki V-STROM 800 DE
Σαρώνει στις πωλήσεις η Yamaha MT-09 Υ-ΑΜΤ
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr