Η νέα έκδοση της σειράς SH είναι η φιλικότερη και η πιο οικονομική. Επιπλέον, δεν προσφέρει μόνο ουσία, αλλά και ιδιαίτερο στιλ, το οποίο οφείλεται στον σχεδιασμό και την επιλογή των χρωμάτων.
+Ευελιξία, φιλικότητα, οικονομική κατανάλωση -Περιορισμένος χώρος μεταφοράς στην ποδιά, απουσία αρχικού δαγκώματος στα φρένα
Τιμή: 2.690 ευρώ Χρώματα: Ροζ, μαύρο, λευκό
Άλλωστε, το Honda SH Mode 125 προορίζεται για όλους. Βέβαια, η φιλικότητα που προσφέρει και ο νεανικός σχεδιασμός του απευθύνονται κυρίως στους νέους αναβάτες. Ιδιαίτερα οι άπειροι ανάμεσά τους θα εκτιμήσουν τις μικρές διαστάσεις του, το χαμηλό βάρος και την τεράστια ευκολία που προσφέρει. Είναι ελαφρύ, φιλικό και η σέλα του είναι τοποθετημένη χαμηλά. Επιπλέον, όσοι αναζητούν πρώτα απ’ όλα το στιλ, θα βρουν μια ξεχωριστή πρόταση στο… πρόσωπο του νέου SH. Ιδιαίτερα οι γυναίκες θα εκτιμήσουν τη διχρωμία ροζ-καφέ, η οποία κάνει το scooter της Honda να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να τραβά τα βλέμματα σε κάθε φανάρι. Οι παραπάνω κατηγορίες, βέβαια, δεν είναι οι μόνες που θα εκτιμήσουν όσα προσφέρει το SH Mode 125. Οποιοσδήποτε εκτιμά την ευελιξία και την οικονομία, θα βρει έναν σημαντικό σύμμαχο. Αν το SH μπορεί να κινηθεί ευέλικτα στα χέρια ενός άπειρου αναβάτη, φανταστείτε πόσο θα ωφελήσει σε αυτόν τον τομέα έναν έμπειρο μοτοσικλετιστή. Όσο για την οικονομία, αυτή είναι δεδομένη, χάρη και στον κινητήρα eSP, αλλά και στο σύστημα Idle Stop. Τέλος, κάθε αναβάτης θα εκτιμήσει το στιλ του scooter της Honda – ακόμη και η διχρωμία της δοκιμής μας θα εκτιμηθεί από αναβάτες κάθε φύλου. Για το λόγο αυτό, είμαστε υποχρεωμένοι να προειδοποιήσουμε τις αναβάτριες που έχουν ήδη αποκτήσει ένα ροζ-καφέ SH Mode 125: Μην το αφήνετε ποτέ από τα μάτια σας, γιατί δεν είναι ασφαλές ούτε από τους αρσενικούς φίλους σας αναβάτες!
