LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ευέλικτη, άριστα ισορροπημένη και με νέο πλαίσιο και μπροστινή ανάρτηση που ανεβάζουν κατά πολύ σταθερότητα και άνεση.

Δώστε στην Primavera 50 κέντρο της πόλης, και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, και διασκεδάστε μαζί της.

Εκκίνηση τόσο με μίζα, όσο και με μανιβέλα, για τον πενηντάρη τετράχρονο κινητήρα της Primavera 50.

Ιδανικό, και μοναδικά στιλάτο δίκυκλο πόλης, σε μια από τις πιο όμορφες εκδόσεις που έχουμε δει.

Απίθανο design στα κλασικού ύφους όργανα, που διαθέτουν… δύο μερικούς χιλιομετρητές, και γαλάζιο φωτισμό.

Υπέροχο πίσω φωτιστικό με λαμπτήρες LED, που αλλάζει σχήμα όταν ο αναβάτης πιέσει το φρένο.

Η μπαταρία έφυγε από τον κάδο, και ο χώρος μεγάλωσε. Θα βολέψετε άνετα ένα full-face κράνος, ακόμα και με αεραγωγούς.

Ολοκαίνουργιο πλαίσιο, που δεν προσθέτει βάρος, αλλά προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ακαμψία.

Δοκιμάζουμε: Vespa Primavera 50 4Τ

Η Ανοιξη της Vespa έρχεται και για τους κατόχους διπλώματος ΑΜ, αλλά και για όλους όσους θα ήθελαν μια μοναδικά στιλάτη, τετράχρονη Vespa στα 50 κυβικά, με κατανάλωση άντε γεια!

 
Χρώματα: Λευκό, μπλε, κόκκινο, μαύρο, γαλάζιο, καφέ

Τιμή: 2.940 ευρώ

Είναι πανέμορφη! Η νέα Primavera αισθητικά, είναι από τις πιο πετυχημένες εκδόσεις του θρύλου της Vespa, ανεξαρτήτως εποχής. Και πέρα από τις μεγαλύτερες εκδόσεις των 125 και 150 κυβικών, η Primavera βγαίνει και σε 2 ακόμη εκδόσεις, στις οποίες το μόνο που αλλάζει πάνω της είναι ο τετράχρονος ή δίχρονος κινητήρα 50κ.εκ. Εμείς κινηθήκαμε για μια εβδομάδα παρέα με την τετράχρονη πενηντάρα Primavera, και εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την αισθητική της, όσο και από την οδική της συμπεριφορά. Κερασάκι, η ιδιαίτερα χαμηλή της κατανάλωση.

