LIVE: κίνηση στους δρόμους

To Bellissimo είναι μια τίμια πρόταση που θα ικανοποιήσει στην κίνηση στο αστικό και στο περιαστικό περιβάλλον.

Η ευελιξία και η αέρινη αίσθηση συγκαταλέγονται στα θετικά στοιχεία της φιλικής συμπεριφορά του Bellissimo.

Δεν υπάρχει περίπτωση να περάσετε απαρατήρητος πάνω στη σέλα του scooter της Turbho.

Τα μπουτόν του Bellissimo βρίσκονται στις σωστές θέσεις και είναι ιδιαίτερα μαλακά στη χρήση τους.

Ευδιάκριτες οι ενδείξεις στα όργανα του Bellissimo με τις ενδείξεις να περιορίζονται στις απολύτως απαραίτητες.

Όμορφη λεπτομέρεια η χρωμιωμένη γρίλια της κόρνας αλλά και η σχεδίαση των LED φλας.

Προσεγμένη στη σχεδίασή της η σέλα. Κρατά ξεκούραστα τα μαλακά μόρια του αναβάτη και στην πολύωρη οδήγηση.

Ήσυχος, πολιτισμένος και οικονομικός ο κινητήρας που φέρει σαν μπόνους και μανιβέλα!

Περιορισμένος ο χώρος κάτω από τη σέλα. Θα φιλοξενήσει μόνο κάποια μικροαντικείμενα και ένα αδιάβροχο.

Turbho Bellissimo 125

Αν είστε λάτρης του απαράμιλλου στιλ των ιταλικών scooter της 10ετίας του ΄60, αλλά δεν θέλετε να ξοδέψετε μια περιουσία σε κάποιο αναπαλαιωμένο μοντέλο, το Bellissimo δίνει τη σύγχρονη λύση.

 

+: Τιμή, αισθητική, κατανάλωση

-:Αδύναμα φρένα

Τιμή: 1.490 ευρώ

Χρώματα: Μπλε, μαύρο, Κρεμ (συνδυάζεται με πράσινο, μπλε ή καφέ λεπτομέρειες)


Με σοβαρές προθέσεις
Η ολλανδική Hodi On Wheels BV (hodi-onwheels.com) ιδρύθηκε το 1996 και είναι η εταιρία πίσω από τα scooter Tubho. Η έδρα της βρίσκεται στην Ουτρέχτη και το εργοστάσιο παραγωγής των μοντέλων της στην Κίνα. Με λίγα λόγια δεν είναι μια αμφιβόλου… ταυτότητας και προθέσεων κινέζικη εταιρία που ήρθε να κάνει μια “αρπαχτή”. Είναι ευρωπαϊκή, δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στη Γηραιά Ήπειρο και θέλει να συνεχίσει να το κάνει, καταλαμβάνοντας παράλληλα όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Για αυτό το λόγο έχει τη δική της σχεδιαστική ομάδα αλλά και τη δική της Παγκόσμια Ταυτότητα Κατασκευαστή (WMI-World Manufacturer Identification), ενώ τα μοντέλα της έχουν πάρει έγκριση τόσο από το ολλανδικό Υπουργείο Μεταφορών όσο και από το TUV Γερμανίας.

Η γκάμα των μοντέλων της αποτελείται αποκλειστικά από scooter μικρού κυβισμού, αστικού προσανατολισμού τα οποία είναι ιδιαίτερα προσιτά στην αγορά τους. Η σειρά “retro” είναι εκείνη που ξεχωρίζει από τα μοντέλα με τα Bellissimo που εισάγονται στην χώρα μας από την γνωστή σε όλους ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ Α.Ε. (hellinmoto.com) να αποτελούν τη ναυαρχίδα της Turbho, ξεχωρίζοντας για το ιδιαίτερο κλασικό τους στιλ. Η ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μοντέλο με τον “μεγάλο” κινητήρα των 125 κ.εκ. το οποίο είναι και το πιο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Πάμε να δούμε μαζί κατά πόσο η πρόταση της ολλανδικής εταιρίας μπορεί να τα καταφέρει στο δύσκολο ελληνικό αστικό περιβάλλον και αν συνδυάζει την ιδιαίτερα χαμηλή της τιμή και το ξεχωριστό στιλ με προσόντα που μπορούν να κάνουν την αγορά της δελεαστική.