Διαφορές του SH Mode 125 με το απλό SH 125i •Νέα αισθητική •Μικρότερες διαστάσεις •Χαμηλότερη κατά 34 χλστ. σέλα •Μικρότερο ρεζερβουάρ •Μικρότερος πίσω τροχός (14 ίντσες) •Ελαφρύτερο κατά 18 κιλά •Ελαφρώς μειωμένη ισχύς •Αυξημένη ροπή •Νέα φρένα •Νέες αναρτήσεις
Αισθητική: Ξεχωρίζει Η αισθητική του SH Mode 125, αν και έχει βασιστεί στις γραμμές που χαρακτηρίζουν τη σειρά των SH στο σύνολό της, διαφέρει διακριτικά, βοηθώντας το νέο μοντέλο να ξεχωρίσει. Οι γωνίες των πλαστικών της οικογένειας των SH έχουν δώσει τη θέση τους σε καμπύλες και το αποτέλεσμα είναι περισσότερο φιλικό στο μάτι, χωρίς sport αναφορές. Η πολυτέλεια κάνει την εμφάνισή της σε κάθε σημείο του scooter και η διχρωμία προσφέρει έναν τόνο φρεσκάδας. Από το Honda SH Mode 125 δεν απουσιάζουν τα χρωμιωμένα μέρη, ούτε και οι λεπτομέρειες που σε κάνουν να σταθείς λίγο περισσότερο πάνω τους, όσο τις παρατηρείς. Οι διπλές ραφές στη σέλα, ο μεγάλος πίνακας οργάνων (με αναλογικές ενδείξεις και οθόνη LCD), η ελαφρώς ανασηκωμένη ουρά και το εσωτερικό φτερό στο πίσω μέρος ολοκληρώνουν ένα κομψό σύνολο που υπόσχεται να τραβήξει όλα τα βλέμματα στο φανάρι. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν και οι τρεις χρωματικές επιλογές της Honda. Το SH Mode 125 διατίθεται σε λευκό, μαύρο και ροζ χρώμα και σε καθένα από αυτά είναι διακριτή μια διχρωμία. Στο μαύρο τα εσωτερικά πλαστικά είναι ματ, στο λευκό είναι μαύρα και στο ροζ καφέ. Έτσι, το SH ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο. Και, όσον αφορά στη διχρωμία της δοκιμής μας, αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για κάθε γυναίκα αναβάτη.
Άνεση/χώροι: Κρυμμένα πλεονεκτήματα Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του νέου scooter της Honda υπάρχουν και δύο καλά κρυμμένα. Πρόκειται για την άνεση που προσφέρει και τους χώρους που διαθέτει. Και όταν λέμε καλά κρυμμένα εννοούμε ότι πρόκειται για δύο πλεονεκτήματα που δε θα μάντευες πως διαθέτει, κρίνοντας από τις διαστάσεις του. Όσον αφορά στον τομέα της άνεσης, το SH προορίζεται πρωτίστως για αναβάτες μικρού σωματότυπου, αλλά θα βολέψει και τους πιο μεγαλόσωμους – με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το ύψος της σέλας δεν ξεπερνά τα 765 χλστ., γεγονός που σημαίνει πως τα πόδια μπορούν να πατούν σταθερά στην άσφαλτο. Επιπλέον, η θέση οδήγησης φέρνει σε όρθια θέση τον κορμό και ακόμη και οι ψηλότεροι αναβάτες δε θα στριμωχτούν, χάρη στον άφθονο χώρο στην ποδιά. Τα γόνατα δε θα βρουν στο τιμόνι και ο κορμός θα παραμείνει σε όρθια θέση. Ο μόνος τομέας, τέλος, που δεν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση είναι η προστασία από τον αέρα, καθώς απουσιάζει η ζελατίνα. Ωστόσο, οι ταχύτητες που αναπτύσσει το SH δεν κρίνουν απαραίτητη την παρουσία της. Αν στον τομέα της άνεσης ικανοποιεί, σε αυτόν των χώρων, το SH εκπλήσσει! Κοιτώντας το εξωτερικά, δε θα πίστευες ότι κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει κάτι περισσότερο από ένα jet κράνος. Η λεπτή του σιλουέτα, το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα και η διάμετρος των 14 ιντσών στον πίσω τροχό, δεν αφήνουν ελπίδες για μεγάλο χώρο στον παρατηρητή. Ωστόσο, το SH Mode θα χωρέσει ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα του! Οι μεταφορικές του δυνατότητες, τέλος, αυξάνονται χάρη στη σχάρα στο πίσω μέρος, αλλά και στον ειδικό γάντζο στην ποδιά. Η τελευταία, βέβαια προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια, αλλά στο κεντρικό σημείο της (εκεί που θα κρεμαστεί μια τσάντα από το γάντζο), ο χώρος είναι σχετικά περιορισμένος.