Αισθητική: Να την πιεις στο ποτήρι
Έχοντας στο μυαλό μας τις όλες τις σύγχρονες εκδόσεις του εμβληματικού δίκυκλου (LX, GTS, GTV, LXV, S, PX), πιστεύουμε πως η Primavera είναι η πραγματική άνοιξη του ιταλικού… νεορεαλισμού όσον αφορά στη Vespa. Η πιο πετυχημένη αισθητικά -κατά τη γνώμη μας- σύγχρονη έκδοση Vespa καταφέρνει να συνταιριάξει παρελθόν και παρόν, με μοναδικό τρόπο. Ο στρογγυλός, διακριτικός προβολέας, ταιριάζει γάντι στο υπέροχο νέο πλαίσιο, που πέρα από την προσφορά του στη σταθερότητα της Primavera κατά την οδήγηση, χαρακτηρίζεται από γλυκές καμπύλες, και κομψότατο σχήμα. Οι στιλιστικές αναφορές πατάνε πάνω και στο ultra-premium 946, δίχως όμως να υπερβαίνουν με τον ίδιο τρόπο τα γνώριμα αισθητικά όρια της Vespa. Έτσι, η Primavera δεν ξενίζει κανένα, ενώ όποιος τη δει σχηματίζει άμεσα την εντύπωση πως αντικρίζει μια αυθεντικά κλασική Vespa! Ανετα θα μπορούσε να είναι το σχήμα της Vespa από το οποίο θα κριθούν όλες οι υπόλοιπες. 
Παράλληλα, η Primavera, καταφέρνει να πείσει με την πρώτη ματιά, πριν σε πείσει στην πράξη, για τη χρηστική της πλευρά. Οι χώροι είναι μεγάλοι, ενώ η σέλα τραβάει τα βλέμματα, ακροβατώντας πάνω στην στιλιστική αρτιότητα, αλλά και στην… οπτικά προσλαμβανόμενη άνεση. Και που να δείτε τι χωράει από κάτω. Πάνω στην Primavera θα βρείτε και αρκετές χρωμιομένες λεπτομέρειες, σε σωστά σημεία, όπως το φτερό, οι καθρέπτες, το πλαίσιο του προβολέα, το κάλυμμα του τελικού της εξάτμισης, οι χειρολαβές, το κάλυμμα του βραχίονα στη μπροστινή ανάρτηση, το πλαίσιο στο πίσω φανάρι, τα λεπτά φιλέτα στα πλαϊνά της ποδιάς, αλλά και οι τρεις τσαχπίνικες πινελιές στο μπροστινό μέρος που θυμίζουν χαμόγελο! Δείτε και τα υπέροχα όργανα! Εκπληκτικά σε design, αλλά και σε εκτέλεση, πανέμορφα, με κλασικό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων, με διακριτική ψηφιακή οθόνη, αλλά και με γαλάζιο φωτισμό! Όμως και οι πεντάμπρατσες ζάντες 11 ιντσών διαθέτουν νέο design, θυμίζοντας έντονα… μαργαρίτες! Το λογότυπο Vespa βρίσκεται αρκετές φορές πάνω στην Primavera, στο μπροστινό μέρος του scooter, στο πλαϊνό μέρος του πλαισίου, στην μπροστινή ανάρτηση, στα όργανα, στις χειρολαβές, στα γκριπ, κλπ. Το «Primavera» αντίθετα, το βρίσκει κανείς μόνο μία φορά. Μπορεί τώρα να είμαστε λίγο περίεργοι, αλλά θα θέλαμε να βλέπαμε και τον κινητήρα να αναγράφει το λογότυπο Vespa αντί για Piaggio. Μικρό τώρα παράπονο έχουμε και από τις ραφές στη σέλα, αφού δεν έχουν «κάτσει» ιδανικά, και σε κοντινή διερεύνηση δείχνουν τσιτωμένες σε μερικά σημεία.