Σχεδίαση/Ποιότητα: Κλασικό και ξεχωριστό
Lambretta! Ορίστε το είπα και ξεμπέρδεψα! Αν κοιτάζετε το ρετρό σχεδίασης Bellissimo, αποκλείεται να σκεφτείτε κάποιο άλλο μοντέλο, πέρα από τα μοντέλα της ιταλικής εταιρίας και συγκεκριμένα τα SX και GT της 10ετίας του µ60. Υπεύθυνες για αυτό είναι κυρίως οι «φουσκωμένες» πλαϊνές επιφάνειες της ουράς με την χαρακτηριστική «τετράγωνη» σχεδίαση στο εμπρός τους μέρος που συμπληρώνονται ιδανικά από τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Σε ρετρό σχεδιαστικό πνεύμα κινούνται και οι μαύρες ζάντες των 12 ιντσών αλλά και τα ελαστικά με την φαρδιά λευκή γραμμή στο προφίλ τους. Τη σύγχρονη πινελιά στην όλη κατασκευή δίνουν τα LED φλας που έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση του Bellissimo και δεν εξέχουν καθόλου. Από σχετική απόσταση το Bellissimo θα το περάσετε σίγουρα για μεταλλική κατασκευή λόγω της έξυπνης σχεδίασής που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Μέχρι φυσικά να το πλησιάσετε και να το αγγίξετε.

Το scooter της Turbho, σε αυτό το σημείο κινείται στα ίδια μονοπάτια που κινείται η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων scooter. Όλες οι επιφάνειές του είναι πλαστικές και όλες καλύπτονται από χρώμα. Ακόμη και το εσωτερικό της ποδιάς είναι βαμμένο στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο Bellissimo και αυτό, πέρα από την επιτυχία που έχει στο αισθητικό κομμάτι, βοηθά και στην αύξηση της διάρκειας ζωής των πλαστικών. Θετικές εντυπώσεις προκαλεί και η συναρμολόγηση του scooter της ολλανδικής εταιρίας. Οι αρμοί ανάμεσα στις πλαστικές επιφάνειες είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, και το Bellissimo παρουσιάζεται καλοφτιαγμένο και προσεγμένο σε αυτό το κομμάτι, κάτι που φαίνεται και στο δρόμο. Είτε πέσετε σε μικρή είτε σε μεγάλη λακκούβα οι τριγμοί απουσιάζουν, κάτι που ισχύει και στις συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Εργονομία/Χώροι: Ευρύχωρο και άνετο
Το Bellissimo είναι γενικά ένα μαζεμένο σε διαστάσεις scooter. Ωστόσο, αυτό δεν θα εμποδίσει ακόμη και ψηλούς αναβάτες να βολευτούν πάνω στη σέλα του που φέρει πλούσιο και μαλακό αφρώδες. Το τιμόνι βρίσκεται σχετικά ψηλά, και σε αρκετή απόσταση από τον κορμό, ενώ τα πόδια μπορούν να απλωθούν με άνεση μπροστά αφού υπάρχει αρκετός χώρος στην μεγάλη σε μήκος και πλάτος ποδιά. Όμορφη και πρακτική λεπτομέρεια οι μαύρες λαστιχένιες ραβδώσεις που συγκρατούν τα πόδια και δεν τα αφήνουν να γλιστράνε, όταν οι σόλες είναι βρεγμένες. Ο μεγάλος χώρος που έχει προβλεφθεί για την επίπεδη ποδιά, δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να τοποθετήσει με άνεση ακόμη και τσάντα άνω του μεσαίου μεγέθους. Μόνη ένσταση σε αυτό το σημείο ο γάντζος που δεν είναι «ασφαλείας» και δημιουργεί ένα μικρό άγχος στον αναβάτη. Τα χειριστήρια του Bellissimo είναι απολύτως σύγχρονα σε εμφάνιση και εργονομία και τα δάκτυλα φτάνουν άμεσα και εύκολα σε αυτά, ενώ τα ρετρό σχεδίασης χοντρά γκριπ προσφέρουν σίγουρο κράτημα. Ο πίνακας οργάνων είναι λιτός τόσο σχεδιαστικά όσο και σε πρακτικό επίπεδο, με το μεγάλο ταχύμετρο να συμπληρώνεται από έναν αναλογικό δείκτη βενζίνης και λυχνίες για τα φλας και τη μεγάλη σκάλα των φώτων. Όλα τα υπόλοιπα απλά απουσιάζουν, προς περιορισμό του κόστους.