Κινητήρας: Αποστολή του η οικονομία Η οικονομία είναι το πρώτο πράγμα που… σκέφτεται ο κινητήρας της Honda αφού γυρίσει η μίζα και το τελευταίο πριν πατηθεί το kill switch. Πρόκειται, άλλωστε, για τον κινητήρα eSP, τον οποίον έχουμε ξαναδεί στα SH των 125 και 150 κ.εκ. και στη νέα γενιά των PCX. Ο ειδικός σχεδιασμός του όχι μόνο ευνοεί την οικονομία στην κατανάλωση, αλλά του χαρίζει και μια βελούδινη λειτουργία, η οποία γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας μέτρα στη σέλα του SH Mode 125. Ο διακριτικός ήχος, οι ομαλές επιταχύνσεις και η γεμάτη λειτουργία του κινητήρα αποτελούν κάποια από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του scooter. Στον τομέα της οικονομίας, πάντως, βασική είναι και η συμβολή του συστήματος Idle Stop. Χάρη σε αυτό, το SH σβήνει αυτόματα, μόλις μείνει ακινητοποιημένο για μερικά δευτερόλεπτα στο φανάρι, και επανεκκινεί με το άνοιγμα του γκαζιού, χωρίς να απαιτεί τη χρήση μίζας. Έτσι, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται ακόμη περισσότερο και δεν ξεπερνά τα 2,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Από το μονοκύλιδρο και υγρόψυκτο σύνολο των 125 κ.εκ. δεν απουσιάζουν ούτε οι ικανοποιητικές επιδόσεις. Με 11,2 ίππους και 1,2 kgm ροπής, το πανάλαφρο SH καταφέρνει με σβελτάδα να οργώσει την πόλη.
Πλαίσιο / Αναρτήσεις: Άνεση και σταθερότητα Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του SH Mode 125 ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στην ακαμψία που απαιτεί η γρήγορη οδήγηση στην πόλη και την απαραίτητη άνεση. Επιπλέον, είναι υπεύθυνο για τις μικρές διαστάσεις του scooter. Πρόκειται για μια συμβατική λύση που χαρίζει στο SH τα χαρακτηριστικά ενός σταθερού, ευέλικτου και άνετου scooter. Συμβατικές λύσεις συναντάμε και κατά το ήμισυ στον τομέα των αναρτήσεων. Μπροστά έχει τοποθετηθεί ένα συμβατικό πιρούνι με διαδρομή 89 χλστ., ενώ πίσω συναντάμε μονό αμορτισέρ με διαδρομή 75 χλστ. και δυνατότητα προφόρτισης σε πέντε θέσεις. Η συνολική λειτουργία τους ευνοεί την άνεση, καθώς σπάνια θα κοπανήσουν σε κακό οδόστρωμα, παρά το γεγονός ότι η διαδρομή τους είναι σχετικά μικρή. Παράλληλα, όμως, οι αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτές, ώστε να επιτρέψουν στον αναβάτη να πιέσει – σε λογικά όρια – το SH Mode 125.
Φρένα: Η ισχύς εν τη ενώσει Το βασικότερο πλεονέκτημα στα φρένα του SH Mode 125 εντοπίζεται στο γεγονός ότι συνεργάζονται. Η Honda εξόπλισε το scooter της με το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS, αυξάνοντας έτσι την ενεργητική ασφάλεια. Παράλληλα, τα φρένα είναι φιλικά και αποτελεσματικά. Πρόκειται για έναν δίσκο 220 χλστ. μπροστά κι ένα ταμπούρο 130 χλστ. πίσω, τα οποία δεν ξεχωρίζουν τόσο για τη δύναμή τους, όσο για την ομαλή λειτουργία τους. Με λίγα λόγια, αν και απουσιάζει το αρχικό δάγκωμα στην αρχή της μανέτας (ώστε να μην τρομάζουν οι άπειροι αναβάτες), η προοδευτική λειτουργία τους θα φέρει σε στάση το SH με ασφάλεια. Επιπλέον, το ενδεχόμενο μπλοκάρισμα του μπροστά ή του πίσω τροχού είναι αρκετά σπάνιο.
