LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το X-MAX αφήνει τον αναβάτη να το εμπιστευτεί και το μόνο που χαλάει το… πάρτι είναι το κεντρικό σταντ που βρίσκει κάτω νωρίς σε δρόμο καλής ποιότητας.

Στην πόλη το Χ-ΜΑΧ 400 είναι αρκετά ευέλικτο για τον όγκο του με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το καλό ζύγισμα να βοηθούν τα μέγιστα στους ελιγμούς.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και επιθετική χωρίς να είναι κραυγαλέα.

Δύναμη και αίσθηση προσφέρουν οι εμπρός δίσκοι του X-MAX που θα ικανοποιήσουν με την απόδοσή του και όταν οι ρυθμοί ανέβουν.

Στην ποδιά θα βρείτε δύο πρακτικότατα ντουλαπάκια με το αριστερό που είναι και το βαθύτερο να φέρει και κλειδαριά.

Μοντέρνος και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Στην κεντρική οθόνη θα βρείτε τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει με τα ίδια λάδια αλλά και τον ίδιο ιμάντα!

Αυτά είναι! Δύο κράνη κλειστού τύπου και αρκετά μικροπράγματα μπορούν να χωρέσουν με άνεση κάτω από τη σέλα του X-MAX.

Δοκιμάζουμε: Yamaha X-Max 400

To X-MAX 400 απέδειξε την αξία του κατά τη διάρκεια της δοκιμής καθώς φέρει μια σειρά από χαρακτηριστικά που το ανάγουν σε μια ολοκληρωμένη επιλογή για εκείνους που ψάχνουν το δίκυκλο-ένα-σε-όλα.

 
+:Χώροι, ποιότητα, σχεδίαση, φρένα
-:Σχεδίαση κεντρικού σταντ, άνεση σέλας στην πολύωρη οδήγηση

Τιμή: 6.150 ευρώ (με ABS: 6.700 ευρώ)
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, γκρι ματ


Τα scooter 250-300 κ.εκ. αποτελούν τη χρυσή τομή αν η κίνηση στους δρόμους της πόλης βρίσκεται στη λίστα των προτεραιοτήτων του αναβάτη, και ακολουθείται από τα μικρά ταξιδάκια-βόλτες του Σαββατοκύριακου. Τι γίνεται όμως όταν οι απαιτήσεις ανεβαίνουν και στο πρόγραμμα μπαίνουν και τα μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια, με δύο άτομα στη σέλα και περισσότερες αποσκευές; Τότε μάλλον χρειάζεται ακόμη περισσότερη άνεση αλλά και ισχύ από τον κινητήρα, για καλύτερες επιταχύνσεις και πιο εύκολη διατήρηση ταχυτήτων ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο. Οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει και για αυτή την περίσταση, με τη λύση να βρίσκεται στα GT μοντέλα, με ελαφρώς μεγαλύτερους και ισχυρότερους κινητήρες. Χωρίς να διαφέρουν σημαντικά σε διαστάσεις από τα 300άρια (σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα η διαφορά εντοπίζεται μόνο στο μεγαλύτερο μοτέρ), τα εν λόγω μοντέλα παρουσιάζονται ως η ιδανική επιλογή για την περίσταση με τις επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας τους να αποτελούν μια καλή εναλλακτική έναντι των ακριβότερων και μεγαλύτερων δικύλινδρων mega GT. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθεί και το X-MAX 400, ο νεότερος εκπρόσωπος στην εν λόγω κατηγορία. Ουσιαστικά πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Majesty 400 που φημιζόταν επίσης για τις ανέσεις και τους χώρους που προσέφερε. Πιο σύγχρονο από αυτό σε όλους τους τομείς και με γονίδια από το “μικρότερο” 250 αλλά και το sport ΤΜΑΧ 530, το X-MAX 400 αποτελεί τη μέση στη ΜΑΧ γκάμα των Ιαπώνων. Φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην καθημερινότητα αλλά και στα σχέδια του αναβάτη για μικρές και μεγάλες βόλτες εκτός των τειχών της πόλης συνδυάζοντας θετικά στοιχεία και από τα δύο μοντέλα τα οποία και θα ανακαλύψετε στις σελίδες που ακολουθούν.

Σχεδίαση/Ποιότητα: Μοντέρνο και δυναμικό
To νέο Χ-ΜΑΧ καταφέρνει να ξεχωρίζει με τη μοντέρνα και προσεγμένη σχεδίασή του. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρίας έδωσαν στα πλαστικά του τις απαραίτητες πινελιές δυναμισμού, χωρίς όμως να προχωρήσουν σε ακραίες επιλογές. Έτσι κατέληξαν σε ένα σχήμα που, χωρίς να κόβει τους δεσμούς με τη σχεδιαστική ταυτότητα των παλαιότερων X-MAX, συνδυάζει σε υψηλό βαθμό την ξεχωριστή μοντέρνα σχεδίαση με την κομψότητα. Το αποτέλεσμα κρίνεται επιτυχημένο και αυτό φαίνεται και στις φωτογραφίες. Ωστόσο, οι επιλογές της Yamaha δικαιώνονται πραγματικά μόνο αν έχετε το X-MAX μπροστά στα μάτια σας για μια live παρατήρηση. Αγαπημένο μας σημείο το πίσω μέρος, με τα μικρά σε μέγεθος LED φωτιστικά σώματα να έχουν ενσωματωθεί στο σχήμα της αιχμηρής ουράς, κάτι που προσδίδει ένα σπροτίφ τόνο στην όλη δημιουργία. Οι θετικές σχεδιαστικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στο «cockpit» του X-MAX αφού και τα όργανα έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα και τη νύχτα είναι ακόμη πιο καλαίσθητα χάρη στον κόκκινο φωτισμό τους. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι άλλο ένα στοιχείο που κάνει το X-MAX να ξεχωρίζει, τόσο σε επίπεδο βαφής όσο και συναρμολόγησης. Οι αρμοί μεταξύ των πλαστικών είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, ενώ ακόμη και μετά την ταλαιπωρία που πέρασε το X-MAX στα χέρια μας-περισσότερα παρακάτω-οι μόνοι πολύ σιγανοί τριγμοί που ακούγαμε, οι οποίοι προϋπήρχαν, προέρχονταν από τον σκελετό της σέλας.

Εργονομία/Χώροι: Σε καλομαθαίνει
Ως γνήσιο GT scooter το X-MAX σε καλομαθαίνει από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στη μεγάλη και φαρδιά σέλα του. Τα 785 χλστ. που τη χωρίζουν από το έδαφος λένε τη μισή αλήθεια αφού ο αναβάτης αισθάνεται ότι κάθεται ψηλότερα καθώς τα πόδια να ανοίγουν αρκετά πριν φτάσουν στο έδαφος. Με τα πόδια πάνω, ωστόσο, η θέση οδήγησης θα φανεί βολική και στους κοντύτερους με το τιμόνι να έρχεται κοντά στον κορμό, τη στιγμή που χειριστήρια αλλά και πίνακας οργάνων βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Οι ψηλότεροι, χωρίς να νιώθουν στριμωγμένοι, θα προτιμούσαν το τιμόνι λίγο πιο μπροστά αλλά και εκεί που είναι δεν ενοχλεί. Όλοι θα ήθελαν επίσης να χειρίζονται τις ενδείξεις της ψηφιακής οθόνης από το γκριπ καθώς η τοποθέτηση των μπουτόν μέσα στο ταχύμετρο απαιτεί από τον αναβάτη να τις αλλάζει με ασφάλεια μόνο εν στάση. Στα μετόπισθεν η άνεση κινείται στα ίδια επίπεδα. Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του πολύ χώρο και αρκετό αφρώδες στη σέλα του αλλά και χειρολαβές για επιπλέον στήριξη. Επίσης, τα πόδια του πέφτουν σε φυσιολογικές γωνίες πάνω στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ τα οποία είναι στενότερα από το ιδανικό και κινούνται σε πιο σπορ πρότυπα. Το σήμα κατατεθέν των Χ-ΜΑΧ, ο τεράστιος χώρος κάτω από τη σέλα, δίνει το “παρών” και στο 400. Έτσι δύο κράνη κλειστού τύπου χωρούν άνετα κάτω από τη σέλα, και περισσεύει χώρος και για κάποια ακόμη πράγματα. Οι αποθηκευτικοί χώροι δεν τελειώνουν εκεί αφού το X-MAX φέρει και δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το αριστερό να είναι μεγάλο και να φέρει και κλειδαριά.

Πλαίσιο/Φρένα/Αναρτήσεις: Κλασική συνταγή
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του X-MAX είναι κλασικού σχεδιασμού για τα μέτρα της κατηγορίας. Αυτό που πρόσεξαν οι άνθρωποι της Yamaha είναι να μην ξεφύγει πολύ σε διαστάσεις σε σχέση με το μικρότερο 250 αλλά ούτε και σε βάρος, καθώς δεν ήθελαν να αλλάξει πολύ η αίσθηση ευελιξίας σε σχέση με αυτό. Εκεί που δεν έγινε κανένας συμβιβασμός είναι στην ακαμψία του πλαισίου, που βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Σε συνδυασμό με τα σφιχτά ρυθμισμένα αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, αλλά και το σεβαστών διαστάσεων πιρούνι, το X-MAX παρουσιάζει μια πολύ συγκροτημένη εικόνα στο δρόμο και αφήνει τον αναβάτη να το πιέσει απερίσπαστα σε επαρχιακό δρόμο καλής ποιότητας. Ψηλά τον πήχη βάζει η Yamaha και στο σύστημα πέδησης που αποτελείται από δύο δίσκους 267 χλστ. εμπρός που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες και ένα δίσκο ίδιας διαμέτρου πίσω. Τα φρένα ίσως μοιάζουν υπερβολικά για 400άρι scooter, δείχνουν ότι η Yamaha δεν προορίζει το X-MAX μόνο για τους δρόμους της πόλης αλλά και για εκείνους που συνεχίζονται έξω από αυτή.

Κινητήρας: Το ισχυρότερο Χ-ΜΑΧ
Ο κινητήρας που χρησιμοποίησε η Yamaha για το X-MAX 400 προέρχεται από το προηγούμενο μεσαίο GT scooter της ιαπωνικής εταιρίας, Majesty 400. Η Yamaha εξέλιξε αυτό το μοτέρ ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών, όσον αφορά την ποιότητα λειτουργίας και τις εκπομπές ρύπων, και το τοποθέτησε στο μεγάλο Χ-ΜΑΧ με αποτέλεσμα αυτό να αποδίδει 54% μεγαλύτερη ισχύ από το ομώνυμο μοντέλο με τον κινητήρα των 250 κ.εκ. αλλά και ροπή που ξεπερνά το 60% σε αύξηση. Στην πράξη ο κινητήρας δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τα κιλά που έχει κινήσει. Λειτουργεί πολιτισμένα, επιταχύνει εκλεπτυσμένα το X-MAX στα πρώτα μέτρα, για να μην τρομάξει κανένα, και έπειτα δείχνει τα δόντια του στέλνοντας τη βελόνα του ταχύμετρου πάνω από τα 170 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας: Μέλος γνωστής οικογενείας
Σχεδόν 1.400 χλμ. διανύσαμε με το X-MAX κατά τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους παίρνοντάς το μαζί μας στις διακοπές! Εκεί το βασανίσαμε λίγο περισσότερο από ό,τι κάνουμε συνήθως, αφού σπάνια μπαίνουμε σε χώμα με scooter δοκιμής. Το X-MAX ωστόσο δεν τη γλίτωσε και έκανε συνολικά περίπου 100 χλμ. σε χωματόδρομους. Πώς αλλιώς θα φτάναμε στα Αγραφα; Ναι, με το X-MAX ανεβήκαμε ως εκεί και πήγαμε ακόμη παραπέρα και το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας απέδειξε ότι μπορεί να παίξει άριστα το ρόλο του τουριστικού “εργαλείου” που θα περάσει σχεδόν από παντού και μάλιστα αλώβητο. Περισσότερο το χαρήκαμε στον επαρχιακό δρόμο, από την Αράχωβα και μετά περνώντας από χωριά όπως η Καλοσκοπή, το Μαυρολιθάρι και ο Αθανάσιος Διάκος με προορισμό το Καρπενήσι. Στην κολασμένη διαδρομή που βρήκαμε (πηγαίνετε τώρα πριν πιάσουν τα κρύα!) το X-MAX ανταποκρίθηκε άριστα με το άκαμπτο πλαίσιο και τις σφιχτές αναρτήσεις να αφήνουν τον αναβάτη ελεύθερο να χαρεί τη διαδρομή μέχρι να αρχίσει να ξύνει το κεντρικό σταντ. Το τελευταίο είναι πρακτικό και ανοίγει χωρίς δυσκολία. Έχει τοποθετηθεί ωστόσο σε τέτοιο σημείο που βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω (προσοχή και στα πεζοδρόμια) ενώ περιορίζει και τις κλίσεις του Χ-ΜΑΧ στις στροφές νωρίτερα από τα φυσικά του όριά. Όπως και να έχει και μέχρι το scooter της Yamaha να αρχίσει τις… υπογραφές συμπεριφέρεται άψογα αλλάζοντας κατεύθυνση ανάλαφρα και ισορροπημένα. Σε αυτές τις συνθήκες έδειξαν τα δόντια τους και τα δυνατά φρένα που δεν κουράστηκαν στην παρατεταμένη χρήση και έκοβαν τη φόρα του X-MAX χωρίς δεύτερη κουβέντα. Έπειτα από το Καρπενήσι, και μια βόλτα μέχρι τη τεχνητή λίμνη Κρεμαστών, σειρά είχε η σύντομη επίσκεψη-ανάβαση στα Αγραφα και μετά πάλι κάτω προς Τροβάτο και θέση Τρία Σύνορα με προορισμό τη λίμνη Πλαστήρα. Εκεί το X-MAX, τα βρήκε φυσιολογικά λίγο σκούρα. Με πολύ λογικές ταχύτητες και αρκετή προσοχή, όμως, δεν μάσησε και έφτασε στο Νεοχώρι  για διανυκτέρευση, χωρίς παρατράγουδα. Την επόμενη μέρα κινηθήκαμε προς Ελάτη και Περτούλι, με την ποιότητα του δρόμου να κινείται αντίστροφα σε σχέση με το πανέμορφο τοπίο, και το Χ-ΜΑΧ να υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία τα σφιχτά πίσω αμορτισέρ του. Σειρά είχε η Καλαμπάκα και τα Τρίκαλα με τον δρόμο να γίνεται μια βαρετή ευθεία μέχρι και την εθνική. Εκεί φάνηκε και ο μοναδικός λόγος για μικρή γκρίνια στο Χ-ΜΑΧ με τη σέλα να κουράζει γρηγορότερα από το αναμενόμενο στον αυτοκινητόδρομο. Η αιτία εντοπίζεται στο σχήματα σχήμα της-ώστε να χωρά από κάτω ένα δεύτερο full face κράνος. Ενώ αυτό δεν ενοχλεί στις πιο σύντομες αστικές μετακινήσεις και όσο το σώμα βρίσκεται σε κίνηση, στον αυτοκινητόδρομο απαιτεί από τον αναβάτη μια καλή ολιγόλεπτη στάση σε κάθε ανεφοδιασμό για να ξεπιαστεί. Κατά τα άλλα η προστασία από τον αέρα είναι καλή, η ευθυβολία υποδειγματική και η ζελατίνα του Χ-ΜΑΧ δημιουργεί λίγες αναταράξεις ενώ τελειώνει στο σωστό σημείο ώστε να λειτουργούν οι αεραγωγοί του κράνους.

Συμπέρασμα: Aξίζει την προσοχή σας
Με μοντέρνα και δυναμική σχεδίαση και δυνατότητα κίνησης εντός και εκτός των τειχών, το X-MAX δείχνει να τα έχει όλα. Αυτό γιατί ούτε στον τομέα των χώρων υπολείπεται του ανταγωνισμού αλλά ούτε και σε επιδόσεις με το μοτέρ να εμφανίζεται παράλληλα και οικονομικό σε κατανάλωση. Παράλληλα η συμπεριφορά του είναι ιδιαίτερα ευχάριστη σε δρόμο με στροφές και τα φρένα του αποδίδουν τόσο καλά που χρειάζονται προσοχή μόνο σε πολύ κακής ποιότητας οδόστρωμα, λόγω απουσίας ABS το οποίο θα το προτιμούσαμε στάνταρ στην τιμή που διατίθεται το Χ-ΜΑΧ. Αν ψάχνετε λοιπόν για μια πρόταση που να βρίσκεται σε δυνατότητες ανάμεσα στα Χ-ΜΑΧ 250 και ΤΜΑΧ με σημαντικά περισσότερη δύναμη από το πρώτο και τη μισή σχεδόν τιμή από το δεύτερο δεν έχετε παρά να κοιτάξετε το νέο scooter της ιαπωνικής εταιρίας το οποίο  αξίζει σίγουρα την προσοχή σας.

Yamaha X-MAX

 

Κινητήρας

4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β

Κυβισμός (κ.εκ.)

395

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

83x73

Συμπίεση (:1)

10,6

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

31/7.500

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

3,45/6.000

Τροφοδοσία

Ψεκασμός

Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα)

14

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)

4,1

Βάρος (kg, πλήρες)

211

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

174

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι

Διαδρομή (χλστ.)

110

Αναρτήσεις Π

Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή

110

Φρένα Ε (χλστ.)

2Δ, 267 χλστ. 2πίστονες δαγκάνες

Φρένα Π (χλστ.)

Δ, 267 χλστ. διπίστονη δαγκάνα

Τροχοί-Ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

Michelin City Grip 120/70-15"

Ελαστικό Π

Michelin City Grip 150/70-13"

Διαστάσεις

 

Μήκος (χλστ.)

2.190

Πλάτος (χλστ.)

780

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.565

Ύψος σέλας (χλστ.)

785

Εξοπλισμός

 

ABS

O

Μίζα

Υ

Μανιβέλα

_

Στροφόμετρο

Υ

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

Υ

Ένδειξη βενζίνης

Υ

Μερικός χιλιομετρητής

Υ

Φέρινγκ

Υ

Ρυθμιζόμενες μανέτες

Υ

Κεντρικό σταντ

Υ

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

_

Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση

_

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Υ


 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