Στα μετόπισθεν και με ένα μεγαλόσωμο αναβάτη πάνω στο Bellissimo, υπάρχει χώρος στη σέλα και για έναν μικρόσωμο συνεπιβάτη, με τα πόδια του τελευταίου να πατούν σε χωνευτά μαρσπιέ που βρίσκονται σε σωστή θέση για αυτόν. Θέλουν, ωστόσο, λίγη προσοχή καθώς τα πέλματα του βρίσκονται πολύ κοντά στις γάμπες του αναβάτη και η επαφή μαζί τους είναι δεδομένη όταν ο αναβάτης έχει κατεβάσει τα πόδια σε ελιγμούς με μικρές ταχύτητες. Κάτω από τη σέλα είναι το αδύναμο σημείο του scooter. Ο αποθηκευτικός χώρος επαρκεί μόνο για μικροπράγματα και με το ντουλαπάκι να απουσιάζει από την ποδιά μπορείτε να πάρετε μαζί σας μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, πίσω υπάρχει σχάρα πάνω στην οποία μπορείτε να δέσετε με χταπόδια κάποιο μεγαλύτερο αντικείμενο.

Κινητήρας: Πολιτισμένος και οικονομικός
Πολύ θετικές είναι οι εντυπώσεις που αφήνει ο μικρός αερόψυκτος κινητήρας των 124,6 κ.εκ. Αυτό ακόμη και αν δεν λάβει κανείς τη χαμηλή τιμή του Bellissimo αλλά και την τεχνολογία που “κουβαλά” η οποία είναι η απολύτως “απαραίτητη”. Στο ρελαντί το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα και στο φανάρι όλοι οι υπόλοιποι θόρυβοι απλά πνίγουν τη σιγανή φωνούλα του. Ακόμη και μισό μέτρο μακριά να κάθεσαι νομίζεις ότι είναι σβηστό ή αν δεν έχεις δει την εξάτμιση, ηλεκτρικό! Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στη σύμπλεξη του κιβωτίου αλλά από εκεί και πέρα η δύναμη που παράγει ικανοποιεί για τα μόλις 125 κυβικά του.

Ο αναβάτης νιώθει απόλυτη ασφάλεια ξεκινώντας στο φανάρι αφού το Belissimo αφήνει πίσω του με ευκολία όλα τα αυτοκίνητα και η επιτάχυνση παραμένει σταθερή μέχρι και τα 70 περίπου χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα μειώνεται ελαφρά μέχρι τα 85χλμ./ώρα με τα 95χλμ./ώρα να αποτελούν και την τελευταία ένδειξη που θα δείτε στο ταχύμετρο υπό φυσιολογικές συνθήκες -σε κατηφόρα φτάσαμε τα 110! Το αερόψυκτο μοτέρ είχε περισσότερα από 2.200 χλμ., όταν παραλάβαμε το Belissimo. Ωστόσο, έδειχνε ότι «ανοίγει» ακόμη αφού στα 350 χλμ και πλέον χιλιόμετρα που κάναμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής η ευστροφία του έδειχνε να βελτιώνεται ελαφρώς όπως και η ζωηράδα του. Αλλο ένα σημείο από το οποίο δεν είχαμε παράπονο ήταν η κατανάλωσή του που κυμάνθηκε κάτω από τα 3 λίτρα ανά 100 χλμ., ακόμη και όταν κινηθήκαμε με τέρμα γκάζι στον αυτοκινητόδρομο.

Οδηγώντας: Με ρυθμούς ρετρό
Το Bellissimo νιώθει σα στο σπίτι του στους δρόμους της πόλης και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού σχεδιάστηκε για να… κυριαρχεί σε αυτό το περιβάλλον. Ακόμη και τα 95 κιλά που αναγράφονται στα τεχνικά του χαρακτηριστικά μοιάζουν… υπερβολή του press kit. Στη σέλα του Bellissimo η αίσθηση που λαμβάνεις είναι ότι το scooter της Turbho δεν ξεπερνά τα 60 κιλά! Το τιμόνι βρίσκεται σε ιδανικό σημείο για να πραγματοποιείτε γρήγορους ελιγμούς ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα και το μονό που θα ενοχλήσει σε ακόμη πιο επιθετικό ρυθμό οδήγησης είναι η ελαφριά καθυστέρηση στη σύμπλεξη του CVT.