Λεπτομερώς •Τελευταία, η κατηγορία φαίνεται να έχει απαρνηθεί το πλαϊνό σταντ. Στο SH Mode 125, όμως, είναι παρόν. •Ακόμη κι αν δεν προτιμάτε το πλαϊνό σταντ, πάντως, το SH ανεβαίνει στο κεντρικό με τη… σκέψη. •Σύμφωνα με τις τελευταίες σχεδιαστικές τάσεις της Honda, η κόρνα βρίσκεται στη θέση που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τον διακόπτη των φλας. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται εξοικείωση με τα νέα χειριστήρια. •Η σέλα ανοίγει με κουμπί που βρίσκεται δίπλας τη μίζα, το οποίο σημαίνει ότι δε χρειάζεται να σβήσετε τον κινητήρα. •Το Idle Stop μπορεί να απενεργοποιηθεί. •Το SH διαθέτει και μερικό χιλιομετρητή.
Οδηγώντας: Για κάθε αστική χρήση Από τη στιγμή που το SH Mode 125 απευθύνεται πρωτίστως σε άπειρους αναβάτες, η φιλικότητα είναι δεδομένη. Οι μικρές του διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος φροντίζουν ώστε να μυήσουν με ασφάλεια τους νέους αναβάτες στον κόσμο των δικύκλων και οι τελευταίοι θα ικανοποιηθούν από την ευκολία με την οποία μπορούν να ελέγξουν το μικρόσωμο ιαπωνικό scooter. Από τη στιγμή που θα γυρίσουν τη μίζα και θα ακούσουν τον απαλό ήχο του κινητήρα, θα γνωρίζουν πως βρίσκονται στη σέλα ενός καθ’ όλα προβλέψιμου scooter, το οποίο δε θα ζητήσει ούτε κόπο ούτε μεγάλη εμπειρία από πλευράς τους. Παράλληλα, κάθε τομέας του θα φροντίσει να κινηθεί στα ίδια φιλικά πλαίσια. Οι ομαλές αποκρίσεις του γκαζιού συνδυάζονται με ένα μικρό κενό στην αρχή της τελικής μετάδοσης, το οποίο θα εμποδίσει το SH να… απογειωθεί σε απότομα τραβήγματα της γκαζιέρας. Επιπλέον, τα φρένα θα λειτουργήσουν προοδευτικά, ακόμη και σε απότομο φρενάρισμα. Κάθε κλίση, τέλος, που θα πάρει το SH θα γίνει με τρόπο προβλέψιμο και το μικρόσωμο scooter θα αφήσει περιθώρια για διόρθωση της πορείας, ακόμη και υπό κλίση. Με λίγα λόγια, ολόκληρη η φιλοσοφία του SH Mode βασίζεται στους άπειρους αναβάτες. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει πως οι πιο έμπειροι δε μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στην αστική μετακίνηση. Οι αποκρίσεις του γκαζιού είναι, όπως είπαμε, ομαλές – αλλά όχι «φιμωμένες». Έτσι, το SH μπορεί να κινηθεί σβέλτα με χαρακτηριστική άνεση. Δεδομένου, μάλιστα, ότι πρόκειται για ένα πανάλαφρο scooter, στα έμπειρα χέρια ενός αναβάτη που επιθυμεί να κινηθεί γρήγορα, θα αποτελέσει ένα… πυραυλάκι που μπορεί να χωθεί σχεδόν παντού. Η γεμάτη λειτουργία του κινητήρα από χαμηλά και οι μαζεμένες διαστάσεις του θα του επιτρέψουν να κινηθεί με ευκολία και ταχύτητα ανάμεσα από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ενώ η σταθερότητα του συνόλου θα δώσει λαβές και για ένα πιο σπορτίφ στιλ οδήγησης. Ωστόσο, ακόμη και ο έμπειρος αναβάτης θα πρέπει να τηρήσει κάποιο μέτρο σε αυτόν τον τομέα. Το SH Mode 125, από την άλλη, είναι σχεδιασμένο για την πόλη. Ωστόσο, δε θα πει όχι και σε κάποιες περιαστικές διαδρομές. Ο κινητήρας, βέβαια, απλά θα ικανοποιήσει στις υψηλές στροφές λειτουργίας και η τελική ταχύτητα – με λίγη υπομονή – θα φτάσει τα 110 χλμ./ώρα. Σε τέτοιες ταχύτητες, όμως, ο άνεμος θα ζηλέψει τη σταθερότητα του μικρόσωμου scooter και θα το τιμωρήσει με άφθονα «χαστούκια» τα οποία θα του κοστίσουν αρκετή από αυτή τη σταθερότητα.