Εργονομία/Ανεση/Ποιότητα: Λατρεμένο δίκυκλο πόλης
«-Πενηντάρα είπες ε; Μικρή θα είναι σε διαστάσεις.» Λάθος! Βλέπετε, η Primavera 50 διαθέτει ίδιο πλαίσιο, χώρους, εργονομία και διαστάσεις παντού με τις 125/150! Αυτό μεταφράζεται σε άνετη συμβίωση, και κορυφαία χρηστικότητα. Ας δούμε λίγο τα επιμέρους στοιχεία που μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Η χαμηλού ύψους σέλα (780 χιλιοστά) είναι ακόμα πιο άνετη από ότι δείχνει, για αναβάτη αλλά και για συνεπιβάτη, ενώ ο τελευταίος έχει στη διάθεση του και χειρολαβές. Τα λεπτά πλαϊνά της ποδιάς της Primavera θα βοηθήσουν ακόμα και τους κοντύτερους αναβάτες να πατήσουν με σιγουριά κάτω. Κι όταν ανέβεις στην Primavera είναι λες και την οδηγούσες εδώ και χρόνια! Βολεύεσαι άμεσα, ενώ χέρια και πόδια τοποθετούνται σε χαλαρές γωνίες, συνηγορώντας στην άνεση, ακόμα και για μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Χαμόγελα χαρίζει ο ιδιαίτερα μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα, όπου θα βολέψετε άνετα ένα full-face κράνος. Η νέα θέση της μπαταρίας, που μετακόμισε στο χώρο της ποδιάς, σημαίνει πως τα 14,3 λίτρα χώρου των προηγούμενων μοντέλων μετατράπηκαν σε 16,6 λίτρα! Ταυτόχρονα, με την εύκολη αφαίρεση του κάδου, ο μηχανικός έχει άμεση πρόσβαση στον κινητήρα, για εύκολο (και οικονομικό) service. Κάτω από τη σέλα βρίσκουμε και το στόμιο του ρεζερβουάρ, το οποίο είναι σχετικά στενό, και θέλει… προσεκτικό βενζινά, ώστε να μη χύσει καύσιμο έξω, πάνω στα αποθηκευμένα σας πράγματα. Οι χώροι συμπληρώνονται από το ντουλαπάκι που κλειδώνει στην ποδιά, και από τον γάντζο που διπλώνει έξυπνα στο μπροστινό μέρος της σέλας. Στην ποδιά βέβαια δεν θα χωρέσουν πολλά πράγματα, λόγω μικρών διαστάσεων, αλλά μια τσάντα θα την κουβαλήσετε. Για μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες, η Piaggio προσφέρει και επίσημο βαλιτσάκι ικανότατης χωρητικότητας. Οι διακόπτες τώρα είναι εργονομικοί, και αρκετά καλαίσθητοι με τα μεταλλικά φιλέτα στα οποία βρίσκονται τοποθετημένοι, οι καθρέπτες λειτουργικοί, ενώ η κόρνα έχει αστεία χροιά, όπως στα περισσότερα scooter μικρού κυβισμού. Η Primavera 50, εκτός από μίζα διαθέτει και μια καλοδεχούμενη μανιβέλα, που εκτός από κλασικό look, προσθέτει και έξτρα πόντους στη χρηστικότητα, αφού είστε καλυμμένος ακόμα και στη σπάνια περίπτωση που μείνετε από μπαταρία. Η τεχνολογία μας κλείνει το μάτι σε φλας, φώτα στάσης, αλλά και πίσω φανάρι, όπου βρίσκουμε λαμπτήρες τεχνολογίας LED. Υπέροχο είναι το πίσω φανάρι, που διαθέτει σχήμα «U», ενώ το κενό μέρος του… γεμίζει όποτε πιέζετε κάποιο φρένο. Πλαϊνό σταντ δεν υπάρχει, όμως το μικρό βάρος της Primavera μεταφράζεται σε πανεύκολο στήσιμο στο διπλό. Η Primavera αποτελεί ένα από τα πιο ευέλικτα και μικρά σε διαστάσεις δίκυκλα σήμερα, και μαζί με το μεγάλο κόψιμο τιμονιού, γίνεται πραγματικό βέλος μέσα στο μποτιλιάρισμα, αφήνοντας πίσω της δίκυκλα πολλαπλάσιου κυβισμού!

Κινητήρας: Γραμμική απόδοση, τεράστια οικονομία
Πενήντα κυβικά, τέσσερις χρόνοι, τέσσερις βαλβίδες, ένας κύλινδρος, αερόψυξη. Δύναμη; Τέσσερις κόμμα τριάντα πέντε ίπποι. Μπορεί να μην ακούγονται πολλοί, όμως η Piaggio αναφέρει πως πρόκειται για το δυνατότερο τετράχρονο πενηντάρι μοτέρ της αγοράς! Αλλωστε, όσοι θέλουν κι άλλη δύναμη, με δίπλωμα ΑΜ (πενηνταριού) μπορούν να στραφούν προς τη δίχρονη πρόταση της εταιρείας στα 50 κυβικά, με Hi-Per2 κινητήρα. Επιστρέφοντας στο «δικό μας» τετράχρονο μοτέρ, οι 4,35 ίπποι του θα βοηθήσουν τον αναβάτη να απομακρυνθεί ελαφρώς στην αρχή από τα αυτοκίνητα, αν και η μικρή, βάσει νόμου, τελική των 45χλμ/ώρα κάνει απαγορευτική την κίνηση σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας. Έτσι κι αλλιώς ο σχεδιασμός όλων των δικύκλων στα 50κ.εκ. αφορά αποκλειστικά κίνηση είτε στο κέντρο της πόλης, είτε σε γειτονιές και επαρχία. Εθνική Οδός, και Λεωφόροι δεν περιλαμβάνονται στο πιάτο, και μπορείτε να τις ξεχάσετε. Πάντως η κατανάλωση της πενηντάρας τετράχρονης Primavera είναι κάτι για το οποίο θα συζητάτε επί μακράν με τους φίλους σας, αφού κινούμενοι συνεχώς με τέρμα γκάζι είδαμε 2,4lt/100χλμ.! Από την άλλη, για να κινηθεί κανείς με διαφορετικές συνθήκες από το «τέρμα γκάζι» σημαίνει πως θα πρέπει να πέσει κάτω από τα 45χλμ/ώρα, πράγμα που εμείς, για λόγους ασφαλείας, δεν μπορέσαμε να κάνουμε στην Αθήνα. Άριστες πάντως είναι οι εντυπώσεις από τους ελάχιστους κραδασμούς, χάρη στο νέο σύστημα στήριξης του κινητήρα, που δεν θα ενοχλήσουν ποτέ τον αναβάτη.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Ευέλικτη και πρωτόγνωρα σταθερή
Το ατσάλινο πλαίσιο που αποτελεί ταυτόχρονα και το κοστούμι της Vespa είναι σήμα κατατεθέν που δεν αντιγράφεται. Και φυσικά κανείς δεν έχει διανοηθεί να δει Vespa με πλαστικό κοστούμι. Όπως και οι μεγάλες Primavera, έτσι και η πενηντάρα διαθέτει το ολοκαίνουργιο πλαίσιο της εταιρείας, που δίνει πρωτόγνωρο αέρα σταθερότητας και ασφάλειας στην κίνηση! Όποιος έχει οδηγήσει προηγούμενες Vespa, σίγουρα θα εντυπωσιαστεί με το καλημέρα, αφού η ακαμψία του νέου πλαισίου καμία σχέση δεν έχει με το παρελθόν. Μπορεί στα 50 κυβικά, η Primavera να μην μπορεί να περάσει νόμιμα τα 45χλμ/ώρα, και να έχει έτσι έξτρα πλεονέκτημα σταθερότητας σε σχέση με τις μεγαλύτερες αδελφές της, όμως παρόλα αυτά, η αίσθηση που σου δίνει είναι λες και διαθέτει τροχούς… 14 ιντσών, και όχι 11! Κι αν αυτό το πλαίσιο μπορεί άνετα να τιθασεύει τις εκδόσεις 125 και 150κ.εκ. με το νέο τριβάλβιδο μοτέρ, φανταστείτε πόσο overkill είναι για το πενηντάρι. Σταθερότητα παντού, άριστη συμπεριφορά σε σαμάρια και λακκούβες, χαρακτηριστικά που γεμίζουν εμπιστοσύνη τον αναβάτη, και του επιτρέπουν να εκμεταλλευθεί στο έπακρο την παροιμιώδη ευελιξία της Vespa. Ταυτόχρονα, η εταιρεία επισημαίνει πως το νέο πλαίσιο, παρόλη την αυξημένη ακαμψία του, δεν βαραίνει το σύνολο, διατηρώντας χαμηλά τα κιλά της Primavera. Νέα όμως είναι και η μπροστινή ανάρτηση, με λιγότερες τριβές, και μεγαλύτερη άνεση για τον αναβάτη. Στα φρένα συναντάμε ένα δίσκο εμπρός και ένα ταμπούρο πίσω.

Οδηγώντας: Καθημερινό παιχνίδι 
Όταν με τα πολλά καταφέρεις να σταματήσεις να τη χαζεύεις στατικά, και αποφασίσεις να την καβαλήσεις για βόλτα, η μίζα φέρνει στη ζωή άμεσα τη μικρή Primavera. Ο ήχος φυσικά χαμηλής στάθμης, καλύπτει τις τελευταίες προδιαγραφές θορύβου. Ανοίγω το γκάζι τέρμα, και η Primavera ξεκινάει αργά, για να ανεβάσει ελαφρώς ρυθμό στη συνέχεια. Ζουζουνίζει ευχάριστα, και εμείς αρχίζουμε το υπέροχο ταξίδι προς το κέντρο της πόλης. Δυνατή εντύπωση, η άριστη συμπεριφορά της σε κάθε οδόστρωμα. Απίθανο κράτημα, αλλά και άνεση για τον αναβάτη στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κι αν στην αποστολή της Primavera υπήρξαν κάποια παράπονα για τη δύναμη του μπροστινού φρένου, κάτι φαίνεται να άλλαξε στο μοντέλο παραγωγής. Στην Primavera 50 της δοκιμής μας, το μπροστινό δισκόφρενο είχε άμεμπτη απόδοση, τόσο από πλευράς δύναμης, όσο και αίσθησης, με ανάλογη απόδοση από το πίσω ταμπούρο. Στο δρόμο μας για το κέντρο της πόλης, φροντίσαμε να αποφύγουμε την Εθνική Οδό, αλλά και λεωφόρους σαν την Κηφισίας, Μεσογείων, και Συγγρού. Αντίθετα, τόσο στην Πατησίων, όσο και στο μποτιλιαρισμένο κέντρο, η Primavera 50 έδινε απλόχερα την πολυπόθητη αίσθηση «σαν το ψάρι στο νερό», αφού η δύναμη της ήταν υπέρ-αρκετή για να κινηθούμε με ασφάλεια αλλά και ταχύτητα. Έπιασα τον εαυτό μου να διασκεδάζει, κυνηγώντας τα περισσότερα δίκυκλα -και αφήνοντας αρκετά πίσω- ενώ το μικρό πλάτος της Primavera και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού της δίνει πλεονέκτημα όσο το «στρίμωγμα» αυξάνεται. Κινηθήκαμε και δικάβαλοι, αν και μάθαμε να αποφεύγουμε τις μεγάλες ανηφόρες, καθώς η ταχύτητα έπεφτε αρκετά, σε αυτές. Φυσικά όπου και αν σταματάγαμε, σε φανάρι, ή στο παρκάρισμα, η Primavera τράβαγε δίχως κόπο, όλα τα βλέμματα πάνω της. Στο τέλος της εβδομαδιαίας συμβίωσης μας, κανένα παράπονο δεν μπόρεσε να σκιάσει τις εντυπώσεις μας από την Primavera 50. Αντίθετα, ήταν μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που δυσκολευτήκαμε να αποχωριστούμε ένα τετράχρονο πενηντάρι.

Συμπέρασμα: Φιλέ μινιόν!
Το μικρό φιλετάκι της Vespa, η τετράχρονη Ανοιξη στα πενήντα κυβικά, αποτελεί δίχως αντίλογο, ένα από τα πιο στιλάτα δίτροχα όλων των εποχών, στην κατηγορία. Ας δούμε τους τρεις λόγους που μας άρεσε: Α) Είναι πανέμορφη Β) Είναι πρακτική και με χώρους, Γ) Έχει αστεία κατανάλωση. Η Primavera 50 έρχεται σε 6 διαφορετικά χρώματα, ενώ φυσικά έχει εκτενή σειρά επίσημων αξεσουάρ. Στα 2.940 ευρώ φθηνή δεν τη λες, όμως η ποιότητα που φαίνεται στην κάθε λεπτομέρεια σε αποζημιώνει με το παραπάνω. Ένα ιταλικό φιλετάκι, μικρό αλλά πολύ-πολύ ζουμερό και καλοψημένο. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 
Κινητήρας: 4T, 1Κ, Α/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.): 50
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.): 39x41,8
Συμπίεση (:1): Δ.Α.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 4,3/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 0,4/7.750
Τροφοδοσία: Καρμπιρατέρ Keihin NCV 18,5  
Χωρ. ρεζερβουάρ (λίτρα): 7
Κατανάλωση (lt./100χλμ): 2,4
Βάρος (κιλά): 109
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 45

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε: Μονόμπρατσο, υδραυλικό αμορτισέρ
Διαδρομή (χλστ.): 78
Αναρτήσεις Π : Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή: 69
Φρένα Ε (χλστ.): Δ /200 
Φρένα Π (χλστ.): Τ / 140 

Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε:  110/70-11"
Ελαστικό Π: 120/70-11"

Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.): 1.860
Πλάτος (χλστ.): 735
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.330
Ύψος σέλας (χλστ.): 780

Εξοπλισμός
ABS OXI
Μίζα NAI
Μανιβέλα NAI
Στροφόμετρο OXI
Κοντέρ NAI
Ένδειξη θερμοκρασίας NAI
Ένδειξη βενζίνης NAI
Μερικός χιλιομετρητής NAI
Φέρινγκ OXI
Ρυθμιζόμενες μανέτες OXI
Κεντρικό σταντ NAI
Πλάγιο σταντ OXI
Σχάρα OXI
Ρυθμιζόμενη εμπρ. ανάρτηση OXI
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση OXI


 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