Φρένο στην επιθυμία του αναβάτη για πυραυλοκίνητη μετακίνηση θα βάλουν και τα… φρένα. Η απόδοσή τους κυμαίνεται στους ήπιους ρυθμούς που υπονοεί η ρετρό σχεδίαση του scooter με το ταμπούρο πίσω να παρουσιάζει και τα μεγαλύτερα σημάδια αδυναμίας αφού πέρα από τη δύναμη του λείπει και η αίσθηση. Η έλλειψη δύναμης των φρένων στους γυαλισμένους δρόμους της πόλης, όμως, μάλλον θα είναι ευπρόσδεκτη στους αρχάριους αναβάτες αφού πολύ δύσκολα θα μπλοκάρουν οι τροχοί φέρνοντας τους σε αμηχανία. Οι νορμάλ ταχύτητες κίνησης ταιριάζουν τέλεια στο scooter της Tubho και δίνουν την ευκαιρία στον αναβάτη να συνηθίσει και το ενδοτικό πλαίσιο, το οποίο σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης ακόμη και μετά από πολλή ώρα οδήγησης. Οι ελαστικότητες που παρουσιάζονται στην περιοχή του λαιμού μεταφράζονται σε ταλαντώσεις του τιμονιού που κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα χέρια του αναβάτη. Αυτό το φαινόμενο, ωστόσο, δεν φτάνει ποτέ σε ενοχλητικό σημείο και έπειτα από μερικά χιλιόμετρα απλώς αποτελεί μέρος του χαρακτήρα του scooter.

Κοντά στην τελική ταχύτητα μάλιστα εξαφανίζεται σχεδόν τελείως και δεν απασχολεί τον αναβάτη κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτό το πεδίο, το scooter της ολλανδικής εταιρίας θα τα καταφέρει και θα κινηθεί κοντά στην τελική του ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο για τον κάτοχο του Bellissimo τον αφήσαμε για το τέλος. Αυτός δεν είναι άλλος από τα βλέμματα που θα τραβά πάνω του κάθε φορά που θα βρίσκεται στη όμορφη καφέ σέλα του. Βλέμματα από μικρούς και από μεγάλους αλλά και ερωτήσεις και σχόλια του τύπου «Πόσο καιρό σου πήρε να το φέρεις στα ίσια του;» και «Καλή δουλειά φίλε, ποιος είναι ο μάστορας;» Δεύτερό σημείο που πρέπει να σταθούμε είναι οι… επιλογές σας στο ντύσιμο. Αν θέλετε να κυκλοφορείτε με το Bellissimo και να μη φάτε… καμία ντομάτα ξώφαλτσα θα πρέπει να το προσέχετε και αυτό από εδώ και στο εξής. Με τόσο στιλάτο scooter δεν γίνεται να παραμελείτε το look σας.

Συμπέρασμα: Τίμιο ρετρό
To Bellissimo είναι μια τίμια πρόταση που θα ικανοποιήσει στην κίνηση στο αστικό και στο περιαστικό περιβάλλον. Η ξεχωριστή του σχεδίαση είναι σίγουρα ο λόγος που σας τράβηξε την προσοχή. Αυτός, ωστόσο, δεν είναι ο μοναδικός για να σας πείσει να το κάνετε δικό σας. Είναι ήσυχο και πολιτισμένο, ο κινητήρας του έχει αρκετή δύναμη για να κινείστε με απόλυτη ασφάλεια στους δρόμους της πόλης και η συναρμολόγησή του είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Είναι παράλληλα και ιδιαίτερα προσιτό αφού στα 1.500 ευρώ δεν υπάρχει περίπτωση να βρείτε στην αγορά άλλο τετράχρονο 125άρι scooter με ρετρό σχεδίαση το οποίο να εισάγεται από εταιρία ανάλογου μεγέθους και κύρους όπως η ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ. Ακόμη και αν το στιλ δεν είναι στην κορυφή της λίστας αξίζει να δείτε από κοντά το Bellissimo και να το οδηγήσετε.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά


Κινητήρας

4T, 1Κ, Α/Ψ, 2β

Κυβισμός (κ.εκ.)

124,6

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

Δ.Α.

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

Δ.Α.

Τροφοδοσία

καρμπυρατέρ

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)

Δ.Α.

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)

2,9

Βάρος (κιλά)

95

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)

95



Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα


Τύπος

Ατσάλινο, σωληνωτό

Αναρτήσεις Ε

Τηλσκοπικό πιρούνι

Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Αναρτήσεις Π

Αμορτισέρ

Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Φρένα Ε (χλστ.)

Δ, δαγκάνα δύο εμβόλων

Φρένα Π (χλστ.)

Ταμπούρο



Εξοπλισμός


ABS

_

Μίζα

Y

Μανιβέλα

Y

Στροφόμετρο

_

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

_

Ένδειξη βενζίνης

Y

Μερικός χιλιομετρητής

_

Φέρινγκ

_

Ρυθμιζόμενες μανέτες

_

Κεντρικό σταντ

Y

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

Y

Κλειδαριά κράνους

_

Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση

_

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

_



Τροχοί-ελαστικά


Ελαστικό Ε

110/70-12΄΄

Ελαστικό Π

120/70-12΄΄



Διαστάσεις


Μήκος (χλστ.)

1.925

Πλάτος (χλστ.)

675

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.335

Ύψος σέλας (χλστ.)

Δ.Α.


 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