Συμπέρασμα Entry level για όλες τις δουλειές Το SH Mode 125 προορίζεται για τους άπειρους αναβάτες που επιθυμούν ένα μικρόσωμο, ελαφρύ και ευκολοδήγητο scooter για τα πρώτα τους βήματα. Αυτό είναι εμφανές, όποιον τομέα του scooter κι αν εξετάσουμε. Είναι φιλικό, προβλέψιμο και ασφαλές, στοιχεία που συνδυάζει με μια νεανική αισθητική, την οποία αποζητούν οι νέοι αναβάτες. Παράλληλα, όμως, το SH δε θα φανεί «λίγο» σε αναβάτες μεγαλύτερης εμπειρίας. Άλλωστε, προσφέρει πρακτικότητα, ευελιξία και οικονομία, πλεονεκτήματα που αποζητούν αναβάτες κάθε εμπειρίας για τις αστικές μετακινήσεις τους. Και μπορεί να κριθεί υπερβολικά φιλικό για τα γούστα κάποιων, αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι μπορεί να καλύψει ανάγκες κάθε αναβάτη που επιθυμεί να κινείται σβέλτα στην πόλη. Άλλωστε, είναι σταθερό, ελαφρύ και οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικότατες για ταχύτητες πόλης. Επιπλέον, πρόκειται για ένα προσεγμένο scooter, το οποίο προσφέρει και τεχνολογίες που σπάνια συναντάμε στην κατηγορία. Διαθέτει σύστημα συνδυασμένης πέδησης, προφόρτιση στο πίσω μονό αμορτισέρ και, φυσικά, Idle Stop και τον σύγχρονο κινητήρα eSP. Τα παραπάνω, μάλιστα, δεν αυξάνουν σημαντικά την τιμή του scooter, η οποία, στα 2.690 ευρώ, κρίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αν και βρίσκεται στα ψηλότερα σκαλιά της κατηγορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Κινητήρας YT, 1Κ, Y/Ψ,2Β Κυβισμός (κ.εκ.) 125 Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 52.Yx57.9 Συμπίεση (:1) 11 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 11,2/8.500 Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,2/5.000 Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 5,5 Κατανάλωση (lt./100χλμ) 2,7 Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 116 Πλαίσιο-Αναρτήσεις- Φρένα Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό Αναρτήσεις Ε Τηλεσοπικό πιρούνι Διαδρομή (χλστ.) 89 Αναρτήσεις Π Μονό Αμορτισέρ, προφόρτιση Διαδρομή 75 Φρένα Ε (χλστ.) Δ /220 / CBS Φρένα Π (χλστ.) Τ/130 / CBS Τροχοί-Ελαστικά Ελαστικό Ε 80/90-16" Ελαστικό Π 100/90-1Y" Διαστάσεις Μήκος (χλστ.) 1.930 Πλάτος (χλστ.) 665 Μεταξόνιο (χλστ.) 1.305 Ύψος σέλας (χλστ.) 765 Εξοπλισμός ABS X Μίζα Y Μανιβέλα X Στροφόμετρο X Κοντέρ Y Ένδειξη θερμοκρασίας Y Ένδειξη βενζίνης Y Μερικός χιλιομετρητής Y Φέρινγκ X Ρυθμιζόμενες μανέτες X Κεντρικό σταντ Y Πλάγιο σταντ Y Σχάρα Y Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση X Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση X