Πρόσφατα η Ducati και η Lamborghini επέδειξαν την αποτελεσματικότητα της απευθείας επικοινωνίας μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων σε μια νέα τεχνολογία που αποσκοπεί στην μείωση των παραγόντων που οδηγούν σε ατυχήματα.
Η Ducati βρίσκεται σε πολύ πλεονεκτική θέση σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές της στον τομέα της επικοινωνίας μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, καθώς αποτελεί κομμάτι του Volkswagen Group, στο οποίο ανήκουν επίσης πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μάλιστα η Ducati και η Lamborghini, όντας τα ιταλικά παρακλάδια του group, έχουν έρθει αρκετά κοντά σε επίπεδο συνεργασίας.
Τώρα, σε μια εκδήλωση του CMC στο Lausitzring της Γερμανίας, η Ducati πρόβαλε ένα βίντεο που δείχνει πως η απευθείας επικοινωνία μεταξύ δύο οχημάτων μπορεί να μειώσει τα τρακαρίσματα στους δρόμους.
Στο βίντεο αναλυόταν πως, λόγω του βιολογικού περιορισμού του ανρθωπίνου σώματος, πάντα θα υπάρχουν τυφλά σημεία, όπου ένας αναβάτης ή οδηγός δεν θα μπορεί να εντοπίσει ένα άλλο όχημα (ειδικά στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας, που έχει μικρότερο όγκο), οπότε σε ένα θεωρητικό επίπεδο η τεχνολογία μπορεί να επέμβει εκεί και να κλείσει τα κενά.
Για να γίνει αυτό η Ducati δημιούργησε ένα σύστημα προειδοποίησης, το οποίο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των δοκιμών. Η λογική είναι ότι μια έξτρα οθόνη στη μοτοσυκλέτα θα φιλοξενεί προειδοποιητικά σήματα, τα οποία θα ενημερώνουν τον αναβάτη για οποιονδήποτε κίνδυνο.
Συγκεκριμένα, στο βίντεο που προβλήθηκε είδαμε τρεις προειδοποιήσεις. ΙΜΑ (Ιntersection Movement Assist), LTA (Left Turn Assist) και DNPW (Do Not Pass Warning).
Το IMA (Ιntersection Movement Assist) αφορά μια κατάσταση όπου μια μοτοσυκλέτα προσεγγίζει μια διασταύρωση μειωμένης ορατότητας ταυτόχρονα με ένα αυτοκίνητο. Με τη Ducati να επιλέγει να βάλει και ένα εμπόδιο ανάμεσα στα 2 οχήματα ώστε να μην μπορεί κάποιο βοηθητικό σύστημα της Lamborghini να “δει” τον μοτοσυκλετιστή, ένα προειδοποιητικό σήμα εμφανίστηκε στο ταμπλό του αυτοκινήτου, ενώ ο μοτοσυκλετιστής προειδοποιήθηκε να πλησιάσει την διασταύρωση με μεγάλη προσοχή.
Όσον αφορά το LTA (Left Turn Assist) αυτό αντιμετωπίζει καταστάσεις όπου δύο οχήματα κινούνται στον ίδιο οδικό άξονα σε αντίθετες κατευθύνσεις και ένα από αυτά θέλει να στρίψει αριστερά, μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα μέχρι να εγκαταλείψει το δρόμο. Ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις με χαμηλό φωτισμό, η μοτοσυκλέτα γίνεται σχεδόν «αόρατη» για το επερχόμενο αυτοκίνητο. Όμως με το που ο μοτοσυκλετιστής άναψε το φλας του, το σύστημα έστειλε προειδοποίηση στο αυτοκίνητο που πλησίαζε για την ύπαρξη της μοτοσυκλέτας.
Τέλος, το DNPW (Do Not Pass Warning) επεμβαίνει στην περίπτωση που μια μοτοσυκλέτα θέλει να προσπεράσει ένα μεγάλο όχημα που προπορεύεται το οποίο με τη σειρά του έχει άλλο όχημα μπροστά, το οποίο δεν βλέπει ο αναβάτης, το οποίο θέλει να στρίψει αριστερά. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα στέλνει ειδοποίηση στον αναβάτη όταν εντοπίσει ότι τόσο αυτός, όσο και το όχημα μπροστά έχουν ανάψει τα φλας τους.
Βεβαίως, για να λειτουργήσουν αυτά – τα οποία φαίνεται ότι είναι τα πρώτα μόνο βήματα σε μια μεγάλη σειρά βημάτων – θα πρέπει όλα τα οχήματα να είναι εφοδιασμένα με την αντίστοιχη τεχνολογία και να μπορούν να «επικοινωνούν» μεταξύ τους σε όλες τις περιπτώσεις.